Announcement

Collapse
No announcement yet.

anturit vauhtipyörässä m20b25....

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Second
    Bimmer Fanatic
    • Sep 2003
    • 223
    • Kaarina

    anturit vauhtipyörässä m20b25....

    vaihelaatikon kylkeen menee 2 johtoa joiden päissä vauhtipyörälle anturit.... samanlainen m20b25 kone nousemassa keulille joka -89 mallisesta ja siinä ei ollut reikiä vaihelaatikossa antureille? mitä ne ovat? voinko jättäää pois vai laitanko vauhtipyörän toisesta ja poraan anturin reijät lootan kylkeen?
    ex-E39 530d M-sport
    ex-E30 325i cabrio
    ex-E30 325i
    ex-E34 535i
  • Larry
    Bimmer Fanatic
    • Jul 2002
    • 646
    • höpö

    #2
    Ne ovat kierrosluku ja kampiakselin asento antureita. Vanhemmassa motrinicissa on vaihdelaatikossa ne anturit ja uudemmassa -88 etiäpäin on olevassa ne anturit ovat kampiakselin etupäässä. ilman kampiakselin asento tunnistinta auto ei lähde käyntiin.

    Comment

    • Leka
      BTCF Member
      • Sep 2003
      • 7701
      • Vilppula

      #3
      Jep ja näin ne sijaitsee vaihdelaatikon kyljessä.
      sigpic

      BMW E34 535 -92 -Dodge Challenger conv. 451 -71


      Comment

      • bmw e34
        Bimmer Fanatic
        • Dec 2002
        • 633
        • raahe

        #4
        ne ovat pyörintänopeus anturi ja kammenkulma anturi,muistaakseni b25:n motronic ottaa nuo tiedot yhdellä anturilla ja se anturi mahtoi olla nokkaakselin päässä.

        Comment

        • Second
          Bimmer Fanatic
          • Sep 2003
          • 223
          • Kaarina

          #5
          sähköt on vanhan auton kuin myös ruisku boxi.... ilmamäärämittarit etc. vanhasta... mutta miten noiden kanssa? onnistuuko ottaa kampiakselin päästä anturilta vai vaihdanko vanhasta vauhtipyörän ja teen reijät laatikon kylkeen antureille?
          ex-E39 530d M-sport
          ex-E30 325i cabrio
          ex-E30 325i
          ex-E34 535i

          Comment

          • Cee.Koo
            Bimmer Fanatic
            • Mar 2004
            • 354
            • Twilight zone

            #6
            Ota vanhasta koneesta vauhtipyörä ja käytä vanhaa laatikkoa jossa on anturinreiät. Unohda porailut.

            Tai vaihtoehtoisesti hommaa uudemman koneen johtosarja ja boxi.

            Käsittääkseni m20b25:ssa on aina käytetty samaa ilmamäärämittaria.
            With jap crap, life sucks and then you die

            Comment

            • tihuovin
              Bimmer Enthusiast
              • Dec 2003
              • 1422
              • Oulu

              #7
              Originally posted by Cee.Koo
              Ota vanhasta koneesta vauhtipyörä ja käytä vanhaa laatikkoa jossa on anturinreiät. Unohda porailut.

              Tai vaihtoehtoisesti hommaa uudemman koneen johtosarja ja boxi.

              Käsittääkseni m20b25:ssa on aina käytetty samaa ilmamäärämittaria.
              Juuri näin, ehdottomasti.

              Se anturi B, eli "taaempi" (lähempänä vaihdelaatikkoa), on kuten kuvatekstikin kertoo, kampiakselin asentotunnistin. Jos se ei ole paikoillaan/kunnossa, voit olla varma että et saa autoa käyntiin.

              Anturi D, eli etummainen (lähempänä moottoria) on sitten kierrosluku (RPM) anturi, sekin on tarpeen jos vanhoja sähköjä ja boxeja käytetään.

              Anturi B poimii signaalinsa vauhtipyörän "takapuolelta" (starttikehän laatikonpuoleiselta sivulla olevista "tapeista/tapista" tai "kolosta"), anturi D taas starttikehän "hampaista".

              Eli, vaihda vauhtipyörä vanhasta koneesta ja käytä vanhaa laatikkoa. Jos molemmissa irroitettava kytkinkoppa, sitten vaihda kytkinkoppa vanhasta uuteen.

              Muuten et saa systeemiä toimimaan. Et ainakaan helposti. Kaikkein pienimmällä vaivalla ja ongelmilla pääset jos teet kuten ehdotettiin.

              t: Timo

              Comment

              • Second
                Bimmer Fanatic
                • Sep 2003
                • 223
                • Kaarina

                #8
                vaihteisto hajalla.... uudessa boxissa aihiot antureille muttei reikiä .. tuossa alhaalla. otan vanhan vauhtipyörän ja poraan reijät nuihin paikoille ja teen kierteet niihin ja laitan anturit paikoilleen....
                ex-E39 530d M-sport
                ex-E30 325i cabrio
                ex-E30 325i
                ex-E34 535i

                Comment

                • tihuovin
                  Bimmer Enthusiast
                  • Dec 2003
                  • 1422
                  • Oulu

                  #9
                  Katso siitä vanhasta niiden reikien muoto. Onko tasapaksu reikä vain "kaksiosainen" eli alussa paksumpi, lopussa ohuempi.

                  Tällää anturit paikoilleen, ennenkuin teet kierteet kinnityspulteille. Saapahan kohdalleen kerralla.

                  t: Timo

                  Comment

                  Working...
                  X
                  😀
                  🥰
                  🤢
                  😎
                  😡
                  👍
                  👎