Announcement

Collapse
No announcement yet.

Itb asennus

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Jampsu87
    BTCF Member
    • Oct 2007
    • 1335
    • Rovaniemi

    Itb asennus

    Pitäisi keksiä kaikille alipaineletkuille paikat noihin läppärunkoihin.

    Mikähän tuohon imusarjan tyvessä olevaan letkuun (kuvissa pitkä letku) pitää liittää? Liitin on tosiaan vain yhdelle sylinterille ja vähän ennen suuttimen paikkaa, suuttimen paikan alapuolella.

    Huohotushan tulee tuohon kerääjäkoteloon. Kerääjä koteloon jää vielä toinen liitin tyhjäkäyntiventtiilille.
    Last edited by Jampsu87; 25-02-2011, 20:59.
    E91 lci 330xd.
  • C caddy
    Bimmer Rookie
    • Jan 2006
    • 47

    #2
    Originally posted by Jampsu87 View Post
    Pitäisi keksiä kaikille alipaineletkuille paikat noihin läppärunkoihin.

    Mikähän tuohon imusarjan tyvessä olevaan letkuun (kuvissa pitkä letku) pitää liittää? Liitin on tosiaan vain yhdelle sylinterille ja vähän ennen suuttimen paikkaa, suuttimen paikan alapuolella.

    Huohotushan tulee tuohon kerääjäkoteloon. Kerääjä koteloon jää vielä toinen liitin tyhjäkäyntiventtiilille.

    Jarrutehostimelle alipaine.

    Et kyllä saa sitä tyhjäkäyntiventtiiliä toimimaan millään, jos sen siihen kerääjäkoteloon laitat.
    Pitäisi saada läppien jälkeen se venttiili... Eikä tuossa taida olla joka kanavassa paikkaa.
    Poraa reijät joka kanavaan ja vaikka kierteet ja letkulähdöt, jotka sitten yhdistät sopivasti ja tuot sille venttiilille...
    tai sitten jätät sen koko tk venttiilin pois ja säädät tyhjäkäynnin läppien asennolla. 98% niin tehdään, kun läppärunkoja käytetään.

    edit. Näyttäishän siinä olevankin tk venttiilille letkupaikka. Keskeltä runkoja. Yhdistää noilla pikkuletkuilla.
    Last edited by C caddy; 03-04-2010, 23:10. Reason: tarkennus
    TIG hitsaukset. Alumiini, RST, musta yms. + koneistukset, sorvaus, jyrsintä.
    Pakoputkisto osat RST, Hitsattavat kierreholkit, Vanteiden korjaukset yms.

    Comment

    • Jampsu87
      BTCF Member
      • Oct 2007
      • 1335
      • Rovaniemi

      #3
      Originally posted by C caddy View Post
      Jarrutehostimelle alipaine.

      Et kyllä saa sitä tyhjäkäyntiventtiiliä toimimaan millään, jos sen siihen kerääjäkoteloon laitat.
      Pitäisi saada läppien jälkeen se venttiili... Eikä tuossa taida olla joka kanavassa paikkaa.
      Poraa reijät joka kanavaan ja vaikka kierteet ja letkulähdöt, jotka sitten yhdistät sopivasti ja tuot sille venttiilille...
      tai sitten jätät sen koko tk venttiilin pois ja säädät tyhjäkäynnin läppien asennolla. 98% niin tehdään, kun läppärunkoja käytetään.

      edit. Näyttäishän siinä olevankin tk venttiilille letkupaikka. Keskeltä runkoja. Yhdistää noilla pikkuletkuilla.
      Jep, eli kyllähän tuo tyhjäkäyntiventtiili menee ihan oikein. Letku lähtee kerääjäkotelosta ja menee tuonne läppärunkojen alle jossa on kannake tuolle tk-venttiilille. Tyhjäkäyntiventtiilin menopuoli yhdistetään suoraan tuohon läppien alla olevaan T-haaraan josta lähtee kaksi pienempää letkua jotka molemmat vielä haarautuvat läppärungoilla siten että joka sylinterille menee oma kanavansa läppien jälkeen. Läppärungothan on tuossa kuvassa väärinpäin.

