Bemu jätti vaimon tienpäälle 14.12.09. Ajattelin, että olisko jakohihna mennyt poikki? Jakohihna oli vaihdettu ”ohjauspyörineen” merkkiliikkeessä 195 000 km ja nyt on mittarissa 224 000 km => 29 000 km. Hinattiin bemu ko. liikkeeseen.
Liikkeestä ilmoitettiin, että jakohihna on kunnossa, mutta bemusta on mennyt virranjakaja ja pyörijä rikki. Ihmettelin vähän asiaa, mutta sovittiin, että laitetaan se nyt sitten kuntoon, koska vika kerran on siinä. Virranjakaja ja pyörijä menivät tilaukseen ja ne saapuivat tänään 21.12.09.
Liikkeestä soitettiin tänään, että virranjakaja on laitettu kuntoon, mutta vika johtuukin nokka-akselin hihnapyörän pultin katkeamisesta.
Kerroin heidän liikkeessä tehdystä nokka-akselin hihnan ja ohjauspyörien vaihdosta 195 000 km kohdalla ja mahdollisesta takuuseen liittyvistä korjausmahdollisuuksista. Työnjohtaja kävi tiedustelemassa asiaa ja kertoi, että nokka-akselin hihnapyörää ja katkennutta pulttia ei tarvitse irrottaa jakohihnan vaihdon vuoksi.
Vielä ei tiedetä mitä kaikkea tuo pultin katkeaminen on venttiileille ja koko koneelle aiheuttanut. Joka tapauksessa kyseessä saattaa olla suuret kustannukset. Tästä syystä sovittiin, että bemulle ei tehdä tässä vaiheessa vielä mitään. Menen katsomaan autoa huomenaamulla.
Ihmetyttää kovasti moinen pultin katkeaminen, eli mistä se saattaisi johtua? Ainakin tulee mieleen, että olisiko se katkennut vanhuuttaan? Lisäksi tulee mieleen, olisiko esim. jakohihna voinut jostakin ohjauspyörien rikkoontumisen tms. seurauksena mennä jumiin ja se olisi sitten rikkonut hihnapyörän pultin?
Moottorille ei ole tietääkseni jakohihnojen vaihtojen lisäksi tehty muuta kuin hydraulisten venttiilinostimien vaihto jossain 170 000 km tienoilla.
Jotta pystyisin puolustamaan oikeuksiani huomenaamuna, niin mistä arvelisitte tuon pultin katkeamisen johtuvan?
Liikkeestä ilmoitettiin, että jakohihna on kunnossa, mutta bemusta on mennyt virranjakaja ja pyörijä rikki. Ihmettelin vähän asiaa, mutta sovittiin, että laitetaan se nyt sitten kuntoon, koska vika kerran on siinä. Virranjakaja ja pyörijä menivät tilaukseen ja ne saapuivat tänään 21.12.09.
Liikkeestä soitettiin tänään, että virranjakaja on laitettu kuntoon, mutta vika johtuukin nokka-akselin hihnapyörän pultin katkeamisesta.
Kerroin heidän liikkeessä tehdystä nokka-akselin hihnan ja ohjauspyörien vaihdosta 195 000 km kohdalla ja mahdollisesta takuuseen liittyvistä korjausmahdollisuuksista. Työnjohtaja kävi tiedustelemassa asiaa ja kertoi, että nokka-akselin hihnapyörää ja katkennutta pulttia ei tarvitse irrottaa jakohihnan vaihdon vuoksi.
Vielä ei tiedetä mitä kaikkea tuo pultin katkeaminen on venttiileille ja koko koneelle aiheuttanut. Joka tapauksessa kyseessä saattaa olla suuret kustannukset. Tästä syystä sovittiin, että bemulle ei tehdä tässä vaiheessa vielä mitään. Menen katsomaan autoa huomenaamulla.
Ihmetyttää kovasti moinen pultin katkeaminen, eli mistä se saattaisi johtua? Ainakin tulee mieleen, että olisiko se katkennut vanhuuttaan? Lisäksi tulee mieleen, olisiko esim. jakohihna voinut jostakin ohjauspyörien rikkoontumisen tms. seurauksena mennä jumiin ja se olisi sitten rikkonut hihnapyörän pultin?
Moottorille ei ole tietääkseni jakohihnojen vaihtojen lisäksi tehty muuta kuin hydraulisten venttiilinostimien vaihto jossain 170 000 km tienoilla.
Jotta pystyisin puolustamaan oikeuksiani huomenaamuna, niin mistä arvelisitte tuon pultin katkeamisen johtuvan?
Comment