Announcement

Collapse
No announcement yet.

m50b25 puolalle tuleva jännite?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • marko84
    Bimmer Enthusiast
    • Oct 2008
    • 1489
    • Pori

    m50b25 puolalle tuleva jännite?

    mitenkä paljon m50b25 koneen puolille kuuluis tulla jännitettä? vähä pääl 7 volttia tulee ku virrat päällä... välillä joutuu starttaamaa melkei akun tyhjäks enne ku käynnistyy, välillä lähtee käymää ku vähä avainta näyttää, ku lähtee käymää ni käy kyl normaalisti... sillo ku saa startata melkei akun tyhjäks ni välillä paukauttaa putkessa...
    Edit: selvis et pitäis vissii olla 11,7v , mistäköhän johtuu et välillä antaa vaa sen 7 volttia? eli se 7 volttia on mitattu sillo ku auto ei ole käynnistyny... virtalukossa on häikkää et ei anna aina startin herätteelle tarpeeks virtaa ni pätkii se startti, nyt on väliaikaisesti erilline nappi startille, voisko toiki vika johtua virtalukonpohjasta?
    Last edited by marko84; 16-01-2009, 21:38.
    E34 535 twincharged 709hv & 851Nm
  • visentti
    Bimmer Rookie
    • Apr 2007
    • 53
    • Espoo

    #2
    Kyllä sinne ihan akun jännite pitäis tulla. Tuo 11,7 on jo ihan liian vähän. Akku tiensä päässä?

    Comment

    • marko84
      Bimmer Enthusiast
      • Oct 2008
      • 1489
      • Pori

      #3
      akku on uusi ja startti kyl pyörittää iloisesti et virtaa pitäis olla...
      E34 535 twincharged 709hv & 851Nm

      Comment

      • Scitso
        Bimmer Enthusiast
        • Jul 2002
        • 2816
        • Kuusankoski

        #4
        mitä vasten mittasit, tarkista että maadoitukset puolilla on kunnossa ja että koneen maadoitukset on myös kunnossa.
        E34 525i Touring -96 "Iris"
        E39 540ia Touring individual -97 "Lara"
        E39 530da Touring -03 "Lisbeth"
        E46 328ia Sedan -98 "HOI"
        E61 530d Touring -04

        ex. E39 520ia Touring -98
        ex. E28 524td -86 "sponsored by... Oma"
        ex. E30 320i -82/86 "scitso edition"
        ex. E28 520i -82

        Comment

        • marko84
          Bimmer Enthusiast
          • Oct 2008
          • 1489
          • Pori

          #5
          puolan liittimeen tuli muistaakseni 3 johtoa kahteen niist kytki yleismittari ja näytti sen 7 volttia...
          E34 535 twincharged 709hv & 851Nm

          Comment

          • peto2
            BTCF Member
            • Jan 2007
            • 8262
            • Järvikylä (Nakkila)

            #6
            mittaa auton runkoa vasten.. liittimestä ei löydy maata vaan fetillä ohjattu maa joka ei ole kytkeytyneenä kun moottori ei pyöri
            F10 530dA Saphirschwarz, G30 530e Saphirschwarz, E38 730iA Dunkelblau, E39 540iAT Biarritzblau Metallic
            ex:
            E39 528iA Arktissilber, E39 528iAT Arktissilber, E34 525TDSA Diamantschwarz, E32 735 iAL Royalblau Metallic, E34 525i Diamantschwarz, E36 325 TDSA Arktissilber
            Vikakoodinlukua & pieniä koodauksia: ADS, K+DCAN, ICOM. INPA, DIS, ISTA+, ISTA P & BMW Scanner 1.40 Kaikki vuosimallit!
            Myydään: Satunnaisia E32, E34, E36, E38 ja E39 osia.
            Nakkaa privaa jos tarvetta.

            Comment

            • Scitso
              Bimmer Enthusiast
              • Jul 2002
              • 2816
              • Kuusankoski

              #7
              Originally posted by peto2 View Post
              mittaa auton runkoa vasten.. liittimestä ei löydy maata vaan fetillä ohjattu maa joka ei ole kytkeytyneenä kun moottori ei pyöri
              Juurikin näin... Pysyykö bensat suuttimilla, vai valuuko letkut tyhjäksi ja sen takia joutuu sahaamaan.
              Last edited by Scitso; 17-01-2009, 08:24.
              E34 525i Touring -96 "Iris"
              E39 540ia Touring individual -97 "Lara"
              E39 530da Touring -03 "Lisbeth"
              E46 328ia Sedan -98 "HOI"
              E61 530d Touring -04

              ex. E39 520ia Touring -98
              ex. E28 524td -86 "sponsored by... Oma"
              ex. E30 320i -82/86 "scitso edition"
              ex. E28 520i -82

              Comment

              • Heguli 31
                BTCF Member
                • Oct 2004
                • 10043
                • KVLA

                #8
                Originally posted by marko84 View Post
                virtalukossa on häikkää et ei anna aina startin herätteelle tarpeeks virtaa ni pätkii se startti, nyt on väliaikaisesti erilline nappi startille, voisko toiki vika johtua virtalukonpohjasta?
                Kannattaisiko kuitenkin ensimmäiseksi vaihtaa tuo virtalukon pohja,kun kerran jo ongelmia on ennestäänkin?

