Announcement

Collapse
No announcement yet.

M52TU moottori hajos?!

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • racingred
    Bimmer Fanatic
    • Oct 2006
    • 256

    M52TU moottori hajos?!

    Mikä hemmetti tuohon nyt tuli? Laitoin auton käyntiin pakkasesta -22 ilman roikkaa, lähin ajamaan, muutaman kilometrin päästä aloin pysähtymään ja painoin kytkimen pohjaan. Huomasin että kierrokset tippui ihan muutamaan sataan ja sitten kone sammui. Kun kokeilin käynnistää, yrittää pyöräyttää konetta mutta ei jaksa pyöräyttää kuitenkaaan. Leikkasko se kiinni? Autoon vaihdettu muutama tuhat km sitten castrollin edge sport 0w-40, nyt tikussa ei näkynyt ees öljyä?!? Nyt auto pajalla sulamassa, saa nähä mikä tuomio tulee. Niin ja auto on 528i bensa ja ajettu vaan reipas 100tkm.
  • Morkai
    BTCF Member
    • Sep 2005
    • 3197
    • Saarijärvi

    #2
    Oot sit ajanu ilmeisesti ilman öljyjä, noi Edget tulee moottorista läpi että heilahtaa, öljyn tarkistus ja lisäys suotavaa 100km välein. Omaan erimerkkiseen kulkineeseen laitoin noi ja alkohan se pitää ne sisällä, kun uusin kourallisen tiivisteitä sekä veto, nokka ja apuakselin stefat.

    (Edit: kysymys oli myös reilu 100tkm ajetusta pelistä, mutta aika tekee tehtävänsä noille tiivisteille ja toi öljy auttaa määrittämään heikot kohdat)
    sigpic
    E23 728iA V8-projekti
    E38 730D -projekti
    E39 540iA -projekti
    I01 i3 -projekti

    Vikakoodinlukua Saarijärvellä, myös vanhat ja vaikeat (1986-2006)

    Comment

    • peltone
      BTCF Member
      • Jan 2005
      • 8092
      • Willähde

      #3
      Vikakoodin lukuun
      E30 316 -87
      E91 325i -06
      E61 530d -06
      F10 520d -14
      ex. E30x9, E34x2, E39x2, E36x2 E46x3

      Comment

      • Cell
        Bimmer Enthusiast
        • Jun 2004
        • 7037
        • Uusikaupunki

        #4
        Eikö huudellu mitään öljynpaineista tai vähäisestä öljymäärästä?
        325i -08
        i3 REx -17
        M5 -98 Imolarot
        535i -90 N/A project (maatumassa)

        Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05

        Comment

        • MajorDrake
          Bimmer Enthusiast
          • Apr 2006
          • 7536
          • Jyväshyvä

          #5
          Originally posted by Cell View Post
          Eikö huudellu mitään öljynpaineista tai vähäisestä öljymäärästä?
          Se on myöhästä jo kun öljypaineen valo syttyy,
          kokemusta on...
          M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
          Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
          Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...

          Comment

          • MakeH
            Bimmer Enthusiast
            • Feb 2004
            • 1170
            • Vantaa

            #6
            Öljyt on menneet huohottimen kautta imusarjaan ja sieltä palotilaan.

            Hyvällä tuurilla selviää tulppien irroituksella ja huohottimen vaihdolla.

            Comment

            • racingred
              Bimmer Fanatic
              • Oct 2006
              • 256

              #7
              Ei antanu mitään varoitusta... ei palanu öljyvalot eikä mitkään varoitusvalot.

              Kunhan kone ois vaan ehjä. Semmoinen jäi kertomatta, että pysähdyksissä huomasin että kabiinissa oli öljyn hajua.

              Nii ja koneeseen vaihdettu venakopan kaikki tiivisteet + vanoksen tiivisteet 7tkm sitten.

              Mutta jos tästä selvitään MakeH:n kertomalla tavalla, olis kyllä iso helpotus... Eli oisko tuo huohotin sitten jäätynyt?! Voisko joku laittaa räjäytyskuvista missä se on konepellin alla ja millainen osa kyseessä.

              Comment

              • Haju69
                Administrator
                • Nov 2005
                • 16390
                • Leppävirta

                #8
                Varmaankin juuri tästä huohottimesta puhuttiin hieman aiemmin täällä
                http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=62436&page=3 (Kuva post #24)
                -huohotinventtiili-/"separaattori"-

                itsellä sama huolto edessä ja auto 528 -97
                Last edited by Haju69; 04-01-2010, 14:13.
                LMC 630 R Liberty 2,8tdi '99
                E32 Diamantscwharz 750iL '94

                E36 Hellrot 328i M-Sport ´96
                B8 Audi A4 1,8 TFSI Quattro '10

                Vikakoodin luvut/nollaukset, koodausta savon maalla.
                Myös vikakoodien luku ja nollaus yms koodaukset VAG ajoneuvoihin jotka varustettu OBD2 pistokkeella.
                Nakkaa viestiä privalla jos tarvetta. Tai sitten ihan puhelimeen. Nollaneljänolla73kaksi403viisi.

