Announcement

Collapse
No announcement yet.

M50B25 Ongelmia.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • M20TIC
    BTCF Member
    • Feb 2009
    • 93
    • Kempele..

    M50B25 Ongelmia.

    Elikkä tuli hommattua tuommonen E30 Cabrio M50 koneella. Mikähän mahtaa olla ku starttauttaa kauan ennen ku käynnistää? Ekalla pyörityksellä ei sano mitään, sitte seuraavilla yrityksillä alkaa jo hörähteleen. Joskus saa starttailla kauankin aikaa ennen ku lähtee käyntiin.. Sattu oleen pahvi laatikko tuossa pihalla likellä pakoputkea, ku käynnistin auton niin veti ihan mustaksi sen laatikon, eli saisko soppaa vähän liikaa ja mistähän mahtaa johtua?? Autoon uusittu bensapumppu, takaiskuventtiili tarkistettu, b-paineen tasaaja, pumpun rele, tulpat ja piuhat ym osia. Ja autohan muuten pelaa tosi hienosti, ei humpaile tai nykyttele ollenkaan, ku sais vaan kunnolla käynnistymään.

    Toinen murhe on vikinä jalkatilasta.. Eli polkimelta jarru pääsylinterille menevän "tapin" päällä oleva stefa ilmeisesti vuotaa ja imee ilmaa välistä.. Vikinä loppuu ku kiihdyttää tai painaa jarrua. Sylinteri on otettu vissiinkin 750:sestä, pitää vielä tarkistaa. Onkohan millainen homma vaihtaa tuo stefa vai pitääkö uusia koko sylinteri??

    Kiitos etukäteen vastauksista jos joku jakso lukea tämän kokonaan
    BMW E30
  • armageddon
    Bimmer Fanatic
    • May 2007
    • 443
    • Kokkola

    #2
    olikos olikos toi boxin lämpötila-anturi vaihdettu??? onx tä se anzan vanha???
    ei ne tehot vaan se kuski...

    Comment

    • M20TIC
      BTCF Member
      • Feb 2009
      • 93
      • Kempele..

      #3
      Originally posted by armageddon View Post
      olikos olikos toi boxin lämpötila-anturi vaihdettu??? onx tä se anzan vanha???
      Missä se semmonen anturi?? ei hirveenä vielä tietoa näistä m50.

      Joo sama vehe..
      BMW E30

      Comment

      • anza(kla)
        Bimmer Enthusiast
        • May 2004
        • 970
        • kokkola

        #4
        Originally posted by M20TIC View Post
        Missä se semmonen anturi?? ei hirveenä vielä tietoa näistä m50.

        Joo sama vehe..
        ykkös ja kakkos-sylinterin välissä imusarjan alla on kaksi lämpötila anturia. toinen on mittarille ja toinen boxille. ja kyllä. sekin on vaihdettu.
        en nyt just satu muistaa kumpi noista meni boxille,oiskohan ollu sininen kenties.(?) toinenhan noista on ruskee ja toinen sininen anturi.

        Comment

        • Tonton
          Bimmer Enthusiast
          • Oct 2006
          • 9101
          • Raisio

          #5
          Originally posted by anza(kla) View Post
          ykkös ja kakkos-sylinterin välissä imusarjan alla on kaksi lämpötila anturia. toinen on mittarille ja toinen boxille. ja kyllä. sekin on vaihdettu.
          en nyt just satu muistaa kumpi noista meni boxille,oiskohan ollu sininen kenties.(?) toinenhan noista on ruskee ja toinen sininen anturi.
          ruskea/musta on e30:n mittariston lämpötila anturi (m20:stä)
          lähempänä termostaattia
          Last edited by Tonton; 12-07-2009, 23:28.
          sigpic
          M-B Vito -22
          Transit Custom -18
          Yamaha vx ho cruiser -22
          Kodin kylpytilojen saneeraus ja rakennustyöt V-S aluella
          [email protected]

          Comment

          • M20TIC
            BTCF Member
            • Feb 2009
            • 93
            • Kempele..

            #6
            Originally posted by anza(kla) View Post
            ykkös ja kakkos-sylinterin välissä imusarjan alla on kaksi lämpötila anturia. toinen on mittarille ja toinen boxille. ja kyllä. sekin on vaihdettu.
            en nyt just satu muistaa kumpi noista meni boxille,oiskohan ollu sininen kenties.(?) toinenhan noista on ruskee ja toinen sininen anturi.
            Niin ajattelinki et samanlain varmaan jossai niinku m20:ssä..

            Ja tuonki sitte varmaa saa sulkea pois.. :think Kellään ideoita??
            BMW E30

            Comment

            • armageddon
              Bimmer Fanatic
              • May 2007
              • 443
              • Kokkola

              #7
              M50 sininen lootalle ja musta mittaristolle... toki molemmat on aika ns.ruskeita ennen ku puhdistaa...
              ei ne tehot vaan se kuski...

              Comment

              • M20TIC
                BTCF Member
                • Feb 2009
                • 93
                • Kempele..

