Hukkaportin ohjaus

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Pazi88
    Moderator
    • Jan 2007
    • 11203
    • Oulu

    #31
    Mää taisin mainita tosta paine kalvonpäälle pelkästään hommasta, että se ei ole oikeen toimiva ratkaisu ja tuommoset reikä letkuun viritykset einoikeen ole luotettavia. Toimiva ratkaisu on laittaa paine alapuolelle kalvoa ja säätää näin saatava minimi ahtopaine sopivaksi jousella. Ja sitten bleed/rajapaine venttiilillä/3-tie solenoidilla päästää ahtoja kalvon yläpuolellekkin ja siten ohjaa korkeammalla ehtopaineelle. Jos tämä ei riitä, niin jäykempää jousta(joka tosin nostaa minimi ahtojakin) tai sitten 4-tie solenoidi jos tarvii isomman säätöalueen.
    Last edited by Pazi88; 15-12-2018, 12:42.

    Instagram, YouTube kanava
    ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva

    Comment

    • tepi_k
      BTCF Member
      • Sep 2010
      • 60
      • Iisalmi

      #32
      Originally posted by Thuppu View Post
      Eipä tuota setuppia jossa yläpuolelle tulee täys paine ja alapuolelle säädettävä tunnu saavan pelittämään omassa setupissa sitten millään. Tosi kevyen jousen laitoin porttiin, mut silti piikkaa välittömästi kolmosvaihteella yli. Kakkosella sentään sai pysymään jossain 2,3 baarissa Eikö sitten kuitenkaan oo tarpeeksi pakopainetta..?

      Mietin vielä tota kytkentää, et kun hukkiksen kalvon kummallekin puolelle ohjataan vaikka täys paine niin nehän kumoaa toisensa, eli vastaa tilannetta jossa ei ole ohjausta ollenkaan, eli ollaan jousipaineen varassa jonka pakopaine pitää kumota. Mut jos laittais pienen kuristimen yläletkuun, silloin myös alapaineella sais apua ohjaukseen. :think

      Tosin sain nyt kyllä pelittämään ton sähköisen ohjauksen ja olis yks 3-porttinen n75 solenoidi tos hyllys. Mut katotaan ny miten ton sais pelaamaan... Ehkä tähänki pitää vaan se 4-porttinen laittaa...
      Itellä on niin että tuommosella sähköisella 3porttisella ohajataan sitä yläpuolista painetta pelkästään ja alapuolelle tulee jatkuva paine. 0.5barin jousi on hukkaportissa ja ahtopaineet saa säädettyä tuosta 0.5 baarista ylös päin. Pointtihan on siinä että kun kalvon yläpuolelle päästetään paine ja alapuolelta myös sama paine, mutta yläpuollella oleva paine ei pääse poistumaan ennen kuin tuolta sähköventtiililtä otetaan ohjaus pois ja silloin ilma pääsee pois tuosta kolmannesta tyhjäksi jäävästä portista pihalle ja hukkaportti aukeaa.
      Iisalmi///Works

      Comment

      • Pazi88
        Moderator
        • Jan 2007
        • 11203
        • Oulu

        #33
        Originally posted by tepi_k View Post
        Itellä on niin että tuommosella sähköisella 3porttisella ohajataan sitä yläpuolista painetta pelkästään ja alapuolelle tulee jatkuva paine. 0.5barin jousi on hukkaportissa ja ahtopaineet saa säädettyä tuosta 0.5 baarista ylös päin. Pointtihan on siinä että kun kalvon yläpuolelle päästetään paine ja alapuolelta myös sama paine, mutta yläpuollella oleva paine ei pääse poistumaan ennen kuin tuolta sähköventtiililtä otetaan ohjaus pois ja silloin ilma pääsee pois tuosta kolmannesta tyhjäksi jäävästä portista pihalle ja hukkaportti aukeaa.
        Joo kyllä tuo on käytännössä sama miten tossa edellä kuvailin. Sen 3-tie venttiilin voi kytkeä aika monella tavalla, mitkä toimii. Mut paineen ohjaaminen pelkästään kalvon päälle ei.

        Instagram, YouTube kanava
        ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva

        Comment

        • Wesulius
          Bimmer Fanatic
          • Apr 2012
          • 304
          • Mynämäki

          #34
          Eikös harrastajienkin kannattaisi jo siirtyä täysin sähköiseen hukkaporttiin , kuten autojen valmistajatkin on jo tehneet aikoja sitten.

          Comment

          • Thuppu
            Bimmer Enthusiast
            • Aug 2007
            • 3626
            • Seinäjoki

            #35
            Noniin, pöllin tuon 4-portti MAC:in tosta toisesta harrasteesta, ku ei se ny sitä vielä hetkeen tarvi ku ei oo konekaan kasattuna vielä. Näyttäis pelaavaan, mut toi VEMS:in säätösysteemi vaatii vielä vähä perehtymistä ennen kuin sisäistää täysin... Tiekelitkin ovat vähä haasteelliset ahtopaineiden hakemiseen.

            Wesuliukselle.. ei näytä markkinat vielä ainakaan kovin kypsiltä tommoselle tekeleelle, ulkoisia sähköohjattuja portteja ei ihan hirveesti oo tarjolla. Eikä semmosella ainakaan painoa säästetä.
            BMW 740iA "ALPINA"
            BMW 320d Touring e91 "M-Sport"
            Audi UrS4 2.2 20vt Twincharged @624hv/737Nm
            Audi 80q b4 2.2 20vt @488hv/620Nm

            Comment

            • Wesulius
              Bimmer Fanatic
              • Apr 2012
              • 304
              • Mynämäki

              #36
              Originally posted by Thuppu View Post
              Noniin, pöllin tuon 4-portti MAC:in tosta toisesta harrasteesta, ku ei se ny sitä vielä hetkeen tarvi ku ei oo konekaan kasattuna vielä. Näyttäis pelaavaan, mut toi VEMS:in säätösysteemi vaatii vielä vähä perehtymistä ennen kuin sisäistää täysin... Tiekelitkin ovat vähä haasteelliset ahtopaineiden hakemiseen.

              Wesuliukselle.. ei näytä markkinat vielä ainakaan kovin kypsiltä tommoselle tekeleelle, ulkoisia sähköohjattuja portteja ei ihan hirveesti oo tarjolla. Eikä semmosella ainakaan painoa säästetä.
              No olisiko kysyntää jos olisi?

              Comment

              Working...
              X