Announcement

Collapse
No announcement yet.

Öljypaine

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Bemmu318
    Bimmer Rookie
    • Sep 2004
    • 54
    • Mikkeli

    Öljypaine

    Tossa aikasemmin kyselin et miten vaihdetaan öljypumppu m10 koneeseen,sit jutellu tuossa muutaman ihmisen kans ja sanonu et harvemmin on öljypumppu rikki mennyt et tuossa joku muu nyt kun öljypumppu rikki.
    Ongelma siis seuraava-->Kun kone on kylmä ei öljypainemerkkivalo edes välähdä missään vaiheessa,mutta kun kone on kuuma,alkaa öljypaineen merkkivalo välähdellä joka kerta kun laskee kierrokset pois,tai palaa tyhjäkäynnillä muutaman sekunnin ja sammuu.kun kone on kuuma,sen sammuttaa ja laittaa uudestaan käyntiin,saattaa olla että merkkivalo ei sammu ollenkaan tai vasta pitkän ajan päästä.merkkivalo palaa myös kuumana kun lähtee pienillä kierroksilla liikenteeseen.Eli missä vika,mistä se päästää läpi,laakerivika? anturi on vaihdettu ja samaa tekee edelleen.
    Auttakaa nyt ihmeessä,ei tuolla uskalla enää ajaakaan.kone oli se m10b18.siis 1.8 l-jetronic vm-86.mittarin mukaan ajettu 290t.huolloista ei juuri tietoa.Kiitos jo etukäteen vastaajille
    edit:kirjotusvirheet
  • bozo
    Newbiemmer
    • May 2004
    • 16
    • Lahti

    #2
    Mitä öljyä käytät? Mulle kävi vähän samalla tavalla kun vaihdoin liian "löysät" öljyt koneeseen. Vanhassa moottorissa on hyvä käyttää vähän jäykempiä öljyjä. Kaiken maailman täyssynteettiset 0W50 öljyt voi suosiolla unohtaa, perinteinen 10W40 kunniaan!

    Comment

    • dunkelblau
      Bimmer Enthusiast
      • Nov 2003
      • 1151
      • Uusimaa

      #3
      Originally posted by bozo
      Mitä öljyä käytät? Mulle kävi vähän samalla tavalla kun vaihdoin liian "löysät" öljyt koneeseen. Vanhassa moottorissa on hyvä käyttää vähän jäykempiä öljyjä. Kaiken maailman täyssynteettiset 0W50 öljyt voi suosiolla unohtaa, perinteinen 10W40 kunniaan!
      Joo, jos ei siinä anturissa ole vika niin luultavasti se on sillon öljyssä. Ne ei nuo horokit oikeen tykkää noista uudemmista 'ihme'öljyistä... Ite käytän '93 myllyssä 5W-40 öljyä. Joskus laittoivat ihan huollossa mun edelliseen M40-myllyiseen noita uudempia, ja sen kyllä huomas samantien...
      "Se on sitä bemaristin elämää, kuuntelet päivittäin asiantuntevia lausuntoja siitä miten rumia, huonoja, ruostuvia yms. nämä ovat. Asiantuntijalausunnot tulevat usein sellaisten ihmisten suusta, jotka eivät ole edes omistaneet bemaria, saatika sitten ajaneet, mutta heidän tietolähteiden (Essonbaari) luotettavuutta ei missään tapauksessa saa kiistää..." Laxa 25-06-2007

      Comment

      • Bemmu318
        Bimmer Rookie
        • Sep 2004
        • 54
        • Mikkeli

        #4
        Öljyn tyypistä en tiedä kun ne on ollu siitä asti ku ostin ton,pari kuukautta,öljyihin liittyen,onko normaalia ton ikäsessä koneessa ettei öljy mustu ollenkaan,se on aina yhtä kirkasta ja puhdasta :? tossa äsken kävin ajelee ni sit kun tulin pihaan ni huomasin ku se valo vilkku niin sammutin lämppärin ja ajovalot ni sammu merrkivalo pitää varmaan käydä ostaa suodatin ja uudet öljyt ja vaihtaa ne.

        Comment

        • nikhi
          Bimmer Rookie
          • Oct 2004
          • 38
          • Helsinki

          #5
          Jaah. Jos öljy on kirkasta ja puhdasta, niin eikös se silloin nimenomaan ole jotain uutta hömppä-täyssynteettistä öljyä :shock: kenties se vaihtaminen auttaa..

          Comment

          • Bemmu318
            Bimmer Rookie
            • Sep 2004
            • 54
            • Mikkeli

            #6
            Jees,kohta lähden vaihtamaan tallille öljyt ja suodattimen,pitäkäähän peukkuja et auttaa :juo

            Comment

            Working...
            X
            😀
            🥰
            🤢
            😎
            😡
            👍
            👎