                Comment

                • marko84
                  Bimmer Enthusiast
                  • Oct 2008
                  • 1489
                  • Pori

                  #9
                  tarvis se lukonpohja vaihtaa kyl, auto nyt talviteloil tarvii men testailee noit kuha ilma vähä lämpeis , nyt -15... miten ton sais testattua et pysyykö bensa suuttimilla?
                  E34 535 twincharged 709hv & 851Nm

                  Comment

                  • jr66
                    Bimmer Enthusiast
                    • Apr 2006
                    • 16460
                    • Asikkala

                    #10
                    Originally posted by marko84 View Post
                    tarvis se lukonpohja vaihtaa kyl, auto nyt talviteloil tarvii men testailee noit kuha ilma vähä lämpeis , nyt -15... miten ton sais testattua et pysyykö bensa suuttimilla?
                    Painemittarilla...

                    Comment

                    • marko84
                      Bimmer Enthusiast
                      • Oct 2008
                      • 1489
                      • Pori

                      #11
                      Kävin motonetist hakemas virtalukonpohjan ja vanhan purettuani huomasin sen olevan ihan eri maata... auton virtalukon pohjassa oli 9 johtoa ja motonetin virtalukossa 5 piuhaa... mistäköhä tollane erilaisuus johtuu.. onko tos omas ny jotai käynnistykse esto johtoja? mist mahtais saada oikeenlaisen ja mieluusti uuden...? vasemman puoleinen auton oma ja oikea motonetin....
                      Last edited by marko84; 31-12-2012, 11:30.
                      E34 535 twincharged 709hv & 851Nm

                      Comment

                      • marko84
                        Bimmer Enthusiast
                        • Oct 2008
                        • 1489
                        • Pori

                        #12
                        pohja vaihdettu, ei auttanu mitään... puolille tulee 7 volttia ku virrat päällä ja auton käydessä 9 volttia, nyt tuntu ainaki hyvin lähtevän käymään.:think
                        mis vois sit olla vika jos pitäis tulla akun jännite? muita sähkövikoja vikoja on et laturinvalo palaa himmeesti ja startti pätkii startatessa.....
                        E34 535 twincharged 709hv & 851Nm

                        Comment

                        • Ac Naisseri
                          Bimmer Rookie
                          • May 2007
                          • 109
                          • Raisio

                          #13
                          laturinvalon himmeesti palaminen viittaa laturin hiiliin.Samalla kannattaa kattoo liukurenkaat onko kuinka kulunu. Itellä on tuonti peli ja siitä oli 205tkm laturin hiilet ihan loppu ja liukurenkaat melkeen puhki kulunu. En tiä sitte montako kertaa mittari on vaihdettu.

                          Comment

                          • Scitso
                            Bimmer Enthusiast
                            • Jul 2002
                            • 2816
                            • Kuusankoski

                            #14
                            Originally posted by marko84 View Post
                            pohja vaihdettu, ei auttanu mitään... puolille tulee 7 volttia ku virrat päällä ja auton käydessä 9 volttia, nyt tuntu ainaki hyvin lähtevän käymään.:think
                            mis vois sit olla vika jos pitäis tulla akun jännite? muita sähkövikoja vikoja on et laturinvalo palaa himmeesti ja startti pätkii startatessa.....
                            Mittasitko moottorin runkoa vasten?
                            E34 525i Touring -96 "Iris"
                            E39 540ia Touring individual -97 "Lara"
                            E39 530da Touring -03 "Lisbeth"
                            E46 328ia Sedan -98 "HOI"
                            E61 530d Touring -04

                            ex. E39 520ia Touring -98
                            ex. E28 524td -86 "sponsored by... Oma"
                            ex. E30 320i -82/86 "scitso edition"
                            ex. E28 520i -82

                            Comment

                            • peto2
                              BTCF Member
                              • Jan 2007
                              • 8262
                              • Järvikylä (Nakkila)

                              #15
                              Originally posted by marko84 View Post
                              pohja vaihdettu, ei auttanu mitään... puolille tulee 7 volttia ku virrat päällä ja auton käydessä 9 volttia, nyt tuntu ainaki hyvin lähtevän käymään.:think
                              mis vois sit olla vika jos pitäis tulla akun jännite? muita sähkövikoja vikoja on et laturinvalo palaa himmeesti ja startti pätkii startatessa.....
                              katoppas se moottorin maa.. itellä oli tuossa e36:ssa moottorin maa löysällä (MERKKIHUOLLON JÄLJILTÄ!!) ja aiheutti starttaamattomuutta, startin pätkimistä, poltti moottorin johtosarjan -> vähän kaikki mahdolliset merkkivalot palo miten sattu.. mistä oikeen mittasit nuo jännitteet?

                              edit. tuli vaan tuosta edellisestä mieleen että jos moottorin maa on huono ja mittaat moottoria vasten niin ei se mittari näytä kyllä mitään järkevää -> mittaa koria vasten
                              F10 530dA Saphirschwarz, G30 530e Saphirschwarz, E38 730iA Dunkelblau, E39 540iAT Biarritzblau Metallic
                              ex:
                              E39 528iA Arktissilber, E39 528iAT Arktissilber, E34 525TDSA Diamantschwarz, E32 735 iAL Royalblau Metallic, E34 525i Diamantschwarz, E36 325 TDSA Arktissilber
                              Vikakoodinlukua & pieniä koodauksia: ADS, K+DCAN, ICOM. INPA, DIS, ISTA+, ISTA P & BMW Scanner 1.40 Kaikki vuosimallit!
                              Myydään: Satunnaisia E32, E34, E36, E38 ja E39 osia.
                              Nakkaa privaa jos tarvetta.

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