Announcement

Collapse
No announcement yet.

Quaife lukkoyksikön asennus

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Supra^
    BTCF Member
    • Jul 2005
    • 5150
    • ᶛᶛᵻᶰᶛ˄

    #61
    Originally posted by Tube- View Post
    Joo eli oma perä & lukko on pajalla ja pitää nuo uudet poskilaakeri hankkia mutta itse kysymys on seuraava:
    Mistä v*tusta ovat porukat uusia poskilaakereita hommanneet?
    Kaikki suuret laakeriliikkeet käyty ja soitettu läpi eikä mistään löydy. Varaosanumerolla noita ei saa, ja on senverran erikoinen laakeri mitoiltaan ettei ole laakerivalmistajilla tuotannossa. Ja ne valmistajat jotka näitä ovat tehneet, ovat suojanneet mallit niin hyvin ettei niitä peruslaakeriliikkeet saa tilattua.

    Laittaa ketuttamaan kohta ihan oikeesti kun projekti seisoo

    Kyllä näitä on ihmiset ilmeisesti vaihdelleet?
    Etrasta minä omani tilasin, käyn huomenna hakemassa. taisi tulla kahdelle SKF:än kartiorullalaakerille n. 84e hintaa. Vanhat olivat FAGit. eBaystä olisi saanut halvemmalla mutten luota noiden kohdalla mihinkään tingeltangelhalpiksiin. Kyseessä siis TYP188-perä.
    Last edited by Supra^; 23-04-2013, 00:51.
    Musti 8HP
    Nokivasara M47
    TeiniCoupé DCT
    E36/5 Diesel-DCT Tri-Turbo

    Ex:
    E61 530xd LCI M-Sport, E39 525i, Ford Fiesta 1.1, Opel Vectra 2.0 Ecotec, BMW Z3 Coupé, E34 535iA, BMW E60 530i M-Sport, Audi A4 1.8TSQ S-Line, E36 328i M-Sport Cab, E39 535i M-Sport, E28 520i TIC, E34 535i, E30 323i TIC, E30 320i

    Comment

    • Doni
      Moderator
      • Sep 2004
      • 2842
      • Kyrsälä

      #62
      Ainakin E36 typ188 perässä on LM503349/LM503310 poskilaakerit. FAG, NTN, Timken, SKF. Kaikki laadukkaita.
      Rengastyöt, Huollot, Korjaukset, Vikakoodit pääkaupunkiseudulla

      Comment

      • Tube-
        Newbiemmer
        • Jan 2013
        • 26
        • Lohja/Helsinki

        #63
        Kuulostaa teillä tuo homma olleen niin pirun helppo..

        Oma laakeri on Koyo, malliltaan ST4690 LFT SH.
        Oma auto on e46 328 mutta aikaisempi omistaja vaihtanut pidemmän, 320d:stä olevan perän.

        Tuota pirulaista (laakeria) on nyt kiikutettu näytille jo Etraan, sekä Ina laakerin toimipisteeseen lohjalle. Eikä löydy. Myös Kl-varaosat sekä muita pienempiä paikallisia liikkeitä soiteltu läpi.

        Tuota laakerimallia ei löydy edes ebaysta! Ja laakerin koko on kuulemma niin erikoinen että ei ollut edes Ina laakerilla (joka on melkoisen iso laakeripulju)

        Noh, täytyy soitella nuo edellämainitut paikatkin läpi, jos tärppäisi.

        Edit: ja tässähän on siis kyseessä typ188K perä. Ilmeisesti eri laakerit kuin typ 188

        Comment

        • Doni
          Moderator
          • Sep 2004
          • 2842
          • Kyrsälä

          #64
          Originally posted by Tube- View Post
          Oma laakeri on Koyo, malliltaan ST4690 LFT SH.
          Oma auto on e46 328 mutta aikaisempi omistaja vaihtanut pidemmän, 320d:stä olevan perän.
          Minkä kokoinen tuo laakeri sitten on?

