Announcement

Collapse
No announcement yet.

M20B25 moottoriongelmia

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Harmanen
    Newbiemmer
    • Oct 2006
    • 15
    • Simpele

    M20B25 moottoriongelmia

    Eli autona on E30 325iX 1986 M20B25 myllyllä. Moottori pätkii kylmänä etenkin 2500-3500rpm kohdalla. 4000rpm jälkeen kone käy hyvin ja ottaa tehoja. Kiihdyttäessä nykimistä tapahtuu juuri tuossa 2500-3500 alueella ja sen jälkeen kone saa kunnon tehot. Kun kone on lämmennyt, nykiminen ja pätkiminen kiihdyttäessä häviää hieman, mutta tehot ovat silti kateissa. 4000 jälkeen ottaa taas tehot. Myös moottorijarrutuksen aikana esiintyy paukkumista pakoputkistossa. Sytkäongelma? Auto on tällä hetkellä talviunilla ja keväällä olisi tarkoitus alkaa tutkimaan. Olen tähän mennessä vasta vaihtanut tulpat ja bensansuodattimen, mutta tämä ei vaikuttanut asiaan mitenkään. Eli mistä kannattaisi alkaa vikaa etsimään? Oireet alkoivat aivan yhtäkkiä.
    BMW E30 325iX 1986
    Volkswagen Golf 1.8i CL 1994

    EX- Opel Astra F GSI 2.0i 1996
  • bimmer13
    Newbiemmer
    • Jan 2010
    • 21
    • nakkila

    #2
    sytkä liian myöhasellä ja imuvuotoa jossai.

    Comment

    • Kapanos
      Bimmer Enthusiast
      • Dec 2006
      • 1394
      • Kirkkonummen Westend

      #3
      Originally posted by bimmer13 View Post
      sytkä liian myöhasellä ja imuvuotoa jossai.
      Motronicissa ei voi säätää sytkää, tai ainakaan jakajalla..
      E30 M50tic -90
      E34 M5 -90
      E91 325d M-sport -07
      Ford F100 -53 LS edition

      Comment

      • Harmanen
        Newbiemmer
        • Oct 2006
        • 15
        • Simpele

        #4
        Jep motronic eli sytkää ei voi säätää. Pitää tarkistaa imuilmavuodot myös. Vielä oireisiin sen verran lisää, että kiihdyttäessä kun lataa kaasupolkimen pohjaan niin silloin pätkiminen häviää, mutta normaaleja tehoja ei ole vasta kuin 4000 jälkeen. Nostat vain hieman jalkaa polkimelta niin alkaa röpöttämään.
        BMW E30 325iX 1986
        Volkswagen Golf 1.8i CL 1994

        EX- Opel Astra F GSI 2.0i 1996

        Comment

        • JJT
          Bimmer Enthusiast
          • May 2005
          • 6694
          • .......

          #5
          Ilmamäärämittari?
          Myyn:
          M10/20/52 E30-E36 osia

          Comment

          • BMWSaloon
            Bimmer Fanatic
            • Jan 2008
            • 281

            #6
            ääni tälle

            Comment

            • Schutzstaffel
              Bimmer Fanatic
              • Mar 2006
              • 345
              • Lounais-Suomi

              #7
              Mulla ollu samaa jetronicis mut en muista miten ratkes.. Ei ollu vaikea juttu kuitenkaan.
              Monta 80-luvun autoa

              Comment

              • metake
                Bimmer Fanatic
                • Sep 2008
                • 331
                • Janakkala

                #8
                Ääni ilmamäärämittarille. Mulla oli aikanaan ajossa 320i jossa oli vaivana tehottomuus lähes koko kierrosalueella ellei polkassut kaasua pohjaan (jotta anturin täyskaasukärjet aukes), vaiva hävis uudella ilmamäärämittarilla.

                Comment

                • bmwcruiser
                  Bimmer Fanatic
                  • Jan 2004
                  • 410
                  • Lappeenranta

                  #9
                  Eikös rikkonainen kaasuläpän asentotunnistinkin kadota tehoja? Taitavat M20:ssä aikaa myöten täyttyä öljyllä ja mennä epäkuntoon :/ Tämä anturi siis kaasuläpän alapuolella, eikai siitä haittaakaan ole jos sen toiminnan tarkistaa
                  E30

                  Comment

                  • metake
                    Bimmer Fanatic
                    • Sep 2008
                    • 331
                    • Janakkala

                    #10
                    Originally posted by bmwcruiser View Post
                    Eikös rikkonainen kaasuläpän asentotunnistinkin kadota tehoja? Taitavat M20:ssä aikaa myöten täyttyä öljyllä ja mennä epäkuntoon :/ Tämä anturi siis kaasuläpän alapuolella, eikai siitä haittaakaan ole jos sen toiminnan tarkistaa
                    M20:ssä ei ole varsinaista asentotunnistinta, on vain tyhjäkäynti- ja täyskaasukärjet, siinä kaasuläpän alapuolella olevassa mötikässä siis. Ko. mötikällä ei ole merkitystä välikaasulla ajettaessa, mutta noissa on tyyppivikana löystyvät tinaukset ja sen jälkeen ruisku ei tunnista enää täyskaasu asentoa ja ruiskutuksen rikastaminen jää tekemättä.

                    Comment

                    • Nuke
                      Bimmer Enthusiast
                      • Aug 2008
                      • 1266
                      • Janakkala

                      #11
                      Avaa ensin ilmamäärämittarin kansi ja katso, onko hiilivastuspinta kulunut pahoille urille. Sen jälkeen hieman sitä "vartta" siirtämällä saa uuteen kohtaan sen, kokeilet sen jälkeen muuttuiko, yleismittari oiva apuväline mittaamaan vastukset navoista. Ohmiarvoja en nyt tähän hätään muista ulkoa, mutta netistä kyllä löytyy kun hakee.
                      E36 325i -92 Coupe wnb. Gr-F

                      Comment

                      • JTJ
                        Bimmer Rookie
                        • Jan 2007
                        • 83
                        • Kitee

                        #12
                        Kattele virranjakajankansi/ pyörijä ja tulpan johdot.
                        Muistelen että kaverilla oli aikoinaan vähän saman tyyppistä vikaa ja vikana oli tulpanjohto.

                        Comment

                        • MikeDry
                          BTCF Member
                          • May 2006
                          • 6169
                          • Helsinki

                          #13
                          .................................................. .........
                          Last edited by MikeDry; 27-10-2014, 21:52.
                          Ex:Bmw 325ix turbo, Bmw 316, Bmw 325ixA.
                          Current:Bmw 325ix, is in street use, but getting more and more better

                          Comment

                          • JJT
                            Bimmer Enthusiast
                            • May 2005
                            • 6694
                            • .......

                            #14
                            Originally posted by Sädde View Post

                            Mitä oireiluja on:Ilmavuoto jos olisi eikö sen kuule tai oireilisi koko ajan vai? esim imm mittari?
                            Eei välttämättä.
                            Niin mitenkäs se nyt oireilee sitten?
                            Myyn:
                            M10/20/52 E30-E36 osia

                            Comment

                            • MikeDry
                              BTCF Member
                              • May 2006
                              • 6169
                              • Helsinki

                              #15
                              SE vika korjaantui, lamda se olikin sitten. VAikka tuo vika tuntui myös tuolta imm mittarivialta...
                              Last edited by MikeDry; 27-10-2014, 21:52.
                              Ex:Bmw 325ix turbo, Bmw 316, Bmw 325ixA.
                              Current:Bmw 325ix, is in street use, but getting more and more better

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