Originally posted by BMDoubleJuu
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
Mitä moottoriöljyä käytätte?
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Originally posted by Carbonfiber View PostPlaseboa ja plaseboa, mutta esim. ite huomasin eron moottorin käynnissä TB:n Diamondin ja Castrolin Magnatecin välillä.
Mielenkiinnosta kysyn, et mitkä öljyt sulla ja missä koneissa?
Comment
-
-
Originally posted by antti79 View PostIhan mielenkiinnosta kyselen että kumman eduksi huomasit eron moottorin käynnissä, Teboilin vai Castrolin? Itse meinaan juuri pohdiskelen kumman tuotteita ostaisin kun kohta olisi öljynvaihto edessä. Vaihtoehtoina olisi siis Teboil Diamond 5w40 ja Castrol GTX Magnatec 5w40 kumpi olisi parempi vaihtoehto BMW:n M50 koneeseen? TM:n testin mukaan Teboili on parempaa, mutta mitä sanoo käyttäjäkokemukset?Mercedes-Benz C300eT Business AMG '23 CO2 13g/km | 275Nm/litre
Z3 Roadster 2.8 '98 isoäidin yk-bemari CO2 225 g/km | 98Nm/litre
ALPINA B10 V8 Touring #152 '99 CO2 320 g/km | 104Nm/litre
Land Rover Discovery Series II V8i '01 CO2 397 g/km | 86Nm/litre
Porsche 911 Turbo '01 CO2 309 g/km | 156Nm/litre
- BTCF Kotileipojat = Kovat kokkaa - / Long live VaasaConnection & Team -Helsingby Tallit-
Comment
-
-
Originally posted by Stone View PostCastrol TWS:t vaihdatin maanantaina.E39 M5 -00
Ex E60 530Da M-Sport -04
Ex E39 M5 -00
Ex E39 M5 -00 Individual
Ex E36 3.0 M3 Cabrio -94
Ex E36 3.0 M3 -93
Ex E36 2.5 Cabrio -94
Ex E36 3.2 M3 -97
Ex E36 2.5 Coupe -93
Comment
-
-
Originally posted by 10+ View PostEt kai sää noilla meinaa talven yli ajaa?
Comment
-
-
Teboil Diamond DIESEL 5w40 tuli nakattua myllyyn.Mercedes-Benz V250cdi Bluetec W447 -15
Ex:
Toyota Land Cruiser J150, Executive 7p. -10
BMW 530d xDrive A F11 -11
BMW X5 M-Sport individual E70 -08
Mercedes-Benz E270cdi S211 -03
BMW 530dA touring E39 -02
BMW 525 tdsa Touring E34 -94
Toyota avensis 2.0TD wagon -99
Audi 100 2.8 V6 -91
Nissan micra 1.0 -86
Comment
-
-
Originally posted by Stone View PostKyllä meinaan. Nuo sinne on tarkoitettu ja kylmäviskositetti on se 10 niin sehän riittää silloin..E39 M5 -00
Ex E60 530Da M-Sport -04
Ex E39 M5 -00
Ex E39 M5 -00 Individual
Ex E36 3.0 M3 Cabrio -94
Ex E36 3.0 M3 -93
Ex E36 2.5 Cabrio -94
Ex E36 3.2 M3 -97
Ex E36 2.5 Coupe -93
Comment
-
-
Originally posted by 10+ View PostSe 10-60 ei tosiaankaan voi olla talvikäyttöön tarkoitettu. Aivan järkyttävän paksua kovilla pakkasilla. Et varmaan ole ikinä kaatanu 10-60 purkista talvella ulos? Se ei tarkota sitä että se voitelee jos siinä lukee että pakkasilla voidaan käyttää. Talviöljyissä ei mitään muuta tärkeää ole kuin se, että se on kylmänä tarpeeksi notkeaa.Tuota ne BMW:llä suosittelevat niin sitä silloin myös käytetään. Sehän on päivän selvä asia, että tärkein ominaisuus on juurikin tuo kylmä voitelu, mutta kyllä se kone käy kuumana myös talvella josta syystä nuo on ainoat oikeat öljyt.
