Announcement

Collapse
No announcement yet.

m50b25 "säklättää"kylmänä...

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • 325i4d
    Bimmer Rookie
    • Mar 2004
    • 170
    • Haapavesi

    m50b25 "säklättää"kylmänä...

    juu semmonen vika et aika ajoin kun käynnistää aamulla esim.töihin lähtiessä niin kone käyttää kierrokset pikaisesti aika korkeella ja nostajan/nostimien..?ääni kuuluu aika häiritsevästi ihan hyttiinkin asti :( yleen sä loppuu noin 2 sek. mutta joskus jatkuu pitempään et tulee sammutettua kokonaan ja kun heti uudelleen käynnistää niin kas,käy niin nätisti että... :shock: 8) onko muilla ollut samaa ongelmaa?miten olette toimineet?auttaako muu ku uudet nostajat??
  • Kyytsis
    Bimmer Enthusiast
    • Mar 2003
    • 3472
    • Helsinki

    #2
    Re: m50b25 "säklättää"kylmänä...

    Originally posted by 325i4d
    juu semmonen vika et aika ajoin kun käynnistää aamulla esim.töihin lähtiessä niin kone käyttää kierrokset pikaisesti aika korkeella ja nostajan/nostimien..?ääni kuuluu aika häiritsevästi ihan hyttiinkin asti :( yleen sä loppuu noin 2 sek. mutta joskus jatkuu pitempään et tulee sammutettua kokonaan ja kun heti uudelleen käynnistää niin kas,käy niin nätisti että... :shock: 8) onko muilla ollut samaa ongelmaa?miten olette toimineet?auttaako muu ku uudet nostajat??
    Kuulemma tuo Forte-käsittely on monilla auttanut noiden hydraulinostimien tekohoengityksessä. Kannattanee kokeilla, on pienempi vaiva kuin nostimien vaihto...

    Tuota koneen kiekaisua ihmettelen, olisiko lisäilmaluistissa jotain...

    Comment

    • 325i4d
      Bimmer Rookie
      • Mar 2004
      • 170
      • Haapavesi

      #3
      forte

      juu se forte-pesu tehtiin jo siihen viime keväänä? kyllähän tuo silloin tuntui et auttoi..mut nyt taas on alkanu ilmenee sitä ilmojen kylmetessä.. :(

      Comment

      • Gonzalez
        BTCF Member
        • Jun 2003
        • 2632
        • Seinäjoki

        #4
        Koitappas tuota hakua, tästä on jauhettu todella monta topikkia aikaisemminkin... :wink:
        530d GT F07 2010
        325i E30 Cabriolet 1987

        Ex.316i E30 coupe 1987, 325i E36 sedan 1991, 325iA E36 coupe 1993, 328i E36 coupe 1995, 330dA E46 Touring M-sport 2002, 330d E46 Touring M-sport 2004, 530d E61 Touring 2004, 730dA E38 sedan 1999, 740dA E38 sedan 2000, 530dA E61 Touring M-sport 2004, 730dA E65 2004, 328i E36 coupe M-sport 1996, X5 E70 2007

        Comment

        • 0u†Law
          Bimmer Fanatic
          • Oct 2003
          • 944

          #5
          Jos kylmänä käynnistää koneen (M50B20 Vanos), niin kierrokset kyllä nousee mullakin tosi korkealle (öljynpaineen valon vielä palaessa). Ja nimenomaan siis kylmäkäynnistys silloin, kun ulkolämpötila on n. +5° C tai alempi. Mutta kyllä ne kierrokset laskee mulla heti välittömästi normaalille tasolle. Kesällä käynnistyminen on aivan erilaista. Lohkolämmittimen käyttö kylmällä ilmalla vähentää tuota "kiekaisua" huomattavasti.

          Muistaakseni tällainen käytös on M50-koneille ihan normaalia? Tähän aikaan vuodesta ainakin näitä topicceja on ennenkin ollut. Mutta tältä serveriltä ei haulla löydy kuin max n. 6 kk vanhat topicit (!).
          ????????????????????

          Comment

          • Rossifumi
            Bimmer Enthusiast
            • Aug 2004
            • 1030
            • Hamina

            #6
            Originally posted by 0u†Law
            Jos kylmänä käynnistää koneen (M50B20 Vanos), niin kierrokset kyllä nousee mullakin tosi korkealle (öljynpaineen valon vielä palaessa). Ja nimenomaan siis kylmäkäynnistys silloin, kun ulkolämpötila on n. +5° C tai alempi. Mutta kyllä ne kierrokset laskee mulla heti välittömästi normaalille tasolle. Kesällä käynnistyminen on aivan erilaista. Lohkolämmittimen käyttö kylmällä ilmalla vähentää tuota "kiekaisua" huomattavasti.

            Muistaakseni tällainen käytös on M50-koneille ihan normaalia? Tähän aikaan vuodesta ainakin näitä topicceja on ennenkin ollut. Mutta tältä serveriltä ei haulla löydy kuin max n. 6 kk vanhat topicit (!).
            kyllä mullakin ottaa kone kivasti kierroksia kylmäkäynnistyksessä.
            Maailma on erilainen nelikko kuskin silmin.

            On todennäköistä, että epätodennäköinen toteutuu.

