Announcement

Collapse
No announcement yet.

m50b25 päästöt/ lambda vika

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Petteri75
    Bimmer Enthusiast
    • Aug 2005
    • 2540
    • Kirkkonummi

    #16
    Noniin, kyllähän se kävikin pari päivää ongelmitta.

    Kylmäkäynti saattaa joskus alkaa heilumaan 500-1000 kierroksen välillä lähes holtittomasti, tyhjäkäynnillä kulutusmittari menee yli 30:n ja joskus kierroksilla reilusti yli sen normaalin 9-11 litran, pakokaasu haisee rikkaalle.

    Lambda?

    Hiukan vain ihmetyttää, että miten se tuntuu olevan viallinen vain osittain, ts. pitkänkin matkan saattaa kone käyttäytyä kiltisti kun ajelee pintakaasulla. Eikös happimittarin pitäisi mennä kerralla tai toimia täysin?

    EDIT: Lambda on jo kerran vaihdettu, kuitin mukaan 2005. Jos lastua ei ole päivitetty thermoshockin suhteen ja valtuutetulta tarjotaan mieluiten kokonaan uutta boksia, niin onko suosituksia vaihtolastuista? Ei missään tapauksessa tarvita lisää tehoa, vauhti tulee kalliiksi ihan ilman ylim. hevosiakin..
    Last edited by Petteri75; 22-01-2009, 13:28.
    BMW 530e iPerformance Luxury Line -20

    Comment

    • jr66
      Bimmer Enthusiast
      • Apr 2006
      • 16422
      • Asikkala

      #17
      Originally posted by Petteri75 View Post
      Noniin, kyllähän se kävikin pari päivää ongelmitta.

      Kylmäkäynti saattaa joskus alkaa heilumaan 500-1000 kierroksen välillä lähes holtittomasti, tyhjäkäynnillä kulutusmittari menee yli 30:n ja joskus kierroksilla reilusti yli sen normaalin 9-11 litran, pakokaasu haisee rikkaalle.

      Lambda?

      Hiukan vain ihmetyttää, että miten se tuntuu olevan viallinen vain osittain, ts. pitkänkin matkan saattaa kone käyttäytyä kiltisti kun ajelee pintakaasulla. Eikös happimittarin pitäisi mennä kerralla tai toimia täysin?

      EDIT: Lambda on jo kerran vaihdettu, kuitin mukaan 2005. Jos lastua ei ole päivitetty thermoshockin suhteen ja valtuutetulta tarjotaan mieluiten kokonaan uutta boksia, niin onko suosituksia vaihtolastuista? Ei missään tapauksessa tarvita lisää tehoa, vauhti tulee kalliiksi ihan ilman ylim. hevosiakin..
      Kulutusmittarin kuuluukin näyttää suurta l. äärettömän suurta tyhjäkäynnillä jos auto ei liiku koska polttoainetta menee koko ajan vaikka matkamittariin ei tule metriäkään lisää.

      Comment

      • jon1
        Bimmer Fanatic
        • Mar 2006
        • 270
        • Tampere

        #18
        Originally posted by Petteri75 View Post
        Noniin, kyllähän se kävikin pari päivää ongelmitta.

        Kylmäkäynti saattaa joskus alkaa heilumaan 500-1000 kierroksen välillä lähes holtittomasti, tyhjäkäynnillä kulutusmittari menee yli 30:n ja joskus kierroksilla reilusti yli sen normaalin 9-11 litran, pakokaasu haisee rikkaalle.

        Lambda?

        Hiukan vain ihmetyttää, että miten se tuntuu olevan viallinen vain osittain, ts. pitkänkin matkan saattaa kone käyttäytyä kiltisti kun ajelee pintakaasulla. Eikös happimittarin pitäisi mennä kerralla tai toimia täysin?

        EDIT: Lambda on jo kerran vaihdettu, kuitin mukaan 2005. Jos lastua ei ole päivitetty thermoshockin suhteen ja valtuutetulta tarjotaan mieluiten kokonaan uutta boksia, niin onko suosituksia vaihtolastuista? Ei missään tapauksessa tarvita lisää tehoa, vauhti tulee kalliiksi ihan ilman ylim. hevosiakin..
        Itellä huomasin sen siitä että liikkeelle lähdettäessä kulutus mittari ei pudonnu alle 30 ku vasta kolmosella ajettaessa. Maantieajossa kulutusmittari pyöri normaalisti 8-10 välissä.

