m20b20 moottorin alipaineletkujen paikat hukassa. auto on 85vm e30 ja l-jet. olisko jollain kuvaa mihin ne kuuluu mennä. katoin jo realoemista ja koitin searchilla mutta ei ollut apua.
Announcement
Collapse
No announcement yet.
m20b20 alipaineletkut
Collapse
X
-
Eniro nolla sata sata, miten voin auttaa?!
http://bmwfans.info/original/E30/2-T...1/ill-11_0850/
http://bmwfans.info/original/E30/2-T...1/ill-11_0931/
http://bmwfans.info/original/E30/2-T...1/ill-11_0883/
Olisko noista mitään apua?Last edited by Nuke; 15-02-2009, 11:25.
Comment
-
-
Originally posted by bmw_rules View Postnoiden tulpattujen paikat lähinnä hukassa vielä. tietoa mihin ne kuuluis mennä?E30 325i Cabriolet M-Tech2 ´91 M52 projekti
E30 316 4d '89
E36 M3 Coupe '93
F30 318d '13
Ex e21:316´81 e30:325´89, 316i´88, 316i´89, 318i´89, 320i´86 e34:M5´90 e36:328i Touring M-Sport ´96 e38:740iA ´94 E39 530da Touring '00 e91: 320d ´06 M-Sport
Comment
-
-
Kuten kuvasta näet, on mullakin tulpattu nuo. Hyvin toimii jos kaikki muut on paikoillaan, ja oikeissa paikoissa.
Vähän OffTopiccia:
En muista nyt mitä eroa oli noissa (L-Jet ja LE-Jet)?
Muistaakseni tuo missä noi on tulpattu ja ei ole kylmäkäynnistyssuutinta niin se on LE-Jet?
jr66 osaa neuvoa varmasti paremmin tuossa jettien eroissa. Mutta löytyyhän netistäkin aika paljon tietoa.Last edited by Nuke; 10-03-2009, 12:09.
Comment
-
-
Originally posted by Nuke View PostKuten kuvasta näet, on mullakin tulpattu nuo. Hyvin toimii jos kaikki muut on paikoillaan, ja oikeissa paikoissa.
Vähän OffTopiccia:
En muista nyt mitä eroa oli noissa (L-Jet ja LE-Jet)?
Muistaakseni tuo missä noi on tulpattu ja ei ole kylmäkäynnistyssuutinta niin se on LE-Jet?
jr66 osaa neuvoa varmasti paremmin tuossa jettien eroissa. Mutta löytyyhän netisäkin aika paljon tietoa.
Viimeisessä linkissä 4-syl osia vaikka e30 320i (m20) ?
Le-jet niinkuin Nuke sanoo, tuossa kuva l-jet -84, teippiviritykset lähtee kunhan saan kaikki oikeat lisäilmaluistin palikat hommattua.
Le-jetissäkö ei tuosta venttiilikopasta kaasuläppäkoteloon menevästä letkusta haaraudu ohutta alip. letkua joka menee kylmäkäynn. suuttimen viereen (toinen noista tulpatuista) ?
Toisesta tulpatusta menee l-jetissä letku sähk. alipainekatkaisijalle 9/84 asti tjs. (joka ei minulla toimi, ei kiinni autossa -> siksi yksi lähtö tulpattu) jonka kiinn. paikka on ilmanputsarikotelon kyljessä.
Comment
-
-
No onhan totuus se että tiedät näistä jutuista varmasti enemmän kuin minä!
Toivottavasti bmw_rules:ia on joku asia auttanut mitä tässä on keskusteltu (edes se että minulta ei kannata kysyä näistä jutuista mitään...) Suoraan vaan yhteyttä jr66:lle!
Ei vaan, neuvon mielelläni niin paljon kuin osaan ja viisaammat saa sitten korjailla.
Mitähän mulle eilen syötettiin kun tämmöstä tekstiä tulee?