      Kannattaako nuo kaikki pienet alipaineletkut yhdistää ensimmäiselle läpälle?
      Vai onko tuolla mitään merkitystä jos liitän tuon yhden alipaineletkun toisen läpän liittimeen (joku saastelaitteiden alipainehässäkkä jossa on tuommoinen valko/musta pierburgin-venttiili välissä? Joka läpässä kumminkin on oma liitin kumitulpan alla.
      E91 lci 330xd.

      Comment

      • Jampsu87
        BTCF Member
        • Oct 2007
        • 1335
        • Rovaniemi

        #4
        No nyt tuli pitkän odottelun jälkeen Dbilakselta lastu noille läpille, mutta mikä helkatti se tämmöinen lastu oikeen on? Vertaa alkuperäiseen.
        Attached Files
        Last edited by Jampsu87; 25-02-2011, 20:59.
        E91 lci 330xd.

        Comment

        • eldrin
          Bimmer Fanatic
          • May 2007
          • 521
          • Espoo

          #5
          Originally posted by Jampsu87 View Post
          No nyt tuli pitkän odottelun jälkeen Dbilakselta lastu noille läpille, mutta mikä helkatti se tämmöinen lastu oikeen on? Vertaa alkuperäiseen.
          E: Tulipa hätäseen katottua, prkl. Lyöt tollasenaan kiinni vaan.
          Last edited by eldrin; 28-04-2010, 20:36.
          e60 530iA -04 Olivine Grün
          e34 525i touring -94 Calypsorot///ex
          e28 518 -83 Tikkurila-optik///ex
          e36 328CiA -96 Aegaeisch Blau ///ex
          e34 540iA -94 Arktissilber
          ///ex

          Comment

          • Vauhtivaunu
            BTCF Member
            • Jun 2008
            • 2714
            • P-Karjala

            #6
            Originally posted by Jampsu87 View Post
            mutta mikä helkatti se tämmöinen lastu oikeen on? Vertaa alkuperäiseen.
            Koska massamittari ilmeisesti jää pois, on alkuperäiselle moottorinohjaukselle jollain tavalla kerrottava että paljonko ilmaa koneeseen virtaa. Nuo lisäpiirit liityvät varmasti siihen.

            Lyö vaan paikalleen äläkä irrottele mitään, ei tuohon mitään turhaa ole laitettu.
            sigpic


            Bensiinisuuttimien (ei suorasuihkutus) testilaitteet. Myös DT määritys. Kysy YV:llä.

            Comment

            • Jampsu87
              BTCF Member
              • Oct 2007
              • 1335
              • Rovaniemi

              #7
              Originally posted by Vauhtivaunu View Post
              Koska massamittari ilmeisesti jää pois, on alkuperäiselle moottorinohjaukselle jollain tavalla kerrottava että paljonko ilmaa koneeseen virtaa. Nuo lisäpiirit liityvät varmasti siihen.

              Lyö vaan paikalleen äläkä irrottele mitään, ei tuohon mitään turhaa ole laitettu.
              Kyllä se massamittari ainakin minun käsittääkseni jätetään paikoilleensa. Tuskinpa ne tosiaan tuohon mitään ylimääräistä ihan huvikseenkaan laittavat että pitää vaan kokeilla tuota suoraan paikoilleen ja startata ja katsoa mikä paikka käryää ekana..
              E91 lci 330xd.

              Comment

              • C caddy
                Bimmer Rookie
                • Jan 2006
                • 47

                #8
                Eikös tossa nyt ole vaan juotettava "jalka" tolle chipille laitettu mukaan, jos ei satu semmoista orkkiksena olemaan. Eli jos alkup. piiri on tollasessa samanlaisessa "telineessä" kiinni, mikä vas. puoleinen kuvassa, niin sitten jää se ylimääräiseksi. Vaihdat vaan sen piirin.
                TIG hitsaukset. Alumiini, RST, musta yms. + koneistukset, sorvaus, jyrsintä.
                Pakoputkisto osat RST, Hitsattavat kierreholkit, Vanteiden korjaukset yms.

