Announcement

Collapse
No announcement yet.

M52b25 lohkonkierteet korkkas.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Jopi
    BTCF Member
    • Nov 2004
    • 374
    • Oulu

    #16
    Muistanko väärin vai oliko m52 "teräslohkot" putkitettuja alumiinilohkoja?
    Ajellaan: e36 M3 Cabriolet -96
    e39 M5

    Comment

    • Jürgen_
      Bimmer Enthusiast
      • May 2008
      • 2707
      • Mylsä

      #17
      Teräslohko 22kg painavampi, oiskohan ihan kokorautaa :think eikä ole vissiin ihan sama kuin m50 lohko...
      Ei riemulla rajaa kun Bemulla ajaa...

      Comment

      • Cell
        Bimmer Enthusiast
        • Jun 2004
        • 7037
        • Uusikaupunki

        #18
        Terästä ne ei ole, eikä liiemmin putkitettuja. M50 -lohko eroaa hyvin suurella todennäköisyydellä jenkkilohkosta korkeintaan öljyruiskujen puolesta.
        325i -08
        i3 REx -17
        M5 -98 Imolarot
        535i -90 N/A project (maatumassa)

        Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05

        Comment

        • k0rppi
          Bimmer Fanatic
          • Jan 2008
          • 784
          • Varkaus

          #19
          helicoilit varmaan jelppaa ja punasta locktiten kierrelukitetta

          Comment

          • Radon
            Bimmer Fanatic
            • Jul 2003
            • 463
            • Suomi-Finland

            #20
            Originally posted by k0rppi View Post
            helicoilit varmaan jelppaa ja punasta locktiten kierrelukitetta
            Kierteitähän oli yritetty jo korjata huonoin tuloksin. Vihreä locktite olikohan se 270 on kyllä lujempaa mitä punainen ja on kyllä varsin lujaa jos ilman lämmitystä meinaa auki saada.

            Yksi kokeilun arvoinen juttu voisi olla nämä alumiiniinin korjaus juotteet niillä saattaisi onnistua korjaus kun eivät kovin hirveästi tarvitse lämpöä, mutta lohko kyllä pitäisi saada pylväsporakoneeseen kiinni jossa sitten saisi porattua kunnon kierteet.

            Comment

            • Supa
              Bimmer Enthusiast
              • Oct 2005
              • 7597
              • Järvenpää

              #21
              Entäs tämmönen vaihtoehto? Kyseessä ARPin tapit.
              Kestääkö paremmin? Ja yleensäkkin missä vaiheessa tämmösestä alulohkosesta yleensä kierteet korkkaa, kiristettäessä, ajossa vai ihan omia aikojaan?
              Voiko "alkavaa kierrevikaa" nähdä etukäteen? Vähän jänskättää korkkaako omasta M52 lohkosta kierteitä kiristettäessä, oon käynyt kierteet varovasti miedolla kierretapilla läpi. Pyörii hienosti eikä ole nähtävissä mitään ongelmaa...ainakaan vielä



              Kyseisellä kaverilla samanlainen viritys alakerrassa:
              Last edited by Supa; 08-02-2010, 22:59.
              - E90 320i LCI M-sport -09
              - Porsche Boxster 987 2.7 -07

              Comment

              • Bimmerman88
                Bimmer Rookie
                • Jan 2009
                • 117
                • Tämä profiili poistettu käytöstä

                #22
                joo tuolla loctiten vihreällä löin omat time-sertit kiinni ja arp:n pultit onjo... tyhmääs vaan kun menin viimekesänä ne liianlyhyet pultit laittamaan... kyllä se motti puretaan ja todellakin pylväs porakonetta moottoripajalla tarjottaneen...

                Comment

                • Radon
                  Bimmer Fanatic
                  • Jul 2003
                  • 463
                  • Suomi-Finland

                  #23
                  Originally posted by Bimmerman88 View Post
                  joo tuolla loctiten vihreällä löin omat time-sertit kiinni ja arp:n pultit onjo... tyhmääs vaan kun menin viimekesänä ne liianlyhyet pultit laittamaan... kyllä se motti puretaan ja todellakin pylväs porakonetta moottoripajalla tarjottaneen...
                  Miten se korjattu timesert korkkasi? oliko käsivaralta tehty reikä/kierteet?

                  Kunnolla asennetun kyllä pitäis kestää riittävät momentit jos vieläpä kunnolla liimattu hyvällä liimalla.

