Announcement

Collapse
No announcement yet.

m50b25 puolalle tuleva jännite?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • marko84
    Bimmer Enthusiast
    • Oct 2008
    • 1489
    • Pori

    #16
    toine yleismittarin johto ( plus) oli siin puolan 3 napaisessa liittimessä (olisko ollu se eka napa no mut kuitenki se joho tuli se plus 7&9volttia,2 muuhun napaa ei luonnollisesti tullu mitään)ja mittarin miinus oli auton rungossa, etuiskarin mutterissa josta lähtee koneelleki jotai miinusjohtoja... autossa akku takaluukussa joten konehuoneesee tulee akulta suoraan se plussa ja siihen ku kytki yleismittarin plussan ja iskarin mutteriin miinuksen ni näyttää +12v ja autonkäydessä +14.0v.... nii ja kokeilin jokaselta puolalta ja aina sama juttu... olen koittanu vetää suoraan akulta koneen korvakkeeseen (käynnistyskaapelia käyttäen) lisää miinusta , mut ei mitään vaikutusta...
    E34 535 twincharged 709hv & 851Nm

    Comment

    • marko84
      Bimmer Enthusiast
      • Oct 2008
      • 1489
      • Pori

      #17
      nii ja nyt on sellane systeemi et konehuoneesee tulevalta akun plusnavalta lähtee johto autossa olevaan nappikytkimeen josta taas suoraan starttimoottorin herätteelle, et jos se maadotus olis ongelma ni luulis startin tolla omalla patentillaki pätkivän samoin tavoin , ku nyt se pelaa silla ihan loistavasti...
      E34 535 twincharged 709hv & 851Nm

      Comment

      • peto2
        Bimmer Enthusiast
        • Jan 2007
        • 8267
        • Järvikylä (Nakkila)

        #18
        Originally posted by marko84 View Post
        nii ja nyt on sellane systeemi et konehuoneesee tulevalta akun plusnavalta lähtee johto autossa olevaan nappikytkimeen josta taas suoraan starttimoottorin herätteelle, et jos se maadotus olis ongelma ni luulis startin tolla omalla patentillaki pätkivän samoin tavoin , ku nyt se pelaa silla ihan loistavasti...
        eiköhän tuo sulje maadotusvian pois.. DME vialle alkaa vaikuttaan mutta startin pätkiminen ei voi olla kytköksissä DME:hen
        F10 530dA Saphirschwarz, G30 530e Saphirschwarz, E38 730iA Dunkelblau, E39 540iAT Biarritzblau Metallic
        ex:
        E39 528iA Arktissilber, E39 528iAT Arktissilber, E34 525TDSA Diamantschwarz, E32 735 iAL Royalblau Metallic, E34 525i Diamantschwarz, E36 325 TDSA Arktissilber
        Vikakoodinlukua & pieniä koodauksia: ADS, K+DCAN, ICOM. INPA, DIS, ISTA+, ISTA P & BMW Scanner 1.40 Kaikki vuosimallit!
        Myydään: Satunnaisia E32, E34, E36, E38 ja E39 osia.
        Nakkaa privaa jos tarvetta.

        Comment

        • marko84
          Bimmer Enthusiast
          • Oct 2008
          • 1489
          • Pori

          #19
          kävin vielä testailemassa ni huomasin sellase ihme homman et virtalukon liittimelle tulee +12 volttia ku avain on 0-asennossa ja sit ku kääntää avainta 1-asentoon jollo ei edes vielä virrat mihinkää laitteesee tule ni virrat liittimessä laskee 7 volttiin, 2-asennossa pysyy noin 7 voltissa ja start asennossa samoin, et ei ihme jos startti moottori ei pyöri ku virtalukolta lähtee se 7 volttia...ja tää on mitattu virtalukon liittimelle TULEVASTA piuhasta ei lähtevästä... kokeili hyppylangalla liittää virtalukon liittimestä starttimoottorille lähtevään johtoon + 12v ja startti pyöri hyvin... mistä voi johtua et virta laskee tollatavalla? onko jossain joku jännitteensäädin tai vastaava joka vois olla hajalla?
          E34 535 twincharged 709hv & 851Nm

          Comment

          • peto2
            Bimmer Enthusiast
            • Jan 2007
            • 8267
            • Järvikylä (Nakkila)

