Announcement

Collapse
No announcement yet.

M52TU moottori hajos?!

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • racingred
    Bimmer Fanatic
    • Oct 2006
    • 256

    #16
    Hienoa, sain oulun wetteriltä tilattua suoraan nuo osat kun oli hyllyssä

    Nyt auto sulaksi pajalla ja tulppien irrotus että saa sen taas ajoon. Sitten noitten osien vaihto kunhan ne saapuvat.

    Huh vaikuttais että selvittiin säikähdyksellä....

    Comment

    • eldrin
      Bimmer Fanatic
      • May 2007
      • 521
      • Espoo

      #17
      Näinhän siinä on käynyt, itellä sama jumppa reilu viikko sitten ja oireet täsmää 100%. Jos konehuoneessa ei haise palaneelta öljyltä, selvinnet myös ilman venakopan tiivisteen vaihtoa. Yleensä se tiiviste korkkaa siitä pakosarjan kohdalta kun tarpeeks kerää painetta yläkertaan.
      e60 530iA -04 Olivine Grün
      e34 525i touring -94 Calypsorot///ex
      e28 518 -83 Tikkurila-optik///ex
      e36 328CiA -96 Aegaeisch Blau ///ex
      e34 540iA -94 Arktissilber
      ///ex

      Comment

      • racingred
        Bimmer Fanatic
        • Oct 2006
        • 256

        #18
        Venakopan tiiviste on vasta vaihdettu, toivottavasti ei tarvi enää sitä vaihtaa. Vaikka eihän tuo kallis ole, mutta kuitenkin. öljyn käryä en huomannut konetilassa, mutta kabiinissa kylläkin.
        Last edited by racingred; 04-01-2010, 15:27.

        Comment

        • racingred
          Bimmer Fanatic
          • Oct 2006
          • 256

          #19
          Niin neuvvokaas nyt joku, eli auttaako muu kuin että tulpat irti ja pyörittää kone tyhjäksi? Koneeseen laitettiin kuulemma 2l öljyä, ja vasta sitten alkoi tikussa näkymään eivät alkaneet pakkasessa tulppia aukomaan, huomenna saadaan se vasta lämpimään. Mutta kertokaas joku jolla on ollut sama ongelma

          Comment

          • mattijus
            Bimmer Rookie
            • Jun 2003
            • 70

            #20
            Originally posted by racingred View Post
            Niin neuvvokaas nyt joku, eli auttaako muu kuin että tulpat irti ja pyörittää kone tyhjäksi? Koneeseen laitettiin kuulemma 2l öljyä, ja vasta sitten alkoi tikussa näkymään eivät alkaneet pakkasessa tulppia aukomaan, huomenna saadaan se vasta lämpimään. Mutta kertokaas joku jolla on ollut sama ongelma

            Jos se autosi on pajalla, niin kyllä ne kertoo.

            Tiedän yhden vastaavan tapauksen, jolloin mitään ei hajonnut.

            Comment

            • Micce///M
              Bimmer Enthusiast
              • Jun 2008
              • 3552
              • Hämeenlinna

              #21
              Veikkaisin kanssa tuota, että öljyt karanneet huohottimen kautta palotilaan ja aiheuttaneet "hydroblockin" koska kone ei pyöri?

              Voi olla äkkiä muutakin remonttia edessä

              Comment

              • Jürgen_
                Bimmer Enthusiast
                • May 2008
                • 2707
                • Mylsä

                #22
                Tuollainen "nestepuristus" paukkaa äkkiä kammet käyriksi ja kampuran poikki jos pääsee imaisemaan kerralla suuren määrän nestettä sylinteriin esim. vettä hörpätessä ilmanputsarin kautta. Öljyä tuskin pääsee kerralla niin paljoa että tuollainen vahinko pääsee käymään.
                Ei riemulla rajaa kun Bemulla ajaa...

                Comment

                • arpuC
                  Bimmer Enthusiast
                  • Jul 2006
                  • 1377

                  #23
                  Originally posted by MajorDrake View Post
                  Se on myöhästä jo kun öljypaineen valo syttyy,
                  kokemusta on...
                  Eikö Bemareissa muka ole varoitusta vähäisestä öljynpaineesta? Vanhoissa ooppeleissakin oli tuollainen, että syttyi ensiksi keltainen öljynpainevalo ja seuraavasta sitten punainen, jolloin oli hyvä lopettaa ajo ja lisätä öljyä. Kumma jos tälläistä varoitusta ei ole premium-luokan autoissa :think
                  Miks sä sytytit Bemarin palaa?
                  En löydä enää sun luo
                  Teitkö sä tän tahallaan?
                  Nyt kaikki palaa.

