Announcement

Collapse
No announcement yet.

m20b25 hurjat päästöt???

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Jürgen_
    Bimmer Enthusiast
    • May 2008
    • 2707
    • Mylsä

    #16
    Originally posted by JK320Ci View Post
    Jaa niinkö meinaat? :think pitääpä heittää ilmoille kysymys puolista siellä pajalla.. josko ne neki tarkistais.
    Isot pojat kertoivat että ensin vuotaa venttiilikopan tiiviste öljyä sinne tulppien koloihin ja sitten puola alkaa roiskimaan kipinää sen öljyn kautta kanteen eikä enää tule tulpassa kunnollista kipinää. Automaattivaihteisessa ei edes pientä nykimistä huomaa ja se moottori käy melkein hyvin viidelläkin sylinterillä, mitä nyt vähän tehoija on hukassa.
    Ei riemulla rajaa kun Bemulla ajaa...

    Comment

    • anza(kla)
      Bimmer Enthusiast
      • May 2004
      • 970
      • kokkola

      #17
      Originally posted by peksi900 View Post
      Kannattas melkein käydä vikakoodit luetuttamassa..
      ihan silkasta mielenkiinnosta kysyn että pystyykö m20 kattiloista lukea vikakoodeja.? ei minun tietämyksen mukaan saa kuin livedataa vain tarkkailtua. voin toki olla väärässä.(?)
      joku fiksumpi varmaan voi vastata tähän.?

      Comment

      • Eepo
        Bimmer Enthusiast
        • Aug 2003
        • 5388
        • Tampere

        #18
        Originally posted by anza(kla) View Post
        ihan silkasta mielenkiinnosta kysyn että pystyykö m20 kattiloista lukea vikakoodeja.?
        ee voe
        -Harley Davidson Sportster - 89-
        -Harley Davidson softail -89-
        -Suzuki PV50 -86-

        Comment

        • anza(kla)
          Bimmer Enthusiast
          • May 2004
          • 970
          • kokkola

          #19
          Originally posted by Eepo View Post
          ee voe
          juuri niinkuin ajattelinkin.

          Comment

          • Juicilos
            Bimmer Fanatic
            • Jul 2004
            • 263
            • Turenki

            #20
            heh heh

            virranjakajankansi oli jo tiensä päässä, meni vaihtoon ja sen moottorin lämpötunnistimen vaihdon uuteen, tyhjäkäynnistä tuli ainakin paljon tasaisempi. Mites tuo tyhjäkäyntimoottori toimii kun auto käy tyhjää ja irrottaa siitä liittimen ni ei muutu käynti mitenkään??
            Ja samanlaisena pysyy ilman lambdaakin??
            Nykyiset -e32 750il-e46 320d-e36 318i cabr -e87 118d-e87 120d
            menneitä menopelejä -e46 316i -e53 x5 4.4-e39 520i-e36 320i
            -e36 316i-e36 318i -e39 530da-e36 318is-e39 520ia-e46 330d-e30 325i m-tech1-e30 316i-e30 316-e28 518i-e32 730iae46 320d -e38 730i

            Comment

            • Masahi
              Bimmer Rookie
              • Mar 2008
              • 46
              • Siilinjärvi

              #21
              Säätöhomma

              Ainakin M50B25 moottorin kaasuläppä pitää säätää niin, että läpän ja kaasuläppäkotelon rungon välissä on 0,15-0,20mm:n rako. Jos oot säätäny sen kaasuläpän säädön ihan tappiinsa sitä asentoanturia laitellessa, niin siellä on nyt liian suuri väli.. Eli saapi tarpeeksi ilmaa läpän ohi ja joutok.säätömoottori ei tarvitse puuttua lisäilmansaantiin ja sitäkautta joutokäyntiin, joten sen poistaminen ei vaikuta käyntiin..

              Tuo happiarvo kannattaa koittaa eliminoida pois eli pakoputki vuotaa todella paljon tai happi tulee moottorin läpi eli sytytyskatkoja. Noin runsas o2 pitoisuus sievistää noita muitakin arvoja eikä niihin voi silloin sokeasti luottaa.

              Comment

              • Juicilos
                Bimmer Fanatic
                • Jul 2004
                • 263
                • Turenki

                #22
                juu vika selvis, ruiskun purettua ja tutkailtua huomasin että ei mennyt kaasuläppä aivan kiinni jäi rakoselleen, en tiä missä vaiheessa on tuo kuusiokolopultti kääntynyt kiinni päin.
                Kuitenkin vika korjailtu ja hyvät päästöt tuli.
                Nykyiset -e32 750il-e46 320d-e36 318i cabr -e87 118d-e87 120d
                menneitä menopelejä -e46 316i -e53 x5 4.4-e39 520i-e36 320i
                -e36 316i-e36 318i -e39 530da-e36 318is-e39 520ia-e46 330d-e30 325i m-tech1-e30 316i-e30 316-e28 518i-e32 730iae46 320d -e38 730i

