Announcement

Collapse
No announcement yet.

Kysymys m20b25 -moottorin sähköistä.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • otto`
    Newbiemmer
    • Jun 2009
    • 4
    • Toholampi

    Kysymys m20b25 -moottorin sähköistä.

    Mihin kuvassa oleva kolmenapainen liitin kuuluu? Kytkentäkaaviosta se ei selviä. Vaikuttaako liittimen johtimet moottorin käymiseen? Moottorihan on m20b25, boschin motronicilla.

  • -Jarno-
    Bimmer Enthusiast
    • Apr 2004
    • 1140
    • Salo

    #2
    Ei taida lähteä käymään jos se liitin on irti. Vastakappale pitäisi löytyä auton johtosarjasta jostain hansikaslokeron nurkilta.

    Vihreä johto menee päävirtareleelle joka saa koko laitoksen mykäksi jos ei toiminnassa
    Valkoinen on kulutusmittarille ja musta kierrosluvulle
    Last edited by -Jarno-; 05-06-2009, 23:43.

    Comment

    • otto`
      Newbiemmer
      • Jun 2009
      • 4
      • Toholampi

      #3
      Selvä, kiitos! Mulla on vaan semmonen tilanne, että tuo moottori on laitettu autoon, josta on purettu kaikki sähköt pois. Siksi vastakappaletta ei ole valmiina.

      Comment

      • _ARSKA_
        Bimmer Rookie
        • Jan 2009
        • 157
        • valkeakeoski

        #4
        liittimiet

        minkä värisä johdot on? ja onko havaintoa minkä ikäinen auto on taikka johtosarja?

        Comment

        • -Jarno-
          Bimmer Enthusiast
          • Apr 2004
          • 1140
          • Salo

          #5
          Originally posted by _ARSKA_ View Post
          minkä värisä johdot on? ja onko havaintoa minkä ikäinen auto on taikka johtosarja?
          Musta, valkoinen, vihreä. vanhempi motronic, 2-rivisellä kammalla.
          505 Pösöltä näyttää, iästä ei havaintoa
          Last edited by -Jarno-; 05-06-2009, 23:51.

          Comment

          • _ARSKA_
            Bimmer Rookie
            • Jan 2009
            • 157
            • valkeakeoski

            #6
            Originally posted by -Jarno- View Post
            Musta, valkoinen, vihreä. vanhempi motronic, 2-rivisellä kammalla.
            taitaa löytyä myös enisimmäisistä ns "uudemmista" sillä kolmirivisellä olevista motronic:sta

            Comment

            • -Jarno-
              Bimmer Enthusiast
              • Apr 2004
              • 1140
              • Salo

              #7
              Originally posted by _ARSKA_ View Post
              taitaa löytyä myös enisimmäisistä ns "uudemmista" sillä kolmirivisellä olevista motronic:sta
              No eipä taida.

              Comment

              • _ARSKA_
                Bimmer Rookie
                • Jan 2009
                • 157
                • valkeakeoski

                #8
                Originally posted by -Jarno- View Post
                No eipä taida.

                no mulla kyllä oli ja taitaa löytyä m3... ja mulla oli se 3 rivinen. ja oli tuo kyseinen liitin sielä hanskalootassa ja autohan oli alkuperäinen 1986/11 325

                Comment

                • -Jarno-
                  Bimmer Enthusiast
                  • Apr 2004
                  • 1140
                  • Salo

                  #9
                  Originally posted by _ARSKA_ View Post
                  no mulla kyllä oli ja taitaa löytyä m3... ja mulla oli se 3 rivinen. ja oli tuo kyseinen liitin sielä hanskalootassa ja autohan oli alkuperäinen 1986/11 325
                  Tekniikka ei kyllä sit ollu alkuperäinen kun ei tohon aikaan vielä ollu uudempaa motronic mallia.
                  1987 --> tuli vasta motronic 1.3
                  Last edited by -Jarno-; 06-06-2009, 14:01.

