Announcement

Collapse
No announcement yet.

M50B25 Ongelmia.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • anza(kla)
    Bimmer Enthusiast
    • May 2004
    • 970
    • kokkola

    #16
    Originally posted by Jürgen_ View Post
    Putki musta ja karstainen :think

    ...taitaa olla vaan mummoiltu liikaa
    joo,on mummoiltu,kun ei se mun aikana päivää toiminut että sitä oisi uskaltanut polkea. aina se röpötti tai pätki,mutta nyt ne viat alkaa oleen muisto vain mun mielessä.

    ilmotahan jani ku saat selville mikä siinä oikein oli ku lähtee huonosti tulille.

    Comment

    • M20TIC
      BTCF Member
      • Feb 2009
      • 93
      • Kempele..

      #17
      Originally posted by duuk View Post
      Koitappa piruttaas yhtä juttua..
      Se lämpötila-anturi joka menee mittaristolle on 1 napainen, mutta se joka menee ruiskun ohjainpoksille on 2-napainen.. Tarkista että se saa maata kunnolla.. Mä piippasin omassa e30:ssä joka kylläkin on m20 koneellaa ne johdot ja molemmat kyllä motronicin päässä piippas, mutta kun laitoin venakopan pultista lisä maadoituksen sille anturille (eli kolvasin alkuperäiseen maajohtoon) niin jo alkoi toimimaan. Mun m20 moottori sekoili vähän samalla tavoin ja kun vaihtolistalle oli mennyt, kaikki sytytyksen osat, lambda, ohjainboxi, suuttimet, bensanpaineensäädin, kaasuläpänasentotunnistin, bensapumpun rele, niin tuon maadoituksen kun lisäsin niin alko pelaamaan.
      Pittääpä kokeilla tuota lisämaata. Ihan ekaksi jos katsois tulpat, niistä kun selviää aika paljon, et saako se liikaa sitä soppaa.. Ja sitte seuraavaksi suuttimet irti..

      Ja se voi olla että suuttimet ei pelaa aivan oikein, ku musta tuntuu että tuo vie ainettaki aika reilusti. Tai sit se johtuu vaan tuosta kaasujalasta

      Vaihoitko anza tulppia tuohon??
      Ja putsasitko suuttimia??
      Last edited by M20TIC; 13-07-2009, 15:14.
      BMW E30

      Comment

      • anza(kla)
        Bimmer Enthusiast
        • May 2004
        • 970
        • kokkola

        #18
        Originally posted by M20TIC View Post
        Pittääpä kokeilla tuota lisämaata. Ihan ekaksi jos katsois tulpat, niistä kun selviää aika paljon, et saako se liikaa sitä soppaa.. Ja sitte seuraavaksi suuttimet irti..

        Ja se voi olla että suuttimet ei pelaa aivan oikein, ku musta tuntuu että tuo vie ainettaki aika reilusti. Tai sit se johtuu vaan tuosta kaasujalasta

        Vaihoitko anza tulppia tuohon??
        Ja putsasitko suuttimia??
        suuttimet pestiin ja tulpat uusin myös.
        testattii kans sillä vikakoodin lukuvehkeellä nuo suuttimet yksitellen että aukee ja hyvin suihki.

        Comment

        • M20TIC
          BTCF Member
          • Feb 2009
          • 93
          • Kempele..

          #19
          No nii.. Repäsin lämpö anturin piuha svidduun ni alako hörppää tulille
          Eli anturi paskana???
          BMW E30

          Comment

          • anza(kla)
            Bimmer Enthusiast
            • May 2004
            • 970
            • kokkola

            #20
            Originally posted by M20TIC View Post
            No nii.. Repäsin lämpö anturin piuha svidduun ni alako hörppää tulille
            Eli anturi paskana???
            :think

            no toivottavasti vika oli sitten siinä.
            no on kyllä molemmat kylmänä ja kuumana mitattu ja ohje-arvot oli ihan oikein. ja tosiaan sen toisen anturin mä vaihoin siihen. :think

            mutta toivotaan että vika ois nyt siinä sitten. niin pääset nauttimaan cäbi keleistä.