                  Comment

                  • Radon
                    Bimmer Fanatic
                    • Jul 2003
                    • 463
                    • Suomi-Finland

                    #24
                    Originally posted by Supa View Post
                    Entäs tämmönen vaihtoehto? Kyseessä ARPin tapit.
                    Kestääkö paremmin? Ja yleensäkkin missä vaiheessa tämmösestä alulohkosesta yleensä kierteet korkkaa, kiristettäessä, ajossa vai ihan omia aikojaan?
                    Voiko "alkavaa kierrevikaa" nähdä etukäteen? Vähän jänskättää korkkaako omasta M52 lohkosta kierteitä kiristettäessä, oon käynyt kierteet varovasti miedolla kierretapilla läpi. Pyörii hienosti eikä ole nähtävissä mitään ongelmaa...ainakaan vielä

                    Ilmeisesti niitä vääränmittasia pultteja kiristäessä...

                    Ei tollaset tapit sen kestävämpiä ole.

                    Comment

                    • r.w.
                      Bimmer Enthusiast
                      • Feb 2007
                      • 2510
                      • Länsirannikko

                      #25
                      Originally posted by Radon View Post
                      Miten se korjattu timesert korkkasi? oliko käsivaralta tehty reikä/kierteet?

                      Kunnolla asennetun kyllä pitäis kestää riittävät momentit jos vieläpä kunnolla liimattu hyvällä liimalla.
                      Samaa ihmettelin, jotain mennyt siinäkin vituiksi, paremmin noiden pitäisi kestää mitä vakiokierteen.
                      1-7-5-11-3-9-6-12-2-8-4-10

                      Comment

                      • killerbmw
                        BTCF Member
                        • May 2008
                        • 136
                        • Himanka

                        #26
                        Entäs jos tekee ihan uudet pari milliä isommat kun vakio kierteet lohkoon.? Oisko varaa kannessa pikkasen isontaa pultin reikiä.?
                        -Fullgas Motorsport- Drift team
                        -Fatboy Racing-

                        E36 M3 turbo 800/950nm
                        E91 320d
                        Muutama tehhään rojekti E30.

                        Comment

                        • Radon
                          Bimmer Fanatic
                          • Jul 2003
                          • 463
                          • Suomi-Finland

                          #27
                          Originally posted by killerbmw View Post
                          Entäs jos tekee ihan uudet pari milliä isommat kun vakio kierteet lohkoon.? Oisko varaa kannessa pikkasen isontaa pultin reikiä.?
                          Olen muuten joskus jossain nähnyt tuollaisia supan kuvan tappeja joissa lohkon puoleiset kierteet isommat eli varmaan M12 kun tappi taas normaali M10, sitä en sitten tiedä saako moisia mistä ja onko tuossa lohkossa miten paljon varaa suurentaa kierteitä. Tietysti sorvissa tuollaiset pystyy tekemään ainakin kunhan vaan löytää kunnon aihiot jotka ovat vielä sorvauksen jälkeen riittävän lujat.
                          Last edited by Radon; 09-02-2010, 14:52.

                          Comment

                          • killerbmw
                            BTCF Member
                            • May 2008
                            • 136
                            • Himanka

                            #28
                            Originally posted by Radon View Post
                            Olen muuten joskus jossain nähnyt tuollaisia supan kuvan tappeja joissa lohkon puoleiset kierteet isommat eli varmaan M12 kun tappi taas normaali M10, sitä en sitten tiedä saako moisia mistä ja onko tuossa lohkossa miten paljon varaa suurentaa kierteitä. Tietysti sorvissa tuollaiset pystyy tekemään ainakin kunhan vaan löytää kunnon aihiot jotka ovat vielä sorvauksen jälkeen riittävän lujat.
                            Pultteja saa ihan rautakaupasta ja lujuuksia on kyllä niin paljon, että kestää tuossa käytössä. Luulis, että siihen tuon M12 kierteen pystyy tekemään.
                            -Fullgas Motorsport- Drift team
                            -Fatboy Racing-

                            E36 M3 turbo 800/950nm
                            E91 320d
                            Muutama tehhään rojekti E30.

                            Comment

                            • Bimmerman88
                              Bimmer Rookie
                              • Jan 2009
                              • 117
                              • Tämä profiili poistettu käytöstä

                              #29
                              ehkä se timesert oli liian lyhyt... kun ei pidempiä löytyny... kyllä siihen nippanappa ehkä sen m12 saa laitettua...

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