Announcement

Collapse
No announcement yet.

Quaife lukkoyksikön asennus

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Petri.Kekkonen
    Bimmer Enthusiast
    • Jan 2006
    • 7433
    • Oulu

    #31
    Originally posted by b mutteri kasa View Post
    Tuolta jos katselee noita sopivuuksia eri malleihin niin löytyy 523i manuaalille tällänen: "final drive 1428472". Jostain syystä taas RealOEM:n CrossReference ei löydä tuolla numerolla mitään osaa: http://www.realoem.com/bmw/partxref....=on&showeur=on :think
    E92 335i LCI M Sport '10, Alpinweiss3
    E39 523i M Sport '00, Titansilber

    Comment

    • JKK
      Bimmer Enthusiast
      • May 2006
      • 2325
      • Uusimaa

      #32
      Minulle nuo lukkoperien edut on vähän hämärän peitossa. Varmaan talvella etu on kiistaton, mutta miten on kesällä jos ajelu on aivan normaalia rutiiniajoa? Siis jos ei tule ajeltua radalla tms. Eli antaako tuollaisen Quaifen asennus lisävakautta normaalissa ajossa esim. kiihdytyksiin? Valaiskaapas tietämätöntä.
      BMW G30 530e X-Drive

      Myytäviä BMW-varaosia moneen eri malliin

      Comment

      • MajorDrake
        Bimmer Enthusiast
        • Apr 2006
        • 7527
        • Jyväshyvä

        #33
        Originally posted by JKK View Post
        Eli antaako tuollaisen Quaifen asennus lisävakautta normaalissa ajossa esim. kiihdytyksiin? Valaiskaapas tietämätöntä.
        Lukolla on merkitystä kuivalla asfaltilla lähinnä liikkeelle lähdössä.
        Isommissa nopeuksissa ei bemut enää jaksa jauhaa joten ei sillä lukolla ole enää vaikutusta. Driftaus tietenkin erikseen...

        Kyllähän tuollaisella lukolla saisi omasta vakiosta 535d:stäkin 0-100 kiihdytyksissä jonkun kymmenyksen pois, ehkä jopa puolisen sekunttia,
        nyt kun maksimaalinen kiihdyttäminen ei onnistu kun esp kokonana poiskytkettynä kumi vain palaa ja välimoodissa kierroksia ei voi lähdössä nostaa tarpeeksi ylös ilman että luistonesto tappaisi etenemisen.
        M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
        Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
        Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...

        Comment

        • Tumppa
          Bimmer Enthusiast
          • Jan 2003
          • 1812
          • Oulu

          #34
          Auttaapa se mutkissakin, kun auto on lukolla kaksivetoinen eikä sudittele turhaan vain sisäkurvin huonolla pidolla olevaa pyörää. Normaalissa arkiajossa tarve taitaa kuitenkin olla marginaalinen nykymalleissa joissa luistonesto/ajovakaudenhallinta auttaa liikkeellelähdöissäkin.
          F31 320d LCI

          Comment

          • Petri.Kekkonen
            Bimmer Enthusiast
            • Jan 2006
            • 7433
            • Oulu

            #35
            Originally posted by Tumppa View Post
            Auttaapa se mutkissakin, kun auto on lukolla kaksivetoinen eikä sudittele turhaan vain sisäkurvin huonolla pidolla olevaa pyörää.
            Toi olis se ykkösjuttu miksi minua kiinnostais, mutta eihän tuo sisäpyörän sutiminen nyt oikeasti niin iso ongelma näillä mun tehoilla ole...

            Originally posted by Tumppa View Post
            Normaalissa arkiajossa tarve taitaa kuitenkin olla marginaalinen nykymalleissa joissa luistonesto/ajovakaudenhallinta auttaa liikkeellelähdöissäkin.
            Liukkaalla toki E39 ASC+T:kin auttaa, mutta luulisi tollasen mekaanisen lukon reagoivan kertaluokkaa paremmin noissakin tilanteissa kuin viiveellä toista pyörää jarrutteleva ASC+T. Mutta ei voi tietää kun ei ole kokemusta...
            E92 335i LCI M Sport '10, Alpinweiss3
            E39 523i M Sport '00, Titansilber

            Comment

            • JKK
              Bimmer Enthusiast
              • May 2006
              • 2325
              • Uusimaa

              #36
              Tänään lämpimikseni kysäisin quaifen hintaa ALPINA:an ja tarjosivat sitä 917 eurolla sisältäen ALV:it ja toimituskulut. Perän kombinaatio on vain arvoitus heillekin; perällä on oma ALPINA varaosanumero, mutta perävälitys 2,93 viittaa kuitenkin 328i:n vakioperään.

