Kysymys 1) Tuli vaihdettua tänään tulpat autoon, ja sen jälkeen ilmeni ongelmia. Vanhat tulpat oli jotkut Bosch:in nelikärkiset platina tulpat, uudet tulpat ovat tuplakärkiset NGK BKR6EK. Ongelma on se, että täyskaasu kiihdytyksessä vetää ykkösellä hyvin, ja kakkoselle vaihdettaessa vähän aikaa hyvin mutta kierrosrekisterin yläpäässä auto nuutuu täysin ja kiihtyvyys on samanlaista kuin nostaisi kaasun puoliksi pois. Kolmoselle vaihdettaessa vetää taas hyvin koska kierrokset laskevat vaihdossa.
Eli tulpat eivät tunnu lämmetessään toimivan yläkierroksilla.
Pitäisikö noiden olla pätevät tulpat vai pitäisikö vaihtaa samanlaiset kuin oli aikaisemminkin? Mistä tuo puutuminen johtuisi? Lämpöarvoltaan ihmeen lämmin tuo NGK (6)? Uskaltaako noilla NGK:lla edes ajaa ettei tulisi damagea?
Kysymys 2) Onko tuo Castrol SMX oikea vaihteistoöljy manuaalivaihteiseen E34 540i ´94:seen kun paikallinen huolto suositteli sitä? Merkkikorjaamo taas sanoi että vaihdelaatikon kyljestä pitää tarrasta katsoa joku koodi joka syötetään heidän koneelle joka taas kertoo mikä on tämä salainen öljy jota autossani tulisi käyttää.
Eli tulpat eivät tunnu lämmetessään toimivan yläkierroksilla.
Pitäisikö noiden olla pätevät tulpat vai pitäisikö vaihtaa samanlaiset kuin oli aikaisemminkin? Mistä tuo puutuminen johtuisi? Lämpöarvoltaan ihmeen lämmin tuo NGK (6)? Uskaltaako noilla NGK:lla edes ajaa ettei tulisi damagea?
Kysymys 2) Onko tuo Castrol SMX oikea vaihteistoöljy manuaalivaihteiseen E34 540i ´94:seen kun paikallinen huolto suositteli sitä? Merkkikorjaamo taas sanoi että vaihdelaatikon kyljestä pitää tarrasta katsoa joku koodi joka syötetään heidän koneelle joka taas kertoo mikä on tämä salainen öljy jota autossani tulisi käyttää.
Comment