Ei sitä bensaa sieltä litrakaupalla tuu. Paat jonkun ison rätin liitoksen alle ja varovasti avaat sen.
Announcement
Collapse
No announcement yet.
Itb asennus
Collapse
X
-
Originally posted by Jampsu87 View PostMitenkäs tuo m42:sen imusarjan alaosassa oleva läppä oikeen toimii? Se ikään kuin iso "kaasuläppä" joka on ilmeisesti normaalisti auki mutta jossain vaiheessa menee kiinni ja erottaa kaksi "ilmakanavaa" toisistaan. Siihen menee joku alipaineventtiiili ja ilmeisesti toimii jotenkin sen kautta, mutta sehän jää nyt nuilla läppärungoilla tarpeettomaksi niin pitää vissin tulpata se sille menevä letku?Eihän me Etelä-Pohjalaiset ihan täydellisiä olla. Meiltä puuttuu heikkoudet.
Vanha Uuden liiton mies...
Comment
-
-
Tänään sain aikaseksi vaihdettua tuon Dbilaksen lastunkin boksiin ja kyllähän tuo kaasunvaste parani kiitettävästi. Kierräettäessä vetää paljon tasaisemmin koko kierrosalueen läpi eikä ole enään niitä ajoittaisia kuolleita kohtia. Tältä tuon Is:n olisi pitänyt jo tehtaalta tullessaan tuntua.
Ihmetystä jäi aiheuttamaan suhahdus joka kuuluu kun vaihtaa rivakasti vaihdetta +5krpm jälkeen. Aivan kuin autossa olisi turbo ja dumppi suhahtaisi.
Voikohan tuo Bmc:n cda vapari aiheuttaa äänen vai päästääköhän joku liitos läpi kovan paineiskun. Pitää ostaa brake cleaneria ja suhautella kaikki liitokset läpi.E91 lci 330xd.
Comment
-
-
Jatketaas tähän samaan topicciin tarinaa. Persaukisena ja rakennusintoisena päätin valita vähän erilaisen reitin tähän ITB juttuun.
Tällanen e30 318iS imusarjan alaosa tuli hommattua foorumin kautta 30 eurolla.
Hitsari vetäs nyt ensi alkuun noi poikki tolleen. Voi olla, että tehdään vielä kerran uusiksi niin, että vetästään ne katki ihan laipan juuresta ja hitsataan suorat tumpit vaan laippaan. Nyt oli kiire ja vedettiin katki vaan siitä kohtaa, missä kanava oli vielä pyöreä.
Ihan suht jouhean mallinen toi kanava on tollasenaankin.
Pikku surffailua netissä ja uudet mikunin läppärungot jäi käteen 80 punnalla (posteineen)
Noista täytyy sorvata etuosat 38mm kokoon. Malli on siitä hassu, että läppärungon halkaisija kapenee vielä läpän jälkeenkin kohti kantta.
Jako noista on todella helppo laittaa kohdalleen. Käyn hakeen L-profiilia ja porailen reiät kohdalleen. Keskimmäisten läppisten akseliin väliin täytyy tehdä vähän jatkoa, mutta eiköhän semmosen tiggaile äkkiä kasaan.
Vielä tarttis löytää jostain airboxi tolle viritykselle. Pipercrossin PX600 kävi mielessä, mutta on musta tilavuudeltaan vähän turhan pieni ja kalliskin. Mitään yleismallista ei kauheasti ole markkinoilla, tai ainakaan mä en oo löytäny. Täytyy varmaan hakea 3" pakoputkee ja leikellä siitä reunat. Sitten suorasta pellistä kansi ja pohja ja tigillä läjään. Ekan proton vois varmaan tehdä ihan mustasta raudasta...Last edited by Juppe; 22-05-2010, 13:22.
Comment
-
-
Hyvältä näyttää ja hintakin pysyy melko pienenä! Luulisi kaasuun reagoinnin olevan vakioon nähden eri luokkaa ainakin, mutta läpät suht pienet ja kaukana laipasta, onko tehotavoitteet millaset?
Parempi unohtaa tommonen pipercross putsari, sen sijaan vääntää mitotetun kotelon, jolle letkulla kylmää ilmaa munuaisilta tai puskurin takaa, ei ainakaan suoraan konehuoneesta.
Omaan M42:seen suunnitteilla myös ITB:tä ja muuta mukavaa, kesä koitetaan haalia osia ja syksyllä toivottavasti hilppeet koneen sisässä. Olihan tuossa jo yhdet S50 rungot nurkissa, mitkä menin myymään.
Comment
-
-
Originally posted by Jampsu87 View PostNo nyt tuli pitkän odottelun jälkeen Dbilakselta lastu noille läpille, mutta mikä helkatti se tämmöinen lastu oikeen on? Vertaa alkuperäiseen.E91 lci 330xd.
Comment
-
-
Luulisi kaasuun reagoinnin olevan vakioon nähden eri luokkaa ainakin, mutta läpät suht pienet ja kaukana laipasta, onko tehotavoitteet millaset?
Läppien jälkeen laitetaan putkisto kuntoon ja katsotaan uudestaan. Kunhan megan 88pin pnp ecu tulee myyntiin, niin voisi sellaisenkin ostaa. Toisen koneen kunnostusta olen suunnitellut ja samalla stroukkausta joko M47 tai M47N kampuralla ja samalla porausta ylikokoon... Jostain pitäis saada sopiva aihio halvalla...
