Announcement

Collapse
No announcement yet.

m50b25 päästöt/ lambda vika

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Tojopa
    BTCF Member
    • Mar 2004
    • 1592
    • Kuopio

    #31
    Originally posted by Petteri75 View Post
    Mutta onko se mainittu Brennerin lastu a) hyvä ja b) edelleen saatavilla? Lähinnä olisi lambdansuoja haussa, että ei tarvitsisi enää 2012 vaihdella happisensoria.
    a) Pari vuotta lastu oli paikallaan ongelmitta, eli lambda kesti ja katsastuksissa ei ollut ongelmia päästöjen suhteen. Tuo lastu oli paikallaan kun auton möin, enkä ole jälkeen päin kuullut, että olisi ongelmia aiheuttanut.

    b) Saatavuudesta ei tietoa, mutta selvinnee kysymällä. Onhan noita muitakin halpislastuja tarjolla.

    Comment

    • jon1
      Bimmer Fanatic
      • Mar 2006
      • 270
      • Tampere

      #32
      Itellä on ainakin vanoks koneessa zirconian lambda. Boschilaisena makso 140€ varaosamaailman kautta... Boschilainen siellä oli alkunperinkin. Jossain 318 tais itellä olla tuo halpis lastu ja ihan hyvin tuntu toimivan.

      Comment

      • sutii
        Bimmer Rookie
        • Oct 2008
        • 88
        • Imatra

        #33
        Ite laitoin tänää omaan autoon (m50b25) tuon finnmobilen lastun kiinni,
        puhelimessa myyjä sano et ei enää lambdat hajoile!
        Kyllä piristy tuo oma mosa ainakii,ja tuntuu et koko ajan vaa rupee toimii paremmin..:think

        Saa nähä mite nyt tulevaisuudessa toimii,ei välttämättä 60 euron
        sijoituksessa mikää huonoin vaihtoehto..

        On muutes kuulemma e34 koriin kaiken kaikkiaan laitettu yli 1700 erilaista ohjelmaa,
        dieselit mukaan luettuna...

        Comment

        • jon1
          Bimmer Fanatic
          • Mar 2006
          • 270
          • Tampere

          #34
          Originally posted by sutii View Post
          Ite laitoin tänää omaan autoon (m50b25) tuon finnmobilen lastun kiinni,
          puhelimessa myyjä sano et ei enää lambdat hajoile!
          Kyllä piristy tuo oma mosa ainakii,ja tuntuu et koko ajan vaa rupee toimii paremmin..:think

          Saa nähä mite nyt tulevaisuudessa toimii,ei välttämättä 60 euron
          sijoituksessa mikää huonoin vaihtoehto..

          On muutes kuulemma e34 koriin kaiken kaikkiaan laitettu yli 1700 erilaista ohjelmaa,
          dieselit mukaan luettuna...
          Mistäs tilasit tuon lastun?

          Comment

          • sutii
            Bimmer Rookie
            • Oct 2008
            • 88
            • Imatra

            #35
            Tuolta-->http://www.finnautomobile.net/

            Kato boksin nuomero ja soita... enne kolmee ku soitat/tilaat ni seuraavana päivänä noudettavissa..

            Comment

            • Petteri75
              Bimmer Enthusiast
              • Aug 2005
              • 2540
              • Kirkkonummi

              #36
              Originally posted by sutii View Post
              Tuolta-->http://www.finnautomobile.net/

              Kato boksin nuomero ja soita... enne kolmee ku soitat/tilaat ni seuraavana päivänä noudettavissa..
              Taitaa olla melkein ainoa vaihtoehto, Espoon Laakkonen ei juuri yhteistyöhaluttomampi olisi voinut olla. Olisiko kenelläkään niitä boksien numeroita, mihin asti Thermoshock on vaarana?
              BMW 530e iPerformance Luxury Line -20

              Comment

              • marko.m
                Bimmer Fanatic
                • Apr 2007
                • 333
                • Keminmaa

