Pitäisi viedä auto (E36 325) huomenna kytkimen vaihtoon..mihin momenttiin pultit kiristetään?
VAROITUS Kytkinremonttia Koskien kone M50/M52 YM.Al/Fe-lohkoilla Moottorilla olevat
Collapse
X
-
Originally posted by Micce///M View PostEsimerkiksi tilaamani m30 pulttisarjan mukana tulevan ohjeen mukaan, mikä meni suurinpiirtein näin "puhdista ja kuivaa kierteet ennen asennusta" ei mainittu mitään voitelusta. Kun taas bentleyn manuaalin mukaan saman moottorin ohjeissa lukee "puhdista huolellisesti ja voitele" tms. Kiristysarvot oli muistaakseni ihan samat.
Sitä en sitten tiedä, ehkäpä bentley on se raamattu mitä kannattaa seurata. En tiedä.
"Replace, wash and oil cylinder head bolts."
Siis myös M30-moottorin kannen pultit käsketään öljyämään. Itse luottaisin ennemmin tehtaan virallisiin korjausohjeisiin kuin tarvikepulttien mukana tuleviin lappusiin, mutta kukin taplaa tyylilläään...
Comment
-
-
Originally posted by Micce///M View PostEsimerkiksi tilaamani m30 pulttisarjan mukana tulevan ohjeen mukaan, mikä meni suurinpiirtein näin "puhdista ja kuivaa kierteet ennen asennusta" ei mainittu mitään voitelusta. Kun taas bentleyn manuaalin mukaan saman moottorin ohjeissa lukee "puhdista huolellisesti ja voitele" tms. Kiristysarvot oli muistaakseni ihan samat.
Sitä en sitten tiedä, ehkäpä bentley on se raamattu mitä kannattaa seurata. En tiedä.
Netti on myös väärällään tietoa mm. siitä miten eri liukasteet vaikuttavat asiaan yms. yms., kannattaa tutustua. Lyhyt oppimäärä vaikkapa ARP:n sivuilta.
Comment
-
-
Aihetta sivuten muistutuksena myös niiden laatikon ja koneen välissä olevien holkkien tärkeys. Laatikko ei keskity oikein pelkillä pulteilla. Tulipahan vain mieleen, kun tovi sitten ääntävää laatikkoa oltiin vaihtamassa, niin tuli ilmi edellisessä kytkinremontissa jonnekin kadonneet holkit.E39 530dA -02 M-Sport
E53 X5 3.0dA -06 Sport
* Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.
Comment
-
-
Originally posted by QUASIMODO View PostAamuksi tietoa pliiiiss.
Comment
-
-
Originally posted by Tojopa View Postsigpic
Comment
-
-
Originally posted by QUASIMODO View PostEi toimi minulla tuo tuolta FAQ osastosta hakeminen..:think..tai sitten en vaan osaaEi riemulla rajaa kun Bemulla ajaa...
Comment
-
-
Originally posted by SledgeHammer82 View PostNiinno, tehtaan korjausopas e34:lle kertoo kannen pulttien kiristämisestä:
"Replace, wash and oil cylinder head bolts."
Siis myös M30-moottorin kannen pultit käsketään öljyämään. Itse luottaisin ennemmin tehtaan virallisiin korjausohjeisiin kuin tarvikepulttien mukana tuleviin lappusiin, mutta kukin taplaa tyylilläään...
Mietin tossa että olisikohan mahdollista että ne pultit oli jo tehdasrasvoissaan tms? Täytyykin ihan mielenkiinnosta ettiä se paketti/ohje vielä jostain
:think
Comment
-
-
Hyvä huomio...holkit
Originally posted by Clavurion View PostAihetta sivuten muistutuksena myös niiden laatikon ja koneen välissä olevien holkkien tärkeys. Laatikko ei keskity oikein pelkillä pulteilla. Tulipahan vain mieleen, kun tovi sitten ääntävää laatikkoa oltiin vaihtamassa, niin tuli ilmi edellisessä kytkinremontissa jonnekin kadonneet holkit.
ettei ne ahdista.
Comment
-
-
Originally posted by Jürgen_ View PostKlikkaat sieltä sen oman autosi mallin ja sitten valitset siitä >DISPLAY OPTIONS< kohdasta >FROM THE< valikon ja siitä >BEGINNING< ja lopuksi >SHOW THREADS< niin johan alkaa löytymään
Mistä minä nämä klikkailen?
Searchissa ei näitä valikoita löydy ja FAQ:ssa vielä vähemmän..
Originally posted by Rocla View PostFAQ:sta löytyvä luettelo kertoo että kaikissa moottoreissa kiristetään näin:
Clutch housing to crankcase
M8 27 Nm
M10 51 Nm
M12 86 Nm
Eikös nuo ole melko vähän?Last edited by QUASIMODO; 10-11-2009, 06:46.sigpic
Comment
-
-
Originally posted by QUASIMODO View Post
Eikös nuo melko vähän?
Eikait se 86Nm nyt niin vähänkään ole, kuitenkin sama kuin metrin jatkovarren päässä kevyt rakenteinen aikamies seisomassa.
EDIT: väärää tietoa, ei sinne saa mennä seisomaan päälle tuolla momenttiarvolla.Last edited by Rocla; 10-11-2009, 07:23.Olli.
Comment
-
-
Originally posted by Rocla View PostNo vejä tiukempaan, tuskinpa siitä mitään haittakaan on, varsinkaan alumiinilohkoisessa
Eikait se 86Nm nyt niin vähänkään ole, kuitenkin sama kuin metrin jatkovarren päässä kevyt rakenteinen aikamies seisomassa.no ei se ole vähän..kun nyt ensiksi hieman mietti.
sigpic
Comment
-
-
Originally posted by Rocla View PostNo vejä tiukempaan, tuskinpa siitä mitään haittakaan on, varsinkaan alumiinilohkoisessa
Eikait se 86Nm nyt niin vähänkään ole, kuitenkin sama kuin metrin jatkovarren päässä kevyt rakenteinen aikamies seisomassa.Kannattaa käyttää sitä momenttiavainta tai ainakin tarkistaa noita kertoimia.
Comment
-
Comment