          Tuo minkä mainitsin aikasemmin on:
          sisä = 45,987 mm
          ulko = 74,976 mm
          kokonaiskorkeus = 18,00 mm
          ulkoskoolin korkeus = 14,00mm
          Rengastyöt, Huollot, Korjaukset, Vikakoodit pääkaupunkiseudulla

          Comment

          • Tube-
            Newbiemmer
            • Jan 2013
            • 26
            • Lohja/Helsinki

            #65
            Mittoja on pohdittu ja mittailtu monessa laakeriliikkeessä, ja mitattu mauserilla eli eivät ole noin tarkkoja kuin edelliset.

            Sisä: 46mm
            Ulko: 90mm (ulkokoolin ulkohalkaisija)
            kokonaispaksuus: 21mm
            Ulkokoolin paksuus 14mm

            Sisähalkaisija olisi siis sama, kuin myöskin ulkokoolin paksuus. On vaan tuo ulkohalkaisija aivan liian pieni typ188 perässä (74,976 vs. 90)

            Mitäs jos ottaisi vanhan ulkokoolin ja siihen tuon edellämainitun laakerin ? Sisähalkaisija ja ulkokoolin paksuus kohillaan mutta mites tuo kokonaispaksuus (18mm vs. 21mm) Taitaa tuollakin olla väliä?

            Comment

            • Tube-
              Newbiemmer
              • Jan 2013
              • 26
              • Lohja/Helsinki

              #66
              Joo eli jos tämän ongelman kanssa joku joskus painii tulevaisuudessa niin onnea ja menestystä. Itse nouduin nöyrtymään ja laittamaan vanhat laakerit takaisin, kun uusia ei vain yksinkertaisesti löytynyt.

              Laakeriliikkeestä lähettivät kuvat ja mitat Suomen Ina-laakerille, joka on melkoisen iso pulju (tuo maahan monia huippumerkkejä). Eikä sieltäkään tärpännyt. Vanhat laakerit oli ihan kunnossa, ei rahinoita tai muuta, toivotaan että pysyvät ehjänä kun saa perän kiinni. Vituttaa silti, kun ne olisi nyt olleet niin helposti vaihdettavissa.

              Yllämainituilla mitoilla jos joku löytää laakerin, niin saapi ilmoitella tänne
              Mitat voi olla sitten millin sadasosan tarkkuudella, eli ainoastaan tasamitoilla ei kannata hakea. Plus tuumaiset tietenkin. Timkeniltä tuumaisista laakereista löytyi muuten sopiva, mutta n. 3mm liian iso kokonaispaksuus (korkeus) Ei ollut halua lähteä hiomaan/sorvaamaan ja virittelemään väärän kokoista laakeria.

              Perä on siis E46 320d/330d :stä, välitys 2,47 Numerolla: 1214822F

              Varasuunnitelmana on kai sitten se että jos laakerit paukkuu niin pitää ostaa uusi käytetty perä ja vaihtaa Quaife siihen. Olipahan taas savotta, prkl!

              Comment

              • Jamperi
                Bimmer Fanatic
                • May 2005
                • 589
                • Tampere

                #67
                Vastaisuuden varalle postataan tuo laakerin numero uusiks, jos joku joskus sitä kaipaa.

                KOYO 32010 LFT


                Tollanen laakeri meikältä otettiin ulos Typ 215k 3,15 perästä

                ALPINA B3 3.3 Coupe #211
                ex. BMW 318 TI Compact -96 H&H Msport

                If you can see Chuck Norris, he can see you. If you can't see Chuck Norris you may be only seconds away from death.

                Comment

                • -kalevi-
                  BTCF Member
                  • Aug 2012
                  • 507
                  • Tuusula

                  #68
                  Originally posted by Jamperi View Post
                  Vastaisuuden varalle postataan tuo laakerin numero uusiks, jos joku joskus sitä kaipaa.

