Voikos tuon b25 kannen laittaa suoraan kiinni b20 lohkoon? Olettaen että ruisku vaihtuu tietenkin motroniciksi. Ruisku täytyy ottaa varmaankin b20:sestä jotta kone toimisi kunnolla.
Tällä hetkellä 3,0 litraa, 6 sylinteriä ja 24 venttiiliä
EX: BMW E34 525i -90
EX: BMW E28 528iA -85
EX: BMW 320i Taxi -86
Voikos tuon b25 kannen laittaa suoraan kiinni b20 lohkoon? Olettaen että ruisku vaihtuu tietenkin motroniciksi. Ruisku täytyy ottaa varmaankin b20:sestä jotta kone toimisi kunnolla.
Kanavissa ei ole eroa mikäli kansi on LE , LE2 -Jetronic tai Motronicista moottorista. K-Jetronic koneissa kanavat on huomattavasti pienemmät, samoin kaasutinmalleissa.
Kannen voi asentaa ilman ruiskuja mutta kun palotila on 325i kannessa 3ml isompi kun kaikissa muissa M20 kansissa niin puristussuhde ottaa tietysti syöksyn alaspäin ja vie tehot mennessään.
Kanavissa ei ole eroa mikäli kansi on LE , LE2 -Jetronic tai Motronicista moottorista. K-Jetronic koneissa kanavat on huomattavasti pienemmät, samoin kaasutinmalleissa.
Kannen voi asentaa ilman ruiskuja mutta kun palotila on 325i kannessa 3ml isompi kun kaikissa muissa M20 kansissa niin puristussuhde ottaa tietysti syöksyn alaspäin ja vie tehot mennessään.
Paitsi että 2,5-kannessa on suuremmat kanavat kuin 2,0L-jetronic/Motronic kansissa.
K-jetronic-kansi on identtinen kaasutinmoottorin kannen kanssa.
.
Erosin ammattiliitosta. Nyt vassarit ei saa enää ryöstettyä mun rahoja
Kanavissa ei ole eroa mikäli kansi on LE , LE2 -Jetronic tai Motronicista moottorista. K-Jetronic koneissa kanavat on huomattavasti pienemmät, samoin kaasutinmalleissa.
Kannen voi asentaa ilman ruiskuja mutta kun palotila on 325i kannessa 3ml isompi kun kaikissa muissa M20 kansissa niin puristussuhde ottaa tietysti syöksyn alaspäin ja vie tehot mennessään.
Paitsi että 2,5-kannessa on suuremmat kanavat kuin 2,0L-jetronic/Motronic kansissa.
Paitsi että kun ei ole. Otapa kannet käteen ja mittaa. Mitään eroa ei ole kanavissa, vain venttiileissä ja palotiloissa ja sylinterien välissä on ylimääräiset vesikanavaporaukset.
Tossa on kuvia kansista. Ylempi kansi on L-Jetronic-kansi ja elempi sitten 2,5-kansi. Jo silmälläkin näkee erot.
Keskeltä kun mittaa, niin leveydessä mitätön ero, mutta jos mittaa kanavien ylä/alaosien leveyden ja vaikkapa ristimitan, niin eroa tulee kummasti 2,5-kannen hyväksi.
Pakopuolella kauttaaltaan pieni ero 2,5-kannen hyväksi.
VÄITÄN edelleen, että 2,5-kannessa ON ISOMMAT KANAVAT!
.
Erosin ammattiliitosta. Nyt vassarit ei saa enää ryöstettyä mun rahoja
Siltähän toi vahvasti näyttää että muistin väärin. En tosin saanut selvää tosta 2L kannen vuosileimasta mutta olikohan se sitten niin että M20B20 Motronic-kannet on kanaviltaan identtisiä. Hmm. No, vahinkoja sattuu. Hyvä että tuli tämäkin asia oikastua etten puhu puutaheinää
Kaikki ruiskulla varustetut m20b20 kannet ovat täysin identtisiä, siis kyse on nyt raaka kannesta, ainoat erot joilla "tehdään" motronic kanse vs. jetronic kansi on se että nokka-akselin päässä on motroniceissa se virranjakaja pyörijän paikka jota ei jetronic nokka-akselilla ole.
tämän voi tietty käydä tarkistamassa äkkia esim vm 83 320i e30 2 tai 4 ovisen bemarin kohdalta ETK levyltä ja verrata tämän varaosa numeroa (siis edelleen pelkkä raaka kansi) vaikkapa vuoden 90 320i e30 mallin raakakannen varaosanumeroon (nämä "muovipuskuri" 320i on motronic ruiskuilla kaikki).
Mutta kiitos kuitenkin T3:n kuville jotka selventi ainakin tuon että 2.0L ja 2.5L kannen kanavat _on_ eri kokoiset
Comment