Announcement

Collapse
No announcement yet.

Nyt on hyvät neuvot kalliit! Mikä iski M62B35 koneeseen???

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Wiking
    BTCF Member
    • Dec 2005
    • 1647
    • Laihia

    Nyt on hyvät neuvot kalliit! Mikä iski M62B35 koneeseen???

    EDIT: Vaihdetut osat+työt postissa #20

    Eli viikko sitten ostamani auton suhteen ei murheet lopu:
    (oston yhteydessä käytiin korjaamolla mittaamassa paineet jäähdytys järjestelmästä, kansivian poissulkemiseksi)

    Eilen illalla ei ollut mitään erikoista käynnissä, mutta nyt kun koitin äsken laittaa auton käyntiin niin lähtihän se, mutta meteli on sen mukainen että räjähtääkö kone kohta vai mitä?

    Aikaisempia oireita viikon aikana:
    Jäähdytysnesteet kusi pihalle, mutta ostin uuden paisarinkorkin ja siihen loppui nesteiden ulostulo. Ajattelin: "asia kunnossa!"

    Noh, pitkin viikkoa on sitten toi tyhjäkynti ollut vähän huonoa, mutta on silti pysynyt käynnissä joten en ole siihen kiinnittänyt sen enempää huomiota.

    Tässä siis nyt video siitä miltä kone kuullostaa, kun sen laittaa käyntiin:
    View My Video

    Nyt siis kaipaisin hyviä arvauksia siitä mikä mahtaa olla rikki?

    Kalliiksi tulee varmaan kumminkin(niinkuin aina), mutta onko vika yläkerrassa vai alakerrassa jne?

    Nesteet tuntuu olevan edelleen ok eli ei vettä öljyn seasssa eikä öljyä veden seassa. Molempia on riittävästi. Ääni kovenee huomattavasti kun avaa öljykorkin eli vian sijainnin olettaisin olevan koneessa sisällä
    Last edited by Wiking; 10-04-2010, 12:08.
    Nyt
    BMW 330e g21 M-Sport
    Ennen
    BMW 320d f31 M-Sport, BMW 320d f30, BMW 520d e60, BMW 520d e61, BMW 330d e90, BMW 320 e46 cabi, Audi A4 S-line 2.0 TDi B7, BMW ALPINA D10, BMW 330 xia feislift e46, BMW M5 e39, BMW 535 e39, BMW 730 e38, BMW 328 coupe e36, BMW 525 TDSa e34, BMW 324 TDic e30, BMW 320 coupe e36, VW Golf mkII 1.8i
  • Mielonen
    Bimmer Rookie
    • Apr 2009
    • 56
    • suomi

    #2
    veikkaisin venttiilikoneistoa, ota venakopat pois ja kato onko mikään pois
    paikaltaan.

    Comment

    • Cell
      Bimmer Enthusiast
      • Jun 2004
      • 7037
      • Uusikaupunki

      #3
      Isosta ketjuohjurista liukupinta räjähtänyt kappaleiksi, M62 tyyppivika. Ei saa käyttää YHTÄÄN! Ketju laahaa alumiinipintoja vasten ja lastua lentää alakerrassa. Jos konetta ei ole käytetty juuri yhtään, selviää laahaimen vaihdolla. Korjaamolla iso ja kallis työ, koska joutuu purkamaan lähes kaiken. Osa maksaa n. 130e.

      Mitä tuli tutkittua itse tuota yhteen vaihtaessa, niin luultavasti syynä on löystynyt kiristimen jousi, ketju piiskaa ohjuria ennen öljynpaineen nousua joka käynnistyksessä pari kertaa ja lopulta haurastunut muovi pamahtaa palasiksi. Jako ei mene sekaisin, mutta siirtyy kyllä hieman.
      325i -08
      i3 REx -17
      M5 -98 Imolarot
      535i -90 N/A project (maatumassa)

      Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05

      Comment

      • Wiking
        BTCF Member
        • Dec 2005
        • 1647
        • Laihia

        #4
        Originally posted by Cell View Post
        Isosta ketjuohjurista liukupinta räjähtänyt kappaleiksi, M62 tyyppivika. Ei saa käyttää YHTÄÄN! Ketju laahaa alumiinipintoja vasten ja lastua lentää alakerrassa. Jos konetta ei ole käytetty juuri yhtään, selviää laahaimen vaihdolla. Korjaamolla iso ja kallis työ, koska joutuu purkamaan lähes kaiken. Osa maksaa n. 130e.

