Announcement

Collapse
No announcement yet.

M52b25 lohkonkierteet korkkas.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Bimmerman88
    Bimmer Rookie
    • Jan 2009
    • 117
    • Tämä profiili poistettu käytöstä

    M52b25 lohkonkierteet korkkas.

    joo eli kaiken pahan alku oli siinä kun varaosa toimittaja toimitti viimekesänä liianlyhyet kannenpultit! Yks kierrekorkkas silloin, korjasin time-sertillä, nyt sitten korkkas toinenkierre! Laitoin time-sertit kaikkiin loppuihin ja nyt korkkas se viimeksi korjattu kierre.
    Ostanko lohkon? Löytyykö teräksistä/kannattaako laittaa? Vai ostanko vaihto koneen? M52B28 kiinnostaisi mutta toimiiko samalla moottorinohjauksella?
    ja mistä kannattaa etsiä ja paljonko maksaa...
  • jr66
    Bimmer Enthusiast
    • Apr 2006
    • 16500
    • Asikkala

    #2
    Originally posted by Bimmerman88 View Post
    joo eli kaiken pahan alku oli siinä kun varaosa toimittaja toimitti viimekesänä liianlyhyet kannenpultit! Yks kierrekorkkas silloin, korjasin time-sertillä, nyt sitten korkkas toinenkierre! Laitoin time-sertit kaikkiin loppuihin ja nyt korkkas se viimeksi korjattu kierre.
    Ostanko lohkon? Löytyykö teräksistä/kannattaako laittaa? Vai ostanko vaihto koneen? M52B28 kiinnostaisi mutta toimiiko samalla moottorinohjauksella?
    ja mistä kannattaa etsiä ja paljonko maksaa...
    Kaiken pahan alku on kyllä ollut siinä kun nuo liian lyhyet pultit on asennettu koneeseen...

    Comment

    • Bimmerman88
      Bimmer Rookie
      • Jan 2009
      • 117
      • Tämä profiili poistettu käytöstä

      #3
      kyllähän sen voi noinkin ilmaista, mutta ei ehkä enää tässä vaiheessa edes kiinnosta?

      Comment

      • -Tk-
        Bimmer Fanatic
        • Jul 2002
        • 390
        • Jyväskylä

        #4
        Originally posted by Bimmerman88 View Post
        M52B28 kiinnostaisi mutta toimiiko samalla moottorinohjauksella?
        Itsellä ainakin toiminut 523 -96:ssa kyseinen 2,8l kone jo 20tkm ajan samalla moottorinohjauksella ja en ole huomannut mitään epätavallista käytöstä.
        325d -11, 730i -87, 315 -82 | ex. 530i -07, 325d -07, 330d -04, 323Ci -99, 320i -92 Cabrio, 523i -96, 2x 325i -91, 316i -90, 318is -90, 316i -89, 316 -84, 315 -82

        Comment

        • bmwcruiser
          Bimmer Fanatic
          • Jan 2004
          • 412
          • Lappeenranta

          #5
          Ne kannenpultithan kiertyy sinne lohkoon n. 3 cm (ainakin M50 lohkossa). Miltä matkalta se kierre on korkannu? Ei luulis että sitä kierrettä on kovin pitkältä matkalta rikkoutunu, ootko mitannu? Onko nyt oikeen pituset pultit ja minkä verran näillä pituuseroa? Jos sitä ehjää kierrettä on vaikka 2 cm niin kyllä pitäis pysyä kansi kiinni. Kierretapilla tietysti kaikki kierteet läpi jos tämmönen ratkasu toimii.
          E30

          Comment

          • Bimmerman88
            Bimmer Rookie
            • Jan 2009
            • 117
            • Tämä profiili poistettu käytöstä

            #6
            taitaa olla lähemmäs neljä senttiä se syvyys tuossa alulohkossa siellä on jo kaikissa korjauskierteet ja yksi niistä korkkasi nyt. Etsinnässä joko m52 teräslohko tai vastaava, Jos ei löydy niin m52b28 pataa etsintään...
            Last edited by Bimmerman88; 05-02-2010, 16:17.

