tiedä'n hirveästi tekstiä,mutta koittakaa jaksaa lukea.
joo,eli cäbissä on semmoinen vika että nykii ajettaessa tasakaasulla. niin kylmällä kuin kuumallakin moottorilla. tosin lämpimällä tuo nykiminen on huomattavasti pienempää.
vikakoodit luettu.
vikoina oli bensatankin huohotusventtiili sekä lambda arvot pysyivät paikoillaan. eli lambda oli yksinkertaisesti ihan paskana eikä mitannut ollenkaan.
koodin lukujen jälkeen välittömästi vaihdettu uusi bosch:in alkuperäinen lambda ja irroitettu akusta plus kaapeli,jotta lambda "oppii" heti uudet/omat arvot. samalla vaihdoin tulpat uusiin.
osien vaihdon jälkeen vika-koodina oli enään tuo tankin huohotus-venttiili. mikä virka tällä aparaatilla on.? ja onkohan sillä edes enään mitään virkaa koska autona on tekniikan vaihto e30 cäbi 2.5 moniventtiili koneella.
eli siis onko tuo tankin huohtus ihan turha kapistus koska moottori on e30:ssä.?
mitään eroa ei ollut käyntiin kun laitoin venttiiliin liittimen kiinni. ainut vaan että sillä sai tuo vika koodin pois ja sen jälkeen ei tullut mitään vikakoodeja autosta. tosin tuntuu että vedättäessä puutuisi hieman normaalia enempi kun tuon liittimen laittoi paikoilleen.
myös imuvuodot tarkistettu "starti-pilot:illa" ja niitä ei löytynyt.
kevään aikana kattilaan tehty kansi remontti. täyskaasukiihdytyksessä pöläyttää sinistä sekä paikoillaan tyhjää käydessä tupsuttelee sinistä. paikallinen "moottori-guru" sanoi että tuosta M50 koneessa saa lyötyä liian helposti venttiili-varren suojakumit liian syvälle sekä myöskin hieman kieroon. joten pöläytys johtunee hyvinkin suurella todennäköisyydellä tästä.
uudet suojakumet vaihdetaan heti kun vaan aikaa siihen löytyy.
eikös tuolta aika hyvin näe jos imusarjan irroittaa että falskaako imuventtiilien suojakumet.? pakoventtiileijä ei tuossa pääse näkemään oikeastaan edes peilin kanssa joten pako-nokka täytyy ottaa irti.
tietysti tämä öljyn palotilaan pääsy voi johtaa tuohon nykimiseen myöskin.
mikäs se separaattori on mistä monet puhuvat.? ja missä tämä sijaitsee.?
M60 koneessahan se oli tuolla imusarjan takana/alla. mutta onko sillä separaattorissa sama virka tässä m50 koneessa kuin m60.?
sehän voi olla kun saa tuon öljyn pääsyn tuonne palotilaan loppumaan,että tuo nykiminen lakkaa.
mutta katsotaan nyt jos jollakin olisi hyviä vinkkejä mikä muu vika se voisi olla,oisin todella kiitollinen näistä tiedoista.
täytyisi saada auto timmiin partyille,joten siksi pitää hieman kysellä onko porukalla ollut samaa vikaa M50 koneessa.?
*nyt uusi vika* katsokaa post #15
joo,eli cäbissä on semmoinen vika että nykii ajettaessa tasakaasulla. niin kylmällä kuin kuumallakin moottorilla. tosin lämpimällä tuo nykiminen on huomattavasti pienempää.
vikakoodit luettu.
vikoina oli bensatankin huohotusventtiili sekä lambda arvot pysyivät paikoillaan. eli lambda oli yksinkertaisesti ihan paskana eikä mitannut ollenkaan.
koodin lukujen jälkeen välittömästi vaihdettu uusi bosch:in alkuperäinen lambda ja irroitettu akusta plus kaapeli,jotta lambda "oppii" heti uudet/omat arvot. samalla vaihdoin tulpat uusiin.
osien vaihdon jälkeen vika-koodina oli enään tuo tankin huohotus-venttiili. mikä virka tällä aparaatilla on.? ja onkohan sillä edes enään mitään virkaa koska autona on tekniikan vaihto e30 cäbi 2.5 moniventtiili koneella.
eli siis onko tuo tankin huohtus ihan turha kapistus koska moottori on e30:ssä.?
mitään eroa ei ollut käyntiin kun laitoin venttiiliin liittimen kiinni. ainut vaan että sillä sai tuo vika koodin pois ja sen jälkeen ei tullut mitään vikakoodeja autosta. tosin tuntuu että vedättäessä puutuisi hieman normaalia enempi kun tuon liittimen laittoi paikoilleen.
myös imuvuodot tarkistettu "starti-pilot:illa" ja niitä ei löytynyt.
kevään aikana kattilaan tehty kansi remontti. täyskaasukiihdytyksessä pöläyttää sinistä sekä paikoillaan tyhjää käydessä tupsuttelee sinistä. paikallinen "moottori-guru" sanoi että tuosta M50 koneessa saa lyötyä liian helposti venttiili-varren suojakumit liian syvälle sekä myöskin hieman kieroon. joten pöläytys johtunee hyvinkin suurella todennäköisyydellä tästä.
uudet suojakumet vaihdetaan heti kun vaan aikaa siihen löytyy.
eikös tuolta aika hyvin näe jos imusarjan irroittaa että falskaako imuventtiilien suojakumet.? pakoventtiileijä ei tuossa pääse näkemään oikeastaan edes peilin kanssa joten pako-nokka täytyy ottaa irti.
tietysti tämä öljyn palotilaan pääsy voi johtaa tuohon nykimiseen myöskin.
mikäs se separaattori on mistä monet puhuvat.? ja missä tämä sijaitsee.?
M60 koneessahan se oli tuolla imusarjan takana/alla. mutta onko sillä separaattorissa sama virka tässä m50 koneessa kuin m60.?
sehän voi olla kun saa tuon öljyn pääsyn tuonne palotilaan loppumaan,että tuo nykiminen lakkaa.
mutta katsotaan nyt jos jollakin olisi hyviä vinkkejä mikä muu vika se voisi olla,oisin todella kiitollinen näistä tiedoista.
täytyisi saada auto timmiin partyille,joten siksi pitää hieman kysellä onko porukalla ollut samaa vikaa M50 koneessa.?
*nyt uusi vika* katsokaa post #15
Comment