Announcement

Collapse
No announcement yet.

m50b25 päästöt/ lambda vika

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Petteri75
    Bimmer Enthusiast
    • Aug 2005
    • 2540
    • Kirkkonummi

    #46
    Originally posted by jon1 View Post
    Ootko koittanu käydä mittauttaan päästöjä?

    Itellä auto käyttäyty just samalla tavalla. Välillä tuntu että kaikki toimii paremmin kun hyvin ja sit taas välillä menee kovin tahmeesti ja kulutus mittari miltein koko ajan yli 30L/100km.

    Harmi kun ei saanu vikakoodeja luettua ennen lambdan vaihtoo. Nyt tosin pystyy tarkkaileen...
    Katsastus olisi maaliskuussa, joten päästöasia taitaa olla aika pian edessä. Täytynee hiukan katsoa tuon CE-valon virittämistä, ilmeisesti toimii myös -03/92 -mallisessa Motronicissa? Mutta helvetti, Saabeissa vikavaloja on saanut ulos jo vuodesta -84, minkä ihmeen takia ECE-bemuista ko. ominaisuus on jätetty pois??

    EDIT: Kerrataan hiukan; saan CE-valon mittaristoon, kun
    -yhdistän sopivan johdon (=harmaa? / pinni #8) ohjausboksista -> mittariston valkoisen pistokkeeseen (pinni #3)
    - ja vedän sitten suoraan tuosta pistokkeesta johdon ylimääräiselle polttimolle?
    - Onko polttimon toinen johdin maa, eli voin yhdistää sen minne vain? Eikun sehän vaatii jatkuvaa +12V - onko mittaristossa suoraan sellaista jossain pinnissä, vai pitääkö ryöstää esim. radion liittimistä?
    - Vai suoraan ECU / Moottori pistokkeen pinnistä #8 johdon mittariston pinniin nro #3?
    Last edited by Petteri75; 31-01-2009, 21:44.
    BMW 530e iPerformance Luxury Line -20

    Comment

    • pheno
      Bimmer Enthusiast
      • Feb 2006
      • 1985
      • Tampere

      #47
      Originally posted by Petteri75 View Post
      EDIT: Kerrataan hiukan; saan CE-valon mittaristoon, kun
      -yhdistän sopivan johdon (=harmaa? / pinni #8) ohjausboksista -> mittariston valkoisen pistokkeeseen (pinni #3)
      - ja vedän sitten suoraan tuosta pistokkeesta johdon ylimääräiselle polttimolle?
      - Onko polttimon toinen johdin maa, eli voin yhdistää sen minne vain? Eikun sehän vaatii jatkuvaa +12V - onko mittaristossa suoraan sellaista jossain pinnissä, vai pitääkö ryöstää esim. radion liittimistä?


      - Vai suoraan ECU / Moottori pistokkeen pinnistä #8 johdon mittariston pinniin nro #3?
      Tuo CEL-valo (Check Engine Light) on käytössä vain USA- malleissa. Syytä voi vaan arvailla.

      Jos haluat valon mittaristoon:

      Katoin -92 ETM:stä että CEL-valo lähtee sun DME:stä (Motronic 3.1) pinnistä 8 kuten myös mittariston valkoiseen pinniin #3. Vedät DME:n pinnistä 8 johdon mittariston valkoiseen pistokkeeseen pinniin 3 ja asennat mittaristoon CEL:n kohalle lampun. ETM:stä löytyy myös noitten pistokkeiden kuvia ja numerointi jotta tiedät mikä on se #3. Se on siinä. Mittaristoon pitäisi tulla tarvittava +12V lampulle. DME katkoo siis maata.

      Jos haluat pelkän "lampun":

      Vedät johdon DME #8 --> 12V polttimoon ja polttimon toiseen päähän jatkuva +12V jostain, vaikka radiosta. Tämähän se helpompi vaihtoehto, ainakin aluksi testaisin tällä että pelaako ja sitten vetäisin mittaristoon piuhat.
      Last edited by pheno; 01-02-2009, 12:30.

      Comment

      Working...
      X
      😀
      🥰
      🤢
      😎
      😡
      👍
      👎