        Mitä tuli tutkittua itse tuota yhteen vaihtaessa, niin luultavasti syynä on löystynyt kiristimen jousi, ketju piiskaa ohjuria ennen öljynpaineen nousua joka käynnistyksessä pari kertaa ja lopulta haurastunut muovi pamahtaa palasiksi. Jako ei mene sekaisin, mutta siirtyy kyllä hieman.
        No kyl mä sillä pari kilsaa ajoin, ku ääni hävis hetkeksi
        Ja kormaamon pihassa käytettiin hetki, kun demonstroitiin korjaajalle vikaa.
        Mutta onneksi sentäs hinattiin 30km matka korjaamolle, ettei sitä ajettu sinne

        Mitä se hajottaa seuravaksi?
        Eli jos putsaa mahdollisen alumiini silpun, niin selviääkö sillä osan vaihdon lisäksi?
        Nyt
        BMW 330e g21 M-Sport
        Ennen
        BMW 320d f31 M-Sport, BMW 320d f30, BMW 520d e60, BMW 520d e61, BMW 330d e90, BMW 320 e46 cabi, Audi A4 S-line 2.0 TDi B7, BMW ALPINA D10, BMW 330 xia feislift e46, BMW M5 e39, BMW 535 e39, BMW 730 e38, BMW 328 coupe e36, BMW 525 TDSa e34, BMW 324 TDic e30, BMW 320 coupe e36, VW Golf mkII 1.8i

        Comment

        • petrolhead
          Moderator
          • Feb 2004
          • 13793
          • Hyvinkää

          #5
          Originally posted by Wiking View Post
          No kyl mä sillä pari kilsaa ajoin, ku ääni hävis hetkeksi
          Ja kormaamon pihassa käytettiin hetki, kun demonstroitiin korjaajalle vikaa.
          Mutta onneksi sentäs hinattiin 30km matka korjaamolle, ettei sitä ajettu sinne

          Mitä se hajottaa seuravaksi?
          Eli jos putsaa mahdollisen alumiini silpun, niin selviääkö sillä osan vaihdon lisäksi?
          Outo moottori mulle mut jos jakoketju syö metallia niin seuraavaksi voi ihmetellä missä kaikkialla koneessa sitä on.. Kun silppu joutuu tietysti öljyn joukkoon. Meneekö se öljysihdin läpi ja öljykiertoon tekemään tuhojaan , en tiedä.
          2015 VW Crafter
          1984 BMW 316
          2009 Kawasaki Ninja 250RRR
          petrolheadin hölmöilyjä juutubessa.
          "Weight is the car designer's enemy. It works against you in every aspect of the design".

          Comment

          • Wiking
            BTCF Member
            • Dec 2005
            • 1647
            • Laihia

            #6

            Mikä näistä osista se on?

            Vai sittenkin joku näistä ?
            Nyt
            BMW 330e g21 M-Sport
            Ennen
            BMW 320d f31 M-Sport, BMW 320d f30, BMW 520d e60, BMW 520d e61, BMW 330d e90, BMW 320 e46 cabi, Audi A4 S-line 2.0 TDi B7, BMW ALPINA D10, BMW 330 xia feislift e46, BMW M5 e39, BMW 535 e39, BMW 730 e38, BMW 328 coupe e36, BMW 525 TDSa e34, BMW 324 TDic e30, BMW 320 coupe e36, VW Golf mkII 1.8i

            Comment

            • Micce///M
              Bimmer Enthusiast
              • Jun 2008
              • 3552
              • Hämeenlinna

              #7
              Luultavasti 7 tai 14 ylemmässä kuvassa. Siis jos tosiaan laahaimet loppu.
              Videon katoin, mutta moottoria muuten tuntematta voisin veikata ehkä myös kiristimen kuluneen loppuun? Nro 17.

              Comment

              • Luntti
                2Wheel Driver
                • Jul 2003
                • 5021
                • Yka

                #8
                Paljonko autolla ajettu?

                Comment

                • Wiking
                  BTCF Member
                  • Dec 2005
                  • 1647
                  • Laihia

                  #9
                  Originally posted by Luntti View Post
                  Paljonko autolla ajettu?
                  Noin 270 tkm. Kuis?
                  Nyt
                  BMW 330e g21 M-Sport
                  Ennen
                  BMW 320d f31 M-Sport, BMW 320d f30, BMW 520d e60, BMW 520d e61, BMW 330d e90, BMW 320 e46 cabi, Audi A4 S-line 2.0 TDi B7, BMW ALPINA D10, BMW 330 xia feislift e46, BMW M5 e39, BMW 535 e39, BMW 730 e38, BMW 328 coupe e36, BMW 525 TDSa e34, BMW 324 TDic e30, BMW 320 coupe e36, VW Golf mkII 1.8i

                  Comment

                  • Cell
                    Bimmer Enthusiast
                    • Jun 2004
                    • 7037
                    • Uusikaupunki

                    #10
                    Osa numero 7. Se on alumiinikisko jossa on paikalleen napsautettava muovilaahain (jota ei kuitenkaan saa erikseen). Tuo muovilaahain pamahtaa tosiaan tuhannen päreiksi ja sitten alkaa juuri tuollainen meteli.

                    edit: ota se peltinen öljypohja pois niin näet onko siellä muovisilppua. Ei se välttämättä ole vielä mitään tehnyt, jos se syö pahasti sitä laahainta niin alumiini rikkoo ekana öljypumpun, ei muuta.
                    Last edited by Cell; 12-12-2009, 21:49.
                    325i -08
                    i3 REx -17
                    M5 -98 Imolarot
                    535i -90 N/A project (maatumassa)

                    Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05

                    Comment

                    • Wiking
                      BTCF Member
                      • Dec 2005
                      • 1647
                      • Laihia