                #8
                Pittääpä tarkistaa nuo anturien piuhat ja liittimet, tuskin niitä uusimaan hyövää mennä jos antsa ne on vaihtanu..

                Eikö kellää oo mitään vinkkiä mitä kannattaa tutkia?? Vähä hankala paikantaa vikaa ku muuten toimii niin hyvin..
                BMW E30

                Comment

                • armageddon
                  Bimmer Fanatic
                  • May 2007
                  • 443
                  • Kokkola

                  #9
                  lähteekö lämpimänä tai kylmänä, noin niinku kerroit vai aina???
                  ei ne tehot vaan se kuski...

                  Comment

                  • anza(kla)
                    Bimmer Enthusiast
                    • May 2004
                    • 970
                    • kokkola

                    #10
                    Originally posted by armageddon View Post
                    lähteekö lämpimänä tai kylmänä, noin niinku kerroit vai aina???
                    Ainaki ite sain sen käsityksen että aina noista Janin kanssa käydyistä keskusteluista.

                    mutta antaa janin ite tarkentaa.

                    Comment

                    • M20TIC
                      BTCF Member
                      • Feb 2009
                      • 93
                      • Kempele..

                      #11
                      Originally posted by armageddon View Post
                      lähteekö lämpimänä tai kylmänä, noin niinku kerroit vai aina???
                      Lämpimänä lähtee hyvin, mut n.10min jäähtymisen jälkeen saa taas starttailla kauan ennen ku hörppää tulille..

                      e: Tai ei ehkä niinkään kauan tarvi seístä ni starttauttaa..
                      BMW E30

                      Comment

                      • NCmotorsport
                        Bimmer Fanatic
                        • Aug 2004
                        • 645
                        • Naantali

                        #12
                        Originally posted by M20TIC View Post
                        Lämpimänä lähtee hyvin, mut n.10min jäähtymisen jälkeen saa taas starttailla kauan ennen ku hörppää tulille..

                        e: Tai ei ehkä niinkään kauan tarvi seístä ni starttauttaa..

                        vaikuttais ihan että suuttimet vuotaisivat.

                        Comment

                        • duuk
                          Moderator
                          • Dec 2006
                          • 10507
                          • Saaressa

                          #13
                          Koitappa piruttaas yhtä juttua..
                          Se lämpötila-anturi joka menee mittaristolle on 1 napainen, mutta se joka menee ruiskun ohjainpoksille on 2-napainen.. Tarkista että se saa maata kunnolla.. Mä piippasin omassa e30:ssä joka kylläkin on m20 koneellaa ne johdot ja molemmat kyllä motronicin päässä piippas, mutta kun laitoin venakopan pultista lisä maadoituksen sille anturille (eli kolvasin alkuperäiseen maajohtoon) niin jo alkoi toimimaan. Mun m20 moottori sekoili vähän samalla tavoin ja kun vaihtolistalle oli mennyt, kaikki sytytyksen osat, lambda, ohjainboxi, suuttimet, bensanpaineensäädin, kaasuläpänasentotunnistin, bensapumpun rele, niin tuon maadoituksen kun lisäsin niin alko pelaamaan.

                          duke's garage:
                          Suzuki R50
                          E39 ///M5 2000 & E46 /// M3 2003 & F11 520dA M-Sport
                          M10 M20 M30 M40 M42 M50 M52 M54 M60 M62
                          S38 S54 S62

                          instagram: _duuk

                          Comment

                          • anza(kla)
                            Bimmer Enthusiast
                            • May 2004
                            • 970
                            • kokkola

                            #14
                            Originally posted by M20TIC View Post
                            Sattu oleen pahvi laatikko tuossa pihalla likellä pakoputkea, ku käynnistin auton niin veti ihan mustaksi sen laatikon, eli saisko soppaa vähän liikaa ja mistähän mahtaa johtua??
                            Tulipas vaan tuossa myös semmoinen mieleen että tuo paska mitä putkesta tulee ei haise bensalle eikä öljylle. joten tuo kuule mahtaa olla ihan vaan "kondenssi-vettä" mitä sieltä putkesta tulee. ja luonnollisesti kun putkiston karstainen sisältä myös se vesi on mustaa.

                            koitas ite silleen että auto käyntiin ja laitat käden putken päähän ja sitten nuuhkaiset kättä. ihan hajutonta se on.

                            Comment

                            • Jürgen_
                              Bimmer Enthusiast
                              • May 2008
                              • 2707
                              • Mylsä

                              #15
                              Originally posted by anza(kla) View Post
                              Tulipas vaan tuossa myös semmoinen mieleen että tuo paska mitä putkesta tulee ei haise bensalle eikä öljylle. joten tuo kuule mahtaa olla ihan vaan "kondenssi-vettä" mitä sieltä putkesta tulee. ja luonnollisesti kun putkiston karstainen sisältä myös se vesi on mustaa.

                              koitas ite silleen että auto käyntiin ja laitat käden putken päähän ja sitten nuuhkaiset kättä. ihan hajutonta se on.
                              Putki musta ja karstainen :think

                              ...taitaa olla vaan mummoiltu liikaa
                              Ei riemulla rajaa kun Bemulla ajaa...

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