            Comment

            • Jürgen_
              Bimmer Enthusiast
              • May 2008
              • 2707
              • Mylsä

              #7
              Originally posted by Bimmerman88 View Post
              taitaa olla lähemmäs neljä senttiä se syvyys tuossa alulohkossa siellä on jo kaikissa korjauskierteet ja yksi niistä korkkasi nyt. Etsinnässä joko m52 teräslohko tai vastaava, Jos ei löydy niin m52b28 pataa etsintään...
              Eikös kaikki m52 lohkot ole alumiinia ja m50 sitten rautapatoja :think
              Onnistuisikohan tuossa käyttää ARP-pultteja?
              Ei riemulla rajaa kun Bemulla ajaa...

              Comment

              • JJT
                Bimmer Enthusiast
                • May 2005
                • 6694
                • .......

                #8
                On m52 tehty rautalohkollakin, tosin ei Suomen markkinoille koskaan, olisko ollu USA:n ja Englannin.
                Myyn:
                M10/20/52 E30-E36 osia

                Comment

                • Bimmerman88
                  Bimmer Rookie
                  • Jan 2009
                  • 117
                  • Tämä profiili poistettu käytöstä

                  #9
                  Arp:n pultit löytyy jo... niin todellakin löytyy tuolta rapakon takaa niitäkin rautamotteja.
                  mutta jos hommaa pelkän lohkon niin joutuu sitäkin työstämään,särötarkastukset,kampipukkien linjaus yms... sama varmaan ostaa jo 2.8pata.

                  Comment

                  • Mr_Doctor
                    Bimmer Fanatic
                    • May 2006
                    • 226
                    • Parolannummi

                    #10
                    No eikös noita kierteitä saa korjattua jollaki pajalla vielä? Luulis nyt ammattilaisilla konstit olevan ettei uutta moottoria tarte alkaa hommaamaan tommosen takia

                    Comment

                    • Bimmerman88
                      Bimmer Rookie
                      • Jan 2009
                      • 117
                      • Tämä profiili poistettu käytöstä

                      #11
                      sinnehän se seuraavaksi on menossa mutta nopeammin saan ajoon kun nostan motin keulille ja lyön johdot kiinni. Kerkeää tuon motin kasaamaan sitten kun on aikaa, pistää talliin moottoripukkiin näytille...

                      Comment

                      • Jürgen_
                        Bimmer Enthusiast
                        • May 2008
                        • 2707
                        • Mylsä

                        #12
                        Originally posted by JJT View Post
                        On m52 tehty rautalohkollakin, tosin ei Suomen markkinoille koskaan, olisko ollu USA:n ja Englannin.

                        Näkyypä olevan euroopan markkinoillekin saatu kun selvittelemään rupesin, special engine with Grey cast-iron crankcase lukee fanssissa. Aina ollut siinä uskossa että m50 rautaa ja m52 alumiinia mutta taas on opittu jotain uutta.
                        Ei riemulla rajaa kun Bemulla ajaa...

                        Comment

                        • JJT
                          Bimmer Enthusiast
                          • May 2005
                          • 6694
                          • .......

                          #13
                          Originally posted by Jürgen_ View Post
                          Näkyypä olevan euroopan markkinoillekin saatu kun selvittelemään rupesin, special engine with Grey cast-iron crankcase lukee fanssissa. Aina ollut siinä uskossa että m50 rautaa ja m52 alumiinia mutta taas on opittu jotain uutta.
                          OT, muistaakseni maissa joissa on paljon rikkipitoisempaa bensaa.
                          Myyn:
                          M10/20/52 E30-E36 osia

                          Comment

                          • Bimmerman88
                            Bimmer Rookie
                            • Jan 2009
                            • 117
                            • Tämä profiili poistettu käytöstä

                            #14
                            Niinpä. Taitaa rikki tuhota tuon nikasilin... Virtala Racingiltä ehkä saisi teräslohkon... kun taitaa tulla osaa jonkun verran amerikastakin. Siis jos haluaa helpolla päästä. halvimmaksi tulee silti ostaa joku vaihtomotti, kun lohkoa käyttää pajalla ja sovittelee sinne laakerilinjat yms. niin taitaa tulla hintaa sillekkin...

                            Comment

                            • Cell
                              Bimmer Enthusiast
                              • Jun 2004
                              • 7037
                              • Uusikaupunki

                              #15
                              Mikä pakkomielle niitä on jenkeistä tuoda, kun M50 lohkoja on pilvin pimein maassa.
                              325i -08
                              i3 REx -17
                              M5 -98 Imolarot
                              535i -90 N/A project (maatumassa)

                              Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