Moi
Paljonko M5 E34 3.8:n S38B38 moottori kestää ahtopaineita vakio männillä, kiertokangilla ja kannentiivisteellä? Männäthän tässä on Mahlen valumännät, eli kestävemmät kuin ne 3.6 "hypereutektiset" ja kiertokangetkin taitaa kestää jo aika pitkälle, mutta miten tuo vakio kannentiiviste kestää? Jos jollain on ahdettu (turbo, remmi, ilokaasu) S38B38 vakio-osilla niin kertokaas omakohtaisia kokemuksia. Onko tietoa mikä on maksimi sytytysennakko vakiolastulla?
Lisäys: Vakio puristussuhde on 10,5:1 ja omassa moottorissa on Schrick 280 nokat vakioiden 264 tilalla. Eli pitäisi kestää paremmin ahtamista kuin vakio nokilla, vai miten se nyt menee? Noilla nokillahan moottorin pitäisi sietää jo kovempia puristussuhteitakin nakuttamatta.
Janne
Paljonko M5 E34 3.8:n S38B38 moottori kestää ahtopaineita vakio männillä, kiertokangilla ja kannentiivisteellä? Männäthän tässä on Mahlen valumännät, eli kestävemmät kuin ne 3.6 "hypereutektiset" ja kiertokangetkin taitaa kestää jo aika pitkälle, mutta miten tuo vakio kannentiiviste kestää? Jos jollain on ahdettu (turbo, remmi, ilokaasu) S38B38 vakio-osilla niin kertokaas omakohtaisia kokemuksia. Onko tietoa mikä on maksimi sytytysennakko vakiolastulla?
Lisäys: Vakio puristussuhde on 10,5:1 ja omassa moottorissa on Schrick 280 nokat vakioiden 264 tilalla. Eli pitäisi kestää paremmin ahtamista kuin vakio nokilla, vai miten se nyt menee? Noilla nokillahan moottorin pitäisi sietää jo kovempia puristussuhteitakin nakuttamatta.
Janne
Comment