Announcement

Collapse
No announcement yet.

m50b25 päästöt/ lambda vika

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • jon1
    Bimmer Fanatic
    • Mar 2006
    • 270
    • Tampere

    m50b25 päästöt/ lambda vika

    Auto on -93 vuoden 325 ja eilen töissä mittailin päästöjä ni nehän oli jotain ihan hirveetä. HC tyhjäkäynnillä 300-400, CO 3,5% ja lambda arvo 0,888... Kierroksilla kaikki muut arvot kyllä parani paitsi lambdan. Ajossa toimii ihan ok ei nyi ja käy ihan hyvin. Ainut että kaupungissa bensaa tuntuu menevän reilusti enemmän mitä pitäis.
    Eli kuuluuko tuo siihen ns. riskiryhmään missä se softa on paska joka rikkoo lambdoja vai onko se muuten vaan hajalla? Vikalukua ei oo tullu tehtyä kun ei oo meillä oikeeta pistoketta tuohon. Tai jos jollain on muuta tietoa mistä päästöt noin sekasi voi mennä?:think
  • Masinol
    Bimmer Fanatic
    • Feb 2003
    • 988
    • "Turku"

    #2
    Lambdan vaihdolla kannattaa yleensä alottaa, voi mitatakin ensin jos osaa.

    Tuo on ilmeisesti vanos-kone joten ei pitäisi olla softaongelmia.
    Saab 99 -75 - Mazda 323 -88 - BMW 728 -78 E23 - BMW 316 -88 E30 - Opel Kadett D -87 - BMW 325i -88 E30 - BMW 325i -91 E36 - BMW 540iA -93 E34 - BMW 328i -95 E36 touring - BMW 528iA -96 E39 touring - BMW 735iA -97 E38 - Volvo S60 -01 - BMW 330dA -05 touring

    Comment

    • S^X
      BTCF Member
      • Oct 2007
      • 933
      • Muurame

      #3
      Mullakin reppas katsastus päästöjen takia.
      Lambdan vaihdolla ongelma korjaantui.
      Joskus täällä toitotin että tarvike pelaa yhtä hyvin kuin alkuperäinen,joo kyllähän se saattaa muutaman kk:n toimia ja taas oireet alkaa.
      Eli vahingosta viisastuneena,suoraan alkuperäistä alle eikä perse edellä puuhun
      W208
      W638
      E36

      Comment

      • jon1
        Bimmer Fanatic
        • Mar 2006
        • 270
        • Tampere

        #4
        Juu vanos koneella on. Ja jotain keskusteluja löysin tuossa kans että softaongelmat olis vanoksettomissa.
        No ei muuta ku huomenna lambda kauppaan ja kattoo josko auttais. Aika selkeesti kummiski siihen viittaa koska lambda arvo oli noin paljo perseellään:think
        Olikos tuo boschin lambda semmonen mitä sinne kannattaa laittaa?

        Comment

        • Petteri75
          Bimmer Enthusiast
          • Aug 2005
          • 2550
          • Kirkkonummi

          #5
          Hetkinen, mistä softa-ongelmista on oikein kyse?? Oma kulkine on tehty 03/92, joten se tuskin on tarpeeksi nykyaikainen omatakseen VANOSta. Joutokäynti saattaa joskus heitellä kovasti, mutta suurimman osan ajasta se on kovasti rauhallinen..
          BMW 530e iPerformance Luxury Line -20

          Comment

          • Mumtsi
            Bimmer Fanatic
            • Nov 2008
            • 282
            • Kotka

            #6
            Juurikin se:
            - Isi mikä toi on?
            - Jonkinmoinen auto jolla pääsee helvetin kovaa..

            Comment

            • jon1
              Bimmer Fanatic
              • Mar 2006
              • 270
              • Tampere

              #7
              Originally posted by Petteri75 View Post
              Hetkinen, mistä softa-ongelmista on oikein kyse?? Oma kulkine on tehty 03/92, joten se tuskin on tarpeeksi nykyaikainen omatakseen VANOSta. Joutokäynti saattaa joskus heitellä kovasti, mutta suurimman osan ajasta se on kovasti rauhallinen..
              Ilmeisesti jos oon oiken ymmärtäny niin kaupunkiajossa boksi saa lambdalta väärää tietoo kosteuden takia ja menee vikatilaan. Sit kun taas ajetaan maantieajoo niin toimii normaalisti. Ja tästä syystä lambdoja hajoo. Siinä tiivistettynä mitä oon lukenu foorumia. Korjatkoon viisaammat jos jokin meni pieleen

              Comment

              • jon1
                Bimmer Fanatic
                • Mar 2006
                • 270
                • Tampere

                #8
                Mites onko kellään kokemusta tuosta motonetistä löytyvästä boschin lambdasta? Ja onko se sama kun 91-92 autoissa?

                Comment

                • Masinol
                  Bimmer Fanatic
                  • Feb 2003
                  • 988
                  • "Turku"

                  #9
                  Originally posted by jon1 View Post
                  Juu vanos koneella on. Ja jotain keskusteluja löysin tuossa kans että softaongelmat olis vanoksettomissa.
                  No ei muuta ku huomenna lambda kauppaan ja kattoo josko auttais. Aika selkeesti kummiski siihen viittaa koska lambda arvo oli noin paljo perseellään:think
                  Olikos tuo boschin lambda semmonen mitä sinne kannattaa laittaa?