Comment
-
-
Originally posted by jr66 View PostLe-jetissäkö ei tuosta venttiilikopasta kaasuläppäkoteloon menevästä letkusta haaraudu ohutta alip. letkua joka menee kylmäkäynn. suuttimen viereen (toinen noista tulpatuista) ?
Kun olis tajunnut äsken tutkia enemmän kun lisäilmaluistin ja tyhjäkäyntiventiilin välisen letkun kävin vaihtamassa, oli murtunut lähes poikki klemmarin vierestä tyhjäkäyntiventiilin päästä (tai mikälie oikealta nimeltään olikaan)...
Pitää vielä käydä kattomassa!
Comment
-
-
Originally posted by Nuke View PostEi, mun muistaakseni tuo ventiilikopan ja kaasuläppäkotelon välinen letku menee suoraan, eikä lähde mitään ohuita alipaineletkuja muualle... :think
Kun olis tajunnut äsken tutkia enemmän kun lisäilmaluistin ja tyhjäkäyntiventiilin välisen letkun kävin vaihtamassa, oli murtunut lähes poikki klemmarin vierestä tyhjäkäyntiventiilin päästä (tai mikälie oikealta nimeltään olikaan)...
Pitää vielä käydä kattomassa!
Comment
-
-
Ventiilikopasta lähtevä letku menee suoraan kaasuläppäkotelolle (punaisella katkoviivoituksella). Ei mitään haaroja mihinkään suuntaan...
Last edited by Nuke; 10-03-2009, 15:49.
Comment
-
-
Letkuista..
Vanhaa joutuu nostaa.
Joutui vanhasta 520 purkamaan letkut pois ku kaikki oli niin hapantuneita. Minne noi 2 letkua tosta tyhjäkäynnin säätö jutun luota menee kun ei noissa kuvissa oikein näy? Olisiko kellään kuvaa virranjakajan alipaine letkuista, et mites ne menee ja minne? Hankaloittaa viel ku entisen omistajan jäljiltä verrattuna tohon kuvaan siel meni jo ylimääräistä letkua. Moottori siis m20b20. L-jetronic tai le-jetti. Sama kone kuin nois nuken kuvissa.
Kiitokset niille jotka vastaavat ja osaavat auttaa.
Comment
-
-
Originally posted by Meesterhans View PostVanhaa joutuu nostaa.
Joutui vanhasta 520 purkamaan letkut pois ku kaikki oli niin hapantuneita. Minne noi 2 letkua tosta tyhjäkäynnin säätö jutun luota menee kun ei noissa kuvissa oikein näy? Olisiko kellään kuvaa virranjakajan alipaine letkuista, et mites ne menee ja minne? Hankaloittaa viel ku entisen omistajan jäljiltä verrattuna tohon kuvaan siel meni jo ylimääräistä letkua. Moottori siis m20b20. L-jetronic tai le-jetti. Sama kone kuin nois nuken kuvissa.
Kiitokset niille jotka vastaavat ja osaavat auttaa.
Comment
-
-
Vahatermostaatti varmaan kyseessä imusarjan päässä venttiilikopan päällä. Toisesta lähdöstä lähtee kuskin jalkatilaan alipaineletku lämpötila-anturille joka imee anturin läpi sisätilan ilmaa. Toinen lähtee peltisen ilmansuodattimen kyljessä olevaan pieneen motikkaan jonka nimi oli joku barometric correction tai jotain. Kuvissa on uudempi muovisella suodattimella oleva versio jossa sitä ei näy.
Virranjakajan letkut: toinen menee imusarjaan, kaasuvivuston vieressä takana tulipellin puolella on lähtö alas, sinne. Toinen menee ilmansuodattimen vieressä olevaan venttiiliin, johon tulee amp-sähköliitin ja jatkaa tästä imusarjaan. Muistaakseni tyhjäkäynnillä myöhästi sytytystä jotta päästöt pienenee. Joku sellainen venttiili. Jos haluat kuvia, saan omasta autosta. Siinä on nuo kaikki herkut kiinni...
Comment
-
Comment