Announcement

Collapse
No announcement yet.

135i n54 pätkii/käy rikkaalla luvassa vinkkipalkkio!

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • KON4
    Bimmer Fanatic
    • Jun 2007
    • 296
    • Espoo

    135i n54 pätkii/käy rikkaalla luvassa vinkkipalkkio!

    Eli ongelman selvittäjälle vinkkipalkkio suoraan tilille 20€.

    Eli autossa on nyt kiinni alpinan softa, koko putkisto ilman katteja. Kaikki on toiminut täydellisesti vuoden ajan, mutta nyt keväällä alkoi ilmetä ongelma.

    Aluksi alkoi ilmetä pientä pätkimistä tasakaasulla ajaessa ja nyt myöhemmin on pätkinyt lähes jatkuvasti. Kun kone ei ahda silloin pätkimistä tapahtuu paljon, sekä tyhjäkäynnillä myös kierrokset seikkailee 600-800rpm ja pätkimistä esiintyy. Kiihdyttäessä/kun kone ahtaa, niin kone toimii täydellisesti ja vetää nätisti ilman pätkimistä.

    Skannattu 2 eri ohjelmalla läpi, myös bmw piuhan päässä on käynyt eikä mitään vikakoodeja ilmene. Bmw:llä sanoivat että olisi softasta kiinni, mutta empä usko.

    Päästöt mitattu ja käy reippaasti rikkaalla, välillä saa normaalit arvot mutta seikkailee rikkaalta jopa laihalle välillä. Voiko pätkiminen johtua siis rikkaalla käyvästä koneesta?

    Eli mistäs kannattais aluksi lähteä vikaa etsimään? oisko lambdat menossa tai esim ilmamassamittari? Imuvuotoja ei pitäisi olla, eikä vuotoja pakoputkessa. Penkissäkin on käyty ja tehot on tallella!


    Kiitos paljon etukäteen!

    -Puolat OK
    -Puolien maadotus OK
    -Suuttimet OK
    -Bensalinjat/bensan saanti OK
    -Tulpat vaihdettu OK
    Last edited by KON4; 25-04-2010, 21:43.
    Ex.
    -02 e46 m3
    -08 bmw 135i
    - bmw m6
    - F20 120d
    - F20 LCI 125d
  • Odeq
    Bimmer Fanatic
    • Jan 2003
    • 341
    • Espoo

    #2
    Lamdoista lähtisin itse liikenteeseen,, kuluttaako auto enemmän nyt kun vika on päällä? lamda vikahan nostaa kulutusta jonkinverran ja tyhjäkäynti humppaa tietyissä tapauksissa.
    __________________________________________
    Bmw 330d
    Rumblebee

    Comment

    • KON4
      Bimmer Fanatic
      • Jun 2007
      • 296
      • Espoo

      #3
      Originally posted by Odeq View Post
      Lamdoista lähtisin itse liikenteeseen,, kuluttaako auto enemmän nyt kun vika on päällä? lamda vikahan nostaa kulutusta jonkinverran ja tyhjäkäynti humppaa tietyissä tapauksissa.
      Joo unohdin itseasias ton tohon päivittää, että kyllä kuluttaa reilusti enemmän. Pystyykös noita lambdoja jotenkin testailemaan, että mikä niistä ois sökönä?
      Ex.
      -02 e46 m3
      -08 bmw 135i
      - bmw m6
      - F20 120d
      - F20 LCI 125d

      Comment

      • 540iA
        Bimmer Fanatic
        • Feb 2005
        • 241
        • Klaukkala

        #4
        Antaako tollanen hieno moottori vahvemman kipinän ahtaessa?

        Veikkaan tulppaa.

        Oma kärry meni ihan sekaisin kun yksi tulppaa pätki kun oikeen anto radalla hanaa.
        Normaaliajossa toimi ihan ok.
        Tanzanite Blue F83 Competition. San Remo green i4 M50.
        ex-523i. Ex-540iA. ex-E91 330dA xDrive.ex-330Ci. ex-F11 M550D. ex-Z3M coupe. ex- E30 325 Cabrio.

        Comment

        • KON4
          Bimmer Fanatic
          • Jun 2007
          • 296
          • Espoo

          #5
          Originally posted by 540iA View Post
          Antaako tollanen hieno moottori vahvemman kipinän ahtaessa?

          Veikkaan tulppaa.

          Oma kärry meni ihan sekaisin kun yksi tulppaa pätki kun oikeen anto radalla hanaa.
          Normaaliajossa toimi ihan ok.

          Jaa-a empä tiedä.. Millasia oireita sulla sitte tuli autoon ku meni tulppa? Ku selvästi mulla on toi vika yleistyny nyt lähiaikoina.

