Announcement

Collapse
No announcement yet.

konerikko!!!!

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • jr66
    Bimmer Enthusiast
    • Apr 2006
    • 16457
    • Asikkala

    #16
    Originally posted by lauluauto View Post
    Onkos tuossa kannen pois ottamisessa mitään ihmeellistä? jotain mitä pitäis ottaa huomioon????
    Selvinpäin kannattaa olla siinä vaiheessa.

    Comment

    • lauluauto
      Newbiemmer
      • Apr 2008
      • 20

      #17
      Eikai siinä auta kun lähteä talliin katsomaan mitä kaikkea kivaa siellä on solmussa.

      Comment

      • PeteS
        Bimmer Enthusiast
        • Jan 2006
        • 2766
        • Ylivieska

        #18
        Originally posted by jr66 View Post
        Selvinpäin kannattaa olla siinä vaiheessa.


        Käy kipaseen korjauskäsikirja kaveriksi nii voit sieltä kattoo ja tarkistaa 100 kertaa miten se meni. Itellä ainaki onnistu tuon kirjan avulla hyvin purku ja kasaus. Ja ei tullu mihinkään mitään vaurioita vaikkei ollu puristinta nokille kun purin ja kasasin.
        Originally posted by EGoman
        on kyllä mahtavat nuo sun lenson kopiot
        Satakertaa ennemmin M10-1,8i, kuin tuo kammottava paskakasa M20B20.
        E21 315 -81, E39 530iA, Skoda Octavia Rs

        Comment

        • lauluauto
          Newbiemmer
          • Apr 2008
          • 20

          #19
          Ilmeisesti sitä nokan ajotusta ei saa oikeen kotikonstein kohdalleen.On vissiin olemassa siihen hommaan joku erikoistyökalu.

          Comment

          • PeteS
            Bimmer Enthusiast
            • Jan 2006
            • 2766
            • Ylivieska

            #20
            Originally posted by lauluauto View Post
            Ilmeisesti sitä nokan ajotusta ei saa oikeen kotikonstein kohdalleen.On vissiin olemassa siihen hommaan joku erikoistyökalu.
            Pystyy tekemään pellistä sen lukitus työkalun. Mitat löytyy varmaan foorumiltaki mutta ainaki tuosta kirjasta.
            Originally posted by EGoman
            on kyllä mahtavat nuo sun lenson kopiot
            Satakertaa ennemmin M10-1,8i, kuin tuo kammottava paskakasa M20B20.
            E21 315 -81, E39 530iA, Skoda Octavia Rs

            Comment

            • Nuke
              Bimmer Enthusiast
              • Aug 2008
              • 1266
              • Janakkala

              #21
              Nonii! Juuri näin!
              E36 325i -92 Coupe wnb. Gr-F

              Comment

              • J-Poika
                Bimmer Fanatic
                • Aug 2004
                • 835
                • There's a place in the North, far far away

                #22
                hyvin tehty kansalainen

                Comment

                • Rockford
                  Bimmer Enthusiast
                  • Apr 2004
                  • 8028
                  • Pinsiö

                  #23
                  Originally posted by jr66 View Post
                  Selvinpäin kannattaa olla siinä vaiheessa.
                  Hahha Ei, mutta koomassa hyviltä tuntuvat ideat ei aina ole niitä parhaimpia - ei sillä, rempan jälkeen oppii taas uutta, eikä tule toiste tehtyä
                  -Dodge Charger -73
                  -Mercedes-Benz GLK
                  -VW Transporter

                  Comment

                  • lauluauto
                    Newbiemmer
                    • Apr 2008
                    • 20

                    #24
                    Nyt olisi kansi pöydälla ja yksi kappale pakoventtiileitä oli aivan solmussa ja jopa jousi lautanen oli halki.Muista nyt ei oikeen tiedä.Männissä oli pienet jäljet mutta olivat kyllä ehjiä.Täytyy viedä huomenna kansi pajalle ja katsoa et mikä on muitten venojen kunto.