                  Comment

                  • Jamppa1983
                    BTCF Member
                    • Jan 2005
                    • 739
                    • Pirkanmaa

                    #24
                    Originally posted by arpuC View Post
                    Eikö Bemareissa muka ole varoitusta vähäisestä öljynpaineesta? Vanhoissa ooppeleissakin oli tuollainen, että syttyi ensiksi keltainen öljynpainevalo ja seuraavasta sitten punainen, jolloin oli hyvä lopettaa ajo ja lisätä öljyä. Kumma jos tälläistä varoitusta ei ole premium-luokan autoissa :think
                    Kyllä on, vilkkuu aluksi kaarteissa jos vähän öljyä (pumppu haukkaa tyhjää) tai öljyn paine on alhainen. Ainakin vanhoissa näin ja uskompa että ei ole mennyt tekniikka taakse päin. Uusissa tais olla kaksi erillista anturia paineelle ja määrälle, ainakin joissakin moottori malleissa.
                    Tyytyväinen ihminen on kehityksen jarru!

                    M3 e90 & "M3" e30 turbo

                    Comment

                    • Haju69
                      Administrator
                      • Nov 2005
                      • 16390
                      • Leppävirta

                      #25
                      Minä en ole kyllä huomannut omassa 528 -97 mitään valomerkkejä tai muutakaan öljyn vähyydestä niinkuin entinen E34 535 ilmoitti kuitenkin ajotietokoneessakin. Pitäisikö tässä olla jokin ilmoittava tekijä?
                      LMC 630 R Liberty 2,8tdi '99
                      E32 Diamantscwharz 750iL '94

                      E36 Hellrot 328i M-Sport ´96
                      B8 Audi A4 1,8 TFSI Quattro '10

                      Vikakoodin luvut/nollaukset, koodausta savon maalla.
                      Myös vikakoodien luku ja nollaus yms koodaukset VAG ajoneuvoihin jotka varustettu OBD2 pistokkeella.
                      Nakkaa viestiä privalla jos tarvetta. Tai sitten ihan puhelimeen. Nollaneljänolla73kaksi403viisi.

                      Comment

                      • Risto113
                        Bimmer Enthusiast
                        • Feb 2005
                        • 1203
                        • GrassLake

                        #26
                        Originally posted by Haju69 View Post
                        Minä en ole kyllä huomannut omassa 528 -97 mitään valomerkkejä tai muutakaan öljyn vähyydestä niinkuin entinen E34 535 ilmoitti kuitenkin ajotietokoneessakin. Pitäisikö tässä olla jokin ilmoittava tekijä?
                        Jos sulla ylipäänsä on siinä 528:ssa ajotietokone, niin kyllä se osaa ilmoittaa öljyn vähyydestä.

                        Ilman varsinaista OBC:täkin näkyy kyllä jotain kulutuslukemiakin ym. mutta täysi check control puuttuu.

                        edit: enpäs tiedäkkään, voi olla että osaa ilman ajotietokonettakin näyttää keltaisella kannulla öljyn määrän varoituksen...

                        Comment

                        • Ekape
                          Bimmer Fanatic
                          • Jun 2005
                          • 205
                          • Luvia

                          #27
                          Originally posted by racingred View Post
                          Eikö tuo separaattori ongelma ole vain noissa vanhemmissa, ei TU-moottorisissa vehkeissä?



                          Eli osa nro. 1 on tukossa, tai jokin letku ehkä? tai sitten rikki?
                          Eli kun putkeen 2 tulee tukos niin lohkossa paine nousee ja tuuppaa öljyä putken 4 kautta osalle 1 ja täältä putkea 3 pitkin suoraan imusarjaan josta löytää reittinsä palotilaan.

                          Comment

                          • Lakeson
                            Bimmer Fanatic
                            • Jul 2004
                            • 649
                            • Jyväskylä

                            #28
                            Originally posted by Risto113 View Post
                            Jos sulla ylipäänsä on siinä 528:ssa ajotietokone, niin kyllä se osaa ilmoittaa öljyn vähyydestä.

                            Ilman varsinaista OBC:täkin näkyy kyllä jotain kulutuslukemiakin ym. mutta täysi check control puuttuu.

                            edit: enpäs tiedäkkään, voi olla että osaa ilman ajotietokonettakin näyttää keltaisella kannulla öljyn määrän varoituksen...
                            Onko noissa singlevanos koneissa 'keltainen kannu' -valoa?
                            Ei mopolla mahottomia..

                            Comment

                            • Bmw Master
                              Bimmer Enthusiast
                              • Jan 2004
                              • 13155
                              • Kokomo

                              #29
                              Originally posted by arpuC View Post
                              Vanhoissa ooppeleissakin
                              Vanhat ooppelit vuoti öljyä kokoajan joten se oli tarpeeseen.

                              Premium luokan autoissa ei moista tarvita, eihän uusissa ole enää edes lämpömittaria...

                              Comment

                              • MakeH
                                Bimmer Enthusiast
                                • Feb 2004
                                • 1170
                                • Vantaa

                                #30
                                Originally posted by Bmw Master View Post
                                Vanhat ooppelit vuoti öljyä kokoajan joten se oli tarpeeseen.

                                Premium luokan autoissa ei moista tarvita, eihän uusissa ole enää edes lämpömittaria...
                                Joo, bemari jätti sen uusista pois kun eihän se pakkasella olisi liikkunut siniseltä alueelta minnekään.Olisi vaan aiheuttanut turhia kyselyitä huollossa.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