                      #11
                      Originally posted by Cell View Post
                      Osa numero 7. Se on alumiinikisko jossa on paikalleen napsautettava muovilaahain (jota ei kuitenkaan saa erikseen). Tuo muovilaahain pamahtaa tosiaan tuhannen päreiksi ja sitten alkaa juuri tuollainen meteli.

                      edit: ota se peltinen öljypohja pois niin näet onko siellä muovisilppua. Ei se välttämättä ole vielä mitään tehnyt, jos se syö pahasti sitä laahainta niin alumiini rikkoo ekana öljypumpun, ei muuta.
                      Kyl se on korjaamo joka työt suorittaa, mut kumminkin semmonen yhen miehen paja et sille kelpaa aina vinkit, mitä kannattaa tehä eikä ota neuvoista itteensä tai ei ainakaan näytä sitä

                      Itellä ei mahdollisuutta tehdä mitn kummempia remppoja(ei tallia)...

                      Jäähdytys nesteet meinasin tänään vaihtaa ite, mutta nyt korjaamo saa tehä senki samaan konkurssiin. Saa öljytki vaihtaa vaikka onkin vähä aikaa sit vaihdettu ku siel sitä silppua on kummiski(vissi tommosen rempan yhteydes ne on aina paree/pakko vaihtaa)...

                      Tulee kellekkään muuta mieleen mitä kannattais tarkistaa/vaihtaa samalla kun tuo nyt puretaan?

                      Nyt siis ainakin vaihtuu:
                      -Jäähd nesteet
                      -öljyt
                      -suodatin

                      Vesipumppu?
                      Tulpat?
                      Ajotus säätö?

                      Onkos tässä M62 sama ku M60 öljypumpun pulttien kanssa?
                      Nyt
                      BMW 330e g21 M-Sport
                      Ennen
                      BMW 320d f31 M-Sport, BMW 320d f30, BMW 520d e60, BMW 520d e61, BMW 330d e90, BMW 320 e46 cabi, Audi A4 S-line 2.0 TDi B7, BMW ALPINA D10, BMW 330 xia feislift e46, BMW M5 e39, BMW 535 e39, BMW 730 e38, BMW 328 coupe e36, BMW 525 TDSa e34, BMW 324 TDic e30, BMW 320 coupe e36, VW Golf mkII 1.8i

                      Comment

                      • Vehkis
                        Bimmer Enthusiast
                        • Jan 2007
                        • 1441
                        • Turku

                        #12
                        Vissiin on korjattu tähän m62 malliin se öljypumpun pulttien löystyminen.
                        Nyt: VW Golf 1.4 TSI 118kW -10
                        ex E39 535iA -97
                        sekä x määrä riisikippoja


                        Kesäautona toimii vw kupla -65

                        Comment

                        • Wiking
                          BTCF Member
                          • Dec 2005
                          • 1647
                          • Laihia

                          #13
                          Originally posted by Wiking View Post

                          Tulee kellekkään muuta mieleen mitä kannattais tarkistaa/vaihtaa samalla kun tuo nyt puretaan?

                          Nyt siis ainakin vaihtuu:
                          -Jäähd nesteet
                          -öljyt
                          -suodatin
                          Entäs sit kannattaisko uusia myös:
                          -ketju/ketjut?
                          -rattaat?
                          -vesipumppu?
                          -tulpat?
                          -ajotus säätö/tarkastus?
                          Last edited by Wiking; 12-12-2009, 23:36.
                          Nyt
                          BMW 330e g21 M-Sport
                          Ennen
                          BMW 320d f31 M-Sport, BMW 320d f30, BMW 520d e60, BMW 520d e61, BMW 330d e90, BMW 320 e46 cabi, Audi A4 S-line 2.0 TDi B7, BMW ALPINA D10, BMW 330 xia feislift e46, BMW M5 e39, BMW 535 e39, BMW 730 e38, BMW 328 coupe e36, BMW 525 TDSa e34, BMW 324 TDic e30, BMW 320 coupe e36, VW Golf mkII 1.8i

                          Comment

                          • Vehkis
                            Bimmer Enthusiast
                            • Jan 2007
                            • 1441
                            • Turku

                            #14
                            Tyyppivikanahan näistä hajoaa tuo vesipumppu jossain 250tkm kohdilla, joten sen varmaan vois ainakin vaihtaa..
                            Nyt: VW Golf 1.4 TSI 118kW -10
                            ex E39 535iA -97
                            sekä x määrä riisikippoja


                            Kesäautona toimii vw kupla -65

                            Comment

                            • Cell
                              Bimmer Enthusiast
                              • Jun 2004
                              • 7037
                              • Uusikaupunki

                              #15
                              Vesipumppu on pakko irroittaa, siinähän sen voi sitten samalla miettiä vaihtaako.

                              Ja löystyy ne öljypumpun pultitkin. Jakopään rattaiden pultteja ei parane löysätä jos ei ole säätötyökaluja.
                              325i -08
                              i3 REx -17
                              M5 -98 Imolarot
                              535i -90 N/A project (maatumassa)

                              Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