Announcement

Collapse
No announcement yet.

tyhjäkäyntiongelmia... 325i sedan, ei vanos -91

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • BMWfreak
    Bimmer Fanatic
    • Feb 2004
    • 391
    • hyvinkää

    tyhjäkäyntiongelmia... 325i sedan, ei vanos -91

    hämärä vika bemussa... kylmänä kun starttaa, käynnistyy ihan ok, ja käy alle tonnia ihan suht nätisti ja tasaisesti, mutta kun koneen ajaa kuumaksi ja seisoo vaikka liikennevaloissa tai muuten tyhjäkäynnillä, kone "rumputtaa" ja vähän soutaakin, eikä käy kuin 400-600 kierrosta max... ei sammu eikä meinaakkaan, mutta käy raskaasti ja huonosti... kun antaa seistä että jäähtyy, niin taas pelaa. ajossa parkuu kuin enkeli, vedot tallella ja kulkee niinkuin pitääkin, vain tyhjäkäynnissä vikaa...

    ilmavuotoakaan koneessa/imusarjassa ei 85% varmuudella ole, letkut ja putket näyttäis olevan kunnossa, tosin imusarjan alle pääsee purkamatta huonosti näkemään, enkä sieltä kaikkea ole päässyt kokeilemaan, mutta vanha kunnon starttipilot-kikka ei osoita ilmavuotoja... myös tulpat vaihdettu uusiin eikä auta, tulpanreiät puhtaat vedestä ja öljystä...

    epäilen lambdaa, tosin kaverin (vauhtivaunu) megalla ja se näytti lambdan antavan "ainakin jotain" virtaa, mutta täydestä toimivuudesta ei varmuutta, ilmamassamittarikin on epäiltyjen listalla, käydessä kun ottaa mittarilta johdon irti, käynnille ei tapahdu yhtikäs mitään, ei niin mitään... takaisin kun laittaa johdon, kone "rumpsahtaa" laiskasti kerran ja palaa käymään huonosti tyhjäkäyntiä... sama toistuu aina kun johdon ottaa irti, käynti ei muutu mihinkään... voisiko ilmamassamittari siis olla rikki..?


    voisitteko jeesailla sielunveljeä pulassa, olis hauska päästä testaamaan toisella ilmamassamittarilla tekeekö saman, ja mitä muitten autoissa on ollu vikana...

    Auto on joensuussa/polvijärvellä...

    044-998 5868
    Last edited by BMWfreak; 07-08-2009, 01:48.
    Joensuu Connection - Normaalisti rajoitinta vasten

    Nykyään mennään 530DA -03 Touring orig m sport individual E39

    ex: 2kpl 316 e21, 320 e21, jokunen 316 kaasari e30+2kpl 1.6 ruiskukoneellisia, 3kpl e30 320 ja yksi 325i e30. 518 kaasari e28 ja 520 e28. 520 e34 m20padalla, sekä yksi kappale e34 524TD. e36 "ruotsintuonti" 325i coupe nahoilla ja ilmastoinnilla sekä uusimpana exänä jälleen e36 325i coupe M-korisarjalla, Brock-B1 vanteilla jnejne "lowbudget-tuning" pirssi...
  • _nixu_
    Bimmer Enthusiast
    • Feb 2006
    • 8972
    • Kellokoski

    #2
    Originally posted by BMWfreak View Post
    hämärä vika bemussa...
    Veikkaisin puolavikaa, onko niitä tarkistettu/vaihdettu?
    Last edited by _nixu_; 07-08-2009, 02:39.
    E39 530i M-Sport & G08 iX3 M-Sport

    Auto Ruotsista - Privalla lisätietoja

    Comment

    • amot
      Bimmer Rookie
      • Jul 2009
      • 52
      • Tampere

      #3
      "starttipilot-kikka"
      Voisiko joku avata hieman tätä keinoa, sillä itsellä on ketjun avaajan kanssa tismalleen samanlainen ongelma omassa 525i -91:ssa?

