memebuy23buy

VAROITUS Kytkinremonttia Koskien kone M50/M52 YM.Al/Fe-lohkoilla Moottorilla olevat

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • QUASIMODO
    Bimmer Enthusiast
    • Sep 2005
    • 2545
    • Pirkkala

    #31
    Pitäisi viedä auto (E36 325) huomenna kytkimen vaihtoon..mihin momenttiin pultit kiristetään?
    sigpic

    Comment

    • SledgeHammer82
      Bimmer Enthusiast
      • Aug 2004
      • 1652
      • Pk-seutu

      #32
      Originally posted by Micce///M View Post
      Esimerkiksi tilaamani m30 pulttisarjan mukana tulevan ohjeen mukaan, mikä meni suurinpiirtein näin "puhdista ja kuivaa kierteet ennen asennusta" ei mainittu mitään voitelusta. Kun taas bentleyn manuaalin mukaan saman moottorin ohjeissa lukee "puhdista huolellisesti ja voitele" tms. Kiristysarvot oli muistaakseni ihan samat.

      Sitä en sitten tiedä, ehkäpä bentley on se raamattu mitä kannattaa seurata. En tiedä.
      Niinno, tehtaan korjausopas e34:lle kertoo kannen pulttien kiristämisestä:
      "Replace, wash and oil cylinder head bolts."

      Siis myös M30-moottorin kannen pultit käsketään öljyämään. Itse luottaisin ennemmin tehtaan virallisiin korjausohjeisiin kuin tarvikepulttien mukana tuleviin lappusiin, mutta kukin taplaa tyylilläään...

      Comment

      • Leka
        BTCF Member
        • Sep 2003
        • 7701
        • Vilppula

        #33
        Originally posted by Micce///M View Post
        Esimerkiksi tilaamani m30 pulttisarjan mukana tulevan ohjeen mukaan, mikä meni suurinpiirtein näin "puhdista ja kuivaa kierteet ennen asennusta" ei mainittu mitään voitelusta. Kun taas bentleyn manuaalin mukaan saman moottorin ohjeissa lukee "puhdista huolellisesti ja voitele" tms. Kiristysarvot oli muistaakseni ihan samat.

        Sitä en sitten tiedä, ehkäpä bentley on se raamattu mitä kannattaa seurata. En tiedä.
        Lues nyt vielä kerran ne ohjeet BMW:n virallisesta momenttitaulukosta...

        Netti on myös väärällään tietoa mm. siitä miten eri liukasteet vaikuttavat asiaan yms. yms., kannattaa tutustua. Lyhyt oppimäärä vaikkapa ARP:n sivuilta.
        sigpic

        BMW E34 535 -92 -Dodge Challenger conv. 451 -71


        Comment

        • QUASIMODO
          Bimmer Enthusiast
          • Sep 2005
          • 2545
          • Pirkkala

          #34
          Originally posted by QUASIMODO View Post
          Pitäisi viedä auto (E36 325) huomenna kytkimen vaihtoon..mihin momenttiin pultit kiristetään?
          Aamuksi tietoa pliiiiss.
          sigpic

          Comment

          • Clavurion
            Bimmer Enthusiast
            • Feb 2005
            • 9159
            • Oulu

            #35
            Aihetta sivuten muistutuksena myös niiden laatikon ja koneen välissä olevien holkkien tärkeys. Laatikko ei keskity oikein pelkillä pulteilla. Tulipahan vain mieleen, kun tovi sitten ääntävää laatikkoa oltiin vaihtamassa, niin tuli ilmi edellisessä kytkinremontissa jonnekin kadonneet holkit.
            E39 530dA -02 M-Sport
            E53 X5 3.0dA -06 Sport
            * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
            Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

            Comment

            • Tojopa
              BTCF Member
              • Mar 2004
              • 1592
              • Kuopio

              #36
              Originally posted by QUASIMODO View Post
              Aamuksi tietoa pliiiiss.
              Tuupataas kaveri oikeaan suuntaan..

              Comment

              • QUASIMODO
                Bimmer Enthusiast
                • Sep 2005
                • 2545
                • Pirkkala

                #37
                Originally posted by Tojopa View Post
                Tuupataas kaveri oikeaan suuntaan..
                http://www.btcf.fi/forum/showpost.ph...3&postcount=11
                Ei toimi minulla tuo tuolta FAQ osastosta hakeminen..:think..tai sitten en vaan osaa
                sigpic

                Comment

                • Rocla
                  Bimmer Enthusiast
                  • Jul 2002
                  • 7692
                  • Kajaani

                  #38
                  FAQ:sta löytyvä luettelo kertoo että kaikissa moottoreissa kiristetään näin:


                  Clutch housing to crankcase


                  M8 27 Nm
                  M10 51 Nm
                  M12 86 Nm
                  Olli.

                  Comment

                  • Jürgen_
                    Bimmer Enthusiast
                    • May 2008
                    • 2707
                    • Mylsä

                    #39
                    Originally posted by QUASIMODO View Post
                    Ei toimi minulla tuo tuolta FAQ osastosta hakeminen..:think..tai sitten en vaan osaa
                    Klikkaat sieltä sen oman autosi mallin ja sitten valitset siitä >DISPLAY OPTIONS< kohdasta >FROM THE< valikon ja siitä >BEGINNING< ja lopuksi >SHOW THREADS< niin johan alkaa löytymään
                    Ei riemulla rajaa kun Bemulla ajaa...

