juu semmonen vika et aika ajoin kun käynnistää aamulla esim.töihin lähtiessä niin kone käyttää kierrokset pikaisesti aika korkeella ja nostajan/nostimien..?ääni kuuluu aika häiritsevästi ihan hyttiinkin asti :( yleen sä loppuu noin 2 sek. mutta joskus jatkuu pitempään et tulee sammutettua kokonaan ja kun heti uudelleen käynnistää niin kas,käy niin nätisti että... :shock: 8) onko muilla ollut samaa ongelmaa?miten olette toimineet?auttaako muu ku uudet nostajat??
Announcement
Collapse
No announcement yet.
m50b25 "säklättää"kylmänä...
Collapse
X
-
Re: m50b25 "säklättää"kylmänä...
Originally posted by 325i4djuu semmonen vika et aika ajoin kun käynnistää aamulla esim.töihin lähtiessä niin kone käyttää kierrokset pikaisesti aika korkeella ja nostajan/nostimien..?ääni kuuluu aika häiritsevästi ihan hyttiinkin asti :( yleen sä loppuu noin 2 sek. mutta joskus jatkuu pitempään et tulee sammutettua kokonaan ja kun heti uudelleen käynnistää niin kas,käy niin nätisti että... :shock: 8) onko muilla ollut samaa ongelmaa?miten olette toimineet?auttaako muu ku uudet nostajat??
Tuota koneen kiekaisua ihmettelen, olisiko lisäilmaluistissa jotain...
-
-
Koitappas tuota hakua, tästä on jauhettu todella monta topikkia aikaisemminkin... :wink:530d GT F07 2010
325i E30 Cabriolet 1987
Ex.316i E30 coupe 1987, 325i E36 sedan 1991, 325iA E36 coupe 1993, 328i E36 coupe 1995, 330dA E46 Touring M-sport 2002, 330d E46 Touring M-sport 2004, 530d E61 Touring 2004, 730dA E38 sedan 1999, 740dA E38 sedan 2000, 530dA E61 Touring M-sport 2004, 730dA E65 2004, 328i E36 coupe M-sport 1996, X5 E70 2007
Comment
-
-
Jos kylmänä käynnistää koneen (M50B20 Vanos), niin kierrokset kyllä nousee mullakin tosi korkealle (öljynpaineen valon vielä palaessa). Ja nimenomaan siis kylmäkäynnistys silloin, kun ulkolämpötila on n. +5° C tai alempi. Mutta kyllä ne kierrokset laskee mulla heti välittömästi normaalille tasolle. Kesällä käynnistyminen on aivan erilaista. Lohkolämmittimen käyttö kylmällä ilmalla vähentää tuota "kiekaisua" huomattavasti.
Muistaakseni tällainen käytös on M50-koneille ihan normaalia? Tähän aikaan vuodesta ainakin näitä topicceja on ennenkin ollut. Mutta tältä serveriltä ei haulla löydy kuin max n. 6 kk vanhat topicit (!).????????????????????
Comment
-
-
Originally posted by 0u†LawJos kylmänä käynnistää koneen (M50B20 Vanos), niin kierrokset kyllä nousee mullakin tosi korkealle (öljynpaineen valon vielä palaessa). Ja nimenomaan siis kylmäkäynnistys silloin, kun ulkolämpötila on n. +5° C tai alempi. Mutta kyllä ne kierrokset laskee mulla heti välittömästi normaalille tasolle. Kesällä käynnistyminen on aivan erilaista. Lohkolämmittimen käyttö kylmällä ilmalla vähentää tuota "kiekaisua" huomattavasti.
Muistaakseni tällainen käytös on M50-koneille ihan normaalia? Tähän aikaan vuodesta ainakin näitä topicceja on ennenkin ollut. Mutta tältä serveriltä ei haulla löydy kuin max n. 6 kk vanhat topicit (!).Maailma on erilainen nelikko kuskin silmin.
On todennäköistä, että epätodennäköinen toteutuu.
Comment
-
-
Juu,eiköhän se tule kaikkii koneisiin jossaki vaiheessa kun on hydrauliset nostimet ja jakopääki vois "räsähtää" kun on hydraulinen kiristin kuten myös sammuttaessa voi kuulua pieni ääni.Vois olettaa että ihan tehty on se kylmäkäynnistuksen krs nousu--> nopeemmin nousee öljynpaine.Kaikista Pierburgin tuotteista tulee iän myötä paskaa!
Comment
-
-
Originally posted by 325i4döljyt on 5w40 mobil rally formulat ja aina vaihdettu 10000km välein viimestää..(siis ainakin siitälähtien mitä mulla ollut..) ja joka kerta tietty suodatinkin uuteen ja aina maksimissa pinnan pidän.. olisko vinkkejä joostain kenties sopivammasta öljystä?
ja mullakin startatessa kylmänä kierrokset pyrähtää ylös, ja laskee sit saman tien.
Comment
-
-
nyt ei säklättänyt
Tänään käynnistin auton 520 -91 24v pitkästä aikaa ilman lämmitystä noin viiden asteen pakkasella. EI säklättänyt yhtään vaikka aiemmin on pitänyt aika pahaakin ääntä. Ajettu 257 000 km. Minulla nyt ollut 13 000 km.
Tein noin 2000 km sitten forte-käsittelyn ja uudet öljyt Synt S:t sisään ja silloin tuntui ettei forte auttanut muutakuin, että tehoa tuli vähän takaisin. Voisiko se forte alkaa vaikuttamaan vähän "jälkikäteen" ja jos edellinen omistaja on ajellut huonoilla öljyillä ja minä ajan vain hyvillä?
Kuulosti siis muuten 257 000 ajetuksi TODELLA nätiltä, pelasti huonon päivän ;-)Last edited by alspe; 14-02-2005, 19:01.G30 520d xDrive
EX: F10 520d, Passat 3BG, E34 520i -91
Comment
-
-
Mistähän tuo käynnistyksessä tapahtuva kierrosten nousu johtuu? Jos lohkolämppäri on ollut päällä, auto lähtee käymään todella nätisti ja pehmeästi, mutta kylmänä taas kierrokset hypähtää hetkeksi tuonne 1500 tuntumaan. Eihän tuosta muuta haittaa ole, kuin henkinen kärsimys, joka tuosta seuraa. Eihän nyt BMW:n pitäisi noin "hankalasti" lähteä käyntiin.
Onkohan TIS:ssä mainittu mitään ongelmasta?
Comment
-
Comment