                  Comment

                  • _ARSKA_
                    Bimmer Rookie
                    • Jan 2009
                    • 157
                    • valkeakeoski

                    #10
                    Originally posted by -Jarno- View Post
                    Tekniikka ei kyllä sit ollu alkuperäinen kun ei tohon aikaan vielä ollu uudempaa motronic mallia.
                    1987 --> tuli vasta motronic 1.3

                    en jaksa kiistella mutta mulla oli se liitin sielä hanskalootassa joka hieman tuotti vaikeuksia... projektipuolelta löytyy lisää jos kiinnostaa ja auto on 99% alkuperäinen... ja boxi oli 3-rivinen

                    Comment

                    • -Jarno-
                      Bimmer Enthusiast
                      • Apr 2004
                      • 1140
                      • Salo

                      #11
                      Originally posted by _ARSKA_ View Post
                      en jaksa kiistella mutta mulla oli se liitin sielä hanskalootassa joka hieman tuotti vaikeuksia... projektipuolelta löytyy lisää jos kiinnostaa ja auto on 99% alkuperäinen... ja boxi oli 3-rivinen
                      Onhan sulla se liitin siellä, koska tuo auto on alunperin ollut 2-rivisellä boksilla.

                      Comment

                      • _ARSKA_
                        Bimmer Rookie
                        • Jan 2009
                        • 157
                        • valkeakeoski

                        #12
                        Originally posted by -Jarno- View Post
                        Onhan sulla se liitin siellä, koska tuo auto on alunperin ollut 2-rivisellä boksilla.

                        eikös tuo 2-rivinen ole muutenkin erilainen ruiskujärjestelä kun 3-rivinen....

                        Comment

                        • -Jarno-
                          Bimmer Enthusiast
                          • Apr 2004
                          • 1140
                          • Salo

                          #13
                          Originally posted by _ARSKA_ View Post
                          eikös tuo 2-rivinen ole muutenkin erilainen ruiskujärjestelä kun 3-rivinen....
                          Kampiakselin asentotunnistin on eri systeemillä. 2.rivisessähän se löytyypi vaihdelaatikosta ja 3-rivisessä se löytyy koneen etupäästä. Muuten ei ulkoisesti ole hirveesti eroa, aika samanlaiset.

                          Comment

                          • _ARSKA_
                            Bimmer Rookie
                            • Jan 2009
                            • 157
                            • valkeakeoski

                            #14
                            Originally posted by -Jarno- View Post
                            Kampiakselin asentotunnistin on eri systeemillä. 2.rivisessähän se löytyypi vaihdelaatikosta ja 3-rivisessä se löytyy koneen etupäästä. Muuten ei ulkoisesti ole hirveesti eroa, aika samanlaiset.

                            niin ja mulla on se tunnistin sielä etupäässä, mutta kaverilla jolla on myös -86 niin sillä on sielä laatikossa ne tunnistimiet.

                            Comment

                            • jr66
                              Bimmer Enthusiast
                              • Apr 2006
                              • 16419
                              • Asikkala

                              #15
                              Originally posted by _ARSKA_ View Post
                              no mulla kyllä oli ja taitaa löytyä m3... ja mulla oli se 3 rivinen. ja oli tuo kyseinen liitin sielä hanskalootassa ja autohan oli alkuperäinen 1986/11 325
                              Originally posted by -Jarno- View Post
                              Tekniikka ei kyllä sit ollu alkuperäinen kun ei tohon aikaan vielä ollu uudempaa motronic mallia.
                              1987 --> tuli vasta motronic 1.3
                              Arskan auto on -87 koska valmistettu 11/86 joten kuuluukin olla uudempi motronic ja Arskan kaverin -86 tehty ennen 9/86 jolloin vanhempi motronic -> anturi laatikon kehällä ??

                              E: Uudempi motronic vasta 9/87... ???

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