Announcement

Collapse
No announcement yet.

m20b20 ja m20b25 kannet

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Gousti
    Bimmer Rookie
    • Jul 2004
    • 129

    m20b20 ja m20b25 kannet

    Onkos näissä kansissa muuta eroa kuin venttiilien koko? Vai muistanko ihan päin honkia
  • Check Control
    Bimmer Fanatic
    • Sep 2003
    • 502
    • Kuopio

    #2
    b20 tais olla pienempi palotila...
    R.I.P
    E30 325 Hartge Cabriolet -90, E30 327 Hartge/Turbo -88, E30 316/325 -85, E30 316/325 -84, E30 316 -85, E30 316 -87,BMW E30 318i -88[/SIZE]

    Comment

    • wj
      Bimmer Enthusiast
      • Sep 2003
      • 3253
      • Järvenpää

      #3
      palotila, venttiilit ja kanavat.
      Siinä erot
      - 2006 Mustang cabriolet
      - Sleekcraft Enforcer 28'

      Comment

      • Gousti
        Bimmer Rookie
        • Jul 2004
        • 129

        #4
        Kiitos.

        Comment

        • bemari320mies
          Bimmer Fanatic
          • Jul 2004
          • 787
          • Suodenniemi

          #5
          Voikos tuon b25 kannen laittaa suoraan kiinni b20 lohkoon? Olettaen että ruisku vaihtuu tietenkin motroniciksi. Ruisku täytyy ottaa varmaankin b20:sestä jotta kone toimisi kunnolla.
          Tällä hetkellä 3,0 litraa, 6 sylinteriä ja 24 venttiiliä
          EX: BMW E34 525i -90
          EX: BMW E28 528iA -85
          EX: BMW 320i Taxi -86

          Comment

          • wj
            Bimmer Enthusiast
            • Sep 2003
            • 3253
            • Järvenpää

            #6
            Originally posted by bemari320mies
            Voikos tuon b25 kannen laittaa suoraan kiinni b20 lohkoon? Olettaen että ruisku vaihtuu tietenkin motroniciksi. Ruisku täytyy ottaa varmaankin b20:sestä jotta kone toimisi kunnolla.
            Voi mutta puristussuhde tippuu aika perkeleesti
            - 2006 Mustang cabriolet
            - Sleekcraft Enforcer 28'

            Comment

            • bemari320mies
              Bimmer Fanatic
              • Jul 2004
              • 787
              • Suodenniemi

              #7
              Eli ei kannata laittaa. Tietenkin kantta voisi laskea mutta... Ostaa saman tien 325i ei tarvi murehtia.
              Tällä hetkellä 3,0 litraa, 6 sylinteriä ja 24 venttiiliä
              EX: BMW E34 525i -90
              EX: BMW E28 528iA -85
              EX: BMW 320i Taxi -86

              Comment

              • Jacek
                Bimmer Fanatic
                • Nov 2004
                • 552
                • Helsinki

                #8
                Originally posted by Wittu_joo
                palotila, venttiilit ja kanavat.
                Siinä erot
                Kanavissa ei ole eroa mikäli kansi on LE , LE2 -Jetronic tai Motronicista moottorista. K-Jetronic koneissa kanavat on huomattavasti pienemmät, samoin kaasutinmalleissa.

                Kannen voi asentaa ilman ruiskuja mutta kun palotila on 325i kannessa 3ml isompi kun kaikissa muissa M20 kansissa niin puristussuhde ottaa tietysti syöksyn alaspäin ja vie tehot mennessään.
                (M3 + M3) - M5 = M1 ?

                Osia myytävänä

                http://www.btcf.fi/foorumi/viewtopic.php?t=35796

                Comment

                • T3
                  BTCF Member
                  • Oct 2003
                  • 8530
                  • Karhe

                  #9
                  Originally posted by Jacek
                  Originally posted by Wittu_joo
                  palotila, venttiilit ja kanavat.
                  Siinä erot
                  Kanavissa ei ole eroa mikäli kansi on LE , LE2 -Jetronic tai Motronicista moottorista. K-Jetronic koneissa kanavat on huomattavasti pienemmät, samoin kaasutinmalleissa.

                  Kannen voi asentaa ilman ruiskuja mutta kun palotila on 325i kannessa 3ml isompi kun kaikissa muissa M20 kansissa niin puristussuhde ottaa tietysti syöksyn alaspäin ja vie tehot mennessään.
                  Paitsi että 2,5-kannessa on suuremmat kanavat kuin 2,0L-jetronic/Motronic kansissa.

                  K-jetronic-kansi on identtinen kaasutinmoottorin kannen kanssa.
                  .