            Comment

            • armageddon
              Bimmer Fanatic
              • May 2007
              • 443
              • Kokkola

              #21
              no se n.20€ anturi ei varmaan hallaa tee vaikka sen kokeilee ensix vaihtaa... mul kerran oli käynnistys mörkönä kyseinen... mut kokeile ensix tota maadotus kikkaa...:think
              ei ne tehot vaan se kuski...

              Comment

              • M20TIC
                BTCF Member
                • Feb 2009
                • 93
                • Kempele..

                #22
                Originally posted by anza(kla) View Post
                :think

                no toivottavasti vika oli sitten siinä.
                no on kyllä molemmat kylmänä ja kuumana mitattu ja ohje-arvot oli ihan oikein. ja tosiaan sen toisen anturin mä vaihoin siihen. :think

                mutta toivotaan että vika ois nyt siinä sitten. niin pääset nauttimaan cäbi keleistä.
                Joo pittää hakia uus anturi siihen, ni jospa se siitä.. Tosiaan starttailin ni hyvin käynnistyy ja käy "keveämmin" ku oli piuha irrallaan..

                Alakaa olla nuo takarattaat mitkä annoit mukaan, ni aika loppu et ohan tuota nautittukkin
                BMW E30

                Comment

                • duuk
                  Moderator
                  • Dec 2006
                  • 10507
                  • Saaressa

                  #23
                  Ilman sitä lämpötila-anturia se käy vissiin varakartalla?! Mutta jos anturin vaihto ei auta niin koita sitten tota maadoitusjuttua. Koska oireet on tutunlaiset ja jäätävä kulutus sopii oireyhtymään..

                  duke's garage:
                  Suzuki R50
                  E39 ///M5 2000 & E46 /// M3 2003 & F11 520dA M-Sport
                  M10 M20 M30 M40 M42 M50 M52 M54 M60 M62
                  S38 S54 S62

                  instagram: _duuk

                  Comment

                  • anza(kla)
                    Bimmer Enthusiast
                    • May 2004
                    • 970
                    • kokkola

                    #24
                    Originally posted by M20TIC View Post
                    Alakaa olla nuo takarattaat mitkä annoit mukaan, ni aika loppu et ohan tuota nautittukkin
                    eikö piä se lukko kohtuu hyvin.
                    uuskaan lukko ei taida pitää noin hyvin.
                    se on kato ammattilainen tiukannut.

                    Comment

                    • Tonton
                      Bimmer Enthusiast
                      • Oct 2006
                      • 9101
                      • Raisio

                      #25
                      olisko niin ettei toi kansi maadota tarpeeks
                      ymmärsinkö duuk oikein että siinä liittimessä on kaksi napaa ja niistä toinen maihin?

                      harvinaisien vitmnen paikka ruveta jälkeen kolvailee lisää johtoja
                      sigpic
                      M-B Vito -22
                      Transit Custom -18
                      Yamaha vx ho cruiser -22
                      Kodin kylpytilojen saneeraus ja rakennustyöt V-S aluella
                      [email protected]

                      Comment

                      • armageddon
                        Bimmer Fanatic
                        • May 2007
                        • 443
                        • Kokkola

                        #26
                        [harvinaisien vitmnen paikka ruveta jälkeen kolvailee lisää johtoja[/quote]
                        häätyy viel lisätä et on, jos ei imusatsia otairti... ja ne stefat vil sinne uusix...
                        ei ne tehot vaan se kuski...

                        Comment

                        • duuk
                          Moderator
                          • Dec 2006
                          • 10507
                          • Saaressa

                          #27
                          Originally posted by Tonton View Post
                          olisko niin ettei toi kansi maadota tarpeeks
                          ymmärsinkö duuk oikein että siinä liittimessä on kaksi napaa ja niistä toinen maihin?

                          harvinaisien vitmnen paikka ruveta jälkeen kolvailee lisää johtoja
                          Mulla se oli kyllä enemmänkin johtosarjasta kiinni tai näin ainakin uskoisin.. Koska moottorin maadoitus oli kunnossa ja tämä 2napainen anturi tosiaan tarvii maata toimiakseen ja motronic sitä sille antaa näin ainakin m20 koneessa.. Ei kai sitä pakko ole siitä anturin liittimestä maadoittaa vaan voi sen ohjainlaitteen päästäkin kaivaa sen pinnin/johdon esiin.. Mutta ennen kun kolvailee mitään kannattaa kokeilla hyppyjohdolla alkaako pelaamaan..