      Comment

      • superfast
        Bimmer Fanatic
        • Sep 2004
        • 567
        • Kurikka

        #4
        Mulla on aloittajan kanssa vähän samanlaista vikaa omassa 325i -88 kulutus mittari vetää nollaan kylmällä koneella moottori jarrulla mutta ei normi lämmöillä. ja kaikki vedot ei kyllä ole läheskään tallella ja pidempään kovaa ajoa meinaa vähän nostaa lämpöjä yli puolen välin. kokeiltu toista imm, tk moottoria ja boxia. imusarjan tiivisteet vaihdettu ja tutkittu imuvuotoja muutenkin. tänään toinen lambda testiin vielä.
        E60 525 Msport
        E36 318ti compact

        Comment

        • -weikko
          Bimmer Fanatic
          • Jul 2006
          • 305
          • Kalajoki

          #5
          Originally posted by amot View Post
          "starttipilot-kikka"
          Voisiko joku avata hieman tätä keinoa, sillä itsellä on ketjun avaajan kanssa tismalleen samanlainen ongelma omassa 525i -91:ssa?
          Ruutailet pilottia letkuihin, liitoksiin ja muihin mahdollisiin imuvuoto paikkoihin. Kierrokset nousee, jos ruutaat paikkaan jossa imuvuoto on.

          Comment

          • Tommy T
            Bimmer Fanatic
            • Jun 2004
            • 268

            #6
            Puolavikaa veikkaisin minäkin, oli ainakin mulla samanlaisessa motissa noilla oireilla. Kun vika on päällä, käytät yksitellen puolanjohtoja irti. Jos käynti ei jonkin johdon irrotuksen kohdalla muutu, on vika todennäköisesti siinä puolassa.
            ix---xi

            Comment

            • amot
              Bimmer Rookie
              • Jul 2009
              • 52
              • Tampere

              #7
              Originally posted by -weikko View Post
              Ruutailet pilottia letkuihin, liitoksiin ja muihin mahdollisiin imuvuoto paikkoihin. Kierrokset nousee, jos ruutaat paikkaan jossa imuvuoto on.
              CRC:tä löytyis hyllystä käykö se?

              Comment

              • Tommy T
                Bimmer Fanatic
                • Jun 2004
                • 268

                #8
                En oo varma tuosta CRC:stä. Itse käyttäsin mieluummin startpilottia tai jotain rasvan poisto sprayta esim. Bräkleen, ihan jo senkin kannalta, ettei sotke paikkoja. Ja se kaasuläpälle menevä imuletku kannattaa käyttää irti, voi olla alapuolelta revenny, vaikka päältä näyttäskin priimalta.
                ix---xi

                Comment

                • -weikko
                  Bimmer Fanatic
                  • Jul 2006
                  • 305
                  • Kalajoki

                  #9
                  Originally posted by superfast View Post
                  Mulla on aloittajan kanssa vähän samanlaista vikaa omassa 325i -88 kulutus mittari vetää nollaan kylmällä koneella moottori jarrulla mutta ei normi lämmöillä. ja kaikki vedot ei kyllä ole läheskään tallella ja pidempään kovaa ajoa meinaa vähän nostaa lämpöjä yli puolen välin. kokeiltu toista imm, tk moottoria ja boxia. imusarjan tiivisteet vaihdettu ja tutkittu imuvuotoja muutenkin. tänään toinen lambda testiin vielä.
                  Kaasuläpän asentotunnistimella jotain häikkää:think

                  Comment

                  • T.K.
                    Bimmer Rookie
                    • Jul 2008
                    • 112
                    • Kajaani

                    #10
                    Voi olla mikä vika vaan jos se menee vika tilaan niin sitten on huono tyhjäkäynti ja ei välttämättä ilma mittarin irrottaminen vaikuta. Itselläni oli samanlainen ja siinä lambda toimi mutta siinä oleva lämmitys ei, joten meni aina vika tilaan ja kävi huonosti.

                    Lämmitys paras testata siten että laatikossa missä on itse boksi sekä bensan, boksin ja lämmityksen rele -> sieltä oranssi rele (lambda lämmitys) irti ja releestä katsottuna navat 30 ja 87 virta mittarilla yhteen ja pitäs otttaa virtaa luokkaa 1 A jos ei ota yhtään sillon johto on jostain poikki tai lambda rikki.

