elikkä laatikossa lukee zf-5hp18 mut laatikon tiedoilla ei löydy 328i vaan m3 sun muuta? tossa hyvää tietoa laatikoista www.zf-group.com
Announcement
Collapse
No announcement yet.
automaattilaatikon öljynvaihto
Collapse
X
-
Mitäs öljyä pitäis lisätä laatikkoon ku tuntuu et on vähän vähissä.
automaatteihin erikoistunu firma suositteli bemarin omaa joka maksaa 38egee litra, ja bemari hulto tarjosi perus mobil ATF 220... ???
kumpaa laitetaan.
auto on 325ia vm94 . ajettu 166tkmsigpic
E46 2d 330 -02
EX.
E36 2d 328 -97
e92 335d -07
330D touring M-sport II. -04 (260hp/600nm)
Audi S4 -99 (324hp/497nm)
Bmw 328 iA 2D -95 (218hp/275nm)
Bmw 325 iA 2D -93
Bmw 325 4d -92
Comment
-
-
Originally posted by ÄndiMitäs öljyä pitäis lisätä laatikkoon ku tuntuu et on vähän vähissä.
automaatteihin erikoistunu firma suositteli bemarin omaa joka maksaa 38egee litra, ja bemari hulto tarjosi perus mobil ATF 220... ???
kumpaa laitetaan.
auto on 325ia vm94 . ajettu 166tkm
Comment
-
-
Jotenkin ristiriitaista puhetta: öljyjä ei saisi vaihtaa, jottei lika lähde liikkeelle - no, mitä ja miten se lika on sinne kertynyt? Eihän se sinne kuulu.
Ja eikö suodatin toimikaan, jos sitä likaa kertyy??
Miksei puhuta lian kertymisen aiheuttamista häiriöistä mitään?:think
Tottakai vaihto on mielekästä.E60 520I 2004 Autom.
Comment
-
-
Originally posted by Yöpöllö View PostJotenkin ristiriitaista puhetta: öljyjä ei saisi vaihtaa, jottei lika lähde liikkeelle - no, mitä ja miten se lika on sinne kertynyt? Eihän se sinne kuulu.
Ja eikö suodatin toimikaan, jos sitä likaa kertyy??
Miksei puhuta lian kertymisen aiheuttamista häiriöistä mitään?:think
Tottakai vaihto on mielekästä.
Tarinat ovat ristiriitaisia koska niin ovat kokemuksetkin.
Automaattilaatikkoöljy on erittäin pesevä aine, sitä käytetään jopa osien puhdistamiseen. Pesevyys vähenee kun öljy ikääntyy, siksi uusi paljon tehokkaammin likaa irroittava öljy muodostaa tiettyjä riskejä.
Kaikki lika ei pysähdy suodattimeen, tai koskaan päädy sinne asti. Osa partikkeleista on suodattimen silmäkokoa pienempiä.E34 540i -93 Vortech supercharger 539/647
E34 525i -90 twinturbo 427/519
N47 Jakopäät, f1x ilmajousihommat yms.edullisesti
VAG TFSI mäntärempat, TSI ketjurempat
Kysy jos tarvetta
Comment
-
-
Originally posted by Jarger View PostEikö ne öljyt kannattais sitten vaihtaa että se paska lootassa vähenee, kun nykyisillä öljyillähän se on siellä kierrossa kokoajan ja täyttää vaan suodatinta ja magneettia
Jos ei kannata, terkkuja piheille ja toiset terkut Esson baariin.
Sen takia sitä moni aristelee jos on ollu vaihtamatta vaikka 200tkm ja pelätään paskan irtoavan ja tukkivan paikkoja aiheuttaen laatikkovian.E34 540i -93 Vortech supercharger 539/647
E34 525i -90 twinturbo 427/519
N47 Jakopäät, f1x ilmajousihommat yms.edullisesti
VAG TFSI mäntärempat, TSI ketjurempat
Kysy jos tarvetta
Comment
-
-
Itse vaihtelin jokunen vuosi sitten tuohon sigun ex ee kolmeysiin liki 300tkm mittarilukemalla oletettavasti ekaa kertaa laatikkoöljyt eikä se siitä mihinkään hajonnut. Syy vaihtoon oli R tai D kytkettäessä ollut jopa lähemmäs 2 sekunnin miettiminen minkä jälkeen vaihde meni "tupaan" tuntuvasti. Vajetta ei ollut ja läträämisen jälkeen homma toimi niinkuin pitää, eli vaihde meni heti tupaan ilman mitään "potkaisua" ja muutenkin loota tuntui toimivan jouheammin, enkä nollannut mitään adaptioita.EX: Ford mondeo -96 "isiliisinki" | BMW E39 523iA toukka -98 "äitiliisinki" R.I.P| Mazda 626 LX 2.0 -86 R.I.P| BMW E36 318i -91 "ei vähäpäästöinen" | E39 525iA toukka -03
NYT: E61 530xd -08 käyttis
Ista+,ista-p, Inpa, Winkfp, NCS-Expert, Esys ja icom löytyy vikakoodien lukemiseen, nollaamiseen, pieniin koodausjuttuihin, ohjainlaitteiden päivittelyihin ja muuhun ihmettelyyn.
Comment
-
-
Originally posted by Bullitt View PostTossa jaloissa pyörii yksi 600000 km ajettu E39 525tds:n automaattilaatikko, joka ei ole kenellekään kelvannut, niin pitäisköhän se palastella ja katsoa, että miten paljon sitä paskaa siellä oikein on ollut pyörimässä?
Automaattilaatikon öljyt kannattaa vaihtaa säännöllisesti ja aina huuhtelumetodilla. Tulee paskat öljyn mukana laatikosta ja turbiinista ulos.e39 540i Sport Wagon manuaali -98. Pitää olla veekasi.
e32 750 iA -88 DoubleSex.
Kyllähän näillä ajamaan pystyvät kaikki. Mutta korjaapa romusta helmeksi ja ylläpidä.
Vitriinissä (koska BMW on kaunis auto)
e32 735 1/18
e34 M5 1/18
e24 635 Csi 1/18
e9 3.0 CSi 1/18
e31 850 Csi
Comment
-
Comment