                #37
                Originally posted by Petteri75 View Post
                Taitaa olla melkein ainoa vaihtoehto, Espoon Laakkonen ei juuri yhteistyöhaluttomampi olisi voinut olla. Olisiko kenelläkään niitä boksien numeroita, mihin asti Thermoshock on vaarana?
                Se boxin numero pitää käydä kattomassa ite. Ei niitä pysty summissa sanomaan. Se boxihan on siinä oikean etuiskarin takana muovikannen alla. Numero on muotoa 0 261 200 XXX.
                316i e46 -04.
                Ex. 525i e34 -91

                Comment

                • Petteri75
                  Bimmer Enthusiast
                  • Aug 2005
                  • 2540
                  • Kirkkonummi

                  #38
                  Originally posted by marko.m View Post
                  Se boxin numero pitää käydä kattomassa ite. Ei niitä pysty summissa sanomaan. Se boxihan on siinä oikean etuiskarin takana muovikannen alla. Numero on muotoa 0 261 200 XXX.
                  Nyt on lastu vaihdettu TL Finn-automobilen kauppaamaan saksalaistuotteeseen (?), oli muuten joku käynyt jo aikaisemmin vaihtamassa nimettömän lastun tilalle. Ei lukenut muuta kuin -402 kultaisella tussilla.. ja vanoksettomalle M50B25-koneelle niitä on neljää eri versiota. Nyt piti ihan kokeilla, onneksi aloitettiin yleisimmällä ja sillä auto ainakin lähti käyntiin.

                  Takamusdyno ei aistinut lisätehoa tms, edelleen on hiukan hakemista - auto seisoo nyt pari tuntia akkukaapelit irti, jos se nollaisi vikamuistin. Jos tämä korjaus (60€) toimii, niin silloinhan lambda ei olisi rikki ja korvaava kappale tuli ostettua turhaan. Jos taas ei lambdan vaihdonkaan jälkeen ala toimimaan, niin sitten alkaa varmasti mielenkiintoinen vianhaku. Sinällään auto toimii OK, lähtee käyntiin hyvin, potkii kivasti jne mutta aina välillä tuntuu siltä, että nyt ajellaan vikatilassa.
                  Last edited by Petteri75; 30-01-2009, 14:59.
                  BMW 530e iPerformance Luxury Line -20

                  Comment

                  • sutii
                    Bimmer Rookie
                    • Oct 2008
                    • 88
                    • Imatra

                    #39
                    Mut jos se lambda on jo hajalla!Kannattaa seuraavaks koittaa sulkee se vaihtoehto pois..

                    Comment

                    • pheno
                      Bimmer Enthusiast
                      • Feb 2006
                      • 1985
                      • Tampere

                      #40
                      Originally posted by Petteri75 View Post
                      Sinällään auto toimii OK, lähtee käyntiin hyvin, potkii kivasti jne mutta aina välillä tuntuu siltä, että nyt ajellaan vikatilassa.
                      Ainahan voit vetää dme:ltä 'Check engine' valopiuhan mittaristolle. Ja mittaristolle vastaava lamppu pitää asentaa. Silloin tietäisit heti jo ajon aikana onko joku vika päällä vai ei.

                      Comment

                      • Tojopa
                        BTCF Member
                        • Mar 2004
                        • 1592
                        • Kuopio

                        #41
                        Originally posted by pheno View Post
                        Ainahan voit vetää dme:ltä 'Check engine' valopiuhan mittaristolle. Ja mittaristolle vastaava lamppu pitää asentaa. Silloin tietäisit heti jo ajon aikana onko joku vika päällä vai ei.
                        Virivirilastut aiheuttavat usein tuon lampun syttymisen, eli tuon kytkeminen ei ole suositeltava vaihtoehto lastuttajalle, mikäli ei halua varoitusvalon loistetta katsoa.

                        Comment

                        • Petteri75
                          Bimmer Enthusiast
                          • Aug 2005
                          • 2540
                          • Kirkkonummi

                          #42
                          Originally posted by pheno View Post
                          Ainahan voit vetää dme:ltä 'Check engine' valopiuhan mittaristolle. Ja mittaristolle vastaava lamppu pitää asentaa. Silloin tietäisit heti jo ajon aikana onko joku vika päällä vai ei.
                          ??? Mikä vaihtoehto tuo on..? Mihin piuha pitäisi asentaa? Tuo on niin säännöllisen epäsäännöllistä, esim. eilen kotimatkalla ensimmäinen 10km haettiin selvästi happea vähemmän täsmällisesti, sitten alkoi kulutuslukema olemaan järkevämpi ja muutenkin kone käymään täsmällisemmin. Lambda päällä joskus ja joskus ei? Onko se edes mahdollista?

