memebuy23buy

m20b25 nykii satunnaisesti. *Ongelma ratkaistu*

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Dillinger
    Bimmer Fanatic
    • Jan 2008
    • 511
    • Lappeenranta/Kotka

    #31
    Originally posted by Make H. View Post
    Jäänestoainetta pullollinen tankkiin ja sormet ristiin. Tai sitten voi kokeilla pumpata tankin aivan tyhjäks, bensaletku tukilta irti ja bensapumpun rele irti ja virtaa oikeaan napaan niin rupee pumppaan.
    Huomenna pitää sitten vissiin pumpata tankki tyhjäksi ja kattoa mitä sieltä oikein tulee, mistä kohtaa se letku irti tarkalleen ja mitä bensapumppu tykkää jos joutuu tyhjänä pyörimään ?
    sigpic

    Jetta Mk2 -89

    ex.E34 535i -89

    ex.E34 525i -88

    Comment

    • Baabylon85
      Bimmer Rookie
      • Feb 2006
      • 177
      • Äänekoski

      #32
      Eikös nuo oo niitä perusvikoja et tarkistelet sytkän, noinhan se sytkäpuolen temppuilu yleensä esiintyy.. se vesi kyl häviää tankista varmasti kun ajelet mittarille ja laitat tankin täyteen. Uus virranjakaja/kansi ja piuhat ja tulpat niin olaan jo pitkällä

      Comment

      • Rocla
        Bimmer Enthusiast
        • Jul 2002
        • 7692
        • Kajaani

        #33
        Molempien suutinpankkien vikakoodit, tarkistappa imusarjan alta sellainen pyöreä liitin, sen kautta kulkee suuttimille ja lämpöantureille johdot.

        Se hapettuu usein ja aheuttaa juuri näitä on/off vikoja ja ihme nykimisiä.
        Olli.

        Comment

        • Make H.
          BTCF Member
          • Jul 2006
          • 1278
          • Kokkola

          #34
          Originally posted by Dillinger View Post
          Huomenna pitää sitten vissiin pumpata tankki tyhjäksi ja kattoa mitä sieltä oikein tulee, mistä kohtaa se letku irti tarkalleen ja mitä bensapumppu tykkää jos joutuu tyhjänä pyörimään ?
          Siis bensatukista letku irti siis 1. sylinterin kohdalta (ei paineensäätäjältä!). No ei kai se mitään tykkää, eihän sitä oo pakko tuntitolkulla tyhjänä pyörittää

          Comment

          • Dillinger
            Bimmer Fanatic
            • Jan 2008
            • 511
            • Lappeenranta/Kotka

            #35
            Originally posted by Baabylon85 View Post
            Eikös nuo oo niitä perusvikoja et tarkistelet sytkän, noinhan se sytkäpuolen temppuilu yleensä esiintyy.. se vesi kyl häviää tankista varmasti kun ajelet mittarille ja laitat tankin täyteen. Uus virranjakaja/kansi ja piuhat ja tulpat niin olaan jo pitkällä
            Virranjakaja/kansi ja tulpat on vaihdettu. Tänään sitten kattelin vielä kerran noita johtoja tarkemmin niin löi kolmosen piuha ihan kivasti käsille että on ne johdotkin sitten hajalla Huomenna vaihdan uudet.
            sigpic

            Jetta Mk2 -89

            ex.E34 535i -89

            ex.E34 525i -88

            Comment

            • Dillinger
              Bimmer Fanatic
              • Jan 2008
              • 511
              • Lappeenranta/Kotka

              #36
              Originally posted by Rocla View Post
              Molempien suutinpankkien vikakoodit, tarkistappa imusarjan alta sellainen pyöreä liitin, sen kautta kulkee suuttimille ja lämpöantureille johdot.

              Se hapettuu usein ja aheuttaa juuri näitä on/off vikoja ja ihme nykimisiä.
              Pyöreän liittimen tarkistin eilen, näytti ihan ok kuntoselta ja laitoin vielä crc:tä väliin. Mitähän tolle liittimelle vielä voisi tehdä ettei nyt varmasti siitä johdu mikään nykiminen ?
              Last edited by Dillinger; 20-03-2009, 00:11.
              sigpic

              Jetta Mk2 -89

              ex.E34 535i -89

              ex.E34 525i -88

              Comment

              • Dillinger
                Bimmer Fanatic
                • Jan 2008
                • 511
                • Lappeenranta/Kotka

                #37
                Originally posted by Make H. View Post
                Siis bensatukista letku irti siis 1. sylinterin kohdalta (ei paineensäätäjältä!). No ei kai se mitään tykkää, eihän sitä oo pakko tuntitolkulla tyhjänä pyörittää
                No hyvä kun sanoit, meinasin vetää paineensäätäjältä irti

                Piti sitten äsken vielä työntää 200m kaverin pihalle kun ei saatana meinannut enää lähteä käyntiin, jotenkuten kävi noin 5sek ja kierrokset 500rpm ja sitten sammu :think
                sigpic

                Jetta Mk2 -89

                ex.E34 535i -89

                ex.E34 525i -88

                Comment

                • Jürgen_
                  Bimmer Enthusiast
                  • May 2008
                  • 2707
                  • Mylsä

                  #38
                  Kiiruusti se p-aineen painemittaus ja ne putket kuntoon. Jos se putki vuotaa ennen pumppua niin se pumppaa ilmaa eikä tuu polttoainetta.
                  ...kai sieltä kyliltä nyt joku löytyy jolta saat sen mittarin lainaksi tai jopa mittauksen tehdyksi.
                  Ei riemulla rajaa kun Bemulla ajaa...

