Eikös tässä konemallissa ole tyypillistä imusarjan/venttiilokopan tiiviste vuodot jotka pistää koneen laihalle josta johtuen tulee noita "sytytys" vikoja ja lambda luulee sen johdosta, että seos on rikkaalla ja korjaa sitä vielä enemmän väärään suuntaan. Tämä taas polttaa katit kun palamatonta tavaraa menee kateille asti.. Erittäin yleinen vika M60 koneissa tälläkin foorumilla on tyhjät katit.
Announcement
Collapse
No announcement yet.
M60B30 päästöongelmia
Collapse
X
-
Lisää käyntihäiriöitä...katsastusäijä ei saanu mitattua päästöjä kierroksilla, koska kiekkoja ei millään saa pidettyä tasaisena. Kiekat heijaa ylös ja alas vaikka kaasupolkimen pitää samassa asennossa. Inssi epäili imuvuotoa, ja semmoinen löytyikin: bensapaineensäätimelle menevä alipaineletku oli kokonaan irti imusarjasta. No, sen laitoin takaisin ja eikun kokeilemaan. Nyt kierrokset sai pidettyä tasaisesti ~2000 kiekassa. Ajattelin että tämähän korjaantui helposti, mutta seuraavana päivänä ongelma jatkui aivan samanlaisena kuin aikaisemmin.
Mistähän lähtis ettimään vikaa? Bensapaineensäädin? Kaasuläpän asennontunnistin? Imuvuoto? Imuvuotoja en kylläkään löytänyt suihkimalla starttipilottia.
Comment
-
-
Originally posted by pheno View Postilmeneekö kylmänä/lämpimänä ?
Ootko koittanu resetoida DME:n korjausarvoja pitämällä akunkenkiä irti puolisen tuntia ?
Comment
-
-
Oliko se MAF oikeasti ehjä vai vaan toisesta autosta? M6x tuntuu syövän niitä, ulkoista näkyvää vikaa siihen ei yleensä tule mutta käynti menee ihan päin helvettiä. Johdon irroittaessa pitää käynnin muuttua, mihinkään vikatiloihin tuo ei jää vaikka koodi jää muistiin. Lambdojen vaikutus on käyntiin hyvin vähäinen tässä koneessa.
Saattaahan tuo olla tosiaan viallinen ecukin...325i -08
i3 REx -17
M5 -98 Imolarot
535i -90 N/A project (maatumassa)
Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05
Comment
-
-
Originally posted by Cell View PostOliko se MAF oikeasti ehjä vai vaan toisesta autosta? M6x tuntuu syövän niitä, ulkoista näkyvää vikaa siihen ei yleensä tule mutta käynti menee ihan päin helvettiä. Johdon irroittaessa pitää käynnin muuttua, mihinkään vikatiloihin tuo ei jää vaikka koodi jää muistiin. Lambdojen vaikutus on käyntiin hyvin vähäinen tässä koneessa.
Saattaahan tuo olla tosiaan viallinen ecukin...
Originally posted by ihu412Onko rikkinäisen oil/air separator valven mahdollisuus pois suljettu ja batterissa kauraa?
Comment
-
-
Jos tyhjäkäyntiventtiilin liittimen ottaa irti, niin käsittääkseni venttiili pysyy silloin kiinni eikä moottorin pitäisi pysyä käynnissä tyhjäkäynnillä? Kokeilin tuota, ja sehän kävi tyhjäkäyntiä, vaikkakin melko epätasaisesti. Tyhjäkäyntisäädin on vaihdettu uuteen vajaa vuosi sitten, ei kai sen nyt niin nopeasti pitäisi hajota? Vai onkohan sinne jo ehtinyt kertyä paskaa niin paljon että se aiheuttaa ongelmia?
Comment
-
-
Originally posted by Paaki View PostJos tyhjäkäyntiventtiilin liittimen ottaa irti, niin käsittääkseni venttiili pysyy silloin kiinni eikä moottorin pitäisi pysyä käynnissä tyhjäkäynnillä? Kokeilin tuota, ja sehän kävi tyhjäkäyntiä, vaikkakin melko epätasaisesti. Tyhjäkäyntisäädin on vaihdettu uuteen vajaa vuosi sitten, ei kai sen nyt niin nopeasti pitäisi hajota? Vai onkohan sinne jo ehtinyt kertyä paskaa niin paljon että se aiheuttaa ongelmia?
Ota säädin irti ja heiluttele käsissä sen moottorin akselin suuntaisesti. Mikäli sisällä ei tunnu olevan mitään liikkuvaa, se kaipaa puhdistusta. Bensaa vaan jommasta kummasta reiästä sisälle ja heiluttelemaan, kunnes sisällä tuntuu jokin heiluvan.
Comment
-
-
Originally posted by bavaria:39 View PostKyllä moottorin kuuluukin jäädä käyntiin, vaikka tuon tyhjäkäyntisäätimen johdon irroittaa. Kierrosten pitäisi hiukan nousta, johto takaisin ja kierrosten pitäisi hiukan notkahtaa. Kyseessähän on säätöventtiili mikä on ilman virtoja auki. ECU säätää sen läpi menevää ilmaa pwm jännitteellä. Eli se värähtelee tietyllä taajuudella.325i -08
i3 REx -17
M5 -98 Imolarot
535i -90 N/A project (maatumassa)
Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05
Comment
-
Comment