                Comment

                • HC-Tuning
                  Bimmer Fanatic
                  • Nov 2004
                  • 267
                  • Itärajalla

                  #23
                  Topiccia lainaten. Käytin oman 325i bemun katsastuksessa ja hylsy tuli päästöistä. Hc oli jotain päälle 500 ja CO josta pomppas huiteli 7% paikkeilla. Voiko nostetut bensanpaineet olla syynä näin korkeaan co:hon? Auto on vuosimallia -86 ja turbotettu. Venttiilit säklättää melkosen paljon niin voiko noilla olla osuutensa asiaan? Vinkkejä sekä päästöjen säätö/mittaus paikkoja saa ehdolla oulun suunnilta.

                  Comment

                  • Kotis
                    Newbiemmer
                    • Sep 2008
                    • 2

                    #24
                    Originally posted by JJT View Post
                    Seosruuvi se on. Eihän ne venttiilit kanna?
                    Ja nokan ajoitus kohdallaan?
                    miten katotaan nokan ajotus?

                    Comment

                    • kmn
                      Moderator
                      • May 2009
                      • 6022
                      • Sipoo

                      #25
                      Originally posted by Juicilos View Post
                      juu vika selvis, ruiskun purettua ja tutkailtua huomasin että ei mennyt kaasuläppä aivan kiinni jäi rakoselleen, en tiä missä vaiheessa on tuo kuusiokolopultti kääntynyt kiinni päin.
                      Kuitenkin vika korjailtu ja hyvät päästöt tuli.
                      eikös tuon kaasuläpän näje myös ku repäsee haitariputken irti ja kurkkii sieltä?

                      Käyttis: G08 iX3 M-Sport -22
                      Avokin kesälelu: E93 M3 -09 Alpineweiss
                      --
                      Ex: E90 LCI M3 -11, F31 330d M-Sport -13, F15 X5 35i M-Sport -15, F31 330d M-Sport -12, F30 330d M-Sport -12, E93 325i -09, E91 335d M-Sport -07, F31 330d M-Sport, E46 M3 -02, E91 330d M-Sport -06, E87 118d -06, E46 320dA -04, E46 328i -99, E36 328i -92 M-Sport, E91 320d -06, E36 328i -96 M-Sport, E36 325i -93, E39 528iA -97, E39 535iA -98, E36 320i -95

                      Comment

                      • Jebu
                        Bimmer Rookie
                        • Apr 2005
                        • 145
                        • Joutsa/JKL

                        #26
                        Originally posted by Eepo View Post
                        ee voe
                        Kyllä voe.
                        Isommalla diag.pistokkeella olevasta ainenkin.

                        Comment

                        • Cell
                          Bimmer Enthusiast
                          • Jun 2004
                          • 7037
                          • Uusikaupunki

                          #27
                          Kaasuläpän ei muuten kuulu mennä ihan täysin kiinni.

                          edit: jaa se tulikin jo.
                          325i -08
                          i3 REx -17
                          M5 -98 Imolarot
                          535i -90 N/A project (maatumassa)

                          Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05

                          Comment

                          • seidltuning
                            Bimmer Enthusiast
                            • Aug 2002
                            • 1941
                            • Vantaa

                            #28
                            Originally posted by HC-Tuning View Post
                            Topiccia lainaten. Käytin oman 325i bemun katsastuksessa ja hylsy tuli päästöistä. Hc oli jotain päälle 500 ja CO josta pomppas huiteli 7% paikkeilla. Voiko nostetut bensanpaineet olla syynä näin korkeaan co:hon? Auto on vuosimallia -86 ja turbotettu. Venttiilit säklättää melkosen paljon niin voiko noilla olla osuutensa asiaan? Vinkkejä sekä päästöjen säätö/mittaus paikkoja saa ehdolla oulun suunnilta.
                            bensanpaineiden nosto vaikuttaa co lukemaan
                            hc menee noilla läpi ,mutta venttilien säädöllä pystyy myös vaikuttamaan hc lukemaan
                            G30 530e Sedan
                            E30 325i Cabriolet

                            Comment

                            • HC-Tuning
                              Bimmer Fanatic
                              • Nov 2004
                              • 267
                              • Itärajalla

                              #29
                              Sain päästöt kuntoon ku säädettiin imm:stä seokset kohilleen.

                              Comment

                              • Rocla
                                Bimmer Enthusiast
                                • Jul 2002
                                • 7692
                                • Kajaani

                                #30
                                Originally posted by Jebu View Post
                                Kyllä voe.
                                Isommalla diag.pistokkeella olevasta ainenkin.
                                L-jet pohjaisísta ei voi, uudemmasta motronicista voi, välimallin motoronicista en tiedä.
                                Olli.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