Tiedoksi ja varoitukseski että, kaikki BMW Alumiinilohkoiset Moottorit joihin tehdään kytkin remonttia EI PIDÄ YLIKIRISTÄÄ KEHÄN PULTTEJA vaan vetää ne tehtaan arvoon
momenttiavaimella koska esim. ylimmat M12 pultit (2kpl) ovat sylinteriryhmän reunoilla eli liian
lähellä aiheuttaen vahingon ja pultit ylikiristämisestä seuraa 6-Sylinterin soikeaksi meneminen ja näin puristukset katoaa siitä pytystä ja "vahinko on peruuttamaton"...
Tämän voi aikaan saada myöskin käsin tai pulttikoneella ylikiristäen (asentajan sanat:kyllä pysyy)
kyseiset pultit eli KAIKKI KEHÄN PULTIT pitää vetää momentiavaimella tehtaan kiristys arvoihin.
Tämä ongelma pätee kaikkiin Alumiinilohkoisiin BMW moottoreihin ja on myös hyvä muistaa ja vetää momentilla myös valurautalohkot kun kiristetään
moottorin ja vaihdelaatikon pultteja eli kehänpultteja.
Tämä asia on hyvä esimerkki miksi pitää vetää pultteja ns. Momenttiin.
momenttiavaimella koska esim. ylimmat M12 pultit (2kpl) ovat sylinteriryhmän reunoilla eli liian
lähellä aiheuttaen vahingon ja pultit ylikiristämisestä seuraa 6-Sylinterin soikeaksi meneminen ja näin puristukset katoaa siitä pytystä ja "vahinko on peruuttamaton"...
Tämän voi aikaan saada myöskin käsin tai pulttikoneella ylikiristäen (asentajan sanat:kyllä pysyy)
kyseiset pultit eli KAIKKI KEHÄN PULTIT pitää vetää momentiavaimella tehtaan kiristys arvoihin.
Tämä ongelma pätee kaikkiin Alumiinilohkoisiin BMW moottoreihin ja on myös hyvä muistaa ja vetää momentilla myös valurautalohkot kun kiristetään
moottorin ja vaihdelaatikon pultteja eli kehänpultteja.
Tämä asia on hyvä esimerkki miksi pitää vetää pultteja ns. Momenttiin.
Comment