Announcement

Collapse
No announcement yet.

m20b20 ruiskusta b23 koneen kanssa

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Sami320
    Bimmer Rookie
    • Apr 2004
    • 169
    • Lahti

    m20b20 ruiskusta b23 koneen kanssa

    onkohan mahdollista että menee hieman laihalle kun mul on b20 vakio ruiskut ja nyt on b23 kone kiinni kun pitäs tos ens viikolla viedä leimalle niin aattelin kysellä että kannattaako tohon b20 ruiskuun ruveta ens hätään mitään tekee vai ajeleeko vaan. :?:
    e30 316 ja e34 520 e46 320d
  • Kyytsis
    Bimmer Enthusiast
    • Mar 2003
    • 3472
    • Helsinki

    #2
    Re: m20b20 ruiskusta b23 koneen kanssa

    Originally posted by Sami320
    onkohan mahdollista että menee hieman laihalle kun mul on b20 vakio ruiskut ja nyt on b23 kone kiinni kun pitäs tos ens viikolla viedä leimalle niin aattelin kysellä että kannattaako tohon b20 ruiskuun ruveta ens hätään mitään tekee vai ajeleeko vaan. :?:
    Ainakin voisit laitaa ilmamäärämittarilta seoksen pari pykälää rikkaammalle.. eli löysäät sitä jousta. Ei mene laihalle ja antaa ainakin tehoa vähän lisää.

    t.Ville

    Comment

    • wj
      Bimmer Enthusiast
      • Sep 2003
      • 3253
      • Järvenpää

      #3
      Eikai niissä ole muuta eroa kun suuttimen aukioloaika.

      Mulla jää kohta ylimääräseks b23 boxi
      - 2006 Mustang cabriolet
      - Sleekcraft Enforcer 28'

      Comment

      • T3
        BTCF Member
        • Oct 2003
        • 8530
        • Karhe

        #4
        .....
        Last edited by T3; 08-01-2007, 15:56.
        .

        Erosin ammattiliitosta. Nyt vassarit ei saa enää ryöstettyä mun rahoja

        Comment

        • wj
          Bimmer Enthusiast
          • Sep 2003
          • 3253
          • Järvenpää

          #5
          Originally posted by T3
          Originally posted by Wittu_joo
          Eikai niissä ole muuta eroa kun suuttimen aukioloaika.

          Mulla jää kohta ylimääräseks b23 boxi
          Eipä niin ja tuolla boxillahan sitä aukioloaikaa saa pidennettyä, mikäli tuo boxi sitten on 150hp-versiosta.

          Jos ei boxia vaihda, niin sitten täytyy kääntää vähän ilmamäärämittarista.
          Unohtamatta sitä seosruuvia.
          Mutta ei tuo ilmäätämittarin jousen säätäminen ja tyhjäkäyntiseosruuvi vaikuta yläkierroksille mitenkään.

          Saahan noilla sitten tasakaasun ja tyhjäkäyntiseoksen kohalleen.

          Ylhäällä pelataan sitten bensapaineilla ja suuttimenaukioloajalla.
          - 2006 Mustang cabriolet
          - Sleekcraft Enforcer 28'

          Comment

          • Sami320
            Bimmer Rookie
            • Apr 2004
            • 169
            • Lahti

            #6
            kävikös se 323 boxi suoraan siihen 320 liittimeen, pistäs hintaa privana siitä. kannattasko hommata tuohon seosmittari kun se ei kauheen kalliskaan oo, mut ainoo huono puoli et lamda pitää laittaa kun mulla ei sitä ole. mut tota jousta vois löysäillä pari pykälää, mistäs tietää paljon tota seos ruuvia pitää kääntää. ja tekisköhän 325 bensanpaineen säätimellä tässä mun tapauksessa mitään.
            e30 316 ja e34 520 e46 320d

            Comment

            • bemari320mies
              Bimmer Fanatic
              • Jul 2004
              • 788
              • Suodenniemi