                  Erosin ammattiliitosta. Nyt vassarit ei saa enää ryöstettyä mun rahoja

                  Comment

                  • Jacek
                    Bimmer Fanatic
                    • Nov 2004
                    • 552
                    • Helsinki

                    #10
                    Originally posted by T3
                    Originally posted by Jacek
                    Originally posted by Wittu_joo
                    palotila, venttiilit ja kanavat.
                    Siinä erot
                    Kanavissa ei ole eroa mikäli kansi on LE , LE2 -Jetronic tai Motronicista moottorista. K-Jetronic koneissa kanavat on huomattavasti pienemmät, samoin kaasutinmalleissa.

                    Kannen voi asentaa ilman ruiskuja mutta kun palotila on 325i kannessa 3ml isompi kun kaikissa muissa M20 kansissa niin puristussuhde ottaa tietysti syöksyn alaspäin ja vie tehot mennessään.
                    Paitsi että 2,5-kannessa on suuremmat kanavat kuin 2,0L-jetronic/Motronic kansissa.
                    Paitsi että kun ei ole. Otapa kannet käteen ja mittaa. Mitään eroa ei ole kanavissa, vain venttiileissä ja palotiloissa ja sylinterien välissä on ylimääräiset vesikanavaporaukset.
                    (M3 + M3) - M5 = M1 ?

                    Osia myytävänä

                    http://www.btcf.fi/foorumi/viewtopic.php?t=35796

                    Comment

                    • T3
                      BTCF Member
                      • Oct 2003
                      • 8530
                      • Karhe

                      #11
                      Tossa on kuvia kansista. Ylempi kansi on L-Jetronic-kansi ja elempi sitten 2,5-kansi. Jo silmälläkin näkee erot.
                      Keskeltä kun mittaa, niin leveydessä mitätön ero, mutta jos mittaa kanavien ylä/alaosien leveyden ja vaikkapa ristimitan, niin eroa tulee kummasti 2,5-kannen hyväksi.
                      Pakopuolella kauttaaltaan pieni ero 2,5-kannen hyväksi.

                      VÄITÄN edelleen, että 2,5-kannessa ON ISOMMAT KANAVAT!
                      .

                      Erosin ammattiliitosta. Nyt vassarit ei saa enää ryöstettyä mun rahoja

                      Comment

                      • Jacek
                        Bimmer Fanatic
                        • Nov 2004
                        • 552
                        • Helsinki

                        #12
                        Siltähän toi vahvasti näyttää että muistin väärin. En tosin saanut selvää tosta 2L kannen vuosileimasta mutta olikohan se sitten niin että M20B20 Motronic-kannet on kanaviltaan identtisiä. Hmm. No, vahinkoja sattuu. Hyvä että tuli tämäkin asia oikastua etten puhu puutaheinää
                        (M3 + M3) - M5 = M1 ?

                        Osia myytävänä

                        http://www.btcf.fi/foorumi/viewtopic.php?t=35796

                        Comment

                        • nemesis
                          Bimmer Fanatic
                          • Jul 2003
                          • 617
                          • kymenlaakso

                          #13
                          Kaikki ruiskulla varustetut m20b20 kannet ovat täysin identtisiä, siis kyse on nyt raaka kannesta, ainoat erot joilla "tehdään" motronic kanse vs. jetronic kansi on se että nokka-akselin päässä on motroniceissa se virranjakaja pyörijän paikka jota ei jetronic nokka-akselilla ole.

                          tämän voi tietty käydä tarkistamassa äkkia esim vm 83 320i e30 2 tai 4 ovisen bemarin kohdalta ETK levyltä ja verrata tämän varaosa numeroa (siis edelleen pelkkä raaka kansi) vaikkapa vuoden 90 320i e30 mallin raakakannen varaosanumeroon (nämä "muovipuskuri" 320i on motronic ruiskuilla kaikki).

                          Mutta kiitos kuitenkin T3:n kuville jotka selventi ainakin tuon että 2.0L ja 2.5L kannen kanavat _on_ eri kokoiset
                          E30 kesä-autona

                          Comment

                          • Kyytsis
                            Bimmer Enthusiast
                            • Mar 2003
                            • 3472
                            • Helsinki

                            #14
                            Ja etkistä:

                            Raakasylinterikansi e30 320i vuodelta 1989 motronikilla 11 12 1 277 753

                            Sama kansi löytyy autoista e28 520i, e30 ja e34 520im20. Ratkaisee varmaan väittelyn.

                            EDIT:

                            Mainitaan vielä, että sama kansi siis e30 320i ja 323i.

                            Comment

                            • Jacek
                              Bimmer Fanatic
                              • Nov 2004
                              • 552
                              • Helsinki

                              #15
                              Originally posted by Kyytsis
                              Raakasylinterikansi e30 320i vuodelta 1989 motronikilla 11 12 1 277 753

                              Sama kansi löytyy autoista e28 520i, e30 ja e34 520im20. Ratkaisee varmaan väittelyn.
                              Jep. Itse kukin joskus erehtyy - pääasia että asian oikea laita selviää
                              (M3 + M3) - M5 = M1 ?

                              Osia myytävänä

                              http://www.btcf.fi/foorumi/viewtopic.php?t=35796

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