              Epäilivät, että ovat saattaneet vaihtaa vakioperään M3 EVO:n 215/220 "final Drive Housing":in - ehkä? Selviää kuulemma vain kurkkaamalla sisuksiin. Molemmissa tapauksissa hinta on kuitenkin sama.

              Mitäköhän alan miehet ottaa tuollaisen asennuksesta, jos perän toimittaa irtonaisena operoitavaksi?
              BMW G30 530e X-Drive

              Myytäviä BMW-varaosia moneen eri malliin

              Comment

              • duuk
                Moderator
                • Dec 2006
                • 10506
                • Saaressa

                #37
                Originally posted by JKK View Post
                Tänään lämpimikseni kysäisin quaifen hintaa ALPINA:an ja tarjosivat sitä 917 eurolla sisältäen ALV:it ja toimituskulut. Perän kombinaatio on vain arvoitus heillekin; perällä on oma ALPINA varaosanumero, mutta perävälitys 2,93 viittaa kuitenkin 328i:n vakioperään.

                Epäilivät, että ovat saattaneet vaihtaa vakioperään M3 EVO:n 215/220 "final Drive Housing":in - ehkä? Selviää kuulemma vain kurkkaamalla sisuksiin. Molemmissa tapauksissa hinta on kuitenkin sama.

                Mitäköhän alan miehet ottaa tuollaisen asennuksesta, jos perän toimittaa irtonaisena operoitavaksi?
                Ihan vaan välikysymyksenä eikö sinne alpinan perään voi laittaa lukkoyksikköä jostain toisesta bmw:n perästä?
                Kitkalukollinenhan se tietty on, mutta hintaakin on yli puolet vähemmän ja asennus ois bolt on..
                Onko tollasessa type 210 vai 188 perä?

                duke's garage:
                Suzuki R50
                E39 ///M5 2000 & E46 /// M3 2003 & E36 323ti 1999
                M10 M20 M30 M40 M42 M50 M52 M54 M60 M62
                S38 S54 S62

                instagram: _duuk

                Comment

                • M490
                  Newbiemmer
                  • Aug 2009
                  • 25
                  • K-S

                  #38
                  Olen VASTA NYT aktivoitunut tässä asiassa, eli nostellaas taas pintaan.

                  Yritin hommata poskilaakereita (samalla helppo vaihtaa kun kerran asentaa tuo yksikön), mutta mistään ei löyty laakereita E46 330D Touring 2004 manuaaliin!!! Laakkonen, KL tai realOEM ei tunnista perään mitään muuta kun tiivistesarjan

                  Onko tullut sama kellään muulla eteen? Mistä apu?

                  Kiitos

                  M490

                  Comment

                  • Cell
                    Bimmer Enthusiast
                    • Jun 2004
                    • 7037
                    • Uusikaupunki

                    #39
                    Laakerit irti ja laakeriliikkeestä uudet.
                    325i -08
                    i3 REx -17
                    M5 -98 Imolarot
                    535i -90 N/A project (maatumassa)

                    Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05

                    Comment

                    • Kytölä
                      Bimmer Fanatic
                      • Jul 2006
                      • 672
                      • Lohja

                      #40
                      Originally posted by Cell View Post
                      Laakerit irti ja laakeriliikkeestä uudet.

                      Muutama vuosi sitten ei saanut mistään irtolaakereita E46 330 perämurikkaan, kävin varmaan 10 eri laakeriliikettä läpi. BMW tuotesuojannut tai sinnepäin nuo laakerit.
                      '88 325i cabrio
                      '90 318is

                      Comment

                      • MrBubbles
                        Bimmer Fanatic
                        • Jan 2009
                        • 799
                        • Seinäjoki

                        #41
                        Originally posted by Kytölä View Post
                        Muutama vuosi sitten ei saanut mistään irtolaakereita E46 330 perämurikkaan, kävin varmaan 10 eri laakeriliikettä läpi. BMW tuotesuojannut tai sinnepäin nuo laakerit.
                        http://www.vuorenmaayhtiot.fi/ Jos nämä jampat ei löydä laakereita siihen niin ei sitten kukaan.. koskaan ei oo tarvinnu tyhjin käsin lähtee..
                        No life, no friends, just motorsport!