              #7
              Onko mitään hyötyä jos laittaa b23:sen boxin b20:seen? Eli tuleeko lisää tehoa jos kerran suutinten aukioloaika pitenee --> enemmän polttoainetta sylinteriin --> enemmän tehoa? Menikö oikein?
              Tällä hetkellä 3,0 litraa, 6 sylinteriä ja 24 venttiiliä
              EX: BMW E34 525i -90
              EX: BMW E28 528iA -85
              EX: BMW 320i Taxi -86

              Comment

              • wj
                Bimmer Enthusiast
                • Sep 2003
                • 3253
                • Järvenpää

                #8
                Se menee nyt varmaan vedättäessä laihalle. Noissahan on samat suuttimet. Ja boxi pidetää aukioloaikaa > seos saadaan sopivaks.

                Eli yhteenvetona b20 ja b23 moottoreilla on eroa, kampi, männät ja boxi. Muutten imusarja, kansi, suuttimet, kaasuläppä.. jne on samaa
                - 2006 Mustang cabriolet
                - Sleekcraft Enforcer 28'

                Comment

                • Jantunen
                  Bimmer Fanatic
                  • Aug 2002
                  • 251
                  • Mustasaari

                  #9
                  Originally posted by bemari320mies
                  Onko mitään hyötyä jos laittaa b23:sen boxin b20:seen? Eli tuleeko lisää tehoa jos kerran suutinten aukioloaika pitenee --> enemmän polttoainetta sylinteriin --> enemmän tehoa? Menikö oikein?

                  Ilmaa pitäs kans saada lisää :| nokka vois auttaa?

                  Comment

                  • Kyytsis
                    Bimmer Enthusiast
                    • Mar 2003
                    • 3472
                    • Helsinki

                    #10
                    Originally posted by bemari320mies
                    Onko mitään hyötyä jos laittaa b23:sen boxin b20:seen? Eli tuleeko lisää tehoa jos kerran suutinten aukioloaika pitenee --> enemmän polttoainetta sylinteriin --> enemmän tehoa? Menikö oikein?
                    Ei. Kun iskun pituus ei muutu ei se tarvitse lisää "kakkua". Ihanteellisesti siellä sylinterissä on 1 osa bensaa ja 14,7 osaa (muistaakseni) ilmaa. Eli jos iskutilavuus ei muutu on ainoa keino polttaa se lisäbensa tehoksi ahtaa sylinteriin lisää ilmaa.

                    Ja siihenhän on sitten konstaja... :wink:

                    Comment

                    • m-power
                      Bimmer Fanatic
                      • Feb 2003
                      • 731
                      • TAMPERE

                      #11
                      Originally posted by Wittu_joo
                      Eikai niissä ole muuta eroa kun suuttimen aukioloaika.

                      Mulla jää kohta ylimääräseks b23 boxi
                      ja osta häneltä samalla seosmittari niin ei tarvi arpoa :roll:
                      sitä saa mitä tilaa

                      http://www.btcf.fi/showcar.php?id=420

                      R.I.P. 327i
                      R.I.P. 535i
                      audi a6 2.7 t

                      Comment

                      • wj
                        Bimmer Enthusiast
                        • Sep 2003
                        • 3253
                        • Järvenpää

                        #12
                        Originally posted by Kyytsis
                        Originally posted by bemari320mies
                        Onko mitään hyötyä jos laittaa b23:sen boxin b20:seen? Eli tuleeko lisää tehoa jos kerran suutinten aukioloaika pitenee --> enemmän polttoainetta sylinteriin --> enemmän tehoa? Menikö oikein?
                        Ei. Kun iskun pituus ei muutu ei se tarvitse lisää "kakkua". Ihanteellisesti siellä sylinterissä on 1 osa bensaa ja 14,7 osaa (muistaakseni) ilmaa. Eli jos iskutilavuus ei muutu on ainoa keino polttaa se lisäbensa tehoksi ahtaa sylinteriin lisää ilmaa.