                          duke's garage:
                          Suzuki R50
                          E39 ///M5 2000 & E46 /// M3 2003 & F11 520dA M-Sport
                          M10 M20 M30 M40 M42 M50 M52 M54 M60 M62
                          S38 S54 S62

                          instagram: _duuk

                          Comment

                          • M20TIC
                            BTCF Member
                            • Feb 2009
                            • 93
                            • Kempele..

                            #28
                            Originally posted by anza(kla) View Post
                            eikö piä se lukko kohtuu hyvin.
                            uuskaan lukko ei taida pitää noin hyvin.
                            se on kato ammattilainen tiukannut.
                            Joo pitää kyllä tosi hyvin, eikä kuitenkaa liikaa oo tiukattu. En ainakaan huomann et ois alkanu jarraan kääntyessä. Ootko ite kenties tiukannu

                            Originally posted by Tonton View Post
                            olisko niin ettei toi kansi maadota tarpeeks
                            ymmärsinkö duuk oikein että siinä liittimessä on kaksi napaa ja niistä toinen maihin?

                            harvinaisien vitmnen paikka ruveta jälkeen kolvailee lisää johtoja
                            Laitoin kannelle lisä maapiuhan. Ihan kokeilun vuoksi, ei huomattavaa eroa.. Jaa niin minä ainaki ymmärsin että toiseen vetää lisä maa.. Joo ahasta on imusarja paikallaan.

                            Originally posted by armageddon View Post
                            [harvinaisien vitmnen paikka ruveta jälkeen kolvailee lisää johtoja
                            häätyy viel lisätä et on, jos ei imusatsia otairti... ja ne stefat vil sinne uusix...[/quote]

                            Tarkennatko mitä stefoja meinaat.. Et jos alan irrottaan imusatsin ni hommais valmiiksi ne stefat.. Ja jos anturin vaihtaa ni sillo se häätyy imusarja napata irti.

                            Originally posted by duuk View Post
                            Mulla se oli kyllä enemmänkin johtosarjasta kiinni tai näin ainakin uskoisin.. Koska moottorin maadoitus oli kunnossa ja tämä 2napainen anturi tosiaan tarvii maata toimiakseen ja motronic sitä sille antaa näin ainakin m20 koneessa.. Ei kai sitä pakko ole siitä anturin liittimestä maadoittaa vaan voi sen ohjainlaitteen päästäkin kaivaa sen pinnin/johdon esiin.. Mutta ennen kun kolvailee mitään kannattaa kokeilla hyppyjohdolla alkaako pelaamaan..
                            Joo hyppyjohdolla ajattelin ensin kokeilla ja jos ei vaikutusta, niin imusarja irti ja uus anturi ja sit voihan sen maadotuksen siihen kolvata vaikka varmuuden vuoksi..
                            BMW E30

                            Comment

                            • armageddon
                              Bimmer Fanatic
                              • May 2007
                              • 443
                              • Kokkola

                              #29
                              öö ite anturin vaihto onnistuu kyl ilman imusarjan irrotusta mut jos jotai suurempaa alat nii sit joudut melkee ottaa imusarjan irti... eli ihan vaa imusrjan tiivistesarjan uusit jos otat sen irti... ne voi näyttää hyvältä jne. paskan puhujat!mut mä oon sitä mieltä et ne joka kerta vaihetaan, ja maksaa jopa n.30€ koko sarja... valittaa kenhaluaa... :think
                              ei ne tehot vaan se kuski...

                              Comment

                              • Vilikki
                                Bimmer Enthusiast
                                • Jun 2004
                                • 6309
                                • Raahe

                                #30
                                pitääkö bensanpaineet? ettei se aina valuta takasi tankkiin asti bensoja ku pumppu pysähtyy, sittenhän se starttauttaa pitkään. Vai olisko että päästäs suuttimet paineen?
                                BMW e36 316i Turbo Compact

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