                  KOYO 32010 LFT

                  Tollanen laakeri meikältä otettiin ulos Typ 215k 3,15 perästä
                  Laitoitko vanhalla laakerilla kasaan, vai löysitkö tuohon sopivaa uutta laakeria? Ite pitäis lukko asentaa, mutta en tiedä vielä asentaakko vanhoilla, vai etsiä uusia

                  E: taitaa itellä olla kuitenkin pidempi välityksinen perä?
                  Last edited by -kalevi-; 15-09-2013, 15:01.
                  E87 118d
                  E70 3.0d
                  Ex: E36 M3
                  Ex: E36 cabriolet m60b40
                  Ex: E34 535i turbo 550hp/700nm @1,3bar
                  Ex: E38 740i turbo 410hp/600nm @0,5bar

                  Comment

                  • Enliz
                    BTCF Member
                    • Jan 2005
                    • 1503
                    • Espoo

                    #69
                    Mitä pajat ottaa Quaifen asennuksesta.. noin? Näytti schmiedmann niitä myös laittelevan.. :think
                    now: Mercedes Benz 350e AMG
                    ex: f30 320i M-Sport
                    ex: e46 320i M-Sport II
                    ex: e46 330Ci Cabriolet M-Sport II
                    ex: e36 316i Compact
                    ex: e39 530i M-Sport
                    ex: e46 320Cd M-Sport II

                    Comment

                    • maz
                      BTCF Member
                      • May 2011
                      • 26
                      • Turku

                      #70
                      E46 330d -05 manuaalin perästä löytyvät nuo samat Koyon 32010 -laakerit, joista on kuvakin ylempänä. Pikaisella googletuksella vaikuttaa olevan edes jostain saatavilla.
                      Hyvinhän nuo laakerit lähtivät vanhasta murikasta irti parin kuumailmapuhaltimen ja ulosvetäjän avustuksella. Oikean puolen laakeria joutui ensin varovasti avittamaan ruuvimeisselillä, jonka jälkeen väliin mahtui rälläköidyn ulosvetäjän leuka.
                      E60 530i LCI M-Sport

                      Comment

                      • Peetu_
                        Bimmer Rookie
                        • May 2008
                        • 181
                        • Vaasa

                        #71
                        Lainataas tätä topiccia. Quaife on tallisssa ja ois jo jutuissakin jonkun kaverin kanssa joka etelä suomessa on noita asennellut. Yllätys oon jo hukannu sen privakeskustelun. Apuva =)
                        X4 3.0d M-Sport E93 M3

                        Comment

                        • Convertible
                          Bimmer Enthusiast
                          • Nov 2003
                          • 2638
                          • Turku

                          #72
                          Bemarihuolto huoltaa kaikki BMW auto vuosien kokemuksella
                          F25 X3 35d
                          E87 118i
                          E46 330ti
                          E46 M3
                          E30 M3
                          E30 M3 Convertible
                          Z3 Roadster

                          Comment

                          • RT--
                            Newbiemmer
                            • Apr 2014
                            • 2
                            • Orivesi

                            #73
                            ei mitään
                            Last edited by RT--; 22-10-2016, 17:23.

                            Comment

                            • AiM
                              Bimmer Fanatic
                              • Apr 2007
                              • 247
                              • Ylöjärvi/Tampere-Sjoki

                              #74
                              Originally posted by -kalevi- View Post
                              Laitoitko vanhalla laakerilla kasaan, vai löysitkö tuohon sopivaa uutta laakeria? Ite pitäis lukko asentaa, mutta en tiedä vielä asentaakko vanhoilla, vai etsiä uusia

                              E: taitaa itellä olla kuitenkin pidempi välityksinen perä?
                              Onkos joku onnistunut löytämään poskilaakereita näihin 215K periin? :think
                              BMW E60 535dA ///M-Sport 2009
                              454hp/850Nm
                              100-200kmh@9,98s
                              0-200kmh@15,35s
                              1/4 mile 12,82s@185,8kmh
                              1 mile 259kmh

                              BMW E61 530xd ///M-Sport 2010
                              Project target;
                              +500hp/+1000Nm
                              100-200kmh@<9s
                              0-200kmh@<14s
                              1/4 mile <12s@19xkmh
                              1 mile +270kmh

                              Comment

                              • TimAntt1
                                Bimmer Rookie
                                • Mar 2014
                                • 119
                                • Espoo

                                #75
                                Joku onnistunut löytämään poskilaakereita typ220k?
                                E87 130i M-Sport


                                EX : E39 530d 242/548

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