Announcement

Collapse
No announcement yet.

m20b20 alipaineletkut

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • bmw_rules
    Bimmer Rookie
    • Dec 2003
    • 171
    • pori

    m20b20 alipaineletkut

    m20b20 moottorin alipaineletkujen paikat hukassa. auto on 85vm e30 ja l-jet. olisko jollain kuvaa mihin ne kuuluu mennä. katoin jo realoemista ja koitin searchilla mutta ei ollut apua.
    Last edited by bmw_rules; 01-12-2009, 11:21.
  • jr66
    Bimmer Enthusiast
    • Apr 2006
    • 16460
    • Asikkala

    #2
    Nukella on samanlainen auto, kun vaan huomais tämän ?

    E: Editoi otsikon perään "Nuke apua" Asiakaveri, tod. näk. auttaa.

    Comment

    • Nuke
      Bimmer Enthusiast
      • Aug 2008
      • 1266
      • Janakkala

      #3
      Eniro nolla sata sata, miten voin auttaa?!

      http://bmwfans.info/original/E30/2-T...1/ill-11_0850/

      http://bmwfans.info/original/E30/2-T...1/ill-11_0931/

      http://bmwfans.info/original/E30/2-T...1/ill-11_0883/





      Olisko noista mitään apua?
      Last edited by Nuke; 15-02-2009, 11:25.
      E36 325i -92 Coupe wnb. Gr-F

      Comment

      • bmw_rules
        Bimmer Rookie
        • Dec 2003
        • 171
        • pori

        #4
        noiden tulpattujen paikat lähinnä hukassa vielä. tietoa mihin ne kuuluis mennä?
        Last edited by bmw_rules; 16-03-2016, 21:41.

        Comment

        • Samee
          BTCF Member
          • Mar 2006
          • 888
          • Valkeakoski

          #5
          Originally posted by bmw_rules View Post
          noiden tulpattujen paikat lähinnä hukassa vielä. tietoa mihin ne kuuluis mennä?
          Itselläni on myös samanlainen vehje. Siinä nuo 2 lähtöä ovat myös kuvanmukaisesti tulpattuna.
          E30 325i Cabriolet M-Tech2 ´91 M52 projekti
          E30 316 4d '89
          E36 M3 Coupe '93
          F30 318d '13

          Ex e21:316´81 e30:325´89, 316i´88, 316i´89, 318i´89, 320i´86 e34:M5´90 e36:328i Touring M-Sport ´96 e38:740iA ´94 E39 530da Touring '00 e91: 320d ´06 M-Sport

          Comment

          • Nuke
            Bimmer Enthusiast
            • Aug 2008
            • 1266
            • Janakkala

            #6
            Kuten kuvasta näet, on mullakin tulpattu nuo. Hyvin toimii jos kaikki muut on paikoillaan, ja oikeissa paikoissa.

            Vähän OffTopiccia:
            En muista nyt mitä eroa oli noissa (L-Jet ja LE-Jet)?
            Muistaakseni tuo missä noi on tulpattu ja ei ole kylmäkäynnistyssuutinta niin se on LE-Jet?

            jr66 osaa neuvoa varmasti paremmin tuossa jettien eroissa. Mutta löytyyhän netistäkin aika paljon tietoa.
            Last edited by Nuke; 10-03-2009, 12:09.
            E36 325i -92 Coupe wnb. Gr-F

            Comment

            • jr66
              Bimmer Enthusiast
              • Apr 2006
              • 16460
              • Asikkala

              #7
              Originally posted by Nuke View Post
              Kuten kuvasta näet, on mullakin tulpattu nuo. Hyvin toimii jos kaikki muut on paikoillaan, ja oikeissa paikoissa.

              Vähän OffTopiccia:
              En muista nyt mitä eroa oli noissa (L-Jet ja LE-Jet)?
              Muistaakseni tuo missä noi on tulpattu ja ei ole kylmäkäynnistyssuutinta niin se on LE-Jet?

              jr66 osaa neuvoa varmasti paremmin tuossa jettien eroissa. Mutta löytyyhän netisäkin aika paljon tietoa.
              Noh noh, ei tarvi minua sotkea tähän vaikka minä sotkin sinut...

              Viimeisessä linkissä 4-syl osia vaikka e30 320i (m20) ?

              Le-jet niinkuin Nuke sanoo, tuossa kuva l-jet -84, teippiviritykset lähtee kunhan saan kaikki oikeat lisäilmaluistin palikat hommattua.

              Le-jetissäkö ei tuosta venttiilikopasta kaasuläppäkoteloon menevästä letkusta haaraudu ohutta alip. letkua joka menee kylmäkäynn. suuttimen viereen (toinen noista tulpatuista) ?

              Toisesta tulpatusta menee l-jetissä letku sähk. alipainekatkaisijalle 9/84 asti tjs. (joka ei minulla toimi, ei kiinni autossa -> siksi yksi lähtö tulpattu) jonka kiinn. paikka on ilmanputsarikotelon kyljessä.
              Attached Files

              Comment

              • Nuke
                Bimmer Enthusiast
                • Aug 2008
                • 1266
                • Janakkala

                #8
                No onhan totuus se että tiedät näistä jutuista varmasti enemmän kuin minä!

                Toivottavasti bmw_rules:ia on joku asia auttanut mitä tässä on keskusteltu (edes se että minulta ei kannata kysyä näistä jutuista mitään...) Suoraan vaan yhteyttä jr66:lle!

                Ei vaan, neuvon mielelläni niin paljon kuin osaan ja viisaammat saa sitten korjailla.