                    Comment

                    • Tonton
                      Bimmer Enthusiast
                      • Oct 2006
                      • 9101
                      • Raisio

                      #25
                      jos vaikuttaa pahalta ni soita. mulla on yksi ylimääräinen vanos kansi myytäväksi
                      sigpic
                      M-B Vito -22
                      Transit Custom -18
                      Yamaha vx ho cruiser -22
                      Kodin kylpytilojen saneeraus ja rakennustyöt V-S aluella
                      [email protected]

                      Comment

                      • Tepi83
                        Bimmer Rookie
                        • Aug 2006
                        • 50

                        #26
                        jos ne venat on ottanu mäntiin niin kyllä ne myös vääntyvät vaikka suorilta näyttävät kun kantta katsoo.. eli jos on kerran männissä jälkiä niin luulempa että on samanverran vääntyneitä/vuotavia venttiileitä:think
                        -95 e36 323i coupe

                        ex: -84 e30 318i, -86 e30 323i, -87 e30 320i
                        -91 e36 325i

                        Comment

                        • peltone
                          BTCF Member
                          • Jan 2005
                          • 8092
                          • Willähde

                          #27
                          Originally posted by Tepi83 View Post
                          jos ne venat on ottanu mäntiin niin kyllä ne myös vääntyvät vaikka suorilta näyttävät kun kantta katsoo.. eli jos on kerran männissä jälkiä niin luulempa että on samanverran vääntyneitä/vuotavia venttiileitä:think
                          Juu ei niitä vääntyneitä venttiileitä tarvi silmällä nähdä, kuin myös venttilit voi käydä vain vähän vääntymässä
                          eli pelkkä 12 pakoventtiilin vaihto riittää. + tietysti kannen korjaus.
                          Tällainen remppa tehtiin merkkiliikkeen asentajan kanssa omaan E34 M50:seen.
                          Tosiaan ei tietoa kierrostenrajottimen poistosta joten kävi kuin topicin aloittajalla mutta tosin selvinpäin

                          Kone levälleen ja osaa tarkastukseen / vaihtoon sitä mukaan kun selviää enemmän. Toivottavasti ei paljoa mene vaihtoon.
                          Eli siis kansi tarkastettavaksi & kunnostettavaksi, taikka uusi varmasti ehjä tilalle. Kuin myös venttiilit tarkastettavaksi ja 100% varmasti ainakin pakoventtiilit vaihdettavaksi. Eikä muuten ole makaroonin ja tonnikalan hintaista, mutta köyhäthän ne valittaa.
                          Oletko siis ajatellut tehdä konerempan itse, ja yksin vai miten olet ajatellut?

                          Ja niille karjalalippisamisviiksille tiedoksi, ne 20€ "teholastut" ei tee hevonv*ttua teidän vaparikoneissa.
                          Ja varsinkaan kun poistatatte kierrostenrajottimen sitä laitettaessa.
                          Hyvällä säkällä voimaa häviää, bensaa menee enemmän ja jos ja KUN se
                          auto lähtee kiertopalkintouralle niin varmasti joku toinen sen hajoittaa.
                          E30 316 -87
                          E91 325i -06
                          E61 530d -06
                          F10 520d -14
                          ex. E30x9, E34x2, E39x2, E36x2 E46x3

                          Comment

                          • Jochen
                            Bimmer Enthusiast
                            • Dec 2002
                            • 1229
                            • Valkeakoski & Trondheim

                            #28
                            Originally posted by peltone View Post
                            Ja niille karjalalippisamisviiksille tiedoksi, ne 20€ "teholastut" ei tee hevonv*ttua teidän vaparikoneissa.
                            Mutta 50€ hintaan saakin jo sellaisen mikä tuo 10% lisää tehoa

                            No speakers - No bodykits - NO BULLSHIT
                            Kesäautoprojekti: 2002 BMW E46 M3 Coupe Phoenixgelb
                            Hinausautoprojekti: 2000 BMW E39 530D Touring Orientblau
                            Käyttöautoprojekti: 1997 BMW E36 318i Touring Hellrot blogi
                            Rata-autoprojekti: 1994 BMW E36 318is Class II Sedan Alaskablau blogi
                            Entisöintiprojekti: 1994 BMW E36 318is Class II Sedan | Alaskablau blogi

                            Comment

                            • lauluauto
                              Newbiemmer
                              • Apr 2008
                              • 20

                              #29
                              Selvittelin tuossa asioita ja tuli ilmi että lastussa pitais olla rajoitin 7100rpm.Lastu menee vaihtoon ja uusi tulee tilalle.Kokeilla ei kyllä uudella viiti että onko siellä rajoitin vai ei! Niin ja lastu ei ollut kyllä ihan amismalli!

                              Comment

                              • Patriot
                                Bimmer Fanatic
                                • Jun 2007
                                • 274

                                #30
                                Mikä laulaen tulee, se viheltäen menee...
                                E39 540iA M62TUB44

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