          Viikolloppuna menee kyllä tarkistettavaksi puolat ja tulpat, mutta lambdoihi pitäs vissii saada joku testeri?
          Ex.
          -02 e46 m3
          -08 bmw 135i
          - bmw m6
          - F20 120d
          - F20 LCI 125d

          Comment

          • Janzki
            Bimmer Enthusiast
            • Aug 2005
            • 4947
            • Lohja

            #6
            Lambda vian pitäisi jättää vikakoodi..Tulpat ihan ensimmäisenä vaihtoon sekä muut perus-setit kuten puolien maadoitus jne..
            Sähköposti.
            IG: janzki_

            Comment

            • KON4
              Bimmer Fanatic
              • Jun 2007
              • 296
              • Espoo

              #7
              Originally posted by Janzki View Post
              Lambda vian pitäisi jättää vikakoodi..Tulpat ihan ensimmäisenä vaihtoon sekä muut perus-setit kuten puolien maadoitus jne..
              Nii pitäski antaa, muttaku ei anna minkäänlaista vikakoodia.

              Jees pistetääs noiki tarkistus listalle, mites vaan ton tulpan maadotuksen voi tarkistaa tossa koneessa?
              Ex.
              -02 e46 m3
              -08 bmw 135i
              - bmw m6
              - F20 120d
              - F20 LCI 125d

              Comment

              • Jonsku
                Bimmer Enthusiast
                • Sep 2002
                • 4647
                • Tuusula

                #8
                Originally posted by KON4 View Post
                Nii pitäski antaa, muttaku ei anna minkäänlaista vikakoodia.

                Jees pistetääs noiki tarkistus listalle, mites vaan ton tulpan maadotuksen voi tarkistaa tossa koneessa?
                Tulppa maadoittuu suoraan kanteen Puolien maadoitus / kiinnitys kannattaa tarkistaa myös.

                Tulppa-puola-lambda - akselille kallistuisin minäkin.
                ex. 3 x E34 M5 3.8 (Daytonaviolet, Avusblau, Diamantschwarz)
                ex. E30 V8 M-Tech 2 Cabrio "Kylpyamme"
                ex. Alpina D10 Touring #33/94
                ... and many more

                Comment

                • mikkod
                  BTCF Member
                  • Aug 2007
                  • 5202
                  • Stadi

                  #9
                  Tuntuupa tutulta. Mulla on puolat paskana. Alkoi tasakaasulla hyvin pienellä pätkimisellä. Sitten teki niin että kun polkaisi kaasun pohjaan 6:lla tehot hävisi ja moottorin vikavalo syttyi, kaasu ylös ja varovasti painoi takasin, toimi taas normaalisti.

                  Kyseessä siis 120i.
                  Helkama S3000
                  Myydään kutosen alustaosia
                  This message has been deleted by Dualfun. Reason: doni sanoi että topikki rönsyilee ja poistin oman viestin hardilla

                  Turvasana on sitten "PEHMEÄ JÄNIS"

                  Comment

                  • petrolhead
                    Moderator
                    • Feb 2004
                    • 13793
                    • Hyvinkää

                    #10
                    Originally posted by KON4 View Post
                    Nii pitäski antaa, muttaku ei anna minkäänlaista vikakoodia.

                    Jees pistetääs noiki tarkistus listalle, mites vaan ton tulpan maadotuksen voi tarkistaa tossa koneessa?
                    Originally posted by Jonsku View Post
                    Tulppa maadoittuu suoraan kanteen Puolien maadoitus / kiinnitys kannattaa tarkistaa myös.

                    Tulppa-puola-lambda - akselille kallistuisin minäkin.
                    Vastusmittaus väliltä lohko-auton runko. Kaikki virrattomana tietysti. Pitäisi olla aivan olemattoman pieni vastus , alta puoli ohmia?

                    Eikö anna edes palamiskatkoksista vikaa?
                    Last edited by petrolhead; 22-04-2010, 18:38.
                    2015 VW Crafter
                    1984 BMW 316
                    2009 Kawasaki Ninja 250RRR
                    petrolheadin hölmöilyjä juutubessa.
                    "Weight is the car designer's enemy. It works against you in every aspect of the design".

                    Comment

                    • 540iA
                      Bimmer Fanatic
                      • Feb 2005
                      • 241
                      • Klaukkala

                      #11
                      Originally posted by KON4 View Post
                      Jaa-a empä tiedä.. Millasia oireita sulla sitte tuli autoon ku meni tulppa? Ku selvästi mulla on toi vika yleistyny nyt lähiaikoina.

                      Viikolloppuna menee kyllä tarkistettavaksi puolat ja tulpat, mutta lambdoihi pitäs vissii saada joku testeri?