                Mitähän mulle eilen syötettiin kun tämmöstä tekstiä tulee?
                E36 325i -92 Coupe wnb. Gr-F

                Comment

                • Nuke
                  Bimmer Enthusiast
                  • Aug 2008
                  • 1266
                  • Janakkala

                  #9
                  Originally posted by jr66 View Post
                  Le-jetissäkö ei tuosta venttiilikopasta kaasuläppäkoteloon menevästä letkusta haaraudu ohutta alip. letkua joka menee kylmäkäynn. suuttimen viereen (toinen noista tulpatuista) ?
                  Ei, mun muistaakseni tuo ventiilikopan ja kaasuläppäkotelon välinen letku menee suoraan, eikä lähde mitään ohuita alipaineletkuja muualle... :think

                  Kun olis tajunnut äsken tutkia enemmän kun lisäilmaluistin ja tyhjäkäyntiventiilin välisen letkun kävin vaihtamassa, oli murtunut lähes poikki klemmarin vierestä tyhjäkäyntiventiilin päästä (tai mikälie oikealta nimeltään olikaan)...

                  Pitää vielä käydä kattomassa!
                  E36 325i -92 Coupe wnb. Gr-F

                  Comment

                  • jr66
                    Bimmer Enthusiast
                    • Apr 2006
                    • 16460
                    • Asikkala

                    #10
                    Originally posted by Nuke View Post
                    Ei, mun muistaakseni tuo ventiilikopan ja kaasuläppäkotelon välinen letku menee suoraan, eikä lähde mitään ohuita alipaineletkuja muualle... :think

                    Kun olis tajunnut äsken tutkia enemmän kun lisäilmaluistin ja tyhjäkäyntiventiilin välisen letkun kävin vaihtamassa, oli murtunut lähes poikki klemmarin vierestä tyhjäkäyntiventiilin päästä (tai mikälie oikealta nimeltään olikaan)...

                    Pitää vielä käydä kattomassa!
                    Huohotinletkussa on irrallinen haaroitin välissä heti venakopan lähdön jälk. jos siitä alip. letku lähtee eikä le-jetti tuollaista omaa ?

                    Comment

                    • Nuke
                      Bimmer Enthusiast
                      • Aug 2008
                      • 1266
                      • Janakkala

                      #11
                      Ventiilikopasta lähtevä letku menee suoraan kaasuläppäkotelolle (punaisella katkoviivoituksella). Ei mitään haaroja mihinkään suuntaan...

                      Last edited by Nuke; 10-03-2009, 15:49.
                      E36 325i -92 Coupe wnb. Gr-F

                      Comment

                      • bmw_rules
                        Bimmer Rookie
                        • Dec 2003
                        • 171
                        • pori

                        #12
                        nostetaas vähän vanhaa. mikä tarkoitus osa numero 12 on?

                        Comment

                        • Meesterhans
                          Newbiemmer
                          • Nov 2011
                          • 4
                          • Finland

                          #13
                          Letkuista..

                          Vanhaa joutuu nostaa.
                          Joutui vanhasta 520 purkamaan letkut pois ku kaikki oli niin hapantuneita. Minne noi 2 letkua tosta tyhjäkäynnin säätö jutun luota menee kun ei noissa kuvissa oikein näy? Olisiko kellään kuvaa virranjakajan alipaine letkuista, et mites ne menee ja minne? Hankaloittaa viel ku entisen omistajan jäljiltä verrattuna tohon kuvaan siel meni jo ylimääräistä letkua. Moottori siis m20b20. L-jetronic tai le-jetti. Sama kone kuin nois nuken kuvissa.

                          Kiitokset niille jotka vastaavat ja osaavat auttaa.

                          Comment

                          • jr66
                            Bimmer Enthusiast
                            • Apr 2006
                            • 16460
                            • Asikkala

                            #14
                            Originally posted by Meesterhans View Post
                            Vanhaa joutuu nostaa.
                            Joutui vanhasta 520 purkamaan letkut pois ku kaikki oli niin hapantuneita. Minne noi 2 letkua tosta tyhjäkäynnin säätö jutun luota menee kun ei noissa kuvissa oikein näy? Olisiko kellään kuvaa virranjakajan alipaine letkuista, et mites ne menee ja minne? Hankaloittaa viel ku entisen omistajan jäljiltä verrattuna tohon kuvaan siel meni jo ylimääräistä letkua. Moottori siis m20b20. L-jetronic tai le-jetti. Sama kone kuin nois nuken kuvissa.

                            Kiitokset niille jotka vastaavat ja osaavat auttaa.
                            Mitä osaa tark. tyhjäkäynnin säätö jutulla ?

                            Comment

                            • TheLoial
                              Bimmer Enthusiast
                              • Mar 2003
                              • 1109
                              • Helsinki

                              #15
                              Vahatermostaatti varmaan kyseessä imusarjan päässä venttiilikopan päällä. Toisesta lähdöstä lähtee kuskin jalkatilaan alipaineletku lämpötila-anturille joka imee anturin läpi sisätilan ilmaa. Toinen lähtee peltisen ilmansuodattimen kyljessä olevaan pieneen motikkaan jonka nimi oli joku barometric correction tai jotain. Kuvissa on uudempi muovisella suodattimella oleva versio jossa sitä ei näy.

                              Virranjakajan letkut: toinen menee imusarjaan, kaasuvivuston vieressä takana tulipellin puolella on lähtö alas, sinne. Toinen menee ilmansuodattimen vieressä olevaan venttiiliin, johon tulee amp-sähköliitin ja jatkaa tästä imusarjaan. Muistaakseni tyhjäkäynnillä myöhästi sytytystä jotta päästöt pienenee. Joku sellainen venttiili. Jos haluat kuvia, saan omasta autosta. Siinä on nuo kaikki herkut kiinni...

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