        Eikös jotkut Bosch Serviset tee noita päivityksiä? Jostain lueskelin joskus että niitä lambdoja olis ihan puolen vuoden siisään menny hajalle. Jos halut varmistua siitä niin käy mittauttaan päästöt jossain korjaamolla.

        Comment

        • Radon
          Bimmer Fanatic
          • Jul 2003
          • 463
          • Suomi-Finland

          #19
          Käykää nyt ensin ne vikakoodit katsastamassa jossain, sitten vasta kannattaa alkaa arpomaan jollei mitään koodeja näy.

          Comment

          • Petteri75
            Bimmer Enthusiast
            • Aug 2005
            • 2540
            • Kirkkonummi

            #20
            Kun auton laittaa testerin toiseen päähän kiinni, niin mistä näkee onko ohjelmisto päivitetty vai ei?
            BMW 530e iPerformance Luxury Line -20

            Comment

            • jon1
              Bimmer Fanatic
              • Mar 2006
              • 270
              • Tampere

              #21
              Meillä ainakin tuo autocomin testeri kertoo mikä päivitys siellä on...

              Comment

              • Tojopa
                BTCF Member
                • Mar 2004
                • 1592
                • Kuopio

                #22
                Originally posted by jon1 View Post
                Meillä ainakin tuo autocomin testeri kertoo mikä päivitys siellä on...
                Selvennyksenä tähän kuitenkin se, että näihin vanhempiin täytyy aina konkreettisesti vaihtaa osia, mikäli päivityksiä haluaa tehdä (vrt. uudempien autojen päivittäminen ajamalla pelkkä uusi ohjelma sisään). Eli testerillä näkee mikä on epromin numero, josta voi sitten päätellä onko lastu korjatulla softalla vai ei. Jos testeriä ei löydy, mutta intoa piisaa, niin voihan sinne ECUun kurkata ja katsoa lastun numeron siitä "lutikan" päältä. Testeri kuitenkin huomattavasti kivuttomampi vaihtoehto.

                Comment

                • Tupelex
                  Bimmer Rookie
                  • Oct 2008
                  • 153
                  • --

                  #23
                  Originally posted by jon1 View Post
                  Itellä huomasin sen siitä että liikkeelle lähdettäessä kulutus mittari ei pudonnu alle 30 ku vasta kolmosella ajettaessa. Maantieajossa kulutusmittari pyöri normaalisti 8-10 välissä.

                  Eikös jotkut Bosch Serviset tee noita päivityksiä? Jostain lueskelin joskus että niitä lambdoja olis ihan puolen vuoden siisään menny hajalle. Jos halut varmistua siitä niin käy mittauttaan päästöt jossain korjaamolla.
                  Onko mahdollista että lambda antaa väärää signaalia, koska mittasin tuon signaalin ja se oli 0,03v-0,6v vaihteli jonkin aikaa ja pysähty tuohon 0,03v vähäksi aikaa ja taas alkoi vaihteleen?
                  Kulutus matka ajossa 10litraa sataselle ja tosi laiska. Kylmänä toimii tosi hyvin mutta vaikuttaa siltä kun lambda tulee mukaan kuvioihin niin alkaa pelittään huonosti.
                  F11 523i
                  Ex: e61 530da , e21 320, e28 520, e34 525ix, e46 320d

                  Comment

                  • Petteri75
                    Bimmer Enthusiast
                    • Aug 2005
                    • 2540
                    • Kirkkonummi

                    #24
                    Mutta jos siellä on se päivittämätön alkuperäislastu, niin onko suosituksia vakiokäyttöön sopivista virilastuista/korvauslastuista? Koska ei nyt aivan joka kolmas tai neljäs vuosi viitsisi vaihtaa kallista osaa.
                    BMW 530e iPerformance Luxury Line -20

