Announcement

Collapse
No announcement yet.

Perän nosto ja ajonestojärjestelmä

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • kettu69
    Newbiemmer
    • May 2009
    • 7
    • Lappeenranta

    Perän nosto ja ajonestojärjestelmä

    Itseltäni löytyy 318i (E36) vm -97 ja nyt pitäisi tehdä taakse iskariremppa. Kuulin tutulta, että bemuissa kytkeytyy ajonestojärjestelmä päälle, nostettaessa perä ilmaan, joten kysymys kuuluukin, että onko ko. järjestelmä jo vuoden -97 mallissa.
  • wta
    Bimmer Fanatic
    • Dec 2008
    • 641
    • ------

    #2
    Häh, ei mulla ainakaan mitään kytkeytynyt vm -03 Z4:ssa. Miten näihin pystyisi edes renkaita vaihtamaan jos ajonesto kytkeytyy noin päälle...?

    Comment

    • asvirkku
      Bimmer Fanatic
      • Nov 2004
      • 514
      • Bern

      #3
      Varmaan joku kateellinen Tojota-kuski ollu neuvomassa, käsittämätön legenda...
      e60 550iA - e32 730iA - Freude am Fahren

      Comment

      • petrolhead
        Moderator
        • Feb 2004
        • 13793
        • Hyvinkää

        #4
        Ei ole , ei kytkeydy. piste. Tietäisiköhän tämä samainen asiantunteva tuttu miten usein samassa mallissa tehdään renkaiden ilmanvaihto.
        2015 VW Crafter
        1984 BMW 316
        2009 Kawasaki Ninja 250RRR
        petrolheadin hölmöilyjä juutubessa.
        "Weight is the car designer's enemy. It works against you in every aspect of the design".

        Comment

        • TFV
          Bimmer Enthusiast
          • Mar 2006
          • 3080
          • Nurmijärvi

          #5
          Kyllä se kytkeytyy, edellyttäen että autossa on ko. järjestelmä. Tosin iskareita vaihtaessa ei kovinkaan usein ole ovet lukossa. Ainakaan jos omaan autoon vaihtaa.
          E70, koska siihen piti olla helppo istua. Astinlaudat.

          Comment

          • asvirkku
            Bimmer Fanatic
            • Nov 2004
            • 514
            • Bern

            #6
            Originally posted by TFV View Post
            Kyllä se kytkeytyy, edellyttäen että autossa on ko. järjestelmä. Tosin iskareita vaihtaessa ei kovinkaan usein ole ovet lukossa. Ainakaan jos omaan autoon vaihtaa.
            Pitää myös huomioida, että niitä iskareita ei kannattaa vaihtaa yli 50 km/h nopeuksissa, ainakaan jos ajaa yksin. Muitten autoista "vaihtaessa" in lisäriski, että häläri alkaa kilkuttamaan jolloin voi tulla puukosta.

            T AV
            Last edited by asvirkku; 04-05-2009, 22:30.
            e60 550iA - e32 730iA - Freude am Fahren

            Comment

            • asvirkku
              Bimmer Fanatic
              • Nov 2004
              • 514
              • Bern

              #7
              [editit meni vituix]
              Last edited by asvirkku; 04-05-2009, 22:30.
              e60 550iA - e32 730iA - Freude am Fahren

              Comment

              • TFV
                Bimmer Enthusiast
                • Mar 2006
                • 3080
                • Nurmijärvi

                #8
                Originally posted by asvirkku View Post
                Pitää myös huomioida, että niitä iskareita ei kannattaa vaihtaa yli 50 km/h nopeuksissa, ainakaan jos ajaa yksin.

                T AV
                E70, koska siihen piti olla helppo istua. Astinlaudat.

                Comment

                • kettu69
                  Newbiemmer
                  • May 2009
                  • 7
                  • Lappeenranta

                  #9
                  Tuosta renkaiden vaihdosta, niin yleensä ne vaihdetaan tunkilla, jolloin toinen puoli on maassa, jolloin anturit ei kytkeydy tai vastaavasti jos nostat perän kokonaan, niin silloin tietenkin joudut hinaamaan pelin huoltoon ja kytkemää järjestelmän pois. Mutta kyseisiä järjestelmiä on olemassa ja asia ei ole mikään legenda, varsinkin kun sen itse on kokenut.

                  Itsekin oletan, että tuo järjestelmä ei todellakaan ole vakiovaruste.

                  Ja kyllähän ne ovet saattavat helposti olla lukossa autoa rempatessa, varsinkin kun nykyään lukkojärjestelmät lukittavat itsensä muutaman minuutin aukiolon jälkeen, ellei virrat ole päällä.
                  Last edited by kettu69; 05-05-2009, 17:13.

                  Comment

                  • BMWFW24
                    Bimmer Fanatic
                    • Jul 2003
                    • 276
                    • Jämsä

                    #10
                    Siis, häh, eikö muka omalla avaimella saa autoa liikkeelle...???!!!
                    ex. 316i e36 1991
                    ex. 318iS Coupe e36 1992
                    ex. 528iA Touring e39 1997
                    ex 316i e30 1990, vaimon
                    ex. X5 4.4i e53 2001
                    ex 316 e46 2003, vaimon
                    525iX e60 2008
                    Z4 e85 2003, vaimon​

                    Comment

                    • WSE1
                      Bimmer Enthusiast
                      • Apr 2006
                      • 3242
                      • Suomusjärvi

                      #11
                      Joku on tainnut laukaista jostakin autosta polttoainepumpun inertiakytkimen pudottamalla auton tunkilta tms ja nyt juttu lähtee lapasesta. Iskarien vaihdossa ei ole eikä tule mitään ajonesto tms. ongelmia oli varustetaso sitten mikä tahansa. Jos iskareita vaihtelee hälytin aktivoituna voi toki saada hälyttimen huutamaan ja ajonestonkin aktiiviseksi mutta tämä kuittaantuu ihan normaalisti avaimella / kaukosäädöllä.
                      Tuon ikäisessä bmwssä ovet eivät lukkiudu itsestään, ja koko juttu muutenkin on lähinnä urbaanilegendaa, taas kerran.

                      Comment

                      Working...
                      X
                      😀
                      🥰
                      🤢
                      😎
                      😡
                      👍
                      👎