Announcement

Collapse
No announcement yet.

Getrag 260/6, 262, 265

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Saku
    Bimmer Fanatic
    • Nov 2002
    • 343
    • Jkl

    #31
    Originally posted by tonnikala
    260 getragin hinta on jossain 200-250e paikkeilla. Hyvä "peruslaatikko". Ollut itsellä jokapäiväisessä käytössä +400Nm ja +300hp tehoilla - ei ongelmia.

    265 on sitten "viimosen päälle" - kestää. Virtala ainakin myi näitä joskus 800e hintaan.

    Ymmärtääkseni 260 ja 265 kestävyys on samaa luokkaa. 280 on sitten selkeästi joka kohdasta järeämpi.
    E30 "339" 1380hv - E30 "316" 749hv - E36 328T 505hv - 335i N54 464hv - Vette C3 LS TT 1210hv - Vette C6 TT 1022hv- R-Motorsport

    Comment

    • Jacek
      Bimmer Fanatic
      • Nov 2004
      • 552
      • Helsinki

      #32
      Vaihteiston tunnistaminen / kohdentaminen automalliin tapahtuu kytkinkoppaan stanssatujen kirjainten perusteella jotka taasen löytyvät ETKltä pääryhmästä 23. Askissa saattaa olla esim 023583 HG eli etsi vaihteistoruuduista se aski minkä perässä on ETKlla kirjaimet HG ja siitä autosta on vaihteistosi. Numerosarjalla se voidaan kohdentaa myös valmistenumeroon mutta sitä tietokantaa ei ole yleisesti saatavilla vaan maahantuojakin joutuu kysymään sen tehtaalta.

      Gertag 262 on 4v aski irrotettavalla kytkinkopalla. Löytyy mm E3 korista eli vaikka vanha 2500. Valussa on aina merkintä 262 vaikka olisikin 265

      Getrag 265/5 on kahta versiota. Joko Schongang tai Sport. Kyseinen aski on myös irrotettavalla kytkinkopalla. Sport -version erottaa helpoiten siitä että siirtohaarukoiden lukituskuulien tulpat ovat päätykappaleessa eivätkä sitä edeltävässä valurungon osassa

      Getrag 260/5 on kahdella eri "kytkinkopalla" vaikkei se irrotettava olekaan kuten 265. M30 koneeseen sopiva löytyy malleista 525i ja 528i muistaakseni 9.85->. Sisuskalut ovat identtiset M20 260/5 askin kanssa.

      Getrag 260/6 on 3,5L M30 perässä pääasiassa E32 ja E34 korissa sekä viimeisissä E28 535i. Aski on helppo tunnistaa isoista jäähdytysrivoistaan ja on valukuoriltaan identtinen Getrag 280/5 Sport askin kanssa.

      Getrag 280/5 Sport on M88/3 ja S38 moottoreiden vakioaski. Vaihteisto ei ole käänteiselle kaaviolla Sport -liitteestään huolimatta. Valukuoret ovat samat Getrag 260/6 kanssa mutta sillä erolla että siinä on ns lisäpala välissä jossa on ylimääräinen laakerointi. Kahta versiota valussa joissa vanhemmissa on paikat motronic-antureille ja uudemmissa ei.
      (M3 + M3) - M5 = M1 ?

      Osia myytävänä

      http://www.btcf.fi/foorumi/viewtopic.php?t=35796

      Comment

      • RiiQuu
        Bimmer Enthusiast
        • Oct 2003
        • 1367

        #33
        Ilmeneekö mistään askin valmistusvuosi?

        En löytänyt äkkisellään mitään muuta kytkinkopasta kuin numerosarja kyljessä: 260.0.1346.90 ja iso "Getrag" teksti luonnollisesti.

        Kyseessä siis 260/5 ja toivon mukaan M20:seen sopiva.
        "Die wirklich guten Fahrer haben die Fliegen auf den Seitenscheiben" -Walter Röhrl"
        - - -
        E30 325i Cabrio M-Technic I 1990
        Cäbi©

        E36 M3 Coupé 1996 Clubsport ikuisuusprojekti
        G61 i5 Touring eDrive40 M Sportpaket 2024 Batteriewagen

        Comment

        • Makkiver
          Bimmer Rookie
          • Feb 2005
          • 140

          #34
          Eli mitä pitää lukea 265 askissa että se on 265?
          Vai mistä sen nyt loppujen lopuksi tunnistaa? Kytkin koppaa tässä ei ole..

          Comment

          • Guest's Avatar

            #35
            Jatketaanpas sitten tätä.... Mitkä laatikot käy M10 perään?

            Comment

            • bmwm5e28
              Bimmer Fanatic
              • Feb 2003
              • 474
              • suomusjärvi

              #36
              Äsken asensin 535i e28:n 265 getragin m10 koneen perään.

              Irrotettava kytkinkoppa ja normaali vaihdekaavio sekä nelonen on suora.

              Ne lukitukset siinä keskimmäisessä palassa, niinkuin jacek kirjoitti.
              Gentlemen prefer Blondes

              Dodge Challenger R/T 1970


              ex:323i -79,528i -86,535i -84,520ia -85,520i -85,
              315 -83,315 -83,518 -82,1502 -77,318is -89,M-5 -86,540i -94,e21 turbo -83, 750ial -88.