                Comment

                • racingred
                  Bimmer Fanatic
                  • Oct 2006
                  • 256

                  #9
                  Eikö tuo separaattori ongelma ole vain noissa vanhemmissa, ei TU-moottorisissa vehkeissä?



                  Eli osa nro. 1 on tukossa, tai jokin letku ehkä? tai sitten rikki?
                  Last edited by racingred; 04-01-2010, 14:18.

                  Comment

                  • Haju69
                    Administrator
                    • Nov 2005
                    • 16390
                    • Leppävirta

                    #10
                    Originally posted by racingred View Post
                    Eikö tuo separaattori ongelma ole vain noissa vanhemmissa, ei TU-moottorisissa vehkeissä?
                    asiasta sen tarkemmin tietämättä, niin miksei myös uudemmissa voisi ilmaantua tuollainen vika joskus??

                    Mikäs se autosi nyt oli sitten vuosimalliltaan?
                    LMC 630 R Liberty 2,8tdi '99
                    E32 Diamantscwharz 750iL '94

                    E36 Hellrot 328i M-Sport ´96
                    B8 Audi A4 1,8 TFSI Quattro '10

                    Vikakoodin luvut/nollaukset, koodausta savon maalla.
                    Myös vikakoodien luku ja nollaus yms koodaukset VAG ajoneuvoihin jotka varustettu OBD2 pistokkeella.
                    Nakkaa viestiä privalla jos tarvetta. Tai sitten ihan puhelimeen. Nollaneljänolla73kaksi403viisi.

                    Comment

                    • Petri.Kekkonen
                      Bimmer Enthusiast
                      • Jan 2006
                      • 7453
                      • Oulu

                      #11
                      Originally posted by Morkai View Post
                      Oot sit ajanu ilmeisesti ilman öljyjä, noi Edget tulee moottorista läpi että heilahtaa, öljyn tarkistus ja lisäys suotavaa 100km välein.
                      Mulla noi samat Edget olleet useamman vuoden käytössä M52B25TU:ssa eikä mitään ongelmaa että tulis läpi.

                      Originally posted by racingred View Post
                      Eikö tuo separaattori ongelma ole vain noissa vanhemmissa, ei TU-moottorisissa vehkeissä?
                      Eikös noita ole tälläkin foorumilla dokumentoitu molemmissa versioissa ihan yhtä lailla?
                      E92 335i LCI M Sport '10, Alpinweiss3
                      E39 523i M Sport '00, Titansilber

                      Comment

                      • racingred
                        Bimmer Fanatic
                        • Oct 2006
                        • 256

                        #12
                        Originally posted by Haju69 View Post
                        asiasta sen tarkemmin tietämättä, niin miksei myös uudemmissa voisi ilmaantua tuollainen vika joskus??

                        Mikäs se autosi nyt oli sitten vuosimalliltaan?
                        Eli valmistettu 2000 puolella.

                        Eikös noita ole tälläkin foorumilla dokumentoitu molemmissa versioissa ihan yhtä lailla?
                        Oisko laittaa linkkiä?

                        Comment

                        • Bmw Master
                          Bimmer Enthusiast
                          • Jan 2004
                          • 13155
                          • Kokomo

                          #13
                          Originally posted by racingred View Post
                          Oisko laittaa linkkiä?

                          Comment

                          • Juhis
                            BTCF Honorary Member
                            • Jul 2002
                            • 19178
                            • -

                            #14
                            Huohotin luultavasti mennyt tukkoon / jäätynyt ja öljyt karanneet väärään paikkaan.
                            All good things come to those who wait.

                            Käy katsomassa -> Lowrider.fi Facebook group

                            Sound Factory Bar & Nightclub

                            Autojen tuonti Saksasta yli 20 vuoden kokemuksella sekä paljon muuta. -> Blauweiss Import. Myös Cerwin-Vega! tuotteet ja DJ-palvelut edullisesti kauttani.

                            Comment

                            • racingred
                              Bimmer Fanatic
                              • Oct 2006
                              • 256

                              #15
                              11617533400 huohotin

                              11617533398 letku

                              11617533399 letku

                              11157532629 letku

                              Laitan heti tilaukseen nuo talvimallin huohottimen osat.

                              Tuli muuten mieleen että venttiilikopassa oli painetta, kun käytin korkkia auki.

                              Eli kuinka tässä nyt kannattaa edetä korjauksessa, jos öljyt on menneet väärää paikkaan? Kuinka saan koslan pelaamaan taas, eli öljyt pois väärästä paikasta??

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