                  Comment

                  • bu530d
                    Bimmer Rookie
                    • Sep 2008
                    • 40
                    • inkoo

                    #39
                    vaihda ilmamäärämittari niin vika häviää,,,!!mulla oli sama nykimis ongelma mun bemmis

                    Comment

                    • Dillinger
                      Bimmer Fanatic
                      • Jan 2008
                      • 511
                      • Lappeenranta/Kotka

                      #40
                      Originally posted by bu530d View Post
                      vaihda ilmamäärämittari niin vika häviää,,,!!mulla oli sama nykimis ongelma mun bemmis
                      On kokeiltu imm irti, nyki silti samallatavalla.
                      sigpic

                      Jetta Mk2 -89

                      ex.E34 535i -89

                      ex.E34 525i -88

                      Comment

                      • Jürgen_
                        Bimmer Enthusiast
                        • May 2008
                        • 2707
                        • Mylsä

                        #41
                        Originally posted by Dillinger View Post
                        On kokeiltu imm irti, nyki silti samallatavalla.
                        Mut hei! Jos se on rikki niin eihän se miksikään korjaannu vaikka vedät piuhan irti
                        Kokeile nyt vaan sovinnolla toista immiä
                        Ei riemulla rajaa kun Bemulla ajaa...

                        Comment

                        • Dillinger
                          Bimmer Fanatic
                          • Jan 2008
                          • 511
                          • Lappeenranta/Kotka

                          #42
                          Originally posted by Jürgen_ View Post
                          Mut hei! Jos se on rikki niin eihän se miksikään korjaannu vaikka vedät piuhan irti
                          Kokeile nyt vaan sovinnolla toista immiä
                          No mutta jos johto on irti niin eihän sen pitäisi silloin enää mitään nykimistä aiheuttaa, vai ? :think Tarkotus on sitäkin kokeilla jos ei ala vika korjaantumaan ja olisin toista jo varmasti kokeillut mutta eipä ole kellään tutulla samanlaista että pitänee ostaa käytettynä. Mutta kun nyt itse asiaan päästiin niin katoin että biltemassa olisi niitä Boschin "putki" mallisia ilmamäärämittareita alkaen 69e että saihan sen jollain laippa/letku viritelmällä kiinni siihen ilmaboksiin mutta mahtaako olla missään autossa samalaista liitintä ?
                          sigpic

                          Jetta Mk2 -89

                          ex.E34 535i -89

                          ex.E34 525i -88

                          Comment

                          • Jürgen_
                            Bimmer Enthusiast
                            • May 2008
                            • 2707
                            • Mylsä

                            #43
                            Se uusi imm pitää olla samanlainen kun se vanhakin, tai joudut vaihtamaan koko moottorinohjaus järjestelmän. Että älä koita sitä "vääränlaista" imm:ia.
                            Kai tuo söötsi antaa jotain ohjeentynkää siitä kuinka se imm mitataan ettet turhaan vaihda, jos et heti kokeiltavaksi saa toimivaa.
                            Ei riemulla rajaa kun Bemulla ajaa...

                            Comment

                            • Dillinger
                              Bimmer Fanatic
                              • Jan 2008
                              • 511
                              • Lappeenranta/Kotka

                              #44
                              Originally posted by Jürgen_ View Post
                              Se uusi imm pitää olla samanlainen kun se vanhakin, tai joudut vaihtamaan koko moottorinohjaus järjestelmän. Että älä koita sitä "vääränlaista" imm:ia.
                              Kai tuo söötsi antaa jotain ohjeentynkää siitä kuinka se imm mitataan ettet turhaan vaihda, jos et heti kokeiltavaksi saa toimivaa.
                              Joo ok, no tänään saa vissiin vihdoinkin yleismittarin lainaan että voipi sitten koittaa mittailla.
                              sigpic

                              Jetta Mk2 -89

                              ex.E34 535i -89

                              ex.E34 525i -88

                              Comment

                              • Dillinger
                                Bimmer Fanatic
                                • Jan 2008
                                • 511
                                • Lappeenranta/Kotka

                                #45
                                Joo tota otin noi sytytystulpat irti. 1 ja 2 oli suht terveen näköset 3 oli tosi vaalea 4 vähän tummunut ja 5 ja 6 oli ihan karstan peitossa. Ja tulpillahan on ikää noin 1000km.
                                sigpic

                                Jetta Mk2 -89

                                ex.E34 535i -89

                                ex.E34 525i -88

                                Comment

                                Working...
                                X