                    Toinen juttu mikä itellä oli jonka takia loppujen lopuksi meni niin ettei käynnistynyt ollankaan oli kampiakselin pyörintänopeus anturi... Auto sammuili ensin epäsäännöllisesti mutta saatto silti lähteä käyntiin. Kun johtoa heilutti anturin juuresta muuttui sen antama vastus arvo ja kävi välillä poikki -> uusi anturi (tarvikkeena 60€) Tosi V mäinen löytää tämmänen vika mikä välillä oli ok ja välille ei.
                    e46 320i ex: e30 324td & e34 525i & e36 325i & e46 318iA & e90 316i & e38 750i

                    Comment

                    • BMWfreak
                      Bimmer Fanatic
                      • Feb 2004
                      • 391
                      • hyvinkää

                      #11
                      tuo voi vissiin se lambdan esilämmitys ja sen rikki oleminen saattaa motronicin vikatilaan ja juur sen takia käy huonosti... sitä me kaverin kanssa mietittiinkin.. kun yhellä megasquirtilla katottiin, niin lambda näytti kyllä jotain virtaa liikkuvan, mutta ei tietoa siitä lämmityksestä että oliko se ehjä...

                      se epäilyttää nyt kaikkein eniten se lambda...
                      Joensuu Connection - Normaalisti rajoitinta vasten

                      Nykyään mennään 530DA -03 Touring orig m sport individual E39

                      ex: 2kpl 316 e21, 320 e21, jokunen 316 kaasari e30+2kpl 1.6 ruiskukoneellisia, 3kpl e30 320 ja yksi 325i e30. 518 kaasari e28 ja 520 e28. 520 e34 m20padalla, sekä yksi kappale e34 524TD. e36 "ruotsintuonti" 325i coupe nahoilla ja ilmastoinnilla sekä uusimpana exänä jälleen e36 325i coupe M-korisarjalla, Brock-B1 vanteilla jnejne "lowbudget-tuning" pirssi...

                      Comment

                      • amot
                        Bimmer Rookie
                        • Jul 2009
                        • 52
                        • Tampere

                        #12
                        Näkyykö Lambdan rikkoutuminen päästöissä? Itse käytin auton just leimalla ja päästöt on kunnossa.

                        Comment

                        • Cell
                          Bimmer Enthusiast
                          • Jun 2004
                          • 7037
                          • Uusikaupunki

                          #13
                          Originally posted by BMWfreak View Post
                          tuo voi vissiin se lambdan esilämmitys ja sen rikki oleminen saattaa motronicin vikatilaan ja juur sen takia käy huonosti... sitä me kaverin kanssa mietittiinkin.. kun yhellä megasquirtilla katottiin, niin lambda näytti kyllä jotain virtaa liikkuvan, mutta ei tietoa siitä lämmityksestä että oliko se ehjä...

                          se epäilyttää nyt kaikkein eniten se lambda...
                          Kömmi auton alle ja vedä "kumisukka" pois lambdan liittimen päältä niin pystyt mittaamaan suoraan sekä lämmityksen että signaalilinjan auton käydessä.
                          325i -08
                          i3 REx -17
                          M5 -98 Imolarot
                          535i -90 N/A project (maatumassa)

                          Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05

                          Comment

                          • amot
                            Bimmer Rookie
                            • Jul 2009
                            • 52
                            • Tampere

                            #14
                            Jatketaan tässä samassa threadissa kun kone ja oireet ovat (lähes) samat. Tarkastelin tuossa nuo imupuolen putket, letkut ja liitokset, mutta niistä ei löytynyt mitään starttipilotilla. Toisin kun ketjun aloittajalla, niin mulla kone sammuu heti kun ottaa ilmamäärämittarin johdon irti eli ilmeisesti se toimii.

                            Päästöt mulla on kunnossa ja tulpat ovat kohtuu uudet. Sellainen havainto kulutusmittarista että se pomppaa tappiin (asteikko ei riitä) kun on auto on tyhjäkäynnillä. Mistäs sitten etsimään ratkaisua näin kotikonstein ja vähin taidoin?

                            Comment

                            • Tahka-
                              Bimmer Rookie
                              • Mar 2007
                              • 76
                              • Loimaa

                              #15
                              Sellainen havainto kulutusmittarista että se pomppaa tappiin (asteikko ei riitä) kun on auto on tyhjäkäynnillä. Mistäs sitten etsimään ratkaisua näin kotikonstein ja vähin taidoin.


                              Eikös tuon kulutusmittarin kuulu pompata sinne maksimin puolelle tyhjäkäynnillä.

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