                        Ja siihenhän on sitten konstaja... :wink:
                        Eh..

                        Iskunpituus muuttuu ja se imee sinne enemmän ilmaa mitä aikasemmin. Nyt sitten se saa edelleen saman määrän bensaa. Eli seos on laiha
                        - 2006 Mustang cabriolet
                        - Sleekcraft Enforcer 28'

                        Comment

                        • Kyytsis
                          Bimmer Enthusiast
                          • Mar 2003
                          • 3472
                          • Helsinki

                          #13
                          Originally posted by Wittu_joo
                          Originally posted by Kyytsis
                          Originally posted by bemari320mies
                          Onko mitään hyötyä jos laittaa b23:sen boxin b20:seen? Eli tuleeko lisää tehoa jos kerran suutinten aukioloaika pitenee --> enemmän polttoainetta sylinteriin --> enemmän tehoa? Menikö oikein?
                          Ei. Kun iskun pituus ei muutu ei se tarvitse lisää "kakkua". Ihanteellisesti siellä sylinterissä on 1 osa bensaa ja 14,7 osaa (muistaakseni) ilmaa. Eli jos iskutilavuus ei muutu on ainoa keino polttaa se lisäbensa tehoksi ahtaa sylinteriin lisää ilmaa.

                          Ja siihenhän on sitten konstaja... :wink:
                          Eh..

                          Iskunpituus muuttuu ja se imee sinne enemmän ilmaa mitä aikasemmin. Nyt sitten se saa edelleen saman määrän bensaa. Eli seos on laiha
                          Kysymyshän oli että "mitä käy jos laittaa b20 koneeseen b23 boksin"... Eli iskunpituus lyhenee boksin näkökulmasta.

                          Comment

                          • wj
                            Bimmer Enthusiast
                            • Sep 2003
                            • 3253
                            • Järvenpää

                            #14
                            Originally posted by Kyytsis
                            Originally posted by Wittu_joo
                            Originally posted by Kyytsis
                            Originally posted by bemari320mies
                            Onko mitään hyötyä jos laittaa b23:sen boxin b20:seen? Eli tuleeko lisää tehoa jos kerran suutinten aukioloaika pitenee --> enemmän polttoainetta sylinteriin --> enemmän tehoa? Menikö oikein?
                            Ei. Kun iskun pituus ei muutu ei se tarvitse lisää "kakkua". Ihanteellisesti siellä sylinterissä on 1 osa bensaa ja 14,7 osaa (muistaakseni) ilmaa. Eli jos iskutilavuus ei muutu on ainoa keino polttaa se lisäbensa tehoksi ahtaa sylinteriin lisää ilmaa.

                            Ja siihenhän on sitten konstaja... :wink:
                            Eh..

                            Iskunpituus muuttuu ja se imee sinne enemmän ilmaa mitä aikasemmin. Nyt sitten se saa edelleen saman määrän bensaa. Eli seos on laiha
                            Kysymyshän oli että "mitä käy jos laittaa b20 koneeseen b23 boksin"... Eli iskunpituus lyhenee boksin näkökulmasta.
                            Katsos joo :oops: niin olikin
                            - 2006 Mustang cabriolet
                            - Sleekcraft Enforcer 28'

                            Comment

                            • Sami320
                              Bimmer Rookie
                              • Apr 2004
                              • 169
                              • Lahti

                              #15
                              sanokaas voisko ton auton ajella leimalle tolla 2litrasen ruiskuilla kun pitäs saada tuo auto leimalle, ja pois tän hetkisestä sijoitus paikasta saiskohan jollain vippas konstilla sen verran lisää bensaa koneelle et uskaltas ajaa tolla noin 100km. ilman varaa et menee laihalle.
                              e30 316 ja e34 520 e46 320d

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