autona e46 320d 1998, ja aattelin kysäistä että onko porukka huollottanut turboja ilman että mitään isompaa vikaa on turbossa ollut! eli siis autolla ajettu kohta 400 000km tietääkseni samalla turbolla, että onko mitenkä iso hyöty jos sen huollattaa jossain? ei viittis maksaa sitä n.500 euroa turhaan. auto tuntuu siltä että alaväännöt ois hieman kadoksissa että auttaisko tuo siihen? vai onko nämä 320d semmosia kuminauhoja että ei ihan alakierroksilla lähe. ja autoon on asennettu vissiinki harisella n.470 euroa maksanut teholastu eli hiukan tuntuu siltä että turbo vois olla huollon tarpeessa kiitoksia vastanneille!
Announcement
Collapse
No announcement yet.
turbon huolto!
Collapse
X
-
Ei pitäisi dieselissä ilmanlämpötilan kauheasti vaikuttaa, koska dieseli pyörii aina ilmaylimäärällä.
Alavääntöjen huonous voi olla merkki turbon akselin karstoittumisesta( ei pyöri kunnolla pienellä virtauksella, mutta isolla kaasulla toimii OK. itselä oli näin ja parani todella paljon turbon huollolla.
Toki esim. boshin jakajapumpun määränsäädin saattaa iän myötä kulua silleen , että auto tuntuu laiskemmalta. En kyllä osaa sanoa,onko tuossa nelipyttyisessä samanlainen pumppu kuin vanhemmassa tds koneessaBMW E84 X1 18dXdrive -14
Ex BMW E83 X3 2.0d - 04
Ex, Suzuki SX4 S-Cross -13
Ex, E46 320 d Touring -01
Ex , E34 TDS Touring -95 AVK special
Comment
-
-
Originally posted by ockelbo4500 View PostEi pitäisi dieselissä ilmanlämpötilan kauheasti vaikuttaa, koska dieseli pyörii aina ilmaylimäärällä.
Alavääntöjen huonous voi olla merkki turbon akselin karstoittumisesta( ei pyöri kunnolla pienellä virtauksella, mutta isolla kaasulla toimii OK. itselä oli näin ja parani todella paljon turbon huollolla.
Toki esim. boshin jakajapumpun määränsäädin saattaa iän myötä kulua silleen , että auto tuntuu laiskemmalta. En kyllä osaa sanoa,onko tuossa nelipyttyisessä samanlainen pumppu kuin vanhemmassa tds koneessa
Miksi muuten välijäähdytintä tarvitaan ja jopa suurennellaan? juurikin tehon takia!*** E53 X5 3.0d 2005 ***
Comment
-
-
Ahtimessa ei ole mitään vikaa? Jos sen huollattaa niin samalla filosofialla voisi huollattaa männänrenkaat ja venttiilinohjurit. Tuskin ovat kovin tikissä 400tkm jälkeen..2015 VW Crafter
1984 BMW 316
2009 Kawasaki Ninja 250RRR
petrolheadin hölmöilyjä juutubessa.
"Weight is the car designer's enemy. It works against you in every aspect of the design".
Comment
-
-
Voihan se huipputehoista toki ennemminkin viedä niitä tehoja( äsken tarkoitin lähinnä alavääntöjen alueella, jossa ei maksimivirtauksia vielä ole). Varsinkin moottorioptimoinnin yhteydessä, jossa otetaan enemmän irti vakioturbon tuotosta yms.
Niin ja mitä tulee kuuleriin niin tottakai sen vaikutus on aika suuri. Turbolta lähtevä ilma on yllättävän kuumaa ja mitä paremmin se jäähdytetään niin sitä enemmän siinä on tilavuuteen nähden happea. Varsinkin tehoja haettaessa tällä on merkitystä.
Veikkaisin että vakiodieselillä ei kauheaa eroa olisi tuolla ilmanlämpötilalla tehoihin, jos siis oletetaan että siinä ei tehdä muita muutoksia. Tämän uskon johtuvan siitä, että vakio-ohjelmassa ajetaan aina reilulla ilmaylimäärällä, jolloin raja ei tule vastaan missään tilanteessa. Jos katillisessa bensakoneessa lambda on noin 1 kaikissa tilanteissa, niin muistaakseni dieselissä liikutaan lambdan alueella 1,5--> . Tuon 1,5 alapuolella alkaa jo savuttamaan, koska palotilassa palaminen ei tapahdu tasaisesti koko alueella vaan seos on suhteessa paljon rikkaampi siellä minne suurin osa polttoainesumusta suuntautuu. Uusissa dieselmoottoreissa polttoainesumu on paljon entistä tasaisempi jolloin, palotilassa oleva ilma voidaan käyttää paremmin hyödyksi.Last edited by ockelbo4500; 26-07-2010, 23:02.BMW E84 X1 18dXdrive -14
Ex BMW E83 X3 2.0d - 04
Ex, Suzuki SX4 S-Cross -13
Ex, E46 320 d Touring -01
Ex , E34 TDS Touring -95 AVK special
Comment
-
-
kiitoksia vastanneille voishan tuota käyttää kuitenki huollossa. eiköhän se ole aina kuitenki eteenpäin paljoki ku tietää et turbo on ainaki kunnossa ja mitä isompaan välijäähdyttimeen tulee niin seuraava tili kun ilmestyy tilille niin pistän isomman välijäähdyttimen tilaukseen ja samalla uuden etupuskurin;P sit ei muuta ku niitä värkkäileen paikalleen. ja tätä hankintaa oon harkinnu jo kauemman aikaa eli ei ole mikään heräteostos
Comment
-
-
Originally posted by _Hämis_ View PostOnkos sulla tuo semmonen, että jossain vajaan 2000kierroksen kohilla löytyy koneesta vääntöä?
Noin tuo oma 320d käyttäytyy..
varsinki jos vähäkään isommalla vaihteella kuin 1. kiihdyttää niin ei heti alusta vedä kunnolla
Comment
-
Comment