hehkutulppien vaihto ja jakopumpun kääntö ääriasentoon auttoivat
Jep eli juuri äsken sain hehkutulpat vaihdettua ja käännettyä pumppua.
Hehkut: 3 tulppaa oli kirkkaita kärjestään (kenties ehjiä) ja 3 oli kauttaaltaan mustan noen peittämiä (kenties mykkiä). Ainakin pari-kolme tulppaa hajosi irroitettaessa niin, että sähköjohdon ruuvi lähti pyörimään runkoon nähden. Yksi meni myös poikki. Mitään ei kuitenkaan tippunut palotiloihin. Oli aika ahdas toimenpide, kun en irroittanut suuttimille meneviä polttoaineputkia.
Pumppu: Kiesus, että ne 3 mutteria oli sitten hankalissa paikoissa - tai ehkä se oli vaan työkalujen puutetta. Joka tapauksessa yllätykseksi se pumppu oli jo melkolailla ääriasennossaan valmiiksi. Siinä takimmaisen 3. mutterin alla olevassa kiinnikelevyssä on se "leveä" reikä jossa kierretappi kulkee säädettäessä ajoitusta. Tappi oli jo lähestulkoon leveän reiän "aikaisimmassa" päässä. Pumppu olisi kyllä kiepsahtanut myöhemmälle jos olisi halunnut. Sain käännettyä sitä vain asteen tai pari - eli sieltä 3. mutterin kohdalta vain arviolta 0,5 - 1,0 milliä.
Näillä toimenpiteillä kone lähti kylmänä ihan normaalisti käyntiin eli paremmin kuin pitkään aikaan. Nyt jos tulee vielä ylitsepääsemättömiä ongelmia, niin ei auta muu kuin pistää jakopumpun ja jakopään ketjut vaihtoon.
Tässä vielä muutama kuva toimenpiteestä: http://picasaweb.google.fi/kalle.lyy...tionPumpTiming
Jep eli juuri äsken sain hehkutulpat vaihdettua ja käännettyä pumppua.
Hehkut: 3 tulppaa oli kirkkaita kärjestään (kenties ehjiä) ja 3 oli kauttaaltaan mustan noen peittämiä (kenties mykkiä). Ainakin pari-kolme tulppaa hajosi irroitettaessa niin, että sähköjohdon ruuvi lähti pyörimään runkoon nähden. Yksi meni myös poikki. Mitään ei kuitenkaan tippunut palotiloihin. Oli aika ahdas toimenpide, kun en irroittanut suuttimille meneviä polttoaineputkia.
Pumppu: Kiesus, että ne 3 mutteria oli sitten hankalissa paikoissa - tai ehkä se oli vaan työkalujen puutetta. Joka tapauksessa yllätykseksi se pumppu oli jo melkolailla ääriasennossaan valmiiksi. Siinä takimmaisen 3. mutterin alla olevassa kiinnikelevyssä on se "leveä" reikä jossa kierretappi kulkee säädettäessä ajoitusta. Tappi oli jo lähestulkoon leveän reiän "aikaisimmassa" päässä. Pumppu olisi kyllä kiepsahtanut myöhemmälle jos olisi halunnut. Sain käännettyä sitä vain asteen tai pari - eli sieltä 3. mutterin kohdalta vain arviolta 0,5 - 1,0 milliä.
Näillä toimenpiteillä kone lähti kylmänä ihan normaalisti käyntiin eli paremmin kuin pitkään aikaan. Nyt jos tulee vielä ylitsepääsemättömiä ongelmia, niin ei auta muu kuin pistää jakopumpun ja jakopään ketjut vaihtoon.
Tässä vielä muutama kuva toimenpiteestä: http://picasaweb.google.fi/kalle.lyy...tionPumpTiming
Comment