Onkos näissä kansissa muuta eroa kuin venttiilien koko? Vai muistanko ihan päin honkia
m20b20 ja m20b25 kannet
Collapse
X
-
b20 tais olla pienempi palotila...R.I.P
E30 325 Hartge Cabriolet -90, E30 327 Hartge/Turbo -88, E30 316/325 -85, E30 316/325 -84, E30 316 -85, E30 316 -87,BMW E30 318i -88[/SIZE]
-
Voikos tuon b25 kannen laittaa suoraan kiinni b20 lohkoon? Olettaen että ruisku vaihtuu tietenkin motroniciksi. Ruisku täytyy ottaa varmaankin b20:sestä jotta kone toimisi kunnolla.Tällä hetkellä 3,0 litraa, 6 sylinteriä ja 24 venttiiliä
EX: BMW E34 525i -90
EX: BMW E28 528iA -85
EX: BMW 320i Taxi -86
Comment
-
Voi mutta puristussuhde tippuu aika perkeleestiOriginally posted by bemari320miesVoikos tuon b25 kannen laittaa suoraan kiinni b20 lohkoon? Olettaen että ruisku vaihtuu tietenkin motroniciksi. Ruisku täytyy ottaa varmaankin b20:sestä jotta kone toimisi kunnolla.- 2006 Mustang cabriolet
- Sleekcraft Enforcer 28'
Comment
-
Eli ei kannata laittaa. Tietenkin kantta voisi laskea mutta... Ostaa saman tien 325i ei tarvi murehtia.Tällä hetkellä 3,0 litraa, 6 sylinteriä ja 24 venttiiliä
EX: BMW E34 525i -90
EX: BMW E28 528iA -85
EX: BMW 320i Taxi -86
Comment
-
Kanavissa ei ole eroa mikäli kansi on LE , LE2 -Jetronic tai Motronicista moottorista. K-Jetronic koneissa kanavat on huomattavasti pienemmät, samoin kaasutinmalleissa.Originally posted by Wittu_joopalotila, venttiilit ja kanavat.
Siinä erot
Kannen voi asentaa ilman ruiskuja mutta kun palotila on 325i kannessa 3ml isompi kun kaikissa muissa M20 kansissa niin puristussuhde ottaa tietysti syöksyn alaspäin ja vie tehot mennessään.
Comment
-
Paitsi että 2,5-kannessa on suuremmat kanavat kuin 2,0L-jetronic/Motronic kansissa.Originally posted by JacekKanavissa ei ole eroa mikäli kansi on LE , LE2 -Jetronic tai Motronicista moottorista. K-Jetronic koneissa kanavat on huomattavasti pienemmät, samoin kaasutinmalleissa.Originally posted by Wittu_joopalotila, venttiilit ja kanavat.
Siinä erot
Kannen voi asentaa ilman ruiskuja mutta kun palotila on 325i kannessa 3ml isompi kun kaikissa muissa M20 kansissa niin puristussuhde ottaa tietysti syöksyn alaspäin ja vie tehot mennessään.
K-jetronic-kansi on identtinen kaasutinmoottorin kannen kanssa..
Erosin ammattiliitosta. Nyt vassarit ei saa enää ryöstettyä mun rahoja
Comment
-
Paitsi että kun ei ole. Otapa kannet käteen ja mittaa. Mitään eroa ei ole kanavissa, vain venttiileissä ja palotiloissa ja sylinterien välissä on ylimääräiset vesikanavaporaukset.Originally posted by T3Paitsi että 2,5-kannessa on suuremmat kanavat kuin 2,0L-jetronic/Motronic kansissa.Originally posted by JacekKanavissa ei ole eroa mikäli kansi on LE , LE2 -Jetronic tai Motronicista moottorista. K-Jetronic koneissa kanavat on huomattavasti pienemmät, samoin kaasutinmalleissa.Originally posted by Wittu_joopalotila, venttiilit ja kanavat.
Siinä erot
Kannen voi asentaa ilman ruiskuja mutta kun palotila on 325i kannessa 3ml isompi kun kaikissa muissa M20 kansissa niin puristussuhde ottaa tietysti syöksyn alaspäin ja vie tehot mennessään.
Comment
-
Tossa on kuvia kansista. Ylempi kansi on L-Jetronic-kansi ja elempi sitten 2,5-kansi. Jo silmälläkin näkee erot.
Keskeltä kun mittaa, niin leveydessä mitätön ero, mutta jos mittaa kanavien ylä/alaosien leveyden ja vaikkapa ristimitan, niin eroa tulee kummasti 2,5-kannen hyväksi.
Pakopuolella kauttaaltaan pieni ero 2,5-kannen hyväksi.
VÄITÄN edelleen, että 2,5-kannessa ON ISOMMAT KANAVAT!.
Erosin ammattiliitosta. Nyt vassarit ei saa enää ryöstettyä mun rahoja
Comment
-
Siltähän toi vahvasti näyttää että muistin väärin. En tosin saanut selvää tosta 2L kannen vuosileimasta mutta olikohan se sitten niin että M20B20 Motronic-kannet on kanaviltaan identtisiä. Hmm. No, vahinkoja sattuu. Hyvä että tuli tämäkin asia oikastua etten puhu puutaheinää
Comment
-
Kaikki ruiskulla varustetut m20b20 kannet ovat täysin identtisiä, siis kyse on nyt raaka kannesta, ainoat erot joilla "tehdään" motronic kanse vs. jetronic kansi on se että nokka-akselin päässä on motroniceissa se virranjakaja pyörijän paikka jota ei jetronic nokka-akselilla ole.
tämän voi tietty käydä tarkistamassa äkkia esim vm 83 320i e30 2 tai 4 ovisen bemarin kohdalta ETK levyltä ja verrata tämän varaosa numeroa (siis edelleen pelkkä raaka kansi) vaikkapa vuoden 90 320i e30 mallin raakakannen varaosanumeroon (nämä "muovipuskuri" 320i on motronic ruiskuilla kaikki).
Mutta kiitos kuitenkin T3:n kuville jotka selventi ainakin tuon että 2.0L ja 2.5L kannen kanavat _on_ eri kokoiset
Comment
-
Jep. Itse kukin joskus erehtyy - pääasia että asian oikea laita selviääOriginally posted by KyytsisRaakasylinterikansi e30 320i vuodelta 1989 motronikilla 11 12 1 277 753
Sama kansi löytyy autoista e28 520i, e30 ja e34 520im20. Ratkaisee varmaan väittelyn.
Comment
Comment