Comment
-
-
Originally posted by Stone View PostSiinä ei voisi olla 10 luokitusta jos se pakkasella jähmettyisi.Tuota ne BMW:llä suosittelevat niin sitä silloin myös käytetään. Sehän on päivän selvä asia, että tärkein ominaisuus on juurikin tuo kylmä voitelu, mutta kyllä se kone käy kuumana myös talvella josta syystä nuo on ainoat oikeat öljyt.
E39 M5 -00
Ex E60 530Da M-Sport -04
Ex E39 M5 -00
Ex E39 M5 -00 Individual
Ex E36 3.0 M3 Cabrio -94
Ex E36 3.0 M3 -93
Ex E36 2.5 Cabrio -94
Ex E36 3.2 M3 -97
Ex E36 2.5 Coupe -93
Comment
-
-
540:ssä käytin castrolin 10W40:stä eikä koskaan mitään merkkejä voitelun puutteesta tms. Ensimmäiset öljyt em. autossa olivat Mobilin 0W RF:t ja nakutusta ja öljyn syömistä oli havaittavissa, mutta kun vaihtoi tuohon Castroliin oireet loppuivat heti. Eli siis edelleen jos TWS on luokiteltu 10W öljyksi niin kyllä sen sitä silloin pitää olla! Jostain saksan päästä tuo suositus on tuli, mutta tiesivät kyllä sen, että auto on suomen oloissa. Tutulla on suhteita BMW:lle ja pyysin asiaa kysymään tuossa syksyllä toisen asian yhteydessä. Laakkoselta en ole asiaa kysynyt. Oli nyt sitten niin tai näin ei tuota tule kylmänä käynnistettyä kuitenkaan, koska aina on johdon päässä ja jos motti ei ole rittävän lämmin niin kuljetaan sitten taksilla..
Comment
-
-
No 5W-öljyillä on jähmepite vähintään n. -45 astetta, että käytännössä alhaisempaa kylmäviskositeettia ei Suomessa tarvita
...mutta pumpattavuus vain -35 astetta ja suodatettavuus jopa vain -25 astetta, mutta eiköhän noillakin luvuilla pääosin pärjää...
Mitä laajempi viskositeetti-indeksi, sitä rankempi lisäaineistus, kestoikä lyhenee.
Nämä käsitteet OSA-synteettinen / synteettinen / täyssynteettinen ovat hyvinkin sekavia, riippuen valmistajasta.
Missään ei ole selvää normia, mikä rajaisi nämä termit kuluttajalle ymmärrettävälle tasolle.
Eli periaatteessa täytyy olla perillä, millä termeillä mikäkin valmistaja markkinoi omia tuotteitaan.
Tarkoitan lähinnä sitä, että jonkin tietyn valmistajan synteettinen on toisen osasynteettinen.
Osa valmistajista määrittelee täyssynteettiseksi vain PAO-perusöljyn kun taas toiset valmistajat kelpuuttavat täyssynteettiseksi
myös EHVI-, XHVI- ja VHVI-perusöljyt. Tästä johtuu että esim. noin vuosi sitten Teboilin Gold purkissa luki synteettinen.
Nyt samaisessa purkissa lukee täyssynteettinen. Öljy on EHVI-pohjainen.
Tuo Valvolinen Max Life on sitten taas erikoistuote, jossa on tuota kallista Esteriä (tiivisteystävällinen) huomattavan paljon, jota yleensä
öljylitrassa ei ole käytännössä yhtään ylimääräistä.
Tästä voi lukea lyhyesti lisää..
http://www.neste.fi/artikkeli.aspx?p...%3b3309%3b3312Kun on korviaan myöden kusessa niin silloin on parasta pitää suu kiinni..
Comment
-
Comment