            #20
            siellä on nyt jossain huono liitos ennen virtalukkoa.. luultavasti ko piuha tulee suoraan sulakkeelta mutta en osaa sulakkeen numeroa sanoa kun ei ole tähän hätään sähkökuvia..
            F10 530dA Saphirschwarz, G30 530e Saphirschwarz, E38 730iA Dunkelblau, E39 540iAT Biarritzblau Metallic
            ex:
            E39 528iA Arktissilber, E39 528iAT Arktissilber, E34 525TDSA Diamantschwarz, E32 735 iAL Royalblau Metallic, E34 525i Diamantschwarz, E36 325 TDSA Arktissilber
            Vikakoodinlukua & pieniä koodauksia: ADS, K+DCAN, ICOM. INPA, DIS, ISTA+, ISTA P & BMW Scanner 1.40 Kaikki vuosimallit!
            Myydään: Satunnaisia E32, E34, E36, E38 ja E39 osia.
            Nakkaa privaa jos tarvetta.

            Comment

            • marko84
              Bimmer Enthusiast
              • Oct 2008
              • 1489
              • Pori

              #21
              juu tarvii koittaa tarkistaa niit piuhoja, työreissun takia homma ei ny viikkoon etene...
              E34 535 twincharged 709hv & 851Nm

              Comment

              • marko84
                Bimmer Enthusiast
                • Oct 2008
                • 1489
                • Pori

                #22
                tänää pitäis men autoa kattoo, tuli vaa mielee et jos en jostai syystä saa virtalukolle tulevaa piuhaa toimimaan oikein ni eikö voi akulta suoraan vetää toho johdon ja pistää tietenki sulake väliin?sitä vaan et ninnhän toi luultavasti alunperinki on, tuski on mitää releitä yms välillä tai haarotusta kyseisestä johdosta jo enne virtalukkoa muille sähkölaitteille(joille nyt täs tapaukses jos en saa toimii ni tulis vaa se 7 volti jännite)....
                E34 535 twincharged 709hv & 851Nm

                Comment

                • peto2
                  Bimmer Enthusiast
                  • Jan 2007
                  • 8267
                  • Järvikylä (Nakkila)

                  #23
                  voit ainakin kokeilla vetämällä akulta väliaikaisen syötön virtalukolle.. jos toimii niin ainakin vikakuvaus on selvä sen jälkeen..

                  edit: minkä vuotinen koppa on? jos katon sähkökuvia vähäsen..
                  Last edited by peto2; 27-01-2009, 09:14.
                  F10 530dA Saphirschwarz, G30 530e Saphirschwarz, E38 730iA Dunkelblau, E39 540iAT Biarritzblau Metallic
                  ex:
                  E39 528iA Arktissilber, E39 528iAT Arktissilber, E34 525TDSA Diamantschwarz, E32 735 iAL Royalblau Metallic, E34 525i Diamantschwarz, E36 325 TDSA Arktissilber
                  Vikakoodinlukua & pieniä koodauksia: ADS, K+DCAN, ICOM. INPA, DIS, ISTA+, ISTA P & BMW Scanner 1.40 Kaikki vuosimallit!
                  Myydään: Satunnaisia E32, E34, E36, E38 ja E39 osia.
                  Nakkaa privaa jos tarvetta.

                  Comment

                  • marko84
                    Bimmer Enthusiast
                    • Oct 2008
                    • 1489
                    • Pori

                    #24
                    auton vuosimalli on -88, siitä olis kyllä apua
                    E34 535 twincharged 709hv & 851Nm

                    Comment

                    • peto2
                      Bimmer Enthusiast
                      • Jan 2007
                      • 8267
                      • Järvikylä (Nakkila)

