Originally posted by MakeH
View Post
M52TU moottori hajos?!
Collapse
X
-
Varmaan kannattaa ajaa vielä korkeilla kierroksilla, jotta öljy häipyy pois putkesta.Originally posted by racingred View PostNyt auto taas kunnossa. Koneesta oli kadonnu 4l (!) öljyä... 1,5l siitä löytyi palotilasta. Ajoin tuossa 100km tuntui toimivan täysin normaalisti, pysähtyessä huomasi vaan aika kovan öljynkäryn joka tuli pakoputkesta.
Comment
-
niin menee
Juu on nähty jopa m57d30 kiertokangen menevän kieroksi kun öljy menee männän päälle. tämä oli kyllä turbon laakereiden hajoamisen takia kun ajoa oli jatkettu viimeiseen asti.Originally posted by Jürgen_ View PostTuollainen "nestepuristus" paukkaa äkkiä kammet käyriksi ja kampuran poikki jos pääsee imaisemaan kerralla suuren määrän nestettä sylinteriin esim. vettä hörpätessä ilmanputsarin kautta. Öljyä tuskin pääsee kerralla niin paljoa että tuollainen vahinko pääsee käymään.
Dieselissä kun on vielä erittäin jykevät veivit niin arvata vaan saattaa kuinka bensakoneen puolta hennommille käy....
arvaan että jonkin ajan päästä alkaa kiertokanget katkeilla näistä jumiin ajetuista kunhan tulee kevät ja vähän pitoa asfalttiin....
Comment
-
Mulla teki ton saman reilu 20 pakkasessa, kone sammu vauhista ja kun starttasin kuulu helvetillinen kolina. Hinautin auton pajalle, huohotin oli jäässä... Mulla jo tonnit vilis silmissä mut onneks selvis putsauksella ja venakopan tiivisteen vaihdolla.. Mulla kans on pakoputki marinoitu öljyllä, nyt on n.600km. takana tuon episodin jälkeen ja nyt rupee se öljyn käry hälvenemään...
F31 320d lci
ex bemut.
e92 325i -07
e91 325d -08
e60 530da "m-sport" -04
e39 525iat -01
Comment
-
Ei ne niin pienestä siipeen ota =) Ainakaan itsellä viime talvena.. lorautti litran öljyä pakoputken kautta pihalle myös. Siinä sitten savujen tullessa tajusin heti mitä oli käynyt. Tarkistin öljynmäärän ja annoin ebrin lämmittää konetta ~30min ja kävin postissa kaikessa rauhassa. Ja kyllä hävetti odotelle postin edessä että tulisi sopiva startata väli lähteä paikalta "lievästi" savuavalla autolla.. Oli meinaan koko tienoo niin täynnä savua koneen käydessä että vieläkin hirvittää.. =OOriginally posted by viktor View PostSaattaa olla katalysaattori aika pahassa hapessa? Menikö vaihtoon?
Pari-kolme päivää episodin jälkeen kävin leimalla. Päästöt olivat ihan kunnossa mittauksissa. Koneelle annoin kyllä happea kun oli huohotin rassattu että varmasti paloi paskat putkesta pois.Last edited by fraatti; 09-01-2010, 00:44.F11 535dX LCI
Vikadiagnostikkaa ja sekalaista ropaamista Tampereen kupeessa...
Comment
-
Juurikin näin. Tuo m52TU on ikiliikkuja jota ei yksi huohotinjäätyminen tuhoa.Originally posted by fraatti View PostEi ne niin pienestä siipeen ota =) Ainakaan itsellä viime talvena.. lorautti litran öljyä pakoputken kautta pihalle myös. Siinä sitten savujen tullessa tajusin heti mitä oli käynyt. Tarkistin öljynmäärän ja annoin ebrin lämmittää konetta ~30min ja kävin postissa kaikessa rauhassa. Ja kyllä hävetti odotelle postin edessä että tulisi sopiva startata väli lähteä paikalta "lievästi" savuavalla autolla.. Oli meinaan koko tienoo niin täynnä savua koneen käydessä että vieläkin hirvittää.. =O
Pari-kolme päivää episodin jälkeen kävin leimalla. Päästöt olivat ihan kunnossa mittauksissa. Koneelle annoin kyllä happea kun oli huohotin rassattu että varmasti paloi paskat putkesta pois.
Comment
Comment