                          Kuten sanottu, alkuperäistä lastua ei koneessa enää ollut, vaan joku anonyymi viritys. Nyt laitettiin tilalle jotain, jossa lukee edes ohjelmistoversio = se yleisin, ja jolla kone lähti käyntiin.
                          BMW 530e iPerformance Luxury Line -20

                          Comment

                          • Radon
                            Bimmer Fanatic
                            • Jul 2003
                            • 463
                            • Suomi-Finland

                            #43
                            Originally posted by Petteri75 View Post
                            Sinällään auto toimii OK, lähtee käyntiin hyvin, potkii kivasti jne mutta aina välillä tuntuu siltä, että nyt ajellaan vikatilassa.
                            Jos menee vikatilaan niin siitä kyllä jää muistiin vikakoodi, eli onko ne koodit luettu?

                            Comment

                            • pheno
                              Bimmer Enthusiast
                              • Feb 2006
                              • 1985
                              • Tampere

                              #44
                              Originally posted by Petteri75 View Post
                              ??? Mikä vaihtoehto tuo on..? Mihin piuha pitäisi asentaa? Tuo on niin säännöllisen epäsäännöllistä, esim. eilen kotimatkalla ensimmäinen 10km haettiin selvästi happea vähemmän täsmällisesti, sitten alkoi kulutuslukema olemaan järkevämpi ja muutenkin kone käymään täsmällisemmin. Lambda päällä joskus ja joskus ei? Onko se edes mahdollista?

                              Kuten sanottu, alkuperäistä lastua ei koneessa enää ollut, vaan joku anonyymi viritys. Nyt laitettiin tilalle jotain, jossa lukee edes ohjelmistoversio = se yleisin, ja jolla kone lähti käyntiin.
                              ELi ohjeita täältä: http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=117636

                              Etsit oikean ETM:n PDF:n (FAQ:n puolelta löytyy) ja sieltä pitäis löytyä tuon CEL DME:n ja mittariston johtojen numero. Mittaristolla ainakin omassa -95 ETM:ssä löytyi tuo CEL-valo valkoisesta pistokkeesta. Sitten vaan vedät piuhan DME:ltä mittaristolle, asennat mittaristoon check engine lampun. VIrrat päälle ja peukut pystyyn että valo syttyy Ja tuolla 'pedal test':llä voit sitten lukea vikakoodit myös DME:ltä.
                              Attached Files

                              Comment

                              • jon1
                                Bimmer Fanatic
                                • Mar 2006
                                • 270
                                • Tampere

                                #45
                                Originally posted by Petteri75 View Post
                                ??? Mikä vaihtoehto tuo on..? Mihin piuha pitäisi asentaa? Tuo on niin säännöllisen epäsäännöllistä, esim. eilen kotimatkalla ensimmäinen 10km haettiin selvästi happea vähemmän täsmällisesti, sitten alkoi kulutuslukema olemaan järkevämpi ja muutenkin kone käymään täsmällisemmin. Lambda päällä joskus ja joskus ei? Onko se edes mahdollista?

                                Kuten sanottu, alkuperäistä lastua ei koneessa enää ollut, vaan joku anonyymi viritys. Nyt laitettiin tilalle jotain, jossa lukee edes ohjelmistoversio = se yleisin, ja jolla kone lähti käyntiin.
                                Ootko koittanu käydä mittauttaan päästöjä?

                                Itellä auto käyttäyty just samalla tavalla. Välillä tuntu että kaikki toimii paremmin kun hyvin ja sit taas välillä menee kovin tahmeesti ja kulutus mittari miltein koko ajan yli 30L/100km.

                                Harmi kun ei saanu vikakoodeja luettua ennen lambdan vaihtoo. Nyt tosin pystyy tarkkaileen...

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