            Comment

            • -kiki-
              Bimmer Enthusiast
              • Apr 2004
              • 1160
              • Hämeenkyrö

              #7
              Otti mullakin noin 2000rpm eikä säksättänyt... kawerilla nyppäsee kans m50b25 mut ei säksätä tippaakaan....
              F11 535xd, Vw tiguan 2.0tdi 4 motion

              Comment

              • Cunttory
                Bimmer Enthusiast
                • Feb 2004
                • 1772
                • Kuopio

                #8
                Juu,eiköhän se tule kaikkii koneisiin jossaki vaiheessa kun on hydrauliset nostimet ja jakopääki vois "räsähtää" kun on hydraulinen kiristin kuten myös sammuttaessa voi kuulua pieni ääni.Vois olettaa että ihan tehty on se kylmäkäynnistuksen krs nousu--> nopeemmin nousee öljynpaine.
                Kaikista Pierburgin tuotteista tulee iän myötä paskaa!

                Comment

                • hydesport
                  Bimmer Rookie
                  • Dec 2002
                  • 154
                  • Fin

                  #9
                  Kyllä se kierrosten nouseminen on normaalia käynnistyessä, mullakin tekee sen ja kylmällä ilmalla hieman kovemmille kierroksille mutta laskee välittömästi. Venttiilinnostajat naputtaa sekunnin ja sit käy nätisti. Kai sulla on öljyä tarpeeksi koneessa ja vaihdettu ajallaan?

                  Comment

                  • 325i4d
                    Bimmer Rookie
                    • Mar 2004
                    • 170
                    • Haapavesi

                    #10
                    öljyt on 5w40 mobil rally formulat ja aina vaihdettu 10000km välein viimestää..(siis ainakin siitälähtien mitä mulla ollut..) ja joka kerta tietty suodatinkin uuteen ja aina maksimissa pinnan pidän.. olisko vinkkejä joostain kenties sopivammasta öljystä?

                    Comment

                    • hydesport
                      Bimmer Rookie
                      • Dec 2002
                      • 154
                      • Fin

                      #11
                      Eiköhän tuo ihan hyvää öljyä ole, itse käytän mobil rally formula 0W/50 sitä hieman kalliimpaa mitä tosin Salossa myydään HongKongissa 29.90€ 4litraa.

                      Comment

                      • harri525ixTA
                        Bimmer Rookie
                        • Apr 2004
                        • 101

                        #12
                        Originally posted by 325i4d
                        öljyt on 5w40 mobil rally formulat ja aina vaihdettu 10000km välein viimestää..(siis ainakin siitälähtien mitä mulla ollut..) ja joka kerta tietty suodatinkin uuteen ja aina maksimissa pinnan pidän.. olisko vinkkejä joostain kenties sopivammasta öljystä?
                        vaihdoin snobilien tilalle teboilin synteettiset, ja vaihdon yhteydessä tein liqui-molyn aineella putsausoperaation -> rapina ja rutina hävisi. ero oli varsin suuri. en oikein aiemmissakaan autoissa noista mobilin ralliformuloista oikein perustanut.

                        ja mullakin startatessa kylmänä kierrokset pyrähtää ylös, ja laskee sit saman tien.

                        Comment

                        • SnoPro
                          Bimmer Rookie
                          • May 2004
                          • 29
                          • Tornio

                          #13
                          Kummat laitoit 0w-40 vai 5w-40?

                          Ite meinaan ja vaihtaa Tb:n litkut seuraavaks...
                          E39 528

                          Comment

                          • alspe
                            Bimmer Enthusiast
                            • Jul 2004
                            • 3402
                            • Tre

                            #14
                            nyt ei säklättänyt

                            Tänään käynnistin auton 520 -91 24v pitkästä aikaa ilman lämmitystä noin viiden asteen pakkasella. EI säklättänyt yhtään vaikka aiemmin on pitänyt aika pahaakin ääntä. Ajettu 257 000 km. Minulla nyt ollut 13 000 km.

                            Tein noin 2000 km sitten forte-käsittelyn ja uudet öljyt Synt S:t sisään ja silloin tuntui ettei forte auttanut muutakuin, että tehoa tuli vähän takaisin. Voisiko se forte alkaa vaikuttamaan vähän "jälkikäteen" ja jos edellinen omistaja on ajellut huonoilla öljyillä ja minä ajan vain hyvillä?

                            Kuulosti siis muuten 257 000 ajetuksi TODELLA nätiltä, pelasti huonon päivän ;-)
                            Last edited by alspe; 14-02-2005, 19:01.
                            G30 520d xDrive
                            EX: F10 520d, Passat 3BG, E34 520i -91

                            Comment

                            • jani73
                              Bimmer Enthusiast
                              • Aug 2004
                              • 4320
                              • Turku

                              #15
                              Mistähän tuo käynnistyksessä tapahtuva kierrosten nousu johtuu? Jos lohkolämppäri on ollut päällä, auto lähtee käymään todella nätisti ja pehmeästi, mutta kylmänä taas kierrokset hypähtää hetkeksi tuonne 1500 tuntumaan. Eihän tuosta muuta haittaa ole, kuin henkinen kärsimys, joka tuosta seuraa. Eihän nyt BMW:n pitäisi noin "hankalasti" lähteä käyntiin.

                              Onkohan TIS:ssä mainittu mitään ongelmasta?

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