                Comment

                • Vauhtivaunu
                  BTCF Member
                  • Jun 2008
                  • 2714
                  • P-Karjala

                  #9
                  Originally posted by C caddy View Post
                  Eikös tossa nyt ole vaan juotettava "jalka" tolle chipille laitettu mukaan, jos ei satu semmoista orkkiksena olemaan. Eli jos alkup. piiri on tollasessa samanlaisessa "telineessä" kiinni, mikä vas. puoleinen kuvassa, niin sitten jää se ylimääräiseksi. Vaihdat vaan sen piirin.
                  Kun katsoo noita kuvia vähän ajatuksella ja tarkemmin niin huomaa että tuo "jalka" on kyllä piirilevy johon on laitettu kaksi mikropiiriä ja ne tuskin on ihan tyhjän takia tuossa. En lähtisi itse irrottelemaan tuosta mitään voi mennä vituiksi koko koneen toiminta.
                  sigpic


                  Bensiinisuuttimien (ei suorasuihkutus) testilaitteet. Myös DT määritys. Kysy YV:llä.

                  Comment

                  • Jochen
                    Bimmer Enthusiast
                    • Dec 2002
                    • 1229
                    • Valkeakoski & Trondheim

                    #10
                    Mielenkiintoinen homma nuo uudet piirit... Mihin niitä voi tarvita kun kaikki tarvittavat parametrit varmaan pystyy muokkaamaan EEPROM:in sisältä eikä ole mitään uusia antureitakaan käytössä? Ja jos koko ohjaussofta olisi pistetty uusiksi niin silloin ei tartteis tuota vanhaa piiriä mihinkään.

                    Nyt meni kyllä yöunet

                    No speakers - No bodykits - NO BULLSHIT
                    Kesäautoprojekti: 2002 BMW E46 M3 Coupe Phoenixgelb
                    Hinausautoprojekti: 2000 BMW E39 530D Touring Orientblau
                    Käyttöautoprojekti: 1997 BMW E36 318i Touring Hellrot blogi
                    Rata-autoprojekti: 1994 BMW E36 318is Class II Sedan Alaskablau blogi
                    Entisöintiprojekti: 1994 BMW E36 318is Class II Sedan | Alaskablau blogi

                    Comment

                    • Jasu
                      Bimmer Enthusiast
                      • Dec 2002
                      • 2110
                      • Tampere / Isojoki

                      #11
                      Mulla tuli myös tuollainen jalka Power+ lastun mukana (325:sen 081-boxiin) joskus 10v. sitten, ei toiminut sen kanssa ja otin yhteyttä Muukkoseen josta sen ostin. Sanoi vain että kokeile ilman, kokeilin ja toimi. Olisivat mielellään ottaneet tuon jalan takaisin, mutta en sitä koskaan saanut aikaiseksi lähetettyä. Ei ole tuon tarkoitus itsellekkään vielä selvinnyt. :think

                      edit. ainoa teksti joka siitä löytyy on KEY101
                      Last edited by Jasu; 30-04-2010, 11:30.
                      Volvo S80 V8
                      Mercedes C250d
                      M: Ishihara-Johnson crank scraper M20B25

                      Comment

                      • fraatti
                        Bimmer Enthusiast
                        • Oct 2002
                        • 4595
                        • Tampere

                        #12
                        mun käsityksen mukaan noita lisä piirejä käytetään sen takia että estetään tuon piirin kopioiminen.. tavallaan data on kryptattu tms ja nuo piirit aukaisenvat sen toimivaksi dmelle..

                        Näin ainakin erään piirin kanssa mitä yritin lukea ilman tuota piirin ja kannan väliin tulevaan kikkaretta..
                        F11 535dX LCI
                        Vikadiagnostikkaa ja sekalaista ropaamista Tampereen kupeessa...

