Originally posted by b mutteri kasa
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
Quaife lukkoyksikön asennus
Collapse
X
-
E92 335i LCI M Sport '10, Alpinweiss3
E39 523i M Sport '00, Titansilber
-
-
Minulle nuo lukkoperien edut on vähän hämärän peitossa. Varmaan talvella etu on kiistaton, mutta miten on kesällä jos ajelu on aivan normaalia rutiiniajoa? Siis jos ei tule ajeltua radalla tms. Eli antaako tuollaisen Quaifen asennus lisävakautta normaalissa ajossa esim. kiihdytyksiin? Valaiskaapas tietämätöntä.
Comment
-
-
Originally posted by JKK View PostEli antaako tuollaisen Quaifen asennus lisävakautta normaalissa ajossa esim. kiihdytyksiin? Valaiskaapas tietämätöntä.
Isommissa nopeuksissa ei bemut enää jaksa jauhaa joten ei sillä lukolla ole enää vaikutusta. Driftaus tietenkin erikseen...
Kyllähän tuollaisella lukolla saisi omasta vakiosta 535d:stäkin 0-100 kiihdytyksissä jonkun kymmenyksen pois, ehkä jopa puolisen sekunttia,
nyt kun maksimaalinen kiihdyttäminen ei onnistu kun esp kokonana poiskytkettynä kumi vain palaa ja välimoodissa kierroksia ei voi lähdössä nostaa tarpeeksi ylös ilman että luistonesto tappaisi etenemisen.M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...
Comment
-
-
Originally posted by Tumppa View PostAuttaapa se mutkissakin, kun auto on lukolla kaksivetoinen eikä sudittele turhaan vain sisäkurvin huonolla pidolla olevaa pyörää.
Originally posted by Tumppa View PostNormaalissa arkiajossa tarve taitaa kuitenkin olla marginaalinen nykymalleissa joissa luistonesto/ajovakaudenhallinta auttaa liikkeellelähdöissäkin.E92 335i LCI M Sport '10, Alpinweiss3
E39 523i M Sport '00, Titansilber
Comment
-
-
Tänään lämpimikseni kysäisin quaifen hintaa ALPINA:an ja tarjosivat sitä 917 eurolla sisältäen ALV:it ja toimituskulut. Perän kombinaatio on vain arvoitus heillekin; perällä on oma ALPINA varaosanumero, mutta perävälitys 2,93 viittaa kuitenkin 328i:n vakioperään.
Epäilivät, että ovat saattaneet vaihtaa vakioperään M3 EVO:n 215/220 "final Drive Housing":in - ehkä? Selviää kuulemma vain kurkkaamalla sisuksiin. Molemmissa tapauksissa hinta on kuitenkin sama.
Mitäköhän alan miehet ottaa tuollaisen asennuksesta, jos perän toimittaa irtonaisena operoitavaksi?
Comment
-
-
Originally posted by JKK View PostTänään lämpimikseni kysäisin quaifen hintaa ALPINA:an ja tarjosivat sitä 917 eurolla sisältäen ALV:it ja toimituskulut. Perän kombinaatio on vain arvoitus heillekin; perällä on oma ALPINA varaosanumero, mutta perävälitys 2,93 viittaa kuitenkin 328i:n vakioperään.
Epäilivät, että ovat saattaneet vaihtaa vakioperään M3 EVO:n 215/220 "final Drive Housing":in - ehkä? Selviää kuulemma vain kurkkaamalla sisuksiin. Molemmissa tapauksissa hinta on kuitenkin sama.
Mitäköhän alan miehet ottaa tuollaisen asennuksesta, jos perän toimittaa irtonaisena operoitavaksi?
Kitkalukollinenhan se tietty on, mutta hintaakin on yli puolet vähemmän ja asennus ois bolt on..
Onko tollasessa type 210 vai 188 perä?
duke's garage:
Suzuki R50
E39 ///M5 2000 & E46 /// M3 2003 & E36 323ti 1999
M10 M20 M30 M40 M42 M50 M52 M54 M60 M62
S38 S54 S62
instagram: _duuk
Comment
-
-
Olen VASTA NYT aktivoitunut tässä asiassa, eli nostellaas taas pintaan.
Yritin hommata poskilaakereita (samalla helppo vaihtaa kun kerran asentaa tuo yksikön), mutta mistään ei löyty laakereita E46 330D Touring 2004 manuaaliin!!! Laakkonen, KL tai realOEM ei tunnista perään mitään muuta kun tiivistesarjan
Onko tullut sama kellään muulla eteen? Mistä apu?
Kiitos
M490
Comment
-
-
Originally posted by Kytölä View PostMuutama vuosi sitten ei saanut mistään irtolaakereita E46 330 perämurikkaan, kävin varmaan 10 eri laakeriliikettä läpi. BMW tuotesuojannut tai sinnepäin nuo laakerit.No life, no friends, just motorsport!
-Dodge Ram 2500 4x4 SLT Laramie.
-jokunen e30.
-e28
Comment
-
-
Rupesin suunnittelemaan lukkoa e39 528ia touringin perään. Real oem tarjoaa tuohon kahta eri välitystä, mistä tiedän kumpi siellä on? Entä jos laitan tiuhemman perän, sekoaako automaatti?
Mitä ero noissa lukoissa on kun joka malliin on eri, esim. automaatti vs manuaali?
Tarkoitus ostaa toinen perä ja siihen laittaa lukko, sen voi sitten vaihtaa seuraavaan autoon.
Comment
-
-
Originally posted by Bmw Master View PostRupesin suunnittelemaan lukkoa e39 528ia touringin perään. Real oem tarjoaa tuohon kahta eri välitystä, mistä tiedän kumpi siellä on? Entä jos laitan tiuhemman perän, sekoaako automaatti?
Mitä ero noissa lukoissa on kun joka malliin on eri, esim. automaatti vs manuaali?
Tarkoitus ostaa toinen perä ja siihen laittaa lukko, sen voi sitten vaihtaa seuraavaan autoon.
Lisää voiman tuntuahan tuolla tiuhemmalla välityksellä saa.
Comment
-
-
Originally posted by Muurahainen View PostKäsittääkseni laatikon ei pitäisi seota sillä nopeussignaali on kuitenkin oikein.ex. 316i e36 1991
ex. 318iS Coupe e36 1992
ex. 528iA Touring e39 1997
ex 316i e30 1990, vaimon
ex. X5 4.4i e53 2001
ex 316 e46 2003, vaimon
525iX e60 2008
Z4 e85 2003, vaimon
Comment
-
-
Originally posted by BMWFW24 View PostLaatikon ulostulon nopeushan ei täsmää oletettuun renkaiden pyörimisnopeuteen kun perän välitystä muutetaan. Tuota nopeustietoa(ulostulon) TCM(Transmission Control Module, mikähän tuon saksankielinen nimi ja lyhenne onkaan) käyttää kuitenkin vaihteen ja vaihteiston luiston tarkkailuun. Lisäksi vielä kun moottorinohjaus otetaan vaihteistonohjauksen kanssa mukaan tuohon säätökuvioon, niin jos "väärän" kokoisilla renkailla saadaan laatikot sekoamaan niin miksei perän välityskin saisi jotain aikaiseksi?
E34:ssä nopeusanturi löytyy perästä eikä abs anturilta kuten E39:ssä
Perun puheeni. Voi hyvinkin sotkea asiaa.
Comment
-
Comment