              Comment

              • Leka
                BTCF Member
                • Sep 2003
                • 7701
                • Vilppula

                #37
                Originally posted by Terno View Post
                Jatketaanpas sitten tätä.... Mitkä laatikot käy M10 perään?
                Tuosta ylempää Jacekin postausta hieman lainaten astetta vakiota kestävämpiä laatikoita ovat: Getrag 265/6 (E30 M3), Getrag 260/6 (E32/E34, 735/535), Getrag 280/5 (esim. E34 M5).
                sigpic

                BMW E34 535 -92 -Dodge Challenger conv. 451 -71


                Comment

                • ahtaja
                  Bimmer Fanatic
                  • Nov 2003
                  • 437
                  • Raisio

                  #38
                  Saisko tästä laatikon numerosta mitään selville 262.0.510.00 alla vielä 225 ja 1.3

                  Comment

                  • Rossifumi
                    Bimmer Enthusiast
                    • Aug 2004
                    • 1030
                    • Hamina

                    #39
                    Onkos siis vakiona missään muussa bemarissa ollut käännettyä vaihdekaaviota kun tuossa E30 M3:ssa?
                    Maailma on erilainen nelikko kuskin silmin.

                    On todennäköistä, että epätodennäköinen toteutuu.

                    Comment

                    • Xenon
                      Newbiemmer
                      • Mar 2004
                      • 24
                      • Pirkkala

                      #40
                      Pahoittelen jos menee toistoksi, mutta:

                      Missä noista loppujen lopuksi on irrallinen kytkinkoppa?

                      Tarvis löytää laatikko ihan muuhun laitteeseen ja tuo asia kiinnostaa istuttamista ajatellen erityisesti. Onko irrallinen siis vain 265:ssä ja 280:ssä, vai kenties myös joissakin 260/6:ssa?

                      Kriteereihin sopivaa laatikkoa saa myös tarjota tähän suuntaan.

                      Comment

                      • turbodieselisti81
                        Newbiemmer
                        • Nov 2005
                        • 15

                        #41
                        mb 190 2.3 16v pitäis käsittääkseni löytyä Getrag 265/6 eli sama loota mitä käytetään E30 M3:ssä.ja joissain 124 korisissa isommissa bensoissa pitäisi löytyä vastaava loota mutta ZF:n valmistamana!eli samanlainen loota kuin getrag 265/6 mutta ZF:n tekemänä.

                        onko kellään tietoa että onko tämä ZF:n valmistama loota sitten ihan yhtä kestävä kuin getragin tekele :think

                        Comment

                        • jesse_
                          Newbiemmer
                          • Nov 2003
                          • 8

                          #42
                          190E 2.3-16 mallissa on 5 vaihdetta eli laatikko ei voi olla 265/6. Olen tässä itsekin kyseisen auton omistajana kuumeisesti koittanut löytää tietoa Getrageista ja "varmaa" tietoa tuntuu olevan jos jonkinlaista.

                          Soppaa vielä hieman sekoittaakseni:
                          Omassa kiesissäni on ilmeisesti Getrag 265, vaihdekaavio on se käännetty versio ja vitonen on suora. Muut välitykset ovatkin sitten sellaiset, ettei löydy mistään vastaavia Getrageja:
                          1. vaihde 4,075 !!!
                          Ja lisäksi kytkinkoppa on kiinteä vaikka ilmeisesti irrotettavaa kytkinkoppaa pidetään yleisesti parhaimpana 265:n tuntomerkkinä.

                          Kun nyt löytyisi jostain joku joka oikeasti tietää Getrageista.

                          Comment

                          • jannmann
                            Bimmer Enthusiast
                            • Feb 2003
                            • 5856
                            • Joccis City

                            #43
                            Originally posted by jesse_ View Post
                            190E 2.3-16 mallissa on 5 vaihdetta eli laatikko ei voi olla 265/6. Olen tässä itsekin kyseisen auton omistajana kuumeisesti koittanut löytää tietoa Getrageista ja "varmaa" tietoa tuntuu olevan jos jonkinlaista.

                            Soppaa vielä hieman sekoittaakseni:
                            Omassa kiesissäni on ilmeisesti Getrag 265, vaihdekaavio on se käännetty versio ja vitonen on suora. Muut välitykset ovatkin sitten sellaiset, ettei löydy mistään vastaavia Getrageja:
                            1. vaihde 4,075 !!!
                            Ja lisäksi kytkinkoppa on kiinteä vaikka ilmeisesti irrotettavaa kytkinkoppaa pidetään yleisesti parhaimpana 265:n tuntomerkkinä.

                            Kun nyt löytyisi jostain joku joka oikeasti tietää Getrageista.
                            265/6 on viisvaihteinen perinteisellä kaaviolla ja 0,81 vitosella oleva aski joka käytössä mm. usa ja japsi M3:ssa. Jonkun teorian mukaan kyseisissä laatikoissa ei olisi edes irroitettavaa kytkinkoppaa.

                            Sullapas on lyhyt ykkönen
                            Aprilia RSV4

                            Comment

                            • Pasi_K
                              Bimmer Fanatic
                              • Apr 2003
                              • 686
                              • Tyrnävä

                              #44
                              Mitäs osaatte sanoa näistä askeista: Getrag 260 0 1270 90 ja 260 0 1346 90? Tuli tuollaiset ostettua kun halvalla sai.
                              Vaimolla E65 ja pojalla E60, itellä tuulen huuhtoma perse.

                              Tsekkaa myytävät osat tästä

                              Comment

                              • maik
                                Bimmer Fanatic
                                • Apr 2007
                                • 262
                                • Helsinki

                                #45
                                Sopiikos tollasen e30 325ix:än laatikko heittämällä takavetoiseen 325:seen?
                                Peräpää laatikossa ainakin näyttäisi olevan erillainen.
                                Muistan lukeneeni jotain näitten eroista täältä mutta en löytäny kyseistä topiccia enään.
                                Laatikossa merkinnät 260.0.1346.90.


                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