Esim. 5hp24 ei mekaanisesti muuttunut lainkaan 9/98. Sähköt kylläkin. Se on kyllä totta, että 5hp19 vikatiheys on pienempi kuin 5hp18.
Listaatko tapaukset kun kyse oikeasti on ollut laatikkoviasta kun kyseessä on 5hp19?
Kuitenkin autopurkaamotoiminnassa Suomessakin ko.kutoskonelaatikot ovat käytännössä ongelmajätettä, koska niitä ei yksinkertaisesti käytännössä saa vähäisen kysynnän vuoksi myytyä lainkaan.
Vikojen takia Suomessa ehkä 2-4 menee vuodessa väärin tehtyihin öljynvaihtoihin, kolarivaurioiden takia jokunen(turbiinikoppa tai häntä murtuu osuttaessa puuhun/tolppaan).
Eli, esim GM-diesel laatikoista on minullakin jonotuslista ollut jo vuosia, mutta yhtäkään ZF5hp19 kutoskoneisten laatikkoa muun kuin kolarivaurion vuoksi enkä sen osaa ole myynyt vielä tätä kirjoittaessa, enkä tiedä kenenkään muunkaan Suomessa enkä Ruotsissa alalla tuntemani purkurin myyneen.
Sitä en vain ymmärrä miksi ihmeessä juuri joidenkin BMW:llä ajavien pitää kummallisesti luoda ja levittää ihmeellistä BS:ssää näiden ZF laatikoidenkin kestoiästä, jotka ihan aikuisten oikeasti ovat markkinoiden lujimmat/pitkäikäisemmät=ikiliikkujia.
Comment