                  Se päästömittauksen lambda-arvo on laskennallinen eikä kerro itse lambdasta mitään.
                  Saab 99 -75 - Mazda 323 -88 - BMW 728 -78 E23 - BMW 316 -88 E30 - Opel Kadett D -87 - BMW 325i -88 E30 - BMW 325i -91 E36 - BMW 540iA -93 E34 - BMW 328i -95 E36 touring - BMW 528iA -96 E39 touring - BMW 735iA -97 E38 - Volvo S60 -01 - BMW 330dA -05 touring

                  Comment

                  • Tojopa
                    BTCF Member
                    • Mar 2004
                    • 1592
                    • Kuopio

                    #10
                    Tuo alkupään M50-koneiden orkkis-softan vika tunnetaan ns. thermoshokkina, josta löytää haulla juttua. Tässä ainakin yksi ketju ko. asiasta:

                    Comment

                    • Petteri75
                      Bimmer Enthusiast
                      • Aug 2005
                      • 2550
                      • Kirkkonummi

                      #11
                      Originally posted by Tojopa View Post
                      Tuo alkupään M50-koneiden orkkis-softan vika tunnetaan ns. thermoshokkina, josta löytää haulla juttua. Tässä ainakin yksi ketju ko. asiasta:

                      http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=22379
                      Kiitoksia paljon, olihan tuo tullut luettua mutta kun silloin lähinnä korjaili M5:sta, jäi moinen vain näkemisen varaan. Auto on tuotu Suomeen -03, lambda vaihdettu kerran - mikä on nykytila ohjelmistopäivityksen suhteen?
                      BMW 530e iPerformance Luxury Line -20

                      Comment

                      • Tojopa
                        BTCF Member
                        • Mar 2004
                        • 1592
                        • Kuopio

                        #12
                        Originally posted by Petteri75 View Post
                        Kiitoksia paljon, olihan tuo tullut luettua mutta kun silloin lähinnä korjaili M5:sta, jäi moinen vain näkemisen varaan. Auto on tuotu Suomeen -03, lambda vaihdettu kerran - mikä on nykytila ohjelmistopäivityksen suhteen?
                        Muistelinkin, että sinulla oli se pieni prokkis ämmän kans tuon ketjun aikohin..

                        Pari vuotta sitten yritin hommata päivitettyä lastua merkkiorganisaation kautta täällä Joensuussa. Ensin eivät olleet kuulleetkaan koko asiasta, mutta hetken keskustelun jälkeen muistivat tuon "reikä putkeen" -rautalankavirityksen. Lisäselvittelyn jälkeen selvisi, että päivitettyä lastua ei enää erikseen saanut, vaan olisi pitänyt ostaa koko ECU. Oma auto (525i 6/91) omasi vakiolastun, joka kuului suurimpaan riskiryhmään, joten ostin Brenneriltä virivirilastun, jonka jälkeen ongelmat jäivät historiaan. Voin katsoa löytyisikö arkistoista vielä tuon pahimman riskiryhmän lastun kolme viimeistä numeroa, jos on tarve?

                        Edit. Orkkislastun loppuosa oli -405.
                        Last edited by Tojopa; 08-02-2009, 22:01.

                        Comment

                        • jon1
                          Bimmer Fanatic
                          • Mar 2006
                          • 270
                          • Tampere

                          #13
                          Originally posted by Tojopa View Post
                          Pari vuotta sitten yritin hommata päivitettyä lastua merkkiorganisaation kautta täällä Joensuussa. Ensin eivät olleet kuulleetkaan koko asiasta, mutta hetken keskustelun jälkeen muistivat tuon "reikä putkeen" -rautalankavirityksen. Lisäselvittelyn jälkeen selvisi, että päivitettyä lastua ei enää erikseen saanut, vaan olisi pitänyt ostaa koko ECU. Oma auto (525i 6/91) omasi vakiolastun, joka kuului suurimpaan riskiryhmään, joten ostin Brenneriltä virivirilastun, jonka jälkeen ongelmat jäivät historiaan. Voin katsoa löytyisikö arkistoista vielä tuon pahimman riskiryhmän lastun kolme viimeistä numeroa, jos on tarve?

                          Laita ihmeessä se boksin numero.... Siitä tuskin kellekkään mitää haittaa ainakaan on

                          Sitten tästä omasta ongelmasta. Äsken vaihtelin lambdan ja tulpat... Ensinnäkin tulpanreijät oli täynnä öljyä. Ei sinänsä mikään yllätys. Ja nyt ku päästöjä tossa mittailin niin kulinehan suorastaan putsaa ilmaa mennessää eli co ja hc:t näytti 0. Eli vika korjattu!

                          Comment

                          • Tojopa
                            BTCF Member
                            • Mar 2004
                            • 1592
                            • Kuopio

                            #14
                            Originally posted by jon1 View Post
                            Laita ihmeessä se boksin numero.... Siitä tuskin kellekkään mitää haittaa ainakaan on

                            Sitten tästä omasta ongelmasta. Äsken vaihtelin lambdan ja tulpat... Ensinnäkin tulpanreijät oli täynnä öljyä. Ei sinänsä mikään yllätys. Ja nyt ku päästöjä tossa mittailin niin kulinehan suorastaan putsaa ilmaa mennessää eli co ja hc:t näytti 0. Eli vika korjattu!
                            Laittelen boksin numeron, jahka löydän sen arkistoista..

                            Öljy tulpanrei'issä aiheuttaa monenlaista käyntihäiriötä ja pätkimistä, joten paikat kannattaa putsailla ja tiivisteet uusia. Myös vesi samassa paikassa aiheuttaa samanmoisia oireita, vaikkakin sähkönjohto poikkeaa näillä nesteillä.

                            Comment

                            • jon1
                              Bimmer Fanatic
                              • Mar 2006
                              • 270
                              • Tampere

                              #15
                              Juu kyllä ne paikat tossa tuli putsattua vielä tarvis venttiilikopan tiiviste vaan uusia. Ainakin kulutusmittarissa huomas heti että aikapaljo vaikutusta oli...

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