Announcement

Collapse
No announcement yet.

Mitkä m10 veivit?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Ears
    Bimmer Rookie
    • Apr 2008
    • 94
    • Oulunseutu

    Mitkä m10 veivit?

    Vanhaa 2.0 m10 purkaessa löytyi oikean puoleiset kanget.
    Ostin aikaisemmin poratun vanhan m10 lohkon jossa paljon haukutut mahlen männät joissa kanget paikallaan.
    Onko nuo kanget jostakin 1.8 koneesta vai mistä? OEM ei näytä kuin samaa kuvaa kaiken ikäisille m10 moottoreille.
    Eroja noista löytyy aika paljon. Kumpiakohan kannattaisi käyttää?

    Lohkoa laskettu jolloin pitäisi ketjua saada kirittyä joten ootteko tehny manuaalisia kiristimiä vai pelkästään öljykuppia kairaamalla?
    Attached Files
  • Muumi
    BTCF Member
    • Oct 2002
    • 1702
    • Rovaniemi

    #2
    Originally posted by Ears View Post
    Vanhaa 2.0 m10 purkaessa löytyi oikean puoleiset kanget.
    Ostin aikaisemmin poratun vanhan m10 lohkon jossa paljon haukutut mahlen männät joissa kanget paikallaan.
    Onko nuo kanget jostakin 1.8 koneesta vai mistä? OEM ei näytä kuin samaa kuvaa kaiken ikäisille m10 moottoreille.
    Eroja noista löytyy aika paljon. Kumpiakohan kannattaisi käyttää?

    Lohkoa laskettu jolloin pitäisi ketjua saada kirittyä joten ootteko tehny manuaalisia kiristimiä vai pelkästään öljykuppia kairaamalla?

    Vasemmanpuoleiset on muokatut!
    Näyttää kovasti minun vanhoilta... :think Mistä hommasit?
    Oikeanpuoleiset täysin vakiot.
    E24 635csi

    Comment

    • Ears
      Bimmer Rookie
      • Apr 2008
      • 94
      • Oulunseutu

      #3
      Rovaniemeltä. Onko nuo mistä vehkeestä?

      Comment

      • Muumi
        BTCF Member
        • Oct 2002
        • 1702
        • Rovaniemi

        #4
        Originally posted by Ears View Post
        Rovaniemeltä. Onko nuo mistä vehkeestä?
        Eli minun vanhat.
        Ovat alunperin M10B18 koneesta. Noita on vaan hieman kevennetty, sorvissa ja rälläkällä
        Alunperin olleet täysin samanlaiset kuin kuvassasi oleva oikeanpuolen kanki.
        E24 635csi

        Comment

        • Tzeimi
          Bimmer Enthusiast
          • Nov 2004
          • 2067
          • Banshee - Jyväskylä

          #5
          Originally posted by Muumi View Post
          Eli minun vanhat.
          Ovat alunperin M10B18 koneesta. Noita on vaan hieman kevennetty, sorvissa ja rälläkällä
          Paljonko kevenivät?

          Alunperin olleet täysin samanlaiset kuin kuvassasi oleva oikeanpuolen kanki.
          nus-nus- tapin öljyreikä -nus-nus
          Ei ilolla rajaa kun M2:lla ajaa.
          & 02 tulpo saniteetti dyno




          Älä väkisin, ota isompi vasara.
          If the car hasn´t been worth racing it´s not worth having

          Comment

          • Muumi
            BTCF Member
            • Oct 2002
            • 1702
            • Rovaniemi

            #6
            Originally posted by Tzeimi View Post
            Paljonko kevenivät?



            nus-nus- tapin öljyreikä -nus-nus
            En muista enää niin vanhoja. Nuo on tehty 10 vuotta sitten...

            Öljyreikä toisella puolella.:think
            Nin ja onhan oikeanpuoleisessa laakereiden lukot eripuolilla, tuossa ykskasin veivissä samalla puolen.
            E24 635csi

            Comment

            • Ears
              Bimmer Rookie
              • Apr 2008
              • 94
              • Oulunseutu

              #7
              Ei ole öljyreikää toisella puolella. Onko nuo ollu sulla paikoillaan jossakin kompinaatiossa? Itellä menossa koneistukseen alakerta ja mietiskelin kummat laittaisi tasapainoitukseen.:think
              Onko tuo lohko ja männätkin sinun vanhoja? Kaks mäntää sulatettu tuossa lohkossa.
              Onko noilla laakerihommilla mitään merkittävää eroa?
              Milloin olet nuo myynyt eteenpäin?

              Comment

              • Muumi
                BTCF Member
                • Oct 2002
                • 1702
                • Rovaniemi

                #8
                Originally posted by Ears View Post
                Ei ole öljyreikää toisella puolella. Onko nuo ollu sulla paikoillaan jossakin kompinaatiossa? Itellä menossa koneistukseen alakerta ja mietiskelin kummat laittaisi tasapainoitukseen.:think
                Onko tuo lohko ja männätkin sinun vanhoja? Kaks mäntää sulatettu tuossa lohkossa.
                Onko noilla laakerihommilla mitään merkittävää eroa?
                Milloin olet nuo myynyt eteenpäin?
                Ollu paikoillaan kaverin vapari 1.8:ssa joskus vuosituhannen vaihteessa.Sittemmin ollu tuossa lohkossa, mutta ei ajettu koskaan.
                Taitaa olla sitten lohkokin minun vanha, ollu ahdin käytössä, 2001 viimeksi.
                Menihän siitä muutama kuplan mahle. Paristä männästä painu laki sisään, ja parista meni tappi niin mutkalle ettei irronnu ilman väkivaltaa... EI siis varsinaisesti sulannu yhtään mäntää.

                Tuolla laakerihommalla ole merkitystä. Vanhenmissa veiveissä ovat lukot samalla puolen.

                Myyty muutama vuosi sitten.
                E24 635csi

                Comment

                • Ears
                  Bimmer Rookie
                  • Apr 2008
                  • 94
                  • Oulunseutu

                  #9
                  No niin kannatti kysäistä. Selvisi paljon historiikkia. Itsellä menossa 1502:nen ahtoprojekti johon kyseinen lohko tulossa kiinni.

                  Comment

                  Working...
                  X
                  😀
                  🥰
                  🤢
                  😎
                  😡
                  👍
                  👎