                    Comment

                    • Micce///M
                      Bimmer Enthusiast
                      • Jun 2008
                      • 3552
                      • Hämeenlinna

                      #40
                      Originally posted by SledgeHammer82 View Post
                      Niinno, tehtaan korjausopas e34:lle kertoo kannen pulttien kiristämisestä:
                      "Replace, wash and oil cylinder head bolts."

                      Siis myös M30-moottorin kannen pultit käsketään öljyämään. Itse luottaisin ennemmin tehtaan virallisiin korjausohjeisiin kuin tarvikepulttien mukana tuleviin lappusiin, mutta kukin taplaa tyylilläään...
                      Jep, tuli selattua tehtaan manuaalikin läpi. Kyllähän se kuulostaa järkevältä.

                      Mietin tossa että olisikohan mahdollista että ne pultit oli jo tehdasrasvoissaan tms? Täytyykin ihan mielenkiinnosta ettiä se paketti/ohje vielä jostain
                      :think

                      Comment

                      • 325E
                        Bimmer Enthusiast
                        • May 2006
                        • 1228
                        • LAHTI

                        #41
                        Hyvä huomio...holkit

                        Originally posted by Clavurion View Post
                        Aihetta sivuten muistutuksena myös niiden laatikon ja koneen välissä olevien holkkien tärkeys. Laatikko ei keskity oikein pelkillä pulteilla. Tulipahan vain mieleen, kun tovi sitten ääntävää laatikkoa oltiin vaihtamassa, niin tuli ilmi edellisessä kytkinremontissa jonnekin kadonneet holkit.
                        Ne holkit on hyvä huomio ja ne on tärkeitä...niitä voi myös kokeilla irtaaltaan molempiin puoliin moottoriin ja laatikkoon...tietenkin voidella ne hyvin
                        ettei ne ahdista.

                        Comment

                        • QUASIMODO
                          Bimmer Enthusiast
                          • Sep 2005
                          • 2545
                          • Pirkkala

                          #42
                          Originally posted by Jürgen_ View Post
                          Klikkaat sieltä sen oman autosi mallin ja sitten valitset siitä >DISPLAY OPTIONS< kohdasta >FROM THE< valikon ja siitä >BEGINNING< ja lopuksi >SHOW THREADS< niin johan alkaa löytymään
                          Kiitoksia!


                          Mistä minä nämä klikkailen?
                          Searchissa ei näitä valikoita löydy ja FAQ:ssa vielä vähemmän..


                          Originally posted by Rocla View Post
                          FAQ:sta löytyvä luettelo kertoo että kaikissa moottoreissa kiristetään näin:


                          Clutch housing to crankcase


                          M8 27 Nm
                          M10 51 Nm
                          M12 86 Nm

                          Eikös nuo ole melko vähän?
                          Last edited by QUASIMODO; 10-11-2009, 06:46.
                          sigpic

                          Comment

                          • Rocla
                            Bimmer Enthusiast
                            • Jul 2002
                            • 7692
                            • Kajaani

                            #43
                            Originally posted by QUASIMODO View Post

                            Eikös nuo melko vähän?
                            No vejä tiukempaan, tuskinpa siitä mitään haittakaan on, varsinkaan alumiinilohkoisessa

                            Eikait se 86Nm nyt niin vähänkään ole, kuitenkin sama kuin metrin jatkovarren päässä kevyt rakenteinen aikamies seisomassa.

                            EDIT: väärää tietoa, ei sinne saa mennä seisomaan päälle tuolla momenttiarvolla.
                            Last edited by Rocla; 10-11-2009, 07:23.
                            Olli.

                            Comment

                            • QUASIMODO
                              Bimmer Enthusiast
                              • Sep 2005
                              • 2545
                              • Pirkkala

                              #44
                              Originally posted by Rocla View Post
                              No vejä tiukempaan, tuskinpa siitä mitään haittakaan on, varsinkaan alumiinilohkoisessa

                              Eikait se 86Nm nyt niin vähänkään ole, kuitenkin sama kuin metrin jatkovarren päässä kevyt rakenteinen aikamies seisomassa.
                              no ei se ole vähän..kun nyt ensiksi hieman mietti.
                              sigpic

                              Comment

                              • basso72
                                Bimmer Enthusiast
                                • Dec 2004
                                • 1837
                                • Ylä-Pinsiö

                                #45
                                Originally posted by Rocla View Post
                                No vejä tiukempaan, tuskinpa siitä mitään haittakaan on, varsinkaan alumiinilohkoisessa

                                Eikait se 86Nm nyt niin vähänkään ole, kuitenkin sama kuin metrin jatkovarren päässä kevyt rakenteinen aikamies seisomassa.
                                On teillä kevyet aikamiehet. Kannattaa käyttää sitä momenttiavainta tai ainakin tarkistaa noita kertoimia.
                                sigpic
                                Kaikissa meissä asuu pieni M115.
                                320i -77

                                Comment

                                Working...
                                X