                      #25
                      88 mallin kuvia kattelin ja niitä näkyy että syöttö virtalukolle tulee ilman sulakkeita punaisella 4mm² piuhalla ja johdossa on 1 pistoliitos (virtalukon johtosarjan liitin) ja kaksi puristusliitosta joista kaapeli haarautuu muualle http://shark.armchair.mb.ca/~dave/BMW/e30/e30_88.pdf sivu 1240-1 (on aika iso tiedosto, kestää hetken ladata)
                      eli luultavammin pistoke on löystyny mutta voi olla myös nuo puristusliitokset auennu.. jos ei oo vika siinä pistoliittimessä niin kannattaa kyllä selvittää missä vika on nimittäin löysä liitos aiheuttaa palovaaran..
                      jos ei auta niin tuu poikkeen kankaanpäässä (jos pystyy ajaan) niin laitetaan kuntoon
                      F10 530dA Saphirschwarz, G30 530e Saphirschwarz, E38 730iA Dunkelblau, E39 540iAT Biarritzblau Metallic
                      ex:
                      E39 528iA Arktissilber, E39 528iAT Arktissilber, E34 525TDSA Diamantschwarz, E32 735 iAL Royalblau Metallic, E34 525i Diamantschwarz, E36 325 TDSA Arktissilber
                      Vikakoodinlukua & pieniä koodauksia: ADS, K+DCAN, ICOM. INPA, DIS, ISTA+, ISTA P & BMW Scanner 1.40 Kaikki vuosimallit!
                      Myydään: Satunnaisia E32, E34, E36, E38 ja E39 osia.
                      Nakkaa privaa jos tarvetta.

                      Comment

                      • marko84
                        Bimmer Enthusiast
                        • Oct 2008
                        • 1489
                        • Pori

                        #26
                        Originally posted by peto2 View Post
                        88 mallin kuvia kattelin ja niitä näkyy että syöttö virtalukolle tulee ilman sulakkeita punaisella 4mm² piuhalla ja johdossa on 1 pistoliitos (virtalukon johtosarjan liitin) ja kaksi puristusliitosta joista kaapeli haarautuu muualle http://shark.armchair.mb.ca/~dave/BMW/e30/e30_88.pdf sivu 1240-1 (on aika iso tiedosto, kestää hetken ladata)
                        eli luultavammin pistoke on löystyny mutta voi olla myös nuo puristusliitokset auennu.. jos ei oo vika siinä pistoliittimessä niin kannattaa kyllä selvittää missä vika on nimittäin löysä liitos aiheuttaa palovaaran..
                        jos ei auta niin tuu poikkeen kankaanpäässä (jos pystyy ajaan) niin laitetaan kuntoon
                        Juu sama punane johto kyseessä, jäljitin johdon sulakerasiaan ja sieltä ilmeisesti menee suoraan akun + napaan, koitin sulakerasiasta painella liittimiä paremmi kiinni ja kääntelin vähä plusnavassa olevia piuhoja(oli kyl jo aiemminki kokeiltu) ja sit kokeilee ni varotusvalot mittaristossa puolet kirkkaammat ku enne,startti pyörittää kunnolla ja lähtee hyvin käymään laturin valo ei enää pala himmeästi puolille tulee akunjännite eli n.13,8v eli neljä kärpästä yhdellä iskulla Kiitos vaan tarjouksesta mut ei enää tarvetta kankaanpään reissuun vaik vois sin tori lieppeil joku vkl ehtoo lähtee pillurallia ajelee viel ku sais lambda kuntoo....
                        E34 535 twincharged 709hv & 851Nm

                        Comment

                        • peto2
                          Bimmer Enthusiast
                          • Jan 2007
                          • 8267
                          • Järvikylä (Nakkila)

                          #27
                          hyvä homma että lähti tulille kankaanpään tori on tunnettu yllättävän laajalla alueella
                          F10 530dA Saphirschwarz, G30 530e Saphirschwarz, E38 730iA Dunkelblau, E39 540iAT Biarritzblau Metallic
                          ex:
                          E39 528iA Arktissilber, E39 528iAT Arktissilber, E34 525TDSA Diamantschwarz, E32 735 iAL Royalblau Metallic, E34 525i Diamantschwarz, E36 325 TDSA Arktissilber
                          Vikakoodinlukua & pieniä koodauksia: ADS, K+DCAN, ICOM. INPA, DIS, ISTA+, ISTA P & BMW Scanner 1.40 Kaikki vuosimallit!
                          Myydään: Satunnaisia E32, E34, E36, E38 ja E39 osia.
                          Nakkaa privaa jos tarvetta.

                          Comment

                          Working...
                          X
                          😀
                          🥰
                          🤢
                          😎
                          😡
                          👍
                          👎