                    Comment

                    • jon1
                      Bimmer Fanatic
                      • Mar 2006
                      • 270
                      • Tampere

                      #25
                      Originally posted by Petteri75 View Post
                      Mutta jos siellä on se päivittämätön alkuperäislastu, niin onko suosituksia vakiokäyttöön sopivista virilastuista/korvauslastuista? Koska ei nyt aivan joka kolmas tai neljäs vuosi viitsisi vaihtaa kallista osaa.
                      Tosta en sit teidä että miten noi esim halpis virilastut toimii että korjaakone vikaa vai ei... Joku vois kertoo joka on koittanu:think

                      Comment

                      • Tojopa
                        BTCF Member
                        • Mar 2004
                        • 1592
                        • Kuopio

                        #26
                        Originally posted by jon1 View Post
                        Tosta en sit teidä että miten noi esim halpis virilastut toimii että korjaakone vikaa vai ei... Joku vois kertoo joka on koittanu:think
                        Yksi vastaus omalta kohdalta löytyy jo tästä ketjusta hieman aiempaa..

                        Comment

                        • jon1
                          Bimmer Fanatic
                          • Mar 2006
                          • 270
                          • Tampere

                          #27
                          Originally posted by Tojopa View Post
                          Yksi vastaus omalta kohdalta löytyy jo tästä ketjusta hieman aiempaa..
                          http://www.btcf.fi/forum/showpost.ph...4&postcount=12
                          Hah, siellähän se oli.... Lisää tarkkaavaisuutta omalle kohdalle!

                          Comment

                          • Petteri75
                            Bimmer Enthusiast
                            • Aug 2005
                            • 2540
                            • Kirkkonummi

                            #28
                            Originally posted by jon1 View Post
                            Hah, siellähän se oli.... Lisää tarkkaavaisuutta omalle kohdalle!
                            Mutta onko se mainittu Brennerin lastu a) hyvä ja b) edelleen saatavilla? Lähinnä olisi lambdansuoja haussa, että ei tarvitsisi enää 2012 vaihdella happisensoria.
                            BMW 530e iPerformance Luxury Line -20

                            Comment

                            • gubbe89
                              Bimmer Fanatic
                              • Sep 2008
                              • 315
                              • Mouhijärvi

                              #29
                              Voisin ihan hyvin suositella tarvikelambdaa. Tällainen "paska tarvike" kesti Mazda 626:ssa alkuperäisasennuksena 320tkm. Merkki on NTK.

                              Vanos-koneisessa taitaa olla jo Titania-lambda, joka maksaa jos jonkin verran enemmän? Korjatkaa, jos olen väärässä. Mutta johtojen väristä sen näkee. Vähän etsiskelemällä muutamia sivuja taaksepäin tästä Ongelmat-osiosta löytyy yksi lambda-topikki, johon laitoin tiedot lambdojen johtojen väreistä ja valaisin hieman, missä on mikäkin anturi.
                              nyk. Mercedes-Benz S124 230TE -89
                              nyk. Yamaha XJR 1200 -98
                              nyk. E28 520i -87 a.k.a ikuisuusprojekti
                              ex. E34 525 TDS Touring -93
                              ex. Volvo 740 GLE B230F -90 x2
                              ex. Yamaha YZF 1000R -02
                              ex. Skoda Felicia 1.9D Lx -97
                              ex. Volvo 245 D6 2.4 -89
                              ex. E34 535i -88
                              ex. Toyota Corolla 1.6 AE101 -94
                              ex. Mazda 626 GE 1.8 -93

                              Comment

                              • mikron
                                Bimmer Enthusiast
                                • Sep 2005
                                • 2170
                                • Himas

                                #30
                                Originally posted by gubbe89 View Post
                                Merkki on NTK.
                                Ainakin M52-koneessa tuo NTK on orggisosa. Anturissa on BMW-logo, lukee Siemens ja toisella puolella NTK.
                                F11 530dA xDrive M-sport -13
                                Ex:E39 525i Touring M-sport -03
                                Ex: E38 740iA -98
                                Ex: E39 525iA Touring M-sport -02
                                Ex: E39 523i -96
                                Ex: E34 520i -89

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