Nokat ovat varmaan viimeisenä listalla. Noi M44 nokat ovat niin häiriintyneen muotoiset, että en tiedä saako niistä mitään toimivaa hiomalla. Vois kai sitäkin koittaa. Huipputehon kierroksia en haluaisi missään tapauksessa nostaa yli 7000rpm. Tarkoitus olis saada kone joka vetää iloisesti 3000r jälkeen ilman flat spotteja, eikä olisi ihan hengetön sen alapuolellakaan. No jos jotain tehotavoitteita pitää laittaa niin konetta avaamatta joku 160-170hv olis ihan passeli. Perusvedot on tehty dynossa. Ainoana muutoksena kakkosläpän säätö rullan kehää kasvattamalla sellaiseen asentoon, ettei se mene yli vaaka-asennon. tulos oli uskottavat 141hv.
Edit:
Jenveyltä saa tohon pipercrossin koteloon syvempää pohjaa, mutta taas se hinta alkaa jo vähän karkaamaan...Last edited by Juppe; 22-05-2010, 20:31.
Comment
-
-
Originally posted by Juppe View PostTehotavoitteita ei vielä oikeastaan ole. Nyt ensin katsotaan mitä noilla pelkillä läppiksillä tulee. Noissa läpissä en viitsi vetää överiksi ja meen mielummin pienemmästä suurempaan. Mitä noita on tullut laskeskeltua, niin loppupeleissä ne eivät montaa heppaa kurista vaikka olisivat liian pienet. Liian suuret taas aiheuttaa vaikka minkälaista ongelmaa. Jossain kohtaa noi vois kyllä jyrsiä 40mm kokoon ja tehdä niille uudet läpät. Ei kuitenkaan tässä ekassa vaiheessa. Ajattelin koittaa noita pitkiä imusarjoja ihan sen takia, että se vähän pehmentäisi käytöstä pintakaasulla. Jos reagoi liian hitaasti, lyhennetään ja tehdään uusiksi. Ei se ainakaan alkuperäistä huonompi voi olla. Aluksi aion käyttää alkuperäistä maffia ja ilmanputsaria. teen kuitenkin tuohon koteloon sellaisen modin, että se vetää syylärin molemmilta puolilta ilmaa. M42 koneen kotelon pohjaosalla pitäis onnistua plug and play. Toisaalta nykyiseen vois vaan sahata reiän ja laittaa sen tötterön boksiin.
Läppien jälkeen laitetaan putkisto kuntoon ja katsotaan uudestaan. Kunhan megan 88pin pnp ecu tulee myyntiin, niin voisi sellaisenkin ostaa. Toisen koneen kunnostusta olen suunnitellut ja samalla stroukkausta joko M47 tai M47N kampuralla ja samalla porausta ylikokoon... Jostain pitäis saada sopiva aihio halvalla...
Nokat ovat varmaan viimeisenä listalla. Noi M44 nokat ovat niin häiriintyneen muotoiset, että en tiedä saako niistä mitään toimivaa hiomalla. Vois kai sitäkin koittaa. Huipputehon kierroksia en haluaisi missään tapauksessa nostaa yli 7000rpm. Tarkoitus olis saada kone joka vetää iloisesti 3000r jälkeen ilman flat spotteja, eikä olisi ihan hengetön sen alapuolellakaan. No jos jotain tehotavoitteita pitää laittaa niin konetta avaamatta joku 160-170hv olis ihan passeli. Perusvedot on tehty dynossa. Ainoana muutoksena kakkosläpän säätö rullan kehää kasvattamalla sellaiseen asentoon, ettei se mene yli vaaka-asennon. tulos oli uskottavat 141hv.
Edit:
Jenveyltä saa tohon pipercrossin koteloon syvempää pohjaa, mutta taas se hinta alkaa jo vähän karkaamaan...
Store your photos and videos online with secure storage from Photobucket. Available on iOS, Android and desktop. Securely backup your memories and sign up today!
Itellä pitäisi vähän purkaa noita asennuksia kun huomasin että olin vetänyt toisen bensaletkun huonosti, kaksi mutkaa liian peräkkäin ja kumiletku on toisessa mutkassa kurtussa. Eipä taida olla tuolleen kovin pitkäikäinen letku ja tuohan varmaan ahistaa bensan virtaustakin.E91 lci 330xd.
Comment
-
-
Originally posted by Jampsu87 View PostOn muuten loppupeleissä aika ahdas tila tuolle plenumille, vaikka tuolle Dbilaksenkin paketillekin tulee tuota yhteispituutta melko vähän niin silti meinaa käydä aika ahtaaksi tuo konehuone. Kannattee ottaa kyllä huomioon tuota plenumia suunnitellessa.
Store your photos and videos online with secure storage from Photobucket. Available on iOS, Android and desktop. Securely backup your memories and sign up today!
Itellä pitäisi vähän purkaa noita asennuksia kun huomasin että olin vetänyt toisen bensaletkun huonosti, kaksi mutkaa liian peräkkäin ja kumiletku on toisessa mutkassa kurtussa. Eipä taida olla tuolleen kovin pitkäikäinen letku ja tuohan varmaan ahistaa bensan virtaustakin.Bmw e91 330xd -06 msport
Bmw e30 316 -88 m20t 2D Sedan
Bmw e30 318i -93 Cabriolet design edition
Freude am Fahren
Comment
-
Comment