Originally posted by Tube-
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
Quaife lukkoyksikön asennus
Collapse
X
-
Last edited by Supra^; 23-04-2013, 00:51.Musti 8HP
Nokivasara M47
TeiniCoupé DCT
E36/5 Diesel-DCT Tri-Turbo
Ex:
E61 530xd LCI M-Sport, E39 525i, Ford Fiesta 1.1, Opel Vectra 2.0 Ecotec, BMW Z3 Coupé, E34 535iA, BMW E60 530i M-Sport, Audi A4 1.8TSQ S-Line, E36 328i M-Sport Cab, E39 535i M-Sport, E28 520i TIC, E34 535i, E30 323i TIC, E30 320i
-
-
Kuulostaa teillä tuo homma olleen niin pirun helppo..
Oma laakeri on Koyo, malliltaan ST4690 LFT SH.
Oma auto on e46 328 mutta aikaisempi omistaja vaihtanut pidemmän, 320d:stä olevan perän.
Tuota pirulaista (laakeria) on nyt kiikutettu näytille jo Etraan, sekä Ina laakerin toimipisteeseen lohjalle. Eikä löydy. Myös Kl-varaosat sekä muita pienempiä paikallisia liikkeitä soiteltu läpi.
Tuota laakerimallia ei löydy edes ebaysta! Ja laakerin koko on kuulemma niin erikoinen että ei ollut edes Ina laakerilla (joka on melkoisen iso laakeripulju)
Noh, täytyy soitella nuo edellämainitut paikatkin läpi, jos tärppäisi.
Edit: ja tässähän on siis kyseessä typ188K perä. Ilmeisesti eri laakerit kuin typ 188
Comment
-
-
Originally posted by Tube- View PostOma laakeri on Koyo, malliltaan ST4690 LFT SH.
Oma auto on e46 328 mutta aikaisempi omistaja vaihtanut pidemmän, 320d:stä olevan perän.
Tuo minkä mainitsin aikasemmin on:
sisä = 45,987 mm
ulko = 74,976 mm
kokonaiskorkeus = 18,00 mm
ulkoskoolin korkeus = 14,00mmRengastyöt, Huollot, Korjaukset, Vikakoodit pääkaupunkiseudulla
Comment
-
-
Mittoja on pohdittu ja mittailtu monessa laakeriliikkeessä, ja mitattu mauserilla eli eivät ole noin tarkkoja kuin edelliset.
Sisä: 46mm
Ulko: 90mm (ulkokoolin ulkohalkaisija)
kokonaispaksuus: 21mm
Ulkokoolin paksuus 14mm
Sisähalkaisija olisi siis sama, kuin myöskin ulkokoolin paksuus. On vaan tuo ulkohalkaisija aivan liian pieni typ188 perässä (74,976 vs. 90)
Mitäs jos ottaisi vanhan ulkokoolin ja siihen tuon edellämainitun laakerin ? Sisähalkaisija ja ulkokoolin paksuus kohillaan mutta mites tuo kokonaispaksuus (18mm vs. 21mm) Taitaa tuollakin olla väliä?
Comment
-
-
Joo eli jos tämän ongelman kanssa joku joskus painii tulevaisuudessa niin onnea ja menestystä. Itse nouduin nöyrtymään ja laittamaan vanhat laakerit takaisin, kun uusia ei vain yksinkertaisesti löytynyt.
Laakeriliikkeestä lähettivät kuvat ja mitat Suomen Ina-laakerille, joka on melkoisen iso pulju (tuo maahan monia huippumerkkejä). Eikä sieltäkään tärpännyt. Vanhat laakerit oli ihan kunnossa, ei rahinoita tai muuta, toivotaan että pysyvät ehjänä kun saa perän kiinni. Vituttaa silti, kun ne olisi nyt olleet niin helposti vaihdettavissa.
Yllämainituilla mitoilla jos joku löytää laakerin, niin saapi ilmoitella tänne
Mitat voi olla sitten millin sadasosan tarkkuudella, eli ainoastaan tasamitoilla ei kannata hakea. Plus tuumaiset tietenkin. Timkeniltä tuumaisista laakereista löytyi muuten sopiva, mutta n. 3mm liian iso kokonaispaksuus (korkeus) Ei ollut halua lähteä hiomaan/sorvaamaan ja virittelemään väärän kokoista laakeria.
Perä on siis E46 320d/330d :stä, välitys 2,47 Numerolla: 1214822F
Varasuunnitelmana on kai sitten se että jos laakerit paukkuu niin pitää ostaa uusi käytetty perä ja vaihtaa Quaife siihen. Olipahan taas savotta, prkl!
Comment
-
-
Vastaisuuden varalle postataan tuo laakerin numero uusiks, jos joku joskus sitä kaipaa.
KOYO 32010 LFT
Tollanen laakeri meikältä otettiin ulos Typ 215k 3,15 perästä
ALPINA B3 3.3 Coupe #211
ex. BMW 318 TI Compact -96 H&H Msport
If you can see Chuck Norris, he can see you. If you can't see Chuck Norris you may be only seconds away from death.
Comment
-
-
Originally posted by Jamperi View PostVastaisuuden varalle postataan tuo laakerin numero uusiks, jos joku joskus sitä kaipaa.
KOYO 32010 LFT
Tollanen laakeri meikältä otettiin ulos Typ 215k 3,15 perästä
E: taitaa itellä olla kuitenkin pidempi välityksinen perä?Last edited by -kalevi-; 15-09-2013, 15:01.E87 118d
E70 3.0d
Ex: E36 M3
Ex: E36 cabriolet m60b40
Ex: E34 535i turbo 550hp/700nm @1,3bar
Ex: E38 740i turbo 410hp/600nm @0,5bar
Comment
-
-
E46 330d -05 manuaalin perästä löytyvät nuo samat Koyon 32010 -laakerit, joista on kuvakin ylempänä. Pikaisella googletuksella vaikuttaa olevan edes jostain saatavilla.
Hyvinhän nuo laakerit lähtivät vanhasta murikasta irti parin kuumailmapuhaltimen ja ulosvetäjän avustuksella. Oikean puolen laakeria joutui ensin varovasti avittamaan ruuvimeisselillä, jonka jälkeen väliin mahtui rälläköidyn ulosvetäjän leuka.E60 530i LCI M-Sport
Comment
-
-
Originally posted by -kalevi- View PostLaitoitko vanhalla laakerilla kasaan, vai löysitkö tuohon sopivaa uutta laakeria? Ite pitäis lukko asentaa, mutta en tiedä vielä asentaakko vanhoilla, vai etsiä uusia
E: taitaa itellä olla kuitenkin pidempi välityksinen perä?BMW E60 535dA ///M-Sport 2009
454hp/850Nm
100-200kmh@9,98s
0-200kmh@15,35s
1/4 mile 12,82s@185,8kmh
1 mile 259kmh
BMW E61 530xd ///M-Sport 2010
Project target;
+500hp/+1000Nm
100-200kmh@<9s
0-200kmh@<14s
1/4 mile <12s@19xkmh
1 mile +270kmh
Comment
-
Comment