                        -Dodge Ram 2500 4x4 SLT Laramie.
                        -jokunen e30.
                        -e28

                        Comment

                        • Bmw Master
                          Bimmer Enthusiast
                          • Jan 2004
                          • 13155
                          • Kokomo

                          #42
                          Rupesin suunnittelemaan lukkoa e39 528ia touringin perään. Real oem tarjoaa tuohon kahta eri välitystä, mistä tiedän kumpi siellä on? Entä jos laitan tiuhemman perän, sekoaako automaatti?

                          Mitä ero noissa lukoissa on kun joka malliin on eri, esim. automaatti vs manuaali?

                          Tarkoitus ostaa toinen perä ja siihen laittaa lukko, sen voi sitten vaihtaa seuraavaan autoon.

                          Comment

                          • Muurahainen
                            BTCF Member
                            • Dec 2006
                            • 9194
                            • Nurmijärvi

                            #43
                            Originally posted by Bmw Master View Post
                            Rupesin suunnittelemaan lukkoa e39 528ia touringin perään. Real oem tarjoaa tuohon kahta eri välitystä, mistä tiedän kumpi siellä on? Entä jos laitan tiuhemman perän, sekoaako automaatti?

                            Mitä ero noissa lukoissa on kun joka malliin on eri, esim. automaatti vs manuaali?

                            Tarkoitus ostaa toinen perä ja siihen laittaa lukko, sen voi sitten vaihtaa seuraavaan autoon.
                            Käsittääkseni laatikon ei pitäisi seota sillä nopeussignaali on kuitenkin oikein.

                            Lisää voiman tuntuahan tuolla tiuhemmalla välityksellä saa.

                            Comment

                            • BMWFW24
                              Bimmer Fanatic
                              • Jul 2003
                              • 276
                              • Jämsä

                              #44
                              Originally posted by Muurahainen View Post
                              Käsittääkseni laatikon ei pitäisi seota sillä nopeussignaali on kuitenkin oikein.
                              Laatikon ulostulon nopeushan ei täsmää oletettuun renkaiden pyörimisnopeuteen kun perän välitystä muutetaan. Tuota nopeustietoa(ulostulon) TCM(Transmission Control Module, mikähän tuon saksankielinen nimi ja lyhenne onkaan) käyttää kuitenkin vaihteen ja vaihteiston luiston tarkkailuun. Lisäksi vielä kun moottorinohjaus otetaan vaihteistonohjauksen kanssa mukaan tuohon säätökuvioon, niin jos "väärän" kokoisilla renkailla saadaan laatikot sekoamaan niin miksei perän välityskin saisi jotain aikaiseksi?
                              ex. 316i e36 1991
                              ex. 318iS Coupe e36 1992
                              ex. 528iA Touring e39 1997
                              ex 316i e30 1990, vaimon
                              ex. X5 4.4i e53 2001
                              ex 316 e46 2003, vaimon
                              525iX e60 2008
                              Z4 e85 2003, vaimon​

                              Comment

                              • Muurahainen
                                BTCF Member
                                • Dec 2006
                                • 9194
                                • Nurmijärvi

                                #45
                                Originally posted by BMWFW24 View Post
                                Laatikon ulostulon nopeushan ei täsmää oletettuun renkaiden pyörimisnopeuteen kun perän välitystä muutetaan. Tuota nopeustietoa(ulostulon) TCM(Transmission Control Module, mikähän tuon saksankielinen nimi ja lyhenne onkaan) käyttää kuitenkin vaihteen ja vaihteiston luiston tarkkailuun. Lisäksi vielä kun moottorinohjaus otetaan vaihteistonohjauksen kanssa mukaan tuohon säätökuvioon, niin jos "väärän" kokoisilla renkailla saadaan laatikot sekoamaan niin miksei perän välityskin saisi jotain aikaiseksi?
                                Tässähän pääsi oikein ajatus katkeamaan. Nythän puhutaan E39 perästä...
                                E34:ssä nopeusanturi löytyy perästä eikä abs anturilta kuten E39:ssä

                                Perun puheeni. Voi hyvinkin sotkea asiaa.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