                        Comment

                        • Jampsu87
                          BTCF Member
                          • Oct 2007
                          • 1335
                          • Rovaniemi

                          #13
                          No niin, tänään tuli viimein "polkaistua" tuo läppärunkojen asennus aluilleen. Ja eihän siitä taas ilman ongelmia selvinnyt.

                          Perhana että on vittumainen käärmeenpesä tuo m42:sen vakioimusarja. Yläosahan ei ollut kuin näppäistä irti mutta se alaosa: onkohan se johtosarja nyt ollut ihan pakko vetää siitä keskellä imusarjaa olevasta reijästä läpi Yli tunnin yritin kaikkia antureille ja maadoituksille meneviä johtoja sieltä imusarjan alaosan alta irroitella että oisin saanut vedettyä johdot sen imusarjan reiän läpi mutta eihän niihin liittimiin päässyt sitten mitenkään käsiksi vaikka itellä on tämmöiset 10-vuotiaan lapsen kädet mutta ei vaan mahtunut niin ei mahtunut. Ratkaisuksi päätin sitten suutuksissaan katkaissa ne johtosarjat Pääseepähän huomenna taas tinaamaan noin 20 johtoa.

                          Mitenkäs nuo suuttimet lähtee irti ja käykös kuinka hassusti jos menen aukaisemaan suutintukille menevän bensaletkun liitoksen ilman että bensan painetta on poistettu?

                          Mitenkäs tuo m42:sen imusarjan alaosassa oleva läppä oikeen toimii? Se ikään kuin iso "kaasuläppä" joka on ilmeisesti normaalisti auki mutta jossain vaiheessa menee kiinni ja erottaa kaksi "ilmakanavaa" toisistaan. Siihen menee joku alipaineventtiiili ja ilmeisesti toimii jotenkin sen kautta, mutta sehän jää nyt nuilla läppärungoilla tarpeettomaksi niin pitää vissin tulpata se sille menevä letku?
                          E91 lci 330xd.

                          Comment

                          • Juppe
                            Bimmer Enthusiast
                            • Aug 2002
                            • 4541
                            • TURKU

                            #14
                            Paat auton käyntiin ja irrotat bensapumpun sulakkeen. Sillä saat bensalinjat tyhjäksi. Sen läpän letkun voi varmaan vetää umpeen. Jonkun vikakoodin siitä varmaan saa, mutta tuskinpa se ruutta siitä ottaa nokkiinsa. Varsinkaan tuolla dBilas lastulla.
                            Last edited by Juppe; 07-05-2010, 22:18.

                            Comment

                            • Jampsu87
                              BTCF Member
                              • Oct 2007
                              • 1335
                              • Rovaniemi

                              #15
                              Originally posted by Juppe View Post
                              Paat auton käyntiin ja irrotat bensapumpun sulakkeen. Aillä saat bensalinjat tyhjäksi. Sen läpän letkun voi varmaan vetää umpeen. Jonkun vikakoodin siitä varmaan saa, mutta tuskinpa se ruutta siitä ottaa nokkiinsa. Varsinkaan tuolla dBilas lastulla.
                              Ei oikeen tohi enään laittaa virtaa tuohon vehkeesen kun on tosiaan noin 20kpl noita poikkinaisia johtoja nyt, kun tuli suutuksissaan nuo katkottua Ois tietenkin pitänyt heti ekaksi poistaa paine letkuista, mutta se on nyt myöhäistä.

                              Siksi vaan ois tarvetta irroittaa tuo bensalinjan letku kun se on pahasti yhden imusarjan alaosan mutterin tiellä joka tulee kanteen kiinni. En saa mutteria avattua, mutta jos nuo suuttimet irroittaa niin ei taida olla tarvetta ollenkaan avata bensalinjoja vaan siirtää koko suutintukkia kerralla ja siinä samalla pääsisi käsiksi tuohon viimeiseen mutteriin.
                              E91 lci 330xd.

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