                      Joku tulpista pätkäisi Ahvenistolla suolenkiltä noustessa kakkos-vaihteella n.7800 kierrosta koneessa ja veto katosi täysin yhdellä pamauksella ilman mitään varoitusta. Aattelin koko koneen olevan paskana. Siitä jäähdytellen varikolle ja kone rötäsi kokoajan tosi pahasti, pätki ja ravisti. Annoin jäähtyä kunnolla ja ajoin kotiin 100km ilman mitään ongelmia. Eli normaalissa ajossa pelasi sen jälkeenkin normaalisti, ainoastaan kun sai kunnolla lämpöjä niin pätki.

                      Kone kai menee sekaisin siitä kun tulppa ei sytytä niin seos näyttää lambdalla tietty tosi rikkaalta. Sit lambda koittaa korjata laihemmalle ja säätöalue ei tietysti riitä jos raakaa bensaa tulee läpi.

                      Aattelin vaan et lambdasta ja puolista tulis vikakoodia.

                      Täytyhän sitä jotain veikata kun kerta oikeen palkkiota luvassa.
                      Tanzanite Blue F83 Competition. San Remo green i4 M50.
                      ex-523i. Ex-540iA. ex-E91 330dA xDrive.ex-330Ci. ex-F11 M550D. ex-Z3M coupe. ex- E30 325 Cabrio.

                      Comment

                      • Convertible
                        Bimmer Enthusiast
                        • Nov 2003
                        • 2638
                        • Turku

                        #12
                        Jos lontoo luonnistaa, niin kokeile täältä, erittäin paljon 135 omistajia ja vielä viritettyjä.

                        F25 X3 35d
                        E87 118i
                        E46 330ti
                        E46 M3
                        E30 M3
                        E30 M3 Convertible
                        Z3 Roadster

                        Comment

                        • KON4
                          Bimmer Fanatic
                          • Jun 2007
                          • 296
                          • Espoo

                          #13
                          Originally posted by isod View Post
                          Tuntuupa tutulta. Mulla on puolat paskana. Alkoi tasakaasulla hyvin pienellä pätkimisellä. Sitten teki niin että kun polkaisi kaasun pohjaan 6:lla tehot hävisi ja moottorin vikavalo syttyi, kaasu ylös ja varovasti painoi takasin, toimi taas normaalisti.

                          Kyseessä siis 120i.
                          Eilen tutkiskelin paikkoja ni puolat ei anakaan ollu paskana, eikä puolien maadotus osunu mihinkään. Koitin vaihtaa samalla tulpat, mutta tohon tarvitsee jonkun erikoisavaimen jolla saa noi tulpat irti, kun tulppien avain pitää olla todella kapea sieltä päästä. Jännästi toi vika vaan pahenee päivä päivältä ja käy entistä epätasasemmin ja vielä rikkaammalla :think Joku tossa sano että vois olla nakutuksen tunnistin, mutta mistäs sen löytää?
                          Ex.
                          -02 e46 m3
                          -08 bmw 135i
                          - bmw m6
                          - F20 120d
                          - F20 LCI 125d

                          Comment

                          • KON4
                            Bimmer Fanatic
                            • Jun 2007
                            • 296
                            • Espoo

                            #14
                            Originally posted by petrolhead View Post
                            Vastusmittaus väliltä lohko-auton runko. Kaikki virrattomana tietysti. Pitäisi olla aivan olemattoman pieni vastus , alta puoli ohmia?

                            Eikö anna edes palamiskatkoksista vikaa?
                            En usko että olis toi vastusmittaus perseellää, tossa on tosiaan erittäin pieni vastus ja sillon pitäs lyödä selvästi pätkimistä.

                            Ei anna, joskus viime kesänä sain tälläsen vikakoodin, joka ei jäänyt päälle. Mutta on kuulemma harmiton ja yleinen näissä vehkeissä

                            29FA Fuel pressure plausability
                            2AAF Fuel pump plausability
                            Event 1
                            Fuel pressure before mass control 5434,08 hpa
                            Engine speed 1760 rpm
                            voltage kl 87-14,42v
                            Injected mass of fuel 0,00 L/H

                            EKP Electronic fuel pump
                            Ex.
                            -02 e46 m3
                            -08 bmw 135i
                            - bmw m6
                            - F20 120d
                            - F20 LCI 125d

                            Comment

                            • KON4
                              Bimmer Fanatic
                              • Jun 2007
                              • 296
                              • Espoo

                              #15
                              Originally posted by Convertible View Post
                              Jos lontoo luonnistaa, niin kokeile täältä, erittäin paljon 135 omistajia ja vielä viritettyjä.

                              http://www.1addicts.com/forums/

                              Jees paljo oon tuolta yrittäny ettiä, mutta ei oo vastaavanlaista vikaa keltään löytyny Jollain oli kyllä vähän saman tapasta vikaa ja siellä yksi sylinteri ui öljyssä, mutta tutkitaas tänään lisää.:think

                              Niin ja kiitos paljon vinkeistä
                              Ex.
                              -02 e46 m3
                              -08 bmw 135i
                              - bmw m6
                              - F20 120d
                              - F20 LCI 